Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

The Ellinikon: το 2027 ολοκληρώνονται οι οικιστικές επενδύσεις - Από το 2028 οι εμπορικές αναπτύξεις

 κείμενο από το ypodomes.com

Το 2027 θα είναι έτοιμη η πρώτη φάση των επενδύσεων στο Ελληνικό με έμφαση στα οικιστικά τα οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη. Όπως ανέφερε από το βήμα της έκτακτης γενικής συνέλευσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου το έργο παρά τις προκλήσεις που συνάντησε σε αυτά τα 4 χρόνια που έχει υπογραφεί η σύμβαση και ξεκίνησε η υλοποίηση, προχωρά.

Στα έργα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι περισσότερες επαγγελματικές αναπτύξεις που στις περισσότερες περιπτώσεις θα λειτουργήσουν το 2028, όπως το IRC, το Ellinikon Mall, το ξενοδοχείο στην Μαρίνα Αγίου Κοσμά κ.α.

"Γίναμε η μεγαλύτερη εταιρεία με 3,3 δισ. ευρώ χαρτοφυλάκιο και είναι μοιρασμένο σε όλες τις δραστηριότητες. Μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν έχει πάρει δάνειο και έχει 700 εκατ. ευρώ απόθεμα" είπε ο κ.Αθανασίου.

Αναφορικά με το Ellinikon Mall εκτιμάται πως θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2028. Θα εκτείνεται σε 100.000 τμ σχεδόν διπλάσιο από το The Mall που έχει 58.000 τ.μ. Θα διαθέτει 350 καταστήματα και ήδη έχουν προχωρήσει συμφωνίες για το 64% της συνολικής επιφάνειας. Τέλος Ιουλίου αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές με την ΤΕΡΝΑ. Χαρακτηρίστηκε ως ένα υβριδικό mall με εσωτερικά και εξωτερικά καταστήματα.

Στο Riviera Galleria πάει καλά η κατασκευή των 20.000 τ.μ. και έχει ήδη φτάσει πρώτο όροφο (από τους δύο συνολικά). Θα διαθέτει 100 καταστήματα και το 78% της συνολικής επιφάνειας έχει συμφωνηθεί. Εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2026 και θα λειτουργήσει περίπου το Πάσχα 2027. Τα έργα είναι εντός χρονοδιαγράμματος και θα είναι από τα λίγες εμπορικές αναπτύξεις που θα λειτουργήσουν το 2027.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω το οικιστικό κομμάτι θα είναι έτοιμο το 2027 ενώ παράλληλα προχωρούν και έργα από developers από οικόπεδα που έχουν πωληθεί. Πιο σημαντικά παραδείγματα είναι τα σχολεία Γείτονα, το ξενοδοχείο στην Μαρίνα Αγίου Κοσμά, το IRC,και έτοιμο το 1/3 του πάρκου.

Κεντρικό κομμάτι του Ελληνικού είναι η ύπαρξη μιας κεντρικής αρτηρίας με μεγάλο πλάτος που θα φτάνει σε κάποια σημεία τα 60 μέτρα.

O Riviera Tower με 173 κατοικίες έχει 100% προπωλήσεις. Επίσης πωλήθηκαν 115 condos και οι 27 βίλες. Όλη η παραλιακή ζώνη έχει πωληθεί.

Στα 560 διαμερίσματα του Little Athens έχει πωληθεί το 85% η εμπορική επιτυχία του Ελληνικου είναι μοναδική. Βγήκαμε στο εξωτερικό τώρα για να υπάρχει αξιοπιστία ότι κάνουμε αυτό που λέμε. Το 49% των διαμερισμάτων αγοράζεται από ξένους. Κυρίως Αμερικανοί.

Οι προκλήσεις είναι κυρίως στην αδύναμη κατασκευαστική αγορά σε υποδομές και Riviera Tower. Στις δυσκολίες στις υποδομές είχαμε καθυστερήσεις στο δημόσιο τομέα αλλά και σε τοπικά σημεία. Για παράδειγμα βρέθηκε αγωγός κάτω από την Λ.Ποσειδώνος που δεν ήταν γνωστός. Έπρεπε να μετακινηθεί από ΕΥΔΑΠ με ότι σημαίνει αυτό. "Υπάρχουν επίσης κάποιες διαφωνίες με την τοπική αυτοδιοίκηση" είπε ο κ.Αθανασίου.

Η Lamda Development ίδρυσε μια νέα τεχνική εταιρεία με το όνομα CBU και όλα της τα έργα είναι μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Κάτοικοι στα κτίρια θα μπουν το 2027. "Πήραμε γενναία απόφαση με τη δημιουργία αυτής της εταιρείας. Είναι μια μονάδα που αναλαμβάνει απευθείας συνεννόηση και έργα και έχει πάει πολύ καλά. Έχει 18 κτιριακές αναπτύξεις που είναι σε εξέλιξη" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Αθανασίου.

Η εταιρεία κάνει πχ τα Promenade Heights με 80 διαμερίσματα, επίσης το ένα τμήμα από τα Cove Residences. Της Εθνοκάτ τα units θα ολοκληρωθούν το 2026 και το άλλο είναι με το CBU με ολοκλήρωση επίσης το 2026. Επίσης κάνει το Park Rise με 80 διαμερίσματα προχωρά." Kάνει έργα με καλά περιθώρια κέρδους" ανέφερε ο ισχυρός άνδρας της Lamda Development.

Στον Riviera Tower η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για το καλοκαίρι του 2027 και είναι το χρονικό ορόσημο για να μπουν οι ιδιοκτήτες. Σήμερα κατασκευαστικά έχει φτάσει τον 25ο όροφο και φτάνει σε δύο εβδομάδες στα μισά της κατασκευής.

Τα αθλητικά έργα είναι σχεδόν έτοιμα και θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα και συνολικά μέσα στο 2025. Υπογράφηκε σύμβαση με Περιφέρεια Αττικής για χρήση του στίβου από τους πολίτες. Ολοκληρώνονται και οι ξενώνες.

Η αξία του Ελληνικού για οφέλη στην κοινωνία. Το Πάρκο 2000 στρέμματα τα περίπου 700 στρέμματα θα είναι έτοιμο το 2027. Σχεδιασμένο από το αρχιτεκτονικό γραφείο Sasaki.

Σχετικά με το κτίριο Saariner (ο πρώην τερματικός σταθμός του αεροδρομίου στο Ελληνικό) θα γίνει πολιτιστικό κέντρο, ένα τμήμα θα είναι μουσείο τέχνης και εκεί θα κάνουμε κάτι πολύ ωραίο. Θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.

Ετοιμάζουμε περιοχές δίπλα στη θάλασσα, πχ ένας διάδρομος ενός χιλιομέτρου κατά μήκος της αμμουδιάς. Tο Ellinikon Promenade και ακολουθεί το Agios Kosmas Promenade μήκους 400 μέτρων.

Υπήρξαν σημαντικές δυσκολίες από το covid, αυξήσεις υλικών, τον πόλεμο στην Ουκρανία, αύξηση πληθωρισμού, αύξηση ενεργειακού κόστους.

Η Lamda Developments έκανε και κάποιες ανταποδοτικές κινήσεις στην κοινωνία. Για παράδειγμα έγινε αναμόρφωση στα κολυμβητήρια του ΟΑΚΑ, πλήρης ανακαίνιση στην Παιανία στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις ξιφασκίας.

Οι πωλήσεις έχουν φτάσει τα 1,2 δισ. ευρώ. Η πώληση των οικοπέδων έφτασε τα 2,250 το τετραγωνικό μέτρο.

Οι Μαρίνες

H Μαρίνα Φλοίσβου με 25 εκατ. ευρώ έσοδα και 16 εκατ. ευρώ EBITDA. 310 θέσεις, 100% μισθωμένη. Η Μαρίνα Αγίου Κοσμά ξεκινούν εργασίες μέσα στο καλοκαίρι μέχρι τέλος έτους πλήρως εργασία θα γίνει εκβάθυνση από 4 μέτρα 7 μέτρα. Καταργούνται προβλήτες και δημιουργείται νέα για μεγάλα σκάφη.

Επίσης έχουν γίνει 140 εκατ. ευρώ επενδύσεις στην mega yacht marina στην Κέρκυρα. Mέχρι τέλος του 2028 ολοκληρώνονται έργα και ξεκινά λειτουργία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα