κείμενο από το ypodomes.com
Προς υπογραφή είναι πλέον το πρώτο μεγάλο συμβόλαιο στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" της Αθήνας για τα πρώτα συνοδά έργα για την επέκταση του. Σύμφωνα με πηγές με γνώση στο θέμα η υπογραφή της σχετικής σύμβασης αναμένεται να πραγματοποιηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και να θέσει σε εκκίνηση σημαντικές παρεμβάσεις.
Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στο έργο ύψους 188 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή νέας πίστας στην βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου και στην κατασκευή πολυώροφου παρκινγκ. Τα έργα αναλαμβάνει το σχήμα ΤΕΡΝΑ - REDEX.
Τα δύο έργα θα καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες τόσο για την κίνηση των αεροπλάνων όσο και για την στάθμευση οχημάτων. Το έργο για την νέα πίστα κοστολογήθηκε σε 100 εκατ. ευρώ και το έργο για το πολυώροφο πάρκινγκ σε 88 εκατ. ευρώ.
Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2027. Η πλήρης λήξη της σύμβασης μαζί με την περίοδο συντήρησης τοποθετείται το δεύτερο τρίμηνο του 2029.
Το πολυώροφο πάρκινγκ θα ανεγερθεί εκεί που είναι σήμερα το πάρκινγκ μικρής διάρκειας 1, δίπλα από τον τερματικό σταθμό των τρένων. Το κτίριο θα διαθέτει 7 ορόφους και ένα υπόγειο χώρο και εκεί θα μπορούν να σταθμεύουν 3.365 οχήματα.
Συνολικά θα κατασκευαστούν 98.600 τμ. Οι πρώτοι δύο όροφοι θα είναι για τις εταιρείες leasing και θα διαθέτει επίσης χώρους γραφείων και πλυσίματος οχημάτων. Στους υπόλοιπους πέντε ορόφους θα εξυπηρετούνται οχήματα για στάθμευση μικρής και μακράς διάρκειας. Στο πάρκινγκ θα υπάρχουν χώροι φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Η βορειοδυτική πίστα σχεδιάζεται να προσφέρει 32 νέους χώρους στάθμευσης αεροσκαφών. Θα εξυπηρετεί αεροσκάφη τύπου C (οι 32 θέσεις) και άλλες δύο θέσεις για αεροσκάφη τύπου E.
Στην κατασκευή περιλαμβάνονται οι απαραίτητοι τροχόδρομοι, ένα κτίριο υπηρεσιών 4.860τμ, ένα χώρο υποστήριξης εξοπλισμού εδάφους κ.α. Συνολικά η ανάπτυξη θα γίνει κατά 260.000 τμ. Το έργο επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών (φυσούνες).
Για να συμμετάσχει κάποιο σχήμα θα πρέπει να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία σε έργα αεροδρομίων και κτιρίων και ένα παρόμοιο έργο κατά τα τελευταία 10 έτη ύψους κατ` ελάχιστον 100 εκατ. ευρώ, καθώς και να το έχει ολοκληρώσει έγκαιρα.
Πως προχωρά το κυρίως project της επέκτασης
Από το Φθινόπωρο όμως και έπειτα θα υπάρξουν νέα για τον κυρίως διαγωνισμό για την επέκταση του τέρμιναλ και των άλλων χώρων του αεροδρομίου της Αθήνας που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και φέτος οι εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση κάνουν λόγο για πάνω από 33 εκατ. επιβάτες. Ήδη στο πρώτο εξάμηνο η κίνηση καταγράφεται κατά 8% μεγαλύτερη από πέρσι.
Πρόκειται για έργο που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας. Ο σχετικός διαγωνισμός που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις είναι ήδη στον αέρα καθώς αρχικά υπάρχει η πρόβλεψη για early contractor και στη συνέχεια την κατασκευή των μεγάλων παρεμβάσεων.
Να θυμίσουμε ότι ο project manager που θα αναλάβει όλα τα έργα των επεκτάσεων, δηλαδή όλων των έργων επέκτασης του τερματικού σταθμού και των συνοδών είναι το σχήμα HILL INTERNATIONAL-AECOM-SALFO.
Ο σχεδιασμός της επέκτασης
Συνολικά με τα έργα, το αεροδρόμιο θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι 40 εκατ. επιβάτες με ορίζοντα το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου είναι μια απόρροια της συνεργασίας μερικών από των σημαντικότερων γραφείων παγκοσμίως.
Το σχήμα Anemos είναι μια σύμπραξη αρχιτεκτονικών γραφείων με ονόματα όπως Grimshaw, Haptic και K-Studio. Σύμβουλος Μηχανικός είναι η Arup, Σύμβουλος σχεδιασμού εμπορικών χώρων είναι η Leslie Jones. Την στρατηγική σχεδιασμού των εμπορικών χώρων ανέλαβε η Triagonal ενώ το design management η Plan A.
Συνολικά για τα έργα επέκτασης project manager ανέλαβε το σχήμα Hill International, AECOM και η ελληνική Salfo και Συνεργάτες.
Το έργο έχει βασικές αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού και έχει στόχο να πιστοποιηθεί κατά «LEED Gold Standard» (Leadership in Energy and Environmental Design), αφού θα βασίζεται στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και του διοξειδίου του άνθρακα, υιοθετώντας μια φιλοσοφία και στρατηγική παθητικού σχεδιασμού κτιρίων (αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έξυπνα «πράσινα» συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης).
Η σημαντικότερη προσθήκη θα γίνει στο βόρειο τμήμα του τέρμιναλ. Εξωτερικά ο επιβάτης θα βλέπει μια μεγάλη γυάλινη πρόσοψη που θα αφήνει ελεύθερο το αττικό φως ενώ θα υπάρχουν και βιοκλιματικά σκίαστρα.
Η είσοδος θα βγάζει σε μια ανοιχτή πλατεία τριών επιπέδων όπου ο επιβάτης θα έρχεται σε επαφή με μεσογειακά στοιχεία όπως ελιές και θάμνους, παρτέρια, ένα μικρό αμφιθέατρο που παραπέμπει στην αρχαία κληρονομιά της χώρας.
Με τα έργα επέκτασης το τέρμιναλ θα θυμίζει το γράμμα Υ καθώς το υφιστάμενο κτίριο θα απλωθεί στο βόρειο τμήμα του και θα αποκτήσει δύο νέα πτερύγια που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν φυσούνα πολλά περισσότερα αεροπλάνα.
Παράλληλα προβλέπεται επέκταση του τέρμιναλ και στο νότιο τμήμα του όπου και εκεί θα υπάρχουν νέες θέσεις στάθμευσης με φυσούνα για τα αεροσκάφη. Επίσης φαίνεται πως γίνει και ένα lifting στην συνολική εξωτερική όψη του αεροδρομίου που γίνεται πιο σύγχρονος, διατηρώντας όμως την ταυτότητα του.
Στο εσωτερικό του νέου προστιθέμενου κτιρίου η είσοδος θα είναι κυρτή δημιουργώντας μια μεγάλη εξωτερική πλατεία και μπαίνοντας ο επισκέπτης θα έρχεται αντιμέτωπος με μια μεγάλη πλατεία και ένα αμφιθέατρο τριών επιπέδων που θα κυριαρχεί το άσπρο ενώ προβλέπονται δέντρα και πολύ εσωτερικό πράσινο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου