Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025

Dimand: Στο επίκεντρο έργα 800 εκατ. ευρώ σε Κτήμα Καμπά και Γούρνες Ηρακλείου

 κείμενο από το ypodomes.com

Νέα μεγάλα έργα και επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ σε ακίνητα προετοιμάζει η Dimand ενώ παράλληλα σχεδιάζει το exit από Μινιόν και Πύργο Πειραιά. Όπως σημείωσε από το βήμα της ετήσιας γενικής συνέλευσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Ανδριόπουλος, τα επόμενα μεγάλα project αφορούν τις Γούρνες Ηρακλείου και το Κτήμα Καμπά ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με αυτά τα έργα έχουν 170.000 τμ ανωδομής ενώ τα χαρακτήρισε ώριμα πολεοδομικά. Για την χρηματοδότηση τους θα απαιτηθούν ίδια κεφάλαια αλλά και δανεισμός. Στις Γούρνες θα αναπτυχθούν δύο μεγάλα ξενοδοχεία ενώ στο κτήμα Καμπά θα έχει έως 95.000 τμ για μικτή χρήση (ξενοδοχείο, κατοικίες, επαγγελματική χρήση).

Τα δύο έργα αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευές και στα δύο ακίνητα με την ολοκλήρωση να πηγαίνει προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Είναι μέρος της νέας γενιάς έργων της Dimnad.

Στο κτίριο του ΤΕΕ στο Μαρούσι έχουν προχωρήσει οι σκυροδετήσεις από την ΤΕΡΝΑ ενώ τμήμα του ακινήτου έχει δοθεί ως αντιπαροχή. Το ακίνητο είναι ήδη πλήρως μισθωμένο και η ολοκλήρωση του αναμένεται εντός του 2026. Στη συνέχεια η Dimand θα πωλήσει το ποσοστό που διαθέτει.

Σε πλήρη εξέλιξη είναι επίσης όπως είπε ο κ.Ανδριόπουλος το έργο στη Softex στην περιοχή του Βοτανικού και η ολοκλήρωση του τοποθετείται το 2027. Στη Θεσσαλονίκη θα έχει την υπογραφή για τον σχεδιασμό των Foster & Partners και η κατασκευή θα ξεκινήσει προς το τέλος της φετινής χρονιάς. Το επόμενο διάστημα πρόκειται να παραδοθεί προς λειτουργία και το κτίριο της Παρευξείνιας Τράπεζας.

Στην Αθήνα επίσης προχωρά η κατασκευή για τα κεντρικά γραφεία της Πειραιώς στην οδό Κοραή 4. Για το project Skyline το οποίο αφορά μια συνεργασία με την Premia Properties και τις Alpha Bank και EBRD ο κ.Ανδριόπουλος τόνισε πως "μετά το κλείσιμο της συναλλαγής πέρυσι, έχει μία πολύ καλή πορεία: Τόσο οι προ-πωλήσεις όσο και η αξιοποίηση των κτιρίων που θα κρατήσουμε προς αναβάθμιση πηγαίνουν πολύ καλά και σε αυτό βοηθά και η συνεργασία με τον όμιλο της Alpha Bank αλλά και η ίδια η αγορά. Ενδεικτικά, για τα ακίνητα που πουλάμε έχουμε αξίες 30% πάνω από τους στόχους του business plan".

Οσον αφορά τους κλάδους όπου εστιάζει εφεξής η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Ανδριόπουλο, «μας απασχολεί πολύ το ζήτημα της κατοικίας, η κοινωνική κατοικία και τα προσιτά σπίτια είναι ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα εντός κι εκτός Ελλάδος και χρειάζεται η εμπλοκή των ιδιωτών γιατί δεν μπορούν να λύσουν το ζήτημα από μόνα τους τα κράτη. Παρακολουθούμε στενά τις ανακοινώσεις για την κοινωνική αντιπαροχή, προσπαθούμε να αποκτήσουμε μεγάλα ακίνητα ώστε να φτιάξουμε ένα συνολικότερο πλάνο και θεωρούμε ότι είναι ένας τομέας ο οποίος θα μας απασχολήσει πολύ έντονα. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε και διεθνείς συνεργασίες προς τα Δυτικά και στα Βαλκάνια, όχι φυσικά για να επεκταθεί η Dimand εκτός συνόρων, αλλά για εξασφάλιση κεφαλαίων και τεχνογνωσίας.

Μας απασχολεί επίσης ο κλάδος της φιλοξενίας γιατί τα μεγάλα funds θέλουν να επενδύσουν θεματικά σε αυτόν τον κλάδο. Εχουμε πλέον έναν ικανό αριθμό ξενοδοχείων, δυνητικά δύο ξενοδοχεία στις Γούρνες, ένα ξενοδοχείο με διαμερίσματα στο ΦΙΞ, από το Skyline το ακίνητο στην οδό Σοφοκλείους και Αιόλου 23.000 τ.μ., ενώ διαπραγματευόμαστε δύο ενεργά projects που είναι ξενοδοχειακά και μπορεί να κλείσουν έως το τέλος του έτους. Είναι ένας μεγάλος αριθμός για να προσελκύει τη συζήτηση με διεθνή κεφάλαια και τους επόμενους έξι μήνες θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε σε ανακοινώσεις».

Σε σχετική ερώτηση, ο κ. Ανδριόπουλος ανέφερε ότι η ανάπτυξη των κλάδων κατοικίας (προς πώληση και ενοικίαση) και φιλοξενίας θα γίνει πιθανότατα με ξεχωριστά «οχήματα», ενώ σε σχέση με το ενδεχόμενο αύξησης κεφαλαίου ανέφερε ότι «οι αυξήσεις γίνονται όταν το ευνοούν οι συνθήκες και επί του παρόντος το μομέντουμ για αύξηση κεφαλαίου δεν ευνοεί. Στο μέλλον και μέσα από όλα αυτά που πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε θα σταθμίσουμε το τί συμφέρει τους μετόχους μέσα από διαφορετικά εργαλεία. Αυτή την στιγμή πορευόμαστε με ίδια κεφάλαια, δανεισμό και συμμετοχή επενδυτών ανάλογα με τον κλάδο, την κατοικία, τη φιλοξενία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα