Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Μετά τους αυτοκινητόδρομους τι κάνουμε;

κείμενο από το ypodomes.com
Αφού χρειάστηκε να περάσουμε από μεγάλες αναμονές, από πραγματικά δύσκολες καταστάσεις η υπόθεση της ταυτόχρονης κατασκευής 5 μεγάλων αξόνων στη χώρα, φτάνει στο τέλος της.
Φέτος και μετά από μεγάλες πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και από εγχώριες φωνές, φτάσαμε στην παράδοση προς λειτουργία νέων αξόνων, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα,  την επέκταση του Μορέα μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη (παλαιότερα έφτανε μέχρι την Τρίπολη), την κατασκευή του δύσκολου τεχνικά τμήματος των 25χλμ  του ΠΑΘΕ από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα αλλά και την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο (μία εξαιρετικά δύσκολη κατασκευή) του υπάρχοντος δρόμου στην Κορίνθου-Πατρών ενώ αναμένεται και η λειτουργία του πρώτου τμήματος του Ε65 από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα. 
Το επίτευγμα είναι πολύ μεγάλο ασχέτως χρόνου και προβλημάτων. Μια χώρα εν μέσω οικονομικής κρίσης, δημιουργεί βασικές υποδομές για το μέλλον της. Αυτό ακριβώς είναι και το ερώτημα που τίθεται. Τελειώνοντας τους αυτοκινητόδρομους, τι κάνουμε;
Το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα είναι πως θα ισορροπήσει κατασκευαστικά με τα στοιχεία να δείχνουν πως τα έργα επιστρέφουν και πάλι στην Αθήνα ενώ 4-5 μεγάλα project θα γίνουν στην περιφέρεια.
Στην Κρήτη θα έχουμε το Αεροδρόμιο στο Καστέλι (ξεκινά το 2018) και πιθανότατα μέχρι το 2019 και τον ΒΟΑΚ. Αυτά τα 2 έργα θα αλλάξουν το πρόσωπο του νησιού που σήμερα ταλαιπωρείται από το κακό οδικό δίκτυο και το ανεπαρκές Αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Επίσης περιμένουμε και την περίφημη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης, που θα αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη της χώρας.
Στην Πελοπόννησο θα έχουμε το Πάτρα-Πύργος και κάποια σιδηροδρομικά, στη Στερεά την Παράκαμψη Χαλκίδας και το νότιο άκρο του Ε65, στη Θεσσαλία το βόρειο άκρο του Ε65 με 2 σιδηροδρομικά.
Η Θεσσαλονίκη παραμένει μέχρι σήμερα στο παρασκήνιο χωρίς κανένα έργο και το άγχος να τελειώσει με τα 2 μεγάλα έργα Μετρό (Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία και κλάδος Καλαμαριάς) που θα κατασκευάζονται μέχρι το 2020-2021. Εδώ υπάρχει η ανησυχία η πόλη να ξεμείνει από νέα μεγάλα έργα, κυρίως αστικά συγκοινωνιακά.
Στην Αθήνα αντίθετα υπάρχει πληθώρα έργα, με την κατασκευαστική άνθηση δείχνει σημάδια πως επιστρέφει. Βασιλιάς όλων τα έργα του Ελληνικού που θα μας κρατούν συντροφιά για πολλά χρόνια, η Γραμμή 4 του Μετρό, οι επενδύσεις στο Θριάσιο, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο (πιθανόν και στη Ραφήνα), η υποθαλάσσια Σαλαμίνας κ.α.
Άρα είμαστε εντάξει με τον προγραμματισμό των υποδομών της επόμενης 10ετίας; Αν νομίζετε ότι επειδή διαβάσατε τα παραπάνω ότι είναι και αρκετά και σίγουρα, τότε αυταπατάστε.
Από όλα τα παραπάνω προς το παρόν, σε ρυθμούς κατασκευής είναι ....κανένα. Έχουμε δημοπρατήσεις για τη Γραμμή 4, το Καστέλι, τα τμήματα του Πάτρα-Πύργος, εκκίνηση του προγράμματος του Ελληνικού, αναμονή για το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία-Ξυνιάδα) και ...αυτά. Έργα σε κάποιο από τα παραπάνω δεν έχουμε.
Τα καμπανάκια του εφησυχασμού ήδη χτυπούν και θα πρέπει οι ρυθμοί που σήμερα είναι τύπου μεξικάνικης σιέστας να επιταχυνθούν καθώς σε 1 χρόνο από σήμερα θα πρέπει τα περισσότερα από τα παραπάνω έργα να έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται για να μην έχουμε "χρονική τρύπα" που μπορεί να αποβεί μοιραία για πολλές εταιρείες.
Αυτός ο εφησυχασμός είναι και ο πιο επικίνδυνος γιατί όσοι ασχολούμαστε με τα έργα, γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι σε αυτή τη χώρα κάτι να προχωρήσει και να φτάσει στην υλοποίηση και πόσο εύκολα μπορεί να κολλήσει, να καταρρεύσει ή να ακυρωθεί.
Θέλετε παραδείγματα; μα οι ίδιοι οι αυτοκινητόδρομοι είναι το μεγάλο παράδειγμα. Το Μετρό Θεσσαλονίκης με τα χιλιάδες προβλήματα, τα ακυρωμένα έργα για την δυτική Ολυμπία από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα και τα προσφάτως ακυρωμένα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Υλίκη και την Υποθαλάσσια Λευκάδας.
Αυτά ήταν έργα που υποτίθεται μέχρι το 2012 ότι ήταν υλοποιήσιμα. Το μόνο που διασώθηκε από αυτά είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης με σημαντικά αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία της πόλης που υποφέρει και θα υποφέρει για χρόνια.
Η επόμενη μέρα, δεν πρέπει να είναι λοιπόν μόνο στα γραπτά ή τα προφορικά. Πρέπει να είναι στα εργοτάξια και μάλιστα καλοσχεδιασμένα ειδάλλως σε λίγα χρόνια θα μιλάμε ξανά και ξανά για τα ίδια και τα ίδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα