Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2007

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2007- ΕΡΓΑ ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ

Εκτός από τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή υπάρχουν και εκείνα τα οποία πρόκειται να μας απασχολήσουν στο μέλλον και βρίσκονται είτε υπό μελέτη είτε σε σκέψη για πραγματοποίηση.
Η διαφορά του πρώτου με το δεύτερο είναι ότι τα έργα υπό μελέτη είναι έργα που έχουν χρηματοδότηση και θα δημοπρατηθούν ενώ τα υπόλοιπα είναι οι γνωστές εξαγγελίες που πολλές φορές ακούγονται μια φορά και έκτοτε ...αναζητείται η τύχη τους αλλά και άλλα τα οποία με τον χρόνο εξελλίσονται και εντάσσονται σε διάφορα αναπτυξιακά προγράμματα.
Ας δούμε λοιπόν τις 2 λίστες:

Έργα υπό Μελέτη
Έργα τα οποία έχουν χρηματοδότηση (πχ επέκταση Τραμ) ή πρόκειται να γίνουν λόγω κάποιου γεγονότος (όπως το Τραμ στη Λάρισα λόγω των Μεσογειακών) και άλλα που δεν έχουν ακόμη χρηματοδότηση αλλά θα γίνουν γιατί κρίνονται απαραίτητα (πχ Μετρό Γρ.4)
-Μετρό Γραμμή 4 Άλσος Βείκου- Πανεπιστήμιο-Μαρούσι (Δημοπράτηση 2009?)
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης Πατρικίου Καλαμαριά (Δημοπράτηση 2008)
-Προαστιακός επέκταση Κορωπί -Λαύριο (Δημοπράτηση 2009?)
-Τραμ επέκταση από Φάληρο-Πειραιά σε κυκλική μορφή μονής τροχιάς (Δημ. 2008)
-Υπογειοποίηση Ηλεκτρικού (Μετρό Γρ.1) από Φάληρο -Πειραιά και νέος ενδιάμεσος Σταθμός Καμίνια (Δημ. 2008)
-Επέκταση Ηλεκτρικού από ΚΑΤ- Εθνική Οδό και υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά (Δημ. 2009)
- Τραμ Λάρισας
-Προαστιακός Σιδηρόδρομος Λάρισας-Βόλου
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από Δημοκρατίας-Σταυρούπολη (Δημ.2009?)
-Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου από στρατιωτικό σε πολιτικό.
-ΟΣΕ τμήμα Ροδοδάφνη-Πάτρα (Δημ. 2009?)
-Αεροδρόμιο Ανδραβίδας από στρατιωτικό σε πολιτικό.
-Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Δημ 2010?)
-Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού (Δημ 2008?)

Έργα σε σκέψη..
Κάποια έργα τα οποία συζητούνται μεν αλλά κανείς δεν ξέρει πότε και αν γίνουν
-Επέκταση Προαστιακού Αθήνας από Παλλήνη-Ραφήνα
-Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Σέρρες
-Επέκταση Μετρό Γρ.2 από Ανθούπολη -Ίλιον
-Επέκταση Μετρό Γρ.2 από Ελληνικό-Γλυφάδα
-Επέκταση Τραμ από Πειραιά προς Κερατσίνι, Καμίνια, Χατζηκυριάκειο
-Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας (Ιωάννινα- Αντίρριο-Ριο)
-Επέκταση Μετρό Γρ.1 από Ε.Ο - Άγιο Στέφανο
-Γήπεδο ΑΕΚ.
-Επέκταση Τραμ από Λεωφόρο Ποσειδώνος έως Σταθμό Μετρό Ελληνικό

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μελέτη για τραμ στη Λάρισα υπάρχει και μάλιστα λέει ότι η κατασκευή του είναι εφικτή. Χρηματοδότηση υπάρχει λόγω Μεσογειακών Αγώνων. Πρέπει να ξεκινήσει σύντομα το τραμ στη Λάρισα για να λύσει πολλά προβλήματα σε μια πόλη που συνεχώς επεκτείνεται και αναπτύσσεται σημαντικά με γρήγορους ρυθμούς.

Ανώνυμος είπε...

Θέλω να θίξω ένα ζήτημα σχετικά με το μετρό της Αθήνας. Από τη στιγμή που άρχισε να λειτουργεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος περιέπεσε σε αχρηστία η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ από τους Αγίους Αναργύρους ως την Ελευσίνα. Στη θέση της λειτουργεί η γραμμή που ακολουθεί τη χάραξη της Αττικής οδού, κανονικού πλάτους.
Η μετρική γραμμή προέρχεται από το δίκτυο των ΣΠΑΠ. Διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές για εφτά χιλιόμετρα, το λιγότερο, και στη συνέχεια προσεγγίζει σημαντικές πόλεις, όπως ο Ασπρόπυργος πριν καταλήξει στην Ελευσίνα. Μέχρι τώρα δεν έχει μπει ένα σχέδιο για το πώς θα αξιοποιηθεί. Υπάρχει ο κίνδυνος να αχρηστευτεί οριστικά.
Επί υπουργίας Χρίστου Βερελή το 2003 είχε δημιουργηθεί ένα προσχέδιο για τη μετατροπή της γραμμής σε επιφανειακό μετρό. Μετά την αλλαγή υπουργού δεν έγινε κάποια πρόοδος στο ζήτημα. Η γνώμη μου είναι πως πρόκειται για μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.
Όλοι έχουμε διαπιστώσει πως το μετρό είναι το πιο γρήγορο, εύχρηστο, αποδοτικό και αξιόπιστο μέσο αστικής συγκοινωνίας. Το αρνητικό του είναι το μεγάλο κόστος κατασκευής. Το κόστος οφείλεται στις απαλλοτριώσεις και στις διανοίξεις των σηράγγων.
Στην περίπτωση του παλιού σιδηροδρομικού δικτύου των ΣΠΑΠ από Αγίους Αναργύρους ως την Ελευσίνα δε χρειάζεται ούτε σκάψιμο, ούτε πολλές απαλλοτριώσεις. Μια απλή αλλαγή στην επιδομή των σιδηροτροχιών και το έργο είναι έτοιμο. Με μια μικρή υπόγεια επέκταση μήκους 1,5 χιλιομέτρων η γραμμή μπορεί να επεκταθεί ως το σταθμό του Αγ. Ελευθέριου του Ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Έτσι θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο δίκτυο των Μέσων σταθερής τροχιάς. Όταν φτιαχτεί και η γραμμή 4 του μετρό θα μπορεί να συνδεθεί και με αυτήν αρκετά εύκολα.
Είναι γεγονός ότι ο κόσμος βλέπει το μετρό θετικά. Στον κάθε υπουργό μεταφορών ή Δημοσίων έργων έχει θετικό αντίκτυπο κάθε νέος σταθμός μετρό που εγκαινιάζει, καθώς θεωρείται μεγάλο έργο. Μέσω των blog πρέπει να ανοίξουμε το ζήτημα της δημιουργίας επιφανειακού μετρό στην παλιά γραμμή των ΣΠΑΠ. Δεν αρκεί απλώς να καταγράφουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Πρέπει και να την αλλάζουμε προς το καλύτερο. Εάν τεθεί μαζικά το αίτημα μέσω του Ιντερνέτ, θα μπορέσουμε να δραστηριοποιήσουμε τον κόσμο και να συντελέσουμε στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη επέκταση των Μέσων σταθερής τροχιάς. Μέσων που διευκολύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας και ομορφαίνουν την εικόνα της πόλης μας.

Υ.Γ. Πότε θα μεταφερθούν οι δυο τριτοκοσμικοί σταθμοί του ΚΤΕΛ (Κηφισού και Λιοσίων) σε ένα νέο σύγχρονο σταθμό δίπλα στο σταθμό Ελαιώνας του μετρό;

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του red ghost. Η παλιά ΣΠΑΠική γραμμή πρέπει να αξιοποιηθεί και όχι μόνο μέχρι την Ελευσίνα. Όλη η παλιά γραμμή μπορεί να αξιοποιηθεί είτε για προαστιακές διαδρομές είτε για εμπορευματικές μεταφορές.

Ανώνυμος είπε...

Η Λάρισα έχει πολύ στενούς δρόμους για τραμ και μάλιστα τις εργάσιμες ώρες δημιουργείται ένα χάος. Δεν είμαι αρνητικός στο να γίνει τραμ στη Λάρισα αλλά δε νομίζω και οτι θα διευκολύνει την κατάσταση. Όποιος έχει αντίθετη άποψη ας γράψει την γνώμη του.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα