Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 17 Ιουνίου 2025

The Ellinikon: εντός του 2025 ξεκινά η κατασκευή του Retail Park - Πως τρέχουν τα έργα στον εμππορικό πόλο της Λ. Βουλιαγμένης

 κείμενο από το ypodomes.com

Μέσα στο 2025 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή του retail park της Trade Estates στο Ελληνικό. Όπως σημειώθηκε από την διοίκηση της εταιρείας στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση, το έργο είναι αρκετά κοντά στο να ξεκινήσει η υλοποίηση του.

Το retail park ουσιαστικά αποτελεί μέρος της γενικότερης χωροθέτησης του Commercial Hub της Lamda Development στο Ελληνικό και συγκεκριμένο στο τμήμα επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Σύμφωνα με τη διοίκηση τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος και η λειτουργία του προσδιορίστηκε για το 2028, περίπου ένα έτος μετά από την αρχική εκτίμηση. Αυτό καθώς ουσιαστικά συμπαρασύρεται και από την κατασκευή του The Ellinikon Mall το οποίο επίσης αναμένεται να έχει παρόμοιο χρονοδιάγραμμα κατασκευής.

Σχετικά με το κόστος εκτιμήθηκε ότι δεν θα διαφοροποιηθεί καθώς παρατηρείται μια σταθεροποίηση του κόστους των οικοδομικών υλικών. Το retail park είναι ουσιαστικά ένα μεγάλο ανοιχτό εμπορικό πάρκο στο οποίο θα δούμε συσσωρευμένες χρήσεις από το ΙΚΕΑ και ακόμα χώρους για οκτώ μεγάλες εμπορικές χρήσεις σε προνομιακό σημείο

Αυτό, καθώς όλο το Commercial Hub που περιλαμβάνει το The Ellinikon Mall και το retail park έχει σχεδόν άμεση πρόσβαση στο Μετρό με τον σταθμό ΕΛΛΗΝΙΚΟ να βρίσκεται μόλις μερικές δεκάδες μέτρα από το σημείο που θα γίνουν οι συγκεκριμένες αναπτύξεις.

Το Retail Park θα περιλαμβάνει καταστήματα μεγάλης επιφάνειας (“Big Boxes”), με διεθνείς μισθωτές, όπως IKEA, και θα συμβάλει στην ανάπτυξη ενός υπερσύγχρονου εμπορικού προορισμού νέας γενιάς στο Ελληνικό.

Συνδυαστικά το The Ellinikon Mall μαζί με το Retail Park θα συμβάλλουν καθοριστικά στον τομέα του λιανικού εμπορίου, προσφέροντας στους καταναλωτές μοναδικούς εμπορικούς χώρους με διεθνή brands.

Η ολοκλήρωση των δύο αυτών αναπτύξεων θα πραγματοποιηθεί με ενιαίο χρονοδιάγραμμα, διασφαλίζοντας την ταυτόχρονη έναρξη λειτουργίας τους.

O άξονας της Λ.Βουλιαγμένης

Μετά τον πόλο της παραλιακής και τις μεγάλες αναπτύξεις που ήδη τρέχουν ή πρόκειται να ξεκινήσει, αρχίζει πλέον να παρατηρείται κινητικότητα και στον πόλο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Σε αυτό τον πόλο η Lamda Development έχει ως ισχυρό σύμμαχο για τις κτιριακές της αναπτύξεις τους δύο σταθμούς Μετρό σε Αργυρούπολη και Ελληνικό που θα μπορούν να τροφοδοτούν με επισκέπτες καθ` όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Γύρω από τους σταθμούς αυτούς βλέπουμε πως κυριαρχούν οι εμπορικές χρήσεις με μεγαλύτερη έμφαση στον σταθμό του Ελληνικού όπου συγκεντρώνονται πολλές δραστηριότητες και αναμένεται να γίνει μια κεντρική περιοχή στα νότια προάστια.

Κυρίαρχο είναι το έργο για το The Ellinikon Mall. O διαγωνισμός είναι σε τελική φάση και όπως έχει γίνει γνωστό το έργο αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ.  Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν με την έκδοση της οικοδομικής άδειας και ως χρόνος αποπεράτωσης και λειτουργίας είναι το 2028.

Το The Ellinikon Mall Complex σχεδιασμένο από το κορυφαίο αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS με έδρα το Χονγκ Κονγκ, είναι το Mall του μέλλοντος, θα διαθέτει 280 καταστήματα, ενώ υπολογίζεται ότι θα μπορεί να υποδεχτεί 17 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.

Στα μεγάλα κτιριακά που αναμένουμε να ξεκινήσουν κατασκευές είναι και ο Πύργος Μικτής Χρήσης. Για αυτό το σκοπό συστήθηκε εταιρεία ειδικού σκοπού-SPV στο οποίο συμμετέχει η Brook Lane κατά 70% και η Lamda Development με 30% που θα αναλάβει την κατασκευή του Πύργου Μικτής Χρήσης στο Ελληνικό.

O Πύργος Μικτής Χρήσης (Mixed – Use Tower), είναι ένας ουρανοξύστης σχεδόν 140 – 150 μέτρων ύψους, με ξενοδοχεία και κατοικίες (Hotel & branded residences) άνω των 200 εκατ. ευρώ, της Lamda Development με εταιρεία του ομίλου Brook Lane Capital (επενδυτικό κεφάλαιο) στο «βόρειο μέτωπο» της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα