Ιστορικό
Η Γραμμή 3 έχει μήκος 15,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής καθώς και 20 χιλιόμετρα επίγειας γραμμής με συνολικά 14 Σταθμούς. Το πρώτο τμήμα που παραδόθηκε ήταν το Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα τον Ιανουάριο του 2000. Τον Απρίλιο του 2003 προστέθηκε ο Σταθμός Μοναστηράκι στο Δυτικό άκρο. Τον Αύγουστο του 2004 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ στο Ανατολικό Άκρο. Τον Ιούλιο του 2006 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΚΑΝΤΖΑ και ΚΟΡΩΠΙ. Τον Αύγουστο 2006 προστέθηκε και ο σταθμός ΠΑΛΛΗΝΗ. Τον Μάιο 2007 προστέθηκε η μεγάλη επέκταση από Μοναστηράκι με τους Σταθμούς ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ– ΕΛΑΙΩΝΑΣ – ΑΙΓΑΛΕΩ.
Επεκτάσεις
Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη 2 επεκτάσεις μήκους 1,5χλμ με 4 Σταθμούς. Ταυτόχρονα προχωράει και η μελέτη για την εγκατάσταση των ΚΤΕΛ (ΚΣΥΛ- Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων) στο σταθμό Ελαιώνας.
Επίσης σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες επέκτασης από το ΑΙΓΑΛΕΩ στο ΧΑΙΔΑΡΙ από τον Απρίλιο 2006 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2008. Ο μετροπόντικας έπιασε δουλεία τον Νοέμβριο 2006 ενώ από τις αρχές του 2007 σκάβεται ταυτόχρονα σε 4 σημεία προκειμένου να ολοκληρωθεί εγκαίρως. Πρόκειται για επέκταση 1,5χλμ με 1 σταθμό. Κατασκευάζεται και το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα.
Σε ρυθμούς κατασκευής είναι και η εργολαβία ολοκλήρωσης των ενδιάμεσων σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ (Δεκέμβριος 2008) ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ(Καλοκαίρι 2008), ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Σεπτέμβριος 2009) από τις 15 Μαρτίου 2007 με ανάδοχο την Κ/Ξ. ΑΕΓΕΚ- IMPREGILO-ALSTOM. Το ενδιαφέρον σε αυτή την επέκταση είναι η διακοπή λειτουργίας της γραμμής από την Εθνική Άμυνα έως το Χαλάνδρι για 6 μήνες από το Φεβρουάριο 2008 λόγω μη κατασκευής του κελύφους του Σταθμού Αγία Παρασκευή..
Τον Ιούνιο 2006 ξεκίνησε η δημοπράτηση της πολυαναμενόμενης επέκτασης από το ΧΑΙΔΑΡΙ στη ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ μήκους 8,2χλμ με 7 Σταθμούς. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2008 με την υπογραφή του αναδόχου και να ολοκληρωθεί 5,5 χρόνια μετά (2013). Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη.
Στο σύνολό τους μετά τις προγραμματισμένες επεκτάσεις η Γραμμή 3 θα έχει 49χλμ μήκος (28,5 υπόγεια) και 28 σταθμούς.
Μελλοντικά Σχέδια
Οτιδήποτε για μελλοντικές επεκτάσεις δεν υπάρχει κάτι νεότερο προς στιγμή αλλά είναι πολύ πιθανό τα επόμενα χρόνια να δούμε επεκτάσεις προς Μελίσσια και προς τα νότια προάστια.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Τη γραμμή 3 πραγματικά τη χαίρομαι, και για την ομορφιά των περισσότερων σταθμών αλλά και για τα διαμπερή τρένα που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε αυτή. Φοβερή εξυπηρέτηση για τους τουρίστες αποτελεί η απευθείας σύνδεση του αεροδρομίου με το κέντρο της πόλης.
Δυστυχώς η εξάμηνη διακοπή που προβλέπεται από το Φεβρουάριο του 2008 δείχνει το βιαστικό σχεδιασμό λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Τα λεωφορεία που θα υποκαταστήσουν το μετρό θα κάνουν κάνα μισάωρο από την Εθνική Άμυνα ως την Πλακεντίας. Έτσι καλύτερη λύση φαίνεται ότι είναι ο Προαστιακός ως τη Νερατζιώτισσα και από κει η γραμμή 1 του μετρό (εκνευρίζομαι όταν την αποκαλούν «ηλεκτρικό»), αφού ο προαστιακός από Νερατζιώτισσα προς Πειραιά έχει αραιά δρομολόγια.
Όσον αφορά τις επεκτάσεις, έχω γράψει και σε άλλο σχόλιο ότι φοβάμαι καθυστερήσεις στο κομμάτι κάτω από το σημερινό σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, λόγω διείσδυσης υδάτων από τη θάλασσα και στη συνέχεια προς Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια λόγω περάσματος κάτω από πολυκατοικίες.
Σχόλιο από: Τάσος
Είναι κρίμα που η γραμμή 3 θα παρακάμψει τελικά την πλατεία Αγίας Παρασκευής, κομβικό σημείο στα ανατολικά προάστια. Ένας σταθμός εκεί θα εξυπηρετούσε πολλούς κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες της Αγίας Παρασκευής. Για το θέμα αυτό είχα διαβάσει το αφιέρωμα της τοπικής εφημερίδας POLIS PRESS (τεύχος 8, ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ), αλλά με τις αλληλοκατηγορίες δεν κατάλαβα ποιος τελικά το «έδιωξε» από την πλατεία. Πάντως η ευκαιρία για μετρό στην Αγία Παρασκευή χάθηκε σίγουρα για πολλά από τα επόμενα χρόνια (δεκαετίες...).
Δημοσίευση σχολίου