Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008

Εγνατία Οδός: Τι σημαίνει για την Ελλάδα;

Η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται εδώ και περίπου 14 χρόνια. Σε όλη αυτή την περίοδο κατάφερε πολλά πράγματα. Καταρχάς είναι ο οδικός άξονας που αγάπησε όλη η Βόρεια Ελλάδα. Φέτος ή μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους θα έχει ολοκληρωθεί ο βασικός άξονας της Εγνατίας που θα έχει 670χλμ συνεχούς κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης σε περίοδο κατασκευής βρίσκονται και 3 κάθετοι άξονες και αναμένεται και αυτές να λειτουργήσουν ολοκληρωμένες μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους.
Πριν την κατασκευή αυτού του δρόμου η χρονοαπόσταση μεταξύ Ηγουμενίτσας και Κήπων Έβρου ήταν περίπου 11 ώρες(!!). Με την ολοκλήρωση του άξονα η Εγνατία θα διανύεται σε 6 ώρες.
Τα χαρακτηριστικά της κατασκευής της είναι τα πλέον σύγχρονα καθώς υπάρχουν πληθώρα από σήραγγες, γέφυρες, κοιλαδογέφυρες και εκπληκτικά περάσματα από τόπους εξαιρετικά σημαντικούς για την βιοποικιλότητα τους αλλά και την σπανιότητα των ειδών που ζουν εκεί. Ενώνει την Ήπειρο με τη Μακεδονία και τη Θράκη και συναντά σημαντικά λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας μας.
Η σημασία της λειτουργίας της Εγνατίας είναι πολύ περισσότερο από ένα δρόμο που θα εξυπηρετεί την κίνηση προς την Τουρκία ή προς την Ιταλία των επαγγελματικών φορτηγών. Πολλές από τις περιοχές που διασχίζει η Εγνατία ήταν η αποκομμένες ή εντελώς απομονωμένες. Ακόμα όμως και αυτές που είχαν οδική σύνδεση με το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη είχαν να αντιμετωπίσουν εξαιρετικά κακούς δρόμους. Η Κοζάνη πχ αν και είχε μόνο 110 χιλιόμετρα απόσταση από τη Θεσσαλονίκη έπρεπε να ανέβεις και να κατέβεις το όρος Βέρμιο (!!!) και να κάνεις περισσότερο από 2,5 ώρες.
Με τη κατασκευή της Εγνατίας σε αυτό το τμήμα η απόσταση διανύεται πλέον σε 1 ώρα!!
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Καταρχάς γρηγορότερη και ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών, ανάπτυξη του εμπορίου αφού γρηγορότερη σύνδεση σημαίνει περισσότερες μεταφορές. Ο τουρισμός και αυτός ωφελείται αφού θα είναι πολύ πιο ελκυστικό για κάποιον να χρησιμοποιήσει ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Επίσης ένας κατ` εμέ σημαντικός παράγοντας είναι και η πολύ καλύτερη πλέον διασύνδεση των δορυφορικών πόλεων πέριξ της Εγνατίας. Χρησιμοποιώντας το ίδιο παράδειγμα (αυτό της Κοζάνης) θα αναφέρω ότι η απόσταση μέχρι την Βέροια μειώθηκε στα 20 λεπτά!! Άμεσα λοιπόν ωφελούνται και οι 2 πόλεις, και αν δούμε το χάρτη θα διαπιστώσουμε ότι η μία πόλη διαδέχεται την άλλη σε τέτοια απόσταση που τις κάνει να «συγγενεύουν» μεταξύ τους.
Μεταφέρει πολιτισμό, ήθη και έθιμα, βελτιώνει τις μεταφορές μας φέρνει πιο κοντά σε Ευρώπη και Ασία, μας καλεί να την ταξιδέψουμε. Και αυτό κάνουμε γιατί η Εγνατία Οδός είναι πλέον η επίσημη αγαπημένη όχι μόνο των Βορειοελλαδιτών αλλά ολόκληρης της Ελλάδας.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ. Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΗΡΑΓΓΑ (7 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ) ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα