Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου 2007

Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο: Υποδομές

Η Ελλάδα δεν είναι μόνο Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η Πάτρα η Λάρισα και το Ηράκλειο είναι μεγάλες Ελληνικές πόλεις. Με πληθυσμό περίπου 300.000 κατοίκους η καθεμιά θα έπρεπε να γίνονται μεγάλα έργα υποδομής. Τα Ευρωπαϊκά δεδομένα αστικής ανάπτυξης έχουν δεκάδες πόλεις στα μέτρα των δικών μας με τη διαφορά ότι έχουν αναπτύξει κατά πολύ τις υποδομές τους. Ας πάρουμε ξεχωριστά όμως την καθεμία
ΠΑΤΡΑ
Η Πάτρα είναι η δυτική είσοδος της χώρας μας, το τρίτο μεγαλύτερο Ελληνικό λιμάνι καθώς και η πρωτεύουσα της Δυτικής Ελλάδας. Ο πληθυσμός είναι περίπου 300.000 κάτοικοι στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή. Στην Πάτρα αυτή την εποχή κατασκευάζεται νέο λιμάνι που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πόλης και είναι υπό κατασκευή η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο -Πάτρα που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013. Επίσης από τις αρχές του 2008 θα ξεκινήσει επιτέλους και ο Αυτοκινητόδρομος Β.Δ Πελοπονήσσου που θα την συνδέει με την Κόρινθο με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση και με τον Πύργο και την Καλαμάτα με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Υπάρχουν κάποια σχέδια για Τραμ αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια περίπτωση υλοποίησης του. Επίσης έχουν ακουστεί εξαγγελίες για μετατροπή του Αεροδρομίου του Άραξου σε πολιτικό από στρατιωτικό αλλά και εδώ προς το παρόν μόνο λόγια. Εσείς Πατρινοί πρέπει να πιέσετε περισσότερο μάλλον..
ΛΑΡΙΣΑ
Ίσως η πόλη με την ιδανικότερη θέση αφού είναι στην καρδιά της Ελλάδας. Με πληθυσμό 300.000 κατοίκους είναι η πρωτεύουσα της Θεσσαλίας. Είναι σε επαφή με τον Αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ενώ σε αναβάθμιση είναι και οι Εθνικές Οδοί προς Τρίκαλα και Κοζάνη. Επίσης στο Δ` ΚΠΣ έχει ενταχθεί και ο άξονας προς Φάρσαλα ενώ θετικά θα επηρεάσει και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας αφού θα ανοίξει δρόμους κυρίως στο εμπόριο. Ο Σιδηρόδρομος είναι διπλός και σε μερικά χρόνια ηλεκτροκινούμενος προς Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Μετά την ανάληψη των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 συζητείται η ανάπτυξη Τραμ και η μετατροπή του στρατιωτικό Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου σε πολιτικό και αυτό.
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Η μεγάλη πόλη της Κρήτης έχει και αυτή περίπου 300.000 κατοίκους είναι πυκνοκατοικημένη και άναρχα δομημένη. Ένα τμήμα μόνο του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ (Βόρεις Αυτοκινητόδρομος Κρήτης) είναι έτοιμο όπως επίσης και κάποια υποτμήματα. Το Αεροδρόμιο του Ηρακλείου ενώ είναι στα 4 πρώτα της Ελλάδας χρίζει μεταφοράς γιατί είναι σε άμεση επαφή με την πόλη (θυμάστε το Ελληνικό;) ενώ το λιμάνι της είναι αρκετό για τις ανάγκες της πόλης. Εδώ δεν συζητείται καν το ενδεχόμενο ανάπτυξης σιδηροδρομικής σύνδεσης με τις υπόλοιπες πόλεις τη Κρήτης που θα βελτίωνε τις συνθήκες επιβατικής και εμπορικής μεταφοράς στη Μεγαλόνησο. Προφανώς λόγω μικροσυμφερόντων των ΚΤΕΛ. Επίσης θα μπορούσε θα βελτιωθεί και η κίνηση στην πόλη με την ανάπτυξη Τραμ όπου στου στενούς δρόμους του Ηρακλείου θα απόκοβε εντελώς τα αυτοκίνητα. Γενικώς θεωρώ την πιο αδικημένη από τις τρεις πόλεις καθώς δεν υπάρχουν και πολλά σχέδια ανάπτυξης.

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο πληθυσμός της Λάρισας αυξάνεται συνεχώς. Είναι απαραίτητη η λειτουργεία τραμ στο κέντρο της πόλης. Μία γραμμή απο Νέα Σμύρνη μέχρι Αβέρωφ μέσω Φιλιππούπολης, Νεάπολης και Νέας Πολιτείας θα βοηθήσει πολύ στην λύση του κυκλοφοριακού

Ανώνυμος είπε...

Κάτι ακούστηκε επίσης και για γραμμή τραμ πάνω στις γραμμές του ΟΣΕ στη Λάρισα και υπογειοποίηση της σημερινής γρμμής

Ανώνυμος είπε...

Αν υπογειοποιηθούν οι γραμμές του ΟΣΕ στη Λάρισα θα είναι θαύμα!! Επίσης, θαύμα θα είναι και το τραμ, αν γίνει ποτέ...

Ανώνυμος είπε...

Η Πάτρα ειναι η πιο αδικημένη πόλη. Αν και λίγο μεγαλύτερη απο Λάρισα και Ηράκλειο εχει την χειρότερη αστική συγκοινωνία. Τα αστικά λεωφορεία είναι πάρα πολύ παλιά σε σχέση με τη Λάρισα και το Ηράκλειο. Μάλιστα το Αστικο ΚΤΕΛ Λάρισας είναι απο τα καλύτερα στην Ελλάδα με τον καλύτερο στόλο. Τα λεωφορεία της είναι και καλύτερα απο της Αθήνας. Δεν αξίζει λοιπόν η Πάτρα να έχει τέτοια συγκοινωνία πόσο μάλλον όταν έχει πάρει Ολυμπιακούς Αγώνες και ήταν και πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Ανώνυμος είπε...

Πιστέυω πως τραμ μπορεί να γίνει στη Λάρισα. Τώρα για τις γραμμές, εντάξει είναι λίγο έως πολύ δύσκολο. Έχουν γίνει προτάσεις απο το δήμο Λαρισαίων προς τον ΟΣΕ αλλά η απάντηση ήταν αρνητική λόγω υψηλού κοστους. Στην Πάτρα πως υπάρχουμ όμως τα λεφτά και για τη Λάρισα δεν υπάρχουν; Έχουν γίνει πολλά ατυχήματα και μάλιστα με 3χρονο αγορακι στη Λάρισα που σκοτώθηκε. ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ?

Ανώνυμος είπε...

Μόνο Πάτρα και Λάρισα πρέπει να έχουν τραμ. Το Ηράκλειο τι γραμμή τραμ να έχει? Ποιο στενούς δρομους σε όλο τον κόσμο δε θα βρεις. Δε κάνει το Ηράκλειο για τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Μια λεωφορειακή γραμμή στη Λάρισα που κάνει το δρομολόγιο Νέα Σμύρνη Νεάπολη καθημερινά έχει πάρα πολύ κόσμο κυρίως τις ώρες αιχμής που χρειάζεται ακόμα και 2 με 3 λεωφορεία ανα λεπτό. Αν αντικατασταθεί με τραμ που να επεκτείνεται ακομα και μέχρι Νέα Πολιτεία, Αβέρωφ και αργότερα μέχρι το νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο Pantheon Plaza καθημερινά θα γίνεται χαμός. Γύρω στους 20.000 με 25.000 επιβάτες πιστεύω να κινούνται καθημερινά με το τραμ. Θα είναι μεγάλη επιτυχία για το κυκλοφοριακό.

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΙ ΣΕ ΛΑΡΙΣΑ ΚΙ ΒΟΛΟ ΚΑΙ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΘΟΥΝ ΠΟΛΛΑ.ΕΙΔΑΤΕ ΠΩΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ Η ΑΘΗΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΠΑΤΡΑ ΔΕΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΘΗΚΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΖΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ.Η ΛΑΡΙΣΑ ΕΥΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΘΗΝΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΛΟ ΟΔΙΚΟ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ.ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΙΑΣΕΙ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΛΙΜΑΝΙ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΛΟΞΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ Η ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί τραμ στη Λάρισα και οχι μετρό? Αλλες ευρωπαικές πόλεις στο μέγεθος της Λάρισας έχουν ακόμα και 2 γραμμές μετρο. Ας γίνει μετρό στη Λάρισα. Εστω και μια γραμμή. Ας ξοδέψουν τα λευτά σε κάτι χρήσιμο. Ανάπτυξη η Λάρισα έχει. Πληθυσμιακή αύξηση έχει. Είναι γενικά μια μέτρια μεγέθους πόλη που πιστεύω οτι μπορεί να δημιουργήσει μια γραμμή μετρό με 9-10 τουλάχιστον σταθμούς

Έρεβος είπε...

H Πάτρα βρίσκεται σε πιο δεινή θέσης από τις άλλες πόλεις. Δεν έχει τουρισμό (όπως το Ηράκλειο), μόνο διερχόμενη κίνηση (λιμάνι) που μόνο επιβαρύνει κυκλοφοριακά το κέντρο. Επίσης το λιμάνι καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της παραλίας της πόλης μην αφήνοντας καμία διέξοδο ενώ πολιορκείται καθημερινά από χιλιάδες λαθρομετανάστες. Η οικονομική κατάσταση της περιοχής είναι χειρότερη από των άλλων πόλεων. Τέλος στον ενεργειακό τομέα η ελληνική πολιτεία εξαιρεί πεισματικά την Πάτρα από οποιαδήποτε επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου το οποίο οι άλλοι απολαμβάνουν εδώ και μια δεκαετία.

Ανώνυμος είπε...

Ειναι αληθεια οτι τα τελευταια χρονια αυτες οι τρεις πολεις κυριος εχουν σημιωση ραγδεα αναπυηξη κυριος πληθυσμιακη.Συνεπως θα πρεπει να εξελιχθουν και σε επιμερους σημεια για να μπορεσουν να κανουν την ζωη πιο ανθρωπινη και στους κατοικους των πολεων αυτων,αλλα και στους επισκεπτες!κρινο απεραιτητη την αναπτυξη του δικτυου συγκοινωνιων των τριων αυτων πολεων(και ιδιαιτερα του τραμ)για να μπορεσουμε να ανταπεξελθουμε απεναντι στις Ευρωπαικες απαιτησεις και οχι μονο..

Ανώνυμος είπε...

(και ιδιαίτερα του τραμ) γιατί? υπάρχει περίπτωση να γινει σε μια απο αυτές τις πόλεις μετρό?

Ανώνυμος είπε...

Το Ηρακλειο εχει τη μεγαλυτερη σε ρυθμο πλυθησμιακη αναπτυξη και καπου στο 2013-15 μελετες λενε πως θα ξεπερασει τη Πάτρα και θα γινει η τριτη μεγ πολη. Τωρα,για να κατανοησετε αλλο ενα πραγμα οσον αφορα το πληθυσμο της,φανταστειτε το Ηρακλειο το χειμωνα... ειναι πλυθησμιακα σαν Πατρα και Λαρισα-το Ηρακλειο ομως βρισκεται στη ναυαρχιδα του τουρισμου,στη Κρητη με πανω απο 2 εκατ. επισκεπτες σε ολη την εκταση της τη τουριστικη περιοδο(6μηνες διαρκει) το καλοκαιρι. ΜΠΟΡΕΙΤΕ να φανταστειτε τι κοσμο εχει το καλοκαιρι το Ηρακλειο με τον τουρισμο,καθως ειναι το εμπορικο κ δοιηκιτικο κεντρο της Κρητης και η μεγαλυτερη πολη στη νοτια Ελλαδα???
Το πιο σημαντικο ειναι πως το Ηρακλειο ειναι μια απο τις εικονες μας στο εξωτερικο(τουρισμος)και ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να αποτελει προτεραιοτητα ο μακροπροθεσμος σχεδιασμος και υλοποιηση υποδομων! ΧΩΡΙΣ προς θεου να υποβαθμιζεται η αναπτυξη οχι μονο της Πατρας και της Λαρισας,αλλα και ολων των πολεων της χωρας. Αυτο σημερα δε συμβαινει,δεν υπαρχει μακροπροθεσμος σχεδιασμος σε μεγαλες υποδομες και εννοω Μετρο,Βορειο-Κεντρικο και Νοτιο Οδικο Αξονα Κρητης και καθετων συνδετηριων,Τραμ. Το λιμανι τα παει υπεροχα,ειναι τριτο σε κινηση μετα απο Πειραια και Ραφηνα αν δε κανω λαθος. Ο ΜΟΝΟΣ σοβαρος σχεδιασμος ειναι το Αεροδρομιο στο Καστελλι Πεδιαδος που θα βρισκεται κοντα στη Χερσονησσο-Μαλια με τους χιλιαδες επισκεπτες αξιας 1,5 δις ευρω. Αυτο το καθιστα αυτοματα στα κορυφαια αεροδρομια της Ευρωπης(ακομα δε βγηκε Γιαννη τον βαφτησαμε,αλλα τελος παντων ετσι λενε). Βεβαια ΜΗ ξεχναμε και την δημοτικη μας αρχη,μια εξαιρετικα μεγαλη προσπαθεια που εχει ξεκινησει τα τελευταια χρονια,βρισκεται στα μισα της και εχει ηδη αλλαξει την εικονα της πολης.Μεγαλα εντος της πολης εργα βρισκονται σε εξελιξη. Ομως χρειαζονται δρομοι εντος και εκτος πολης. Ειναι απιστευτα στενοι οι δρομοι και το χαος με τα αυτοκινητα θυμιζει κολαση. Το επαρχιακο δικτυο τοθ Νμουαναβαθμιζεται με ρυθμο χελωνας και ΒΟΑΚ σε πολλα σημεια του ειναι το καλυτερο στεκι για το χαρο,χωρις καμια υπερβολη. Αυτα! Ας μην αψιφαμε το Ηρακλειο λοιπον.
Φιλικα.

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδια συγγνωμη κιολας αλλα υπαρχουν πληθυσμιακες διαφορες μεταξυ των 3 πολεων...πχ Πατρα απο Λαρισα η διαφορα ειναι κοντα στις 40.000 και Πατρα Ηρακλειο 30 με 35.000 δηλαδη οσο μια μεσαια πληθυσμιακα ελληνικη πολη (πχ μια Βεροια η εναν Πυργο Ηλειας)...στο Ηρακλειο ΔΕΝ εχω παει αρα δεν μπορω να εκφρασω αποψη αλλα σε μεγεθος πολης λαρισα και πατρα δεν εχουν διαφορες (η Πατρα για τον πληθυσμο της ειναι αρκετα μαζεμενη)και πιστευω ενα τραμ θα ηταν οτι πρεπει και για τις 2 πολεις.Απο κει και περα θα τολμουσα να πω οτι η Πατρα οχι μονο ειναι αδικημενη για το μεγεθος της αλλα ειναι περισσοτερο αδικημενη και απο πολυ μικροτερες πολεις απ τις 2 προαναφερθεισες μεγαλουπολεις..εχει 2 απ τα χειροτερα οδικα δικτυα ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (πατρων-πυργου,πατρων-κορινθου) με αμετρητα καθε χρονο θυματα,μποτιλιαρισμα επιπεδου αθηνας (ναι καλα διαβαζετε),για να εξυπηρετηθουν 300.000 ανθρωποι πρεπει να διανυσουν 250χ/μ μεχρι αθηνα συν το κοστος(ειτε βενζινες ειτε κτελ) και μεχρι πριν 2 χρονια (απ οτι διαβαζω κ στα ποστς σας) απαραδεκτα ΚΤΕΛ ,πραγματικα σαραβαλα κατι το οποιο ευτυχως βελτιωθηκε θεαματικα...κ απο αποψη τουρισμου οι υποδομες ειναι νηπιακες αν φανταστει κανεις οτι αχαια και ηλεια εχουν ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ παραλιες και "μερη"...Πρεπει να σας πω δε ,οτι πολλοι πατρινοι "απορουν" με την σταση των εκαστοτε κυβερνησεων κ νιωθουν οτι τους συμπεριφερονται σαν πολιτες 8ης κατηγοριας η σαν πολιτες της μαραθοκεφαλας...προς γνωση και συμμορφωση ,ενας αναγνωστης.

Ανώνυμος είπε...

προσθετω,για να εξυπηρετηθουν 300.000 ανθρωποι πρεπει να διανυσουν 250χμ για αθηνα ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ την μετακινηση με αεροπλανο μιας και το αεροδρομιο του αραξου ουσιαστικα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Πολιτικο αεροδρομιο (με πραγματικα ελαχιστες εξερεσεις)

Ανώνυμος είπε...

Παιδια,χαιρομαι που ασχολεισται με τις μεγαλες πολεις της περιφερειας και τα προβληματα τους.Νομιζω ομως οτι γραφονται και μερικες υπερβολες ισως και απο υπερβολικη αγαπη σ αυτες.Καταρχας με τους πληθυσμους.Συμφωνα με την απογραφη του 2001 οι πληθυσμοι ηταν Πατρα 193.843 με προαστια(Ριο,Παραλια,Ομβρια,Ρογιτικα κ.τ.λ) Ηρακλειο 163.804 με προαστια(Ν.Αλλ/σος,Γαζι,Αγ.Μαρινα κ.τ.λ)Λαρισα 131.095 με προαστιο Γιαννουλη.Τωρα 10 χρονια μετα αν υπολογισουμε το μ.ο αυξησης πληθυσμου της τελευταιας 20ετιας που ειναι για Πατρα 10,0% Ηρακλειο 15,2% Λαρισα 10,9% εχουμε Πατρα 213.227 Ηρακλειο 188.702 Λαρισα 145.384.Δεν πρεπει λοιπον να μιλαμε για πολεις 300.000 και Μετρο για Τραμ συμφωνω.Τωρα για αδικημενες πολεις νομιζω ολες ειναι αφου το χρημα πεφτει στην Αθηνα και λιγο στη Θεσ/νικη

Ανώνυμος είπε...

Η Πατρα ειναι πλεον ο 3ος μεγαλυτερος δημος της ελλαδας με 214.580 κατοικους(2011)...σε αυτο το ποσο αν συνυπολογισεις τους περιπου 50.000 φοιτητες απο αει-τει(προφανως και θεωρουνται μονιμος πληθυσμος της πολης) και τους -αν οχι μονιμους- περιοδικους κατοικους μερικων απ τους υπολοιπους 100.000 του νομου αχαιας (συνολικος αριθμος νομου 310.580) αρα στην Πατρα χαλαρα "εξυπηρετουνται" 300.000 κοσμος...μπορει και παραπανω...Η Κατασταση σ'αυτη την πολη ειναι δραμα...μιλαμε για πληρη εγκαταλειψη !

Ανώνυμος είπε...

Πληθυσμοί Πόλεων απο απογραφή 2011
Πάτρα 168.034
Λάρισα 144.651
Ηράκλειο 140.730

Αν πάμε σε καλλικρατικούς δήμους νομίζω θα χαθεί η μπάλα, οπότε καλύτερα ας μείνουμε σε αυτά τα νούμερα..

Η Λάρισα παρουσίαζει την μεγαλύτερη αύξηση πληθυσμού και απο τις τρεις σε επίπεδο Πόλεων.

Ανώνυμος είπε...

Οι πληθυσμοι αυτοι που αναφερεις ειναι των κεντρικων οικισμων των πολεων,χωρις να υπολογισεις τα προαστια τους...
Ο μονος σωστος ειναι της Λαρισας της οποιας ο πληθυσμος αποτελειται μονο απο την πολη της Λαρισας
Για Πατρα πρεπει να υπολογισεις περιπου 185.000 και για Ηρακλειο περιπου 170.000.
Μην ξεχνας οτι αυτες οι πολεις εχουν προαστια που ειναι ξεχωριστοι δημοι οπως το Ριο την Νεα Αλικαρνασσο κ.α

Ανώνυμος είπε...

Οι πληθυσμοι αυτοι που αναφερεις ειναι των κεντρικων οικισμων των πολεων,χωρις να υπολογισεις τα προαστια τους...
Ο μονος σωστος ειναι της Λαρισας της οποιας ο πληθυσμος αποτελειται μονο απο την πολη της Λαρισας
Για Πατρα πρεπει να υπολογισεις περιπου 185.000 και για Ηρακλειο περιπου 170.000.
Μην ξεχνας οτι αυτες οι πολεις εχουν προαστια που ειναι ξεχωριστοι δημοι οπως το Ριο την Νεα Αλικαρνασσο κ.α

Ανώνυμος είπε...

Στην καλλικρατική Λάρισα προστέθηκαν μόνο δύο Δήμοι καθαρά για κοματικούς λόγους σε σχέση με τις άλλες πολεις που πήραν 6-8 δήμους στους κόλπους τους. Όποια πόλη εκείνη την περίοδο είχε πασόκο Δήμαρχο της γινόταν τα χατήρια. Η ευρύτερη περιοχή της Λάρισας, δηλ. περιοχές λιγότερο του 5λέπτου από Λάρισα, με κόσμο που κινείται κι εργάζεται καθημερινά στη Λάρισα, ξεπερνά τις 220 χιλιάδς

Ανώνυμος είπε...

Βέβαια πρέπει ειλικρινά να πω ότι δεν ξέρω από πότε έγινε προσόν στην Ελλάδα να ζει κανείς σε μεγαλύτερη πόλη από άλλον, όταν όλες προσπαθούν να "αθηναϊζουν" και έχουν γίνει αντιαισθητικές με το έγκλημα της αντιπαροχής. Κάνουμε ολόκληρη ιστορία αν η μια πόλη είναι 10 χιλιάρικα μεγαλύτερη απ' την άλλη ωσάν να ήταν προσόν, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο είμαστε χωριουδάκια.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες