Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

Παραδόθηκε σε λειτουργία ο πιο σύγχρονος Προβλήτας Πετρελαιοειδών της Ευρώπης

κείμενο από το ypodomes.com
Μπορεί η ίντριγκα στα δημόσια έργα να περισσεύει, να μας ταλαιπωρεί και να δημιουργεί κάκιστες εντυπώσεις, στον ιδιωτικό τομέα όμως ο κατασκευαστικός κόσμος της χώρας μας, έχει βάλει τον πήχη πολύ ψηλά και αποδεικνύει την ικανότητα, την εξειδίκευση και την υψηλής ποιότητας στελεχιακό δυναμικό που διαθέτει.
Μία τέτοια περίπτωση είναι και το εντυπωσιακό έργο ολοκλήρωσης του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ στο Ικόνιο, μέρος του λιμανιού όπου γίνεται η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά. Το έργο που έχει ξεκινήσει εδώ και 2,5 χρόνια έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό που ξεπερνά το 90% και χθες είχαμε ακόμα μία τμηματική ολοκλήρωση.
Εδώ όμως μιλάμε για ένα από τα πιο εξειδικευμένα, εντυπωσιακά και παράδειγμα προς μίμηση έργα που έχουμε δει ποτέ σε λιμενικό έργο στην Ελλάδα και Ευρώπη. Ο λόγος είναι για την ολοκλήρωση του Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών στο Λιμάνι του Ικονίου που όπως αναφέρει σε σχετική της ανακοίνωση η ΤΕΚΑΛ, είναι «ένα ακόμη έργο υποδομής, που δημιουργεί νέα δεδομένα στον τρόπο διακίνησης του πετρελαίου στην Ελλάδα».
Η σύγχρονη αυτή εγκατάσταση κατασκευάστηκε από την εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε., η οποία υλοποιεί το σύνολο των εργασιών κατασκευής του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 140εκ. Ευρώ. Ο Νέος Προβλήτας, που χωροθετείται στο νότιο μέτωπο του Προβλήτα ΙΙΙ και έχει συνολικό εμβαδόν πλέον των 12.800m2 και συνολικό μήκος θαλάσσιου μετώπου άνω των 400m, αποτελείται από τρεις σταθμούς φορτοεκφόρτωσης, που εξυπηρετούν προς το παρόν τρεις εταιρείες πετρελαιοειδών μέσω τερματικού σταθμού (Terminal).
Η Δ/ντρια υλοποίησης του έργου κα Χριστιάνα Ψαλτάκου, Μηχ. Μηχ/κος και ο Τεχνικός Διευθυντής της εταιρείας Αντώνης Πανάς, Δρ. Πολ. Μηχ/κος μιλώντας στο ypodomes.com, τόνισαν ότι το συγκρότημα θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά σύγχρονο έργο στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων, καθώς πληροί τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές και αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες αυτόματες λειτουργίες.
Η μελέτη και η κατασκευή του εκπονήθηκαν σύμφωνα με τους αυστηρότερους αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς (ASME, API, IEC) και τα πρότυπα NFPA, την ελληνική κανονιστική ρύθμιση, καθώς και τις προδιαγραφές των τοπικών αρχών. Εξαιρετική βαρύτητα έχει δοθεί τόσο στην περιβαλλοντική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων, όσο και στη βιωσιμότητα της επένδυσης, αφού η νέα κατασκευή πληροί – και σε ορισμένα σημεία ξεπερνά – όλους τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Οι σωληνώσεις και ο μηχανολογικός εξοπλισμός είναι σύμφωνος με τα αμερικανικά πρότυπα ASME B31.3, ASME B16.5, API και τα πρότυπα ISO.
Η εγκατάσταση είναι η μόνη εγκατάσταση που θα διακινεί σχεδόν το πλήθος των πετροχημικών προϊόντων όπως: Βενζίνες - Unleaded Gasoline, Μarine Gas Oil, Diesel, Fuel oils, Mineral Oils και Χημικά προιόντα.
Ο Προβλήτας περιλαμβάνει πλήθος μεταλλικών κτηρίων και εγκαταστάσεων (μετρητικοί σταθμοί, δεξαμενές καταλοίπων, συγκρότημα αζώτου, συγκρότημα βανών και μετρητικών διατάξεων), εκτεταμένο δίκτυο πυρόσβεσης, σύγχρονες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και εξελιγμένα συστήματα αυτοματισμών (σύστημα καμερών CCTV, συστήματα ελέγχου CCS). Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί φορτοεκφόρτωσης περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
• Επτά (7) υψηλής τεχνολογίας βραχίονες φορτοεκφόρτωσης (Marine Loading Arms) για τα πλοία με πετροχημικά προϊόντα
• Ξεστροπαγίδες (Pig Traps) για τον καθαρισμό και την επιθεώρηση των αγωγών
• Έξι (6) σταθερούς τηλεχειριζόμενους γερανούς για τον χειρισμό των εύκαμπτων σωλήνων
• Δοχεία συλλογής ομβρίων-ελαιωδών ελεγχόμενων περιοχών διαρροής.
• Υποσταθμό με EDG
• Αίθουσα ελέγχου (control room)
• Σύγχρονο σύστημα πυρόσβεσης με κάθετες αντλίες (τύπου Turbine pump), σύστημα αφρού, κανόνια πυρόσβεσης, κρουνούς, σύστημα διοξειδίου του άνθρακα CO₂, ανιχνευτές φωτιάς, αερίου κ.λπ.

Ο κ. Παναγιώτης Ψαλτάκος, Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας, σχολίασε: «Το συγκεκριμένο έργο αποτέλεσε ακόμα μία πρόκληση για την εταιρεία μας, στην οποία καταφέραμε να ανταποκριθούμε με την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για την εμπρόθεσμη αποπεράτωση ενός σύνθετου και ιδιαίτερα δύσκολου εγχειρήματος. Η ολοκλήρωση του Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών σηματοδοτεί τη στρατηγική επιλογή της εταιρείας για δυναμική παρουσία στον τομέα των ενεργειακών έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».
Να σημειώσουμε πως συνολικά το έργο ολοκλήρωσης του Προβλήτα ΙΙΙ θα αποπερατωθεί στις αρχές του 2019, ενώ στο τέλος Ιανουαρίου 2018, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ακόμα ένα τμήμα προκειμένου να υποδεχθεί ακόμα τρεις γιγαντιαίες Γερανογέφυρες οι οποίες θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο την ικανότητα του λιμανιού του Πειραιά στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και θα βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου, δηλαδή το σπάσιμο του φράγματος των 5 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα