Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025

Παράταση για το 2026 στο έργο δημιουργίας ποδηλατοδρόμου και αστικού περιπάτου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

 κείμενο από το ypodomes.com

Την πρώτη του παράταση πήρε το έργο για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου και αστικού περιπάτου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Σύμφωνα με απόφαση της Περιφέρειας Αττικής, δόθηκε παράταση 230 ημέρες στις εργασίες και νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι η 15η Φεβρουαρίου 2026.

Οι βασικοί λόγοι της παράτασης όπως αναφέρονται στην σχετική απόφαση είναι:

Διαπιστώθηκε πως έπρεπε να αυξηθεί ο αριθμός των τεχνικών προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός ενός συνεχούς πεζόδρομου- ποδηλατόδρομου. Προκειμένου να μελετηθεί ο τρόπος κατασκευής των τεχνικών απαιτήθηκαν εκτεταμένες γεωτρήσεις στις θέσεις κατασκευής αυτών και σύνταξη αντίστοιχων γεωτεχνικών μελετών.

Παράλληλα εμφανίσθηκαν και άλλα προβλήματα νέας προσαρμογής των μελετών στις ανάγκες των Δήμων αλλά και άλλων παραγόντων. Πιο αναλυτικά ανά περιοχή:

a. Ζώνη Α (Χ.Θ. 1+470 έως Χ.Θ. 5+630) : Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο στην οποία ο ποδηλατόδρομος διατρέχει τους Δήμους Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου. i. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 13 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~620m και μέσου ύψους 3.00m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων
Στατικών μελετών για την κατασκευή τους.

Σε συνέχεια της από 18.03.2025 σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Π. Φαλήρου, σχετικά με τη χάραξη του Ποδηλατοδρόμου/Πεζοδρόμου που διασχίζει τον εν λόγω Δήμο με την Διευθύνουσα Υπηρεσία και τον ανάδοχο και όσον αφορά ορισμένες τροποποιήσεις της υποβληθείσας μελέτης που ζητήθηκαν από τον Δ. Π. Φαλήρου, δόθηκε στις 29/05/2025 εντολή από την Διευθύνουσα Υπηρεσία να προσαρμοσθεί - τροποποιηθεί η υποβληθείσα μελέτη, σύμφωνα με τα αιτήματα του Δήμου και τα τροποποιημένα σχέδια και να παραδοθούν εκ νέου προς έγκριση.

Επίσης εξετάζεται από τον Δ. Π. Φαλήρου η κατασκευή του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης στην περιοχή του Φλοίσβου, με την επωνυμία: «ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Οι Έλληνες και η θάλασσα», το οποίο επηρεάζει την χάραξη του έργου.

Για τον λόγο αυτό, μετά από εντολή της Υπηρεσίας έχει συνταχθεί και υποβληθεί από τον ανάδοχο εναλλακτική χάραξη του πεζόδρομου – οδηλατόδρομου, η οποία βρίσκεται σε διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκομένων και δεν έχει υπάρξει μέχρι και σήμερα κάποια απόφαση για την τροποποίηση ή μη της αρχικής χάραξης

b. Ζώνη Β (Χ.Θ. 6+630 έως Χ.Θ. 9+200) : Παραλία Αλίμου, στην οποία ο ποδηλατοδρόμος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Αλίμου. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 7 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~400m και μέσου ύψους 3.70m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την
κατασκευή τους.

Σε συνάντηση με τον Δ. Αλίμου στις 15/04/2025 έχουν διατυπωθεί προτάσεις για ορισμένες τροποποιήσεις, η υλοποίηση των οποίων θα επιφέρει αλλαγές στην χάραξη του έργου για τις οποίες δεν υπάρχει κάποια οριστική απόφαση.
c. Ζώνη Γ (Χ.Θ. 10+050 έως Χ.Θ. 11+970): Ελληνικό, στην οποία ο ποδηλατοδρόμος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης.

Στο ρέμα Τραχώνων η υπό υλοποίηση επένδυση του Ελληνικού της LAMDA DELEVOPEMENT έχει αλλάξει τις επί τόπου συνθήκες βάσει των οποίων μελετήθηκε και υποβλήθηκε η μελέτη εφαρμογής με την διαπλάτυνση της
εκβολής αυτού, με αποτέλεσμα να απαιτείται τροποποίηση της μελέτη με κατασκευή νέου τεχνικού γέφυρας.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα βρίσκεται επίσης στο στάδιο των διαβουλεύσεων μεταξύ Διευθύνουσας Υπηρεσίας και επενδυτή στο έργο του Ελληνικού.

Εξακολουθεί να είναι σε ισχύ η (γ) σχετική απόφαση του ΔΣ του Δ. Ελληνικού -Αργυρούπολης (ΑΔΑ: ΨΕΞ1ΩΡ7-ΥΑΑ) για την ανάκληση της δωρεάν παραχώρησης για αόριστο χρονικό διάστημα δύο τμημάτων ακινήτων του δήμου για την υλοποίηση του έργου.

Επίσης από την επένδυση του Ελληνικού υπάρχει πρόβλεψη κατασκευή “flyover” για την σύνδεση της Λ. Ποσειδώνος με το Casino. Η κατασκευή αυτή επηρεάζει τμήμα του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου του έργου μας και θα πρέπει να τροποποιηθεί η υποβληθείσα μελέτη.

d. Ζώνη Δ Ζώνη Δ (Χ.Θ. 14+240 έως Χ.Θ. 17+556): Γλυφάδα Β - Βούλα στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Γλυφάδας και του Δήμου Βάρης-ΒούλαςΒουλιαγμένης. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 5 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~270m και μέσου ύψους 4.50m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους.

Τα παραπάνω νέα τεχνικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι βρίσκονται εντός περιοχής με ιδιαίτερα μεγάλη τουριστική δραστηριότητα, ιδιαίτερα τους μήνες από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβριο, δραστηριοποιούνται εντός αυτής αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούν να παραχωρήσουν τον απαραίτητο εργοταξιακό χώρο για την κατασκευή των τεχνικών από τον Οκτώβριο του 2025
μέχρι και τον Απρίλιο του 2026.

Για την έγκριση της απαιτούμενης δαπάνης για την κατασκευή των παραπάνω αναφερθέντων νέων τεχνικών έχει συνταχθεί η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση του έργου δαπάνης προ ΦΠΑ 2.500.000,00€ με υπέρβαση κατά 14,98% από την αρχική σύμβαση για την έγκριση εκτέλεσης νέων τιμών εργασιών, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των τεχνικών.

Ποιο είναι το έργο

Αναλυτικά, το έργο αφορά στο «Υποέργο 3: Αθηναϊκή Ριβιέρα 1. Αστικός Περίπατος (Τμήμα από Δ. Καλλιθέας έως Δ. Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης)». Ανάδοχος του έργου είναι η ΖΙΤΑΚΑΤ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. ΖΙΤΑΚΑΤ ΑΤΕΒΕ) και η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιουλίου 2024.

Αναθέτουσα Αρχή είναι η Περιφέρεια Αττικής.

Το ΤΑΙΠΕΔ είναι η Διενεργούσα Αρχή και ενεργεί κατ’ εντολή, για λογαριασμό και στο όνομα του Δικαιούχου του Έργου, ήτοι της Περιφέρειας Αττικής, εκτελώντας όλες τις απαιτούμενες και προβλεπόμενες ενέργειες αρμοδιότητας της αναθέτουσας αρχής, στο όνομα και για λογαριασμό της, μέχρι και την κατακύρωση της σύμβασης του έργου.

Η διάρκεια του έργου είχε οριστεί αρχικά σε 290 ημέρες (περίπου 10 μήνες) από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Η εκτιμώμενη αξία του έργου με τον ΦΠΑ ήταν 23,72 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 19,13 εκατ. ευρώ), ενώ η αξία όλων των συμβάσεων που ανατέθηκαν ανέρχεται στα 16,83 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργο δημόσιων συμβάσεων που χρηματοδοτείται εν όλω ή εν μέρει από τα ταμεία της ΕΕ. Η δημόσια σύμβαση καλύπτεται από τη συμφωνία για τις δημόσιες συμβάσεις (ΣΔΣ).

Το αντικείμενο του έργου

Το αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την κατασκευή ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου, στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης, διασχίζοντας έξι Δήμους, από τα δυτικά προς τα ανατολικά: Καλλιθέα, Παλαιό Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό-Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη.

Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι περίπου 12 χιλιόμετρα [έναντι των αρχικών περίπου 22 χιλιομέτρων, τα οποία αναφέρονται στο δελτίο του έργου (investment fiche)]. Συγκεκριμένα, η διαφορά αυτή προκύπτει καθώς μέρος του έργου, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και από ιδιώτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα