Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025

Νέο Γήπεδο ΠΑΟΚ: ποια είναι τα ορόσημα που θα οδηγήσουν στην έναρξη κατασκευής του

 κείμενο από το ypodomes.com

Τα ορόσημα για την κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα δημοσιοποίησε με δελτίο τύπου της η ΠΑΕ ΠΑΟΚ, μια εβδομάδα μετά την συμφωνία του Αριστοτέλη Μυστακίδη με τον ΑΣ σχετικά με το θέμα.

Στην ανακοίνωση της ΠΑΕ ΠΑΟΚ αναφέρονται όλα τα μέχρι σήμερα βήματα που έχουν γίνει για την ωρίμανση του σχεδίου που έχει φτάσει μέχρι την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος.

Στη συνέχεια αναφέρονται τα επόμενα βήματα τα οποία περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση των μελετών, την δημοπράτηση του έργου, τις απαραίτητες εγκρίσεις και φυσικά την έναρξη της κατασκευής με την έκδοση της σχετικής οικοδομικής άδειας.

Πιο αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΑΕ ΠΑΟΚ:

Το όραμα της Νέας Τούμπας ξεκίνησε με την δημόσια δέσμευση του Ιβάν Σαββίδη, για την κατασκευή του νέου γηπέδου, εκεί που χτυπά η καρδιά του ΠΑΟΚ.

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ έχει καταστήσει σαφές ότι τη φάση των λόγων, διαδέχεται πάντα η φάση των έργων και της υλοποίησης κάθε δέσμευσής του.

Από τη δημόσια τοποθέτηση του Ιβάν Σαββίδη για την κατασκευή της Νέας Τούμπας μέχρι σήμερα, η ιδέα άρχισε να μπαίνει στη φάση της υλοποίησης.

Με το νόμο 4572/18 παραχωρήθηκε από το ΤΕΘΑ και το Υπουργείο Οικονομικών έκταση 29 στρεμμάτων ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου για την εκπόνηση του ειδικού χωροταξικού σχεδίου του νέου γηπέδου, το οποίο υποβλήθηκε στα συναρμόδια Υπουργεία, με στόχο την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος.

Τι έγινε μέχρι σήμερα

Διεξήχθη ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου για την εκπόνηση του concept του νέου γηπέδου.

Μετά από μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, εκδόθηκε το ΠΔ για τη νέα Τούμπα, το οποίο περιλαμβάνει νέους όρους δόμησης, νέες χρήσης γης και καθορίζει το πλαίσιο για την κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ και της διαμόρφωσης της γύρω περιοχής.

Αμέσως μετά την έκδοση του ΠΔ, αναδείχτηκε ανάδοχος η κοινοπραξία Salfo – Populοus.

Εχουν εκπονηθεί, έχουν παραδοθεί και είναι στη διάθεσή μας τα κάτωθι : τοπογραφικό διάγραμμα, master plan, business plan και αρχιτεκτονικές μελέτες.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα

-Η ωρίμανση των μελετών, στατικών, γεωτεχνικών, ηλεκτρομηχανολογικών και περιβάλλοντος χώρου.

-Διαβούλευση με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

-Εγκριτικές αποφάσεις από συναρμόδια Υπουργεία.

-Επικοινωνία με την ΟΥΕΦΑ και συνεργασία με το αρμόδιο τμήμα, που λειτουργεί συμβουλευτικά στην κατασκευή νέων γηπέδων, ώστε και η Νέα Τούμπα να πληρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές.

-Διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου

-Εύρεση γηπέδου, το οποίο θα πληροί όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές για να φιλοξενήσει την ποδοσφαιρική ομάδα, στο διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι την παράδοση του νέου γηπέδου.

-Έκδοση οικοδομικής άδειας

-Έναρξη της κατασκευής.

Εύλογα ερωτήματα

Ερώτηση: Πότε ξεκινούν τα επόμενα βήματα;
Απάντηση: Άμεσα

Ερώτηση: Το ΠΔ έχει ημερομηνία λήξης;
Απάντηση: ΟΧΙ

Ερώτηση: Αίρεται αυτοδικαίως η παραχώρηση της έκτασης από το ΤΕΘΑ και το Υπουργείο Οικονομικών, αν δεν έχει ολοκληρωθεί η ανέγερση του νέου γηπέδου με τη συμπλήρωση 4 ετών από την έκδοση του ΠΔ;
Απάντηση: ΟΧΙ, η παραχώρηση της έκτασης για 99 χρόνια δεν αίρεται αυτοδικαίως με τη συμπλήρωση της 4ετίας από την έκδοση του ΠΔ

Ερώτηση: Πότε ξεκινά η κατασκευή του γηπέδου;
Απάντηση: Aμέσως, μόλις εκδοθεί η οικοδομική άδεια.

Με αίσθημα ευθύνης και πρωταρχικό μέλημα την ενότητα της μεγάλης οικογένειας του ΠΑΟΚ, θα υπάρχει πλήρης ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα