Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

Χωράει άλλους αυτοκινητόδρομους η Πελοπόννησος;

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν τον Απρίλιο η Ολυμπία Οδός "απελευθερώθηκε" από τα δεσμά της και ο αυτοκινητόδρομος άνοιξε, όλοι ανακουφιστήκαμε. Ένας δρόμος-πληγή που κυριολεκτικά σε ταλαιπωρούσε για χρόνια. Τώρα το ταξίδι από την Αθήνα στην Πάτρα, είναι υπόθεση 2 ωρών και με ξεκούραστη οδήγηση.
Με αυτό τον, μάλλον δραματικό τρόπο, καλύφθηκε όλη η βόρεια ακτή της Πελοποννήσου. Από το 2016 ολοκληρώθηκε και ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας που καλύπτει τη διαδρομή Κόρινθος-Καλαμάτα και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη. Οι 2 αυτοί μεγάλοι άξονες σε λίγα χρόνια θα πλαισιωθούν και από την φυσική επέκταση της Ολυμπίας Οδού με το τμήμα Πάτρα-Πύργος.
Το πρώτο ερώτημα λοιπόν που γεννάται είναι αν στην Πελοπόννησο υπάρχει χώρο και δυνατότητα για νέα κατασκευή αυτοκινητόδρομου. Μιλάμε για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, για το οδικό κύκλωμα της Μεσσηνίας ή ενδεχομένως και για τον άξονα Σπάρτη-Γύθειο.
Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα της χώρας για οτιδήποτε από τα παραπάνω φαντάζει μάλλον ως ουτοπία. Μία δεύτερη "ατυχία" που έχει η περιοχή είναι ότι γεωγραφικά λειτουργεί περισσότερο ως νησί με δύο συνδέσεις. Μία με την Αιτωλοακαρνανία στο Αντίρριο και μία με την Αττική στον Ισθμό. Για τα οδικά έργα αυτό είναι μεγάλο μειονέκτημα γιατί δεν διασυνδέεσαι οπότε οι ροές σου γίνονται πλέον περισσότερο τοπικοί.
Ακόμα ένα ζήτημα είναι πως η Πελοπόννησος οδικά αναγκαστικά καταλήγει σε λιμάνια. Κόρινθος, Πάτρα, Καλαμάτα, Κυλλήνη καλύφθηκαν ή θα καλυφθούν από τους υπάρχοντες άξονες. Ακόμα και με πληθυσμιακά κριτήρια, όλη η Πελοπόννησος δεν ξεπερνά το 1 εκατομμύριο κατοίκους και στην κουβέντα για τα οδικά έργα, ο παράγοντας αυτός πέφτει ως μία από τις απαιτήσεις μιας και δεν δημιουργούνται ροές.
Με βάση τα παραπάνω, δεν φαίνεται λοιπόν πιθανόν να έχουμε συνέχεια στην υπόθεση των αυτοκινητόδρομων και για ένα ακόμα επιπρόσθετο λόγο. Οι αυτοκινητόδρομοι ως παραχωρήσεις είναι οικονομικά αυτοτροφοδοτούμενοι (με τον Μορέα μάλιστα να επιδοτείται για όσο διάστημα παραμένει ζημιογόνος) και συντηρούνται βάσει αυστηρών κανονισμών που διέπουν τις συμβάσεις.
Σε όποια έργα γίνουν από εδώ και μπρος, μιλάμε για δημόσια έργα που σημαίνει μετά δυσκολία στη συντήρηση τους. Μαζεύοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία και αποδεχόμενοι ότι πρέπει να συνεχίσουν σε ένα βαθμό οι αναβαθμίσεις του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου, φαίνεται να οδηγούμαστε στη λύση της κατασκευής οδών ταχείας κυκλοφορίας που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους.
Κοστίζουν λιγότερα σε κατασκευή-συντήρηση και χρηματοδοτούνταιι πιο εύκολα από την Ε.Ε. Είναι μία λύση που θα ολοκληρώσει το παζλ των νέων οδικών δυνατοτήτων της Πελοποννήσου που θα τη βοηθήσει να αναπτύξει περαιτέρω την τοπική οικονομία, αναδεικνύοντας πολιτιστικά και τουριστικά τα πολλά όμορφα μέρη που διαθέτει.
Βέβαια, ακόμα και για αυτά τα έργα, όπως το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα η εξεύρεση πόρων έστω και σαν οδό ταχείας κυκλοφορίας, θα είναι μία υπόθεση-πρόκληση λόγω έλλειψης κονδυλίων. Αυτό θα είναι και το μεγάλο ερώτημα της επόμενης πενταετίας. Η Πελοπόννησος τελείωσε με τα οδικά της έργα ή θα έχει και συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα