Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008

Τραμ παντου! Πάτρα, Γιάννενα και Βόλος προετοιμάζονται

Να λοιπόν που θέλουμε έργα στην περιφέρεια και αυτό γίνεται πραγματικότητα και με το παραπάνω. Η Ελλάδα μάλλον θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα πολλών Ευρωπαϊκών χωρών και να αναπτύξει Τραμ σε πολλές περιφερειακές μεγάλες πόλεις. Αυτό θα γίνει σε πρώτη φάση αφού προχτές αποφασίστηκε η διενέργεια μελέτης για την ανάπτυξη Τραμ στην Πάτρα. Την διαχείριση αναλαμβάνει η Τραμ Α.Ε και ο ΟΑΣΑ ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ενάμιση χρόνο. Ελπίζουμε με την ολοκλήρωση των μελετών να γίνει άμεσα και ο διαγωνισμός και να αποκτήσει σύντομα η Πάτρα το δικό της Τραμ. Νομίζω ότι τα γεγονότα με πρόλαβαν όταν έλεγα ότι η Λάρισα θα είναι η πρώτη πόλη της περιφέρειας που θα αποκτήσει Τραμ αφού μάλλον θα την προλάβει η Πάτρα.
Μετά την Πάτρα οι δημοτικές αρχές των Ιωαννίνων και του Βόλου έχουν επαφή με την Τραμ ΑΕ αφού ενδιαφέρονται πολύ για την ανάπτυξη Τραμ και σε αυτές τις 2 πόλεις.
Σίγουρα η φετινή χρονιά μάλλον θα είναι η χρονιά του Τραμ αφού περιμένουμε και τις επεκτάσεις στον Πειραιά. Σε φάση μελέτης μπαίνουν λοιπόν και οι επεκτάσεις για Φρεατύδα, Χατζηκυριάκειο και Καμίνια.
Βέβαια το θέμα είναι όλες αυτές οι εξαγγελίες να γίνουν πράξεις και όχι ευχολόγια όπως τόσα και τόσα έργα στην Ελλάδα.
Μακάρι να γίνουν τόσα και άλλα τόσα έργα Τραμ μιας και έχουμε πολλές πόλεις μεσαίου και μικρομεσαίου μεγέθους που επιτρέπουν την ανάπτυξη Τραμ.

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τι? Θα γίνει τραμ σε Γιάννενα και Βόλο που είναι μικρότερες και δεν θα γίνει στη Λάρισα? Είμαστε σοβαροί?

Ανώνυμος είπε...

Τι? Θα γίνει τραμ σε Γιάννενα και Βόλο που είναι μικρότερες και δεν θα γίνει στη Λάρισα? Είμαστε σοβαροί?

Ανώνυμος είπε...

Μπα... δε νομίζω να είμαστε σοβαροί. Αυτό είναι σίγουρο. Ο δήμαρχος Λάρισας λέει εδώ και χρόνια για το τραμ αλλά φαίνεται πως ποτέ δεν έγινε τίποτα γι' αυτό. Δεν είμαι κατά του τραμ στις άλλες πόλεις φυσικά, αλλά αν θέλει 2 χρόνια μια μελέτη για να οριστικοποιηθεί και άλλα 2 το έργο για να κατασκευαστεί, πότε θα προλάβουν να είναι έτοιμο το τραμ στους μεσογειακόυς (αν είναι αυτός ο στόχος);;

Ανώνυμος είπε...

μαλλον δεν βλέπω καλα. κατι είπες για ολοκλήρωση του τραμ μεχρι τους μεσογειακούς? ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ. Όλα θα γίνουν στην ώρα τους. 2 χρόνια η μελέτη , 2 χρόνια να τοποθετηθούν οι γραμμες , 2 χρόνια να ερθουν οι συρμοί οποτε μέχρι το 2013 οι τουρίστες θα το χρησιμοποιούν άνετα (ειρωνευομαι φυσικα) ειμαστε μια καθυστερημενη χώρα. τίποτα δεν γίνεται μεσα στα όρι που υπολογίζουν. Αντε Λαρισα..... μείνε με το τραμ μόνο στα όνειρα. ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΕΙ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ. ΚΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ

str rail είπε...

To Hράκλειο Κρήτης είναι η τέταρτη πόλη...εκεί δεν προβλέπεται τραμ σύμφωνα με την παλιά μελέτη...ο Χατζηδάκης γιατί αγνοεί το θέμα αυτό που το γνωρίζει ως Κρης...

Ανώνυμος είπε...

4η πόλη? αν μιλάς για πληθυσμό σε πληροφορώ πως ο πληθυσμός της Λάρισας παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη αύξηση απο το Ηράκλειο. συμφωνα με εκτιμήσεις το 2020 η Λάρισα θα υπερβαίνει κατα πολύ τους 300.000 κατοίκους. Μη ξεχνάς οτι το καλοκαίρι θα αρχίσει και η επέκταση της Λάρισας με νέες περιοχές που θα ενταχθούν στο νέο σχέδιο πόλης. δεν νομίζω το Ηράκλειο να έχει τέτοιο πρόβλημα

anonymous είπε...

λυπαμαι που θα σε απογοητευσω αλλα
ο ρυθμος πληθυσμιακης αναπτυξης παντα σε επιπεδο νομου για την λαρισα ηταν μολις 2.14 για την περιοδο 1991 2001 και 11.61 για το
ηρακλειο. Ειναι επισης γνωστο οτι
το μισο ηρακλειο ειναι εκτος σχεδιου πολεως (κατι που το καθιστα σαν τη πιο αναρχη πολη της ελλαδος) και οι προς ενταξη περιοχεσ φθανουν τα 4400 στρεμματα
εναντι των 900 περιπου για τη λαρισα. Συμπερασματικα το ηρακλειο
ειναι μεγαλυτερο και η διαφορα διευρυνεται. Ειναι ωραιο να αγαπαμε τον
τοπο μας αλλα να μην λεμε και οτι
μας κατεβει. Η αντληση των στοιχειων εγιναν απο την εθνικη στατιστικη υπηρεσια της ελλαδος, ο
γραφων ειναι πολεοδομος

Ανώνυμος είπε...

Η διαφορά διευρύνεται; η Λάρισα όμως ζητά επέκταση πόλεως και όχι το Ηράκλειο. Πες ότι υπάρχει και μεγαλύτερη ανάπτυξη στο Ηράκλειο απ'ότι στη Λάρισα. Μόνο τουρισμό το καλοκαίρι έχει το Ηράκλειο

Ανώνυμος είπε...

συγνωμη αν δεν καταλαβαινεις τι λεω
επειδη δεν εχεις φυγει ποτε απο το χωριο σου, και μην κανεις εικασιες
οταν δεν εχεις ιδεα τι γινεται παραεξω, η λαρισσα ΔΕΝ ειναι το
κεντρο του κοσμου,

Ανώνυμος είπε...

πρωτον, ολες μα ολες οι πολεις ανω
των 30000 κατοικων επεκτεινουν τα
αντιστοιχα σχεδια πολεως γενικως,
δεν ειναι κατι που συμβαινει μονο
στη λαρισα, (ημαρτον) και ναι το
ηρακλειο εχει μεγαλυτερη αναπτυξη
σχεδον σε ολους τους δεικτες αν θες ριξε μια ματια στην ετησια επετηριδα για να δεις του λογου το
αλληθες, σε παρακαλω οταν λες κατι
με καποιον τροπο να το τεκμηριωνεις, ειναι πρωτοφανες αυτο που συμβαινει πολλες φορες με
επισκεπτες απο την λαρισα, λυπηθειτε μας. και δεν ειναι η λαρισα 18 φορες μεγαλυτερη απο το βολο, το 2001 η λαρισα ηταν για ΠΡΩΤΗ φορα μεγαλυτερη (επισημα) η
διαφορα πολεοδομικου συγκροτηματος
βολου και λαρισσας ειναι 4000 κατοικοι περιπου σημερα.

Ανώνυμος είπε...

Α!!! οκ συγνώμη. δεν είδα οτι είσαι πολεοδόμος. αν πάρουμε και την Λάρισα ως πολεοδομικό συγρότημα με την Γιάννουλη μαζί, που η αποσταση μεταξύ Λάρισας και Γίαννουλης είναι περίπου 200 μέτρα τότε η Λάρισα δεν ξεπερνάει 4.000 τον Βόλο αλλα 14.000. Μου φαίνεται έχεις γενική κόντρα με την Λάρισα και αναφέρεις και τον Βόλο. Φαντάσου λοιπόν ο Βόλος (δύο δήμοι μαζί και δεν μας φτάνει.

Ανώνυμος είπε...

αν και επισημα γιαννουλη αλλα και νικαια
δεν ανηκουν (ακομη) στο πολεοδομικο συγκροτημα συμφωνω οτι ανηκει στην ευρυτερη μητροπολιτικη περιοχη και δεχομαι
τον υπολογισμο σου. δεν εχω κοντρα
με τη λαρισα και με συγχωρεις αν
εδωσα αυτη την αισθηση. το προηγουμενο
σχολιο για το βολο ηταν απαντηση στο ποστ του
νικος-λαρισα,

Ανώνυμος είπε...

και δεν ειμαι βολιωτης ;)

Ανώνυμος είπε...

Μας τα πρήξατε Λαρισαίοι και μη... πάρτε τα πόδια σας και περπατήστε, οι πόλεις σας έχουν διάμετρο λίγα χιλιόμετρα. Μα σώνει και καλά θέλετε να κάνετε τις πόλεις σας τα ίδια χάλια με την Αθήνα????

Ανώνυμος είπε...

Κοιτάξτε... γενικά έχουν ένα θέμα στην γειτονική μας πόλη...νομιζουν οτι είναι το κέντρο του κόσμου και όλα αυτά στη λογική του νεοπλουτισμού και της μεγαλομανίας! Δεν έχω να πω τίποτε άλλο από το να τους παροτρίνω να κοιτάξουν λίγο τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, όπως ασ πούμε οτι ΠΡΩΤΗ φορά το 2001 μεγαλώσανε λιιίγο παραπανω απο τον Βόλο και τη Νεα Ιωνία και οτι οι ρυθμοι ανάπτυξης αλλά και τοθ Α.Ε.Π. είναι με το Βόλο και την Μαγνησία!
Υ.Γ.: Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πάτρα-Ηράκλειο-Λάρισσα-Βόλος για ΠΡΩΤΗ φορα βέβαια...! αν και αυτά που λέμε καποιοι τα θεωρούνα ανούσια εγώ απλά τα επισημαίνω!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα