Πρόσφατα ανακοινώθηκε η Προαστιακή σύνδεση μεταξύ Λάρισας και Βόλου λόγω της ανάληψης των Μεσογειακών Αγώνων του 2013. Η Γεωγραφία της Ελλάδας είναι τέτοια που θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα για την Προαστιακή σύνδεση και άλλων Ελληνικών πόλεων μιας και χρήση των ΙΧ θα μειωνόταν δραστικά και θα είχε πολύ πιο γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση ακόμη ανεξαρτήτως καιρού ενώ ο ΟΣΕ θα μπορούσε να επωφεληθεί από την αύξηση του επιβατικού έργου.
Αν και η χώρα μας ακόμα δεν διαθέτει πλήρες σιδηροδρομικό δίκτυο και διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα διαθέτει σε περίπου 5 χρόνια στο τμήμα Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Εν τούτοις έχουν γίνει και αρκετές ανακαινίσεις και στο υπόλοιπο δίκτυο της χώρας.
Που όμως θα ήταν ελκυστική μια τέτοια ανάπτυξη και ποια είναι τα κριτήρια; Σίγουρα ανάλογα με το γεωγραφικό διαμέρισμα και την παραδοσιακή σύνδεση των πόλεων θα είναι το πρώτο κριτήριο. Επίσης με κριτήριο το μεταφορικό έργο που θα έκανε συμφέρουσα οικονομικά την επένδυση σε τροχαίο υλικό και προσωπικό αλλά και τη χρονοαπόσταση που στο μακρινότερο προορισμό δεν πρέπει να ξεπερνά την 1 ώρα.
Ο τρόπος; Θα πρέπει να βρεθεί η πόλη βάση και οι δορυφορικές πόλεις προορισμοί που ταυτόχρονα θα έδιναν δυνατότητα πολλαπλών επιλογών όχι μια φορά αλλά πολλές φορές την ημέρα. Με αυτό τον τρόπο θα υπήρχε δυνατότητα μετακίνησης με την άνεση την ταχύτητα και την ασφάλεια που παρέχει το τρένο που ως μέσο σταθερής τροχιάς θα παρέχει και πιο αξιόπιστα δρομολόγια ασχέτως καιρικών συνθηκών.
Σε ποιες περιοχές θα ήταν δυνατό κάτι τέτοιο; Σίγουρα σε πόλεις μεσαίου κυρίως μεγέθους αλλά και πόλεις μετρίου μεγέθους. Παραδείγματα Προαστιακής σύνδεσης:
1 Πόλη Βάση Πάτρα με πόλεις δορυφόρους Αίγιο- Ξυλόκαστρο-Κιάτο- Κόρινθο καθώς και με Πύργο.
2. Πόλη Βάση Λάρισα με πόλεις δορυφόρους Καρδίτσα- Φάρσαλα- και Τρίκαλα-Καλαμπάκα (με την προϋπόθεση δημιουργίας σύνδεσης από Λάρισα προς Τρίκαλα)
3. Πόλη Βάση Έδεσσα με πόλεις δορυφόρους Φλώρινα, Πτολεμαϊδα, Κοζάνη και Βέροια
4. Πόλη Βάση Ξάνθη με πόλεις δορυφόρους Δράμα - Σέρρες και Κομοτηνή -Αλεξανδρούπολη
5. Προαστιακή σύνδεση Καλαμάτα- Τρίπολη και Καλαμάτα- Πάτρα.
Μια τέτοια προοπτική σίγουρα θα βόλευε πολλούς επιβάτες για όλους τους λόγους που ανέφερα παραπάνω.
Στην Ελλάδα που το μονοπώλιο των μετακινήσεων και των έργων το έχει η Αθήνα θα ήταν μια πολύ καλή λύση για το μέλλον των πόλεων της περιφέρειας που τώρα εξαρτώνται ή από τα ΙΧ τους ή από τα ΚΤΕΛ. Δεν δικαιούνται ασφαλέστερης και πιο σύγχρονης μετακίνησης;
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Πολύ ενδιαφέρουσα και ρηξικέλευθη πρόταση. Δύσκολο να υιοθετηθεί σε μία χώρα υποταγμένη στην λογική και την κουλτούρα του αυτοκινήτου. Πρέπει όμως να προωθηθεί ακόμη και με τοπικές ημερίδες (τοπική αυτοδιοίκηση, ΤΕΕ)
παρέλειψες την σύνδεση Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο...
Δημοσίευση σχολίου