Ο Προαστιακός Αθηνών λειτουργεί σχεδόν 4 χρόνια. Σε αυτή την τετραετία έχει επεκταθεί έχει ξεπεράσει κάποιες «παιδικές ασθένειες» των πρώτων ετών και συνεχίζει κερδίζοντας ολοένα και περισσότερο κόσμο στα καθημερινά τους δρομολόγια. Το μεγάλο μειονέκτημα του Προαστιακού στην Αθήνα είναι τα πολύ αραιά δρομολόγια αλλά και οι συνεχής αλλαγή ώρας λόγω των έργων που εκτελούνται.
Σίγουρα η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από το καλοκαίρι του 2004 που ομολογουμένως περιμένουμε κάτι σαν Μετρό και μετά όλοι καταλάβαμε ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Η αρχική απογοήτευση ξεπεράστηκε μετά από τον πρώτο χρόνο που η κατάσταση ήταν τραγική. Αρχικά οι συρμοί του Προαστιακού μετέφεραν περίπου 5.000 ημερησίως κάνοντας του υπευθύνους να ιδρώνουν για μεγάλη εμπορική αποτυχία του μέσου. Με την πρώτη επέκταση στην Κόρινθο άρχισε η σταδιακή άνοδος του μέσου και βοήθησαν ακόμη η πρόσθεση Σταθμών στη Δυτική Αττική (Άνω Λιόσια κλπ). Με την επέκταση του μέσου στον Πειραιά άρχισε η αποδοχή από το κοινό. Πλέον μεταφέρει 16.000 επιβάτες καθημερινά (όχι ότι είναι καλά αλλά είναι καλύτερα από πριν).
Αυτή τη στιγμή γίνονται κινήσεις που θα αυξήσουν την κίνηση κατακόρυφα. Στη βασική γραμμή γίνονται έργα μετατροπής από διπλή σε τετραπλή τροχιά. Με την ολοκλήρωση θα προστεθούν και κάποιοι Σταθμοί μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας που θα δώσουν πολλές λύσεις. Αυτό το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2010.
Το 2010 αναμένεται και η περαιτέρω επέκταση στην Πελοπόνησσο από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο. Του χρόνου αναμένεται μια πολύ σημαντική επέκταση από τη Ραφήνα στο Λαύριο με χρονικό ορίζοντα το 2015.
Για φέτος όμως αναμένονται 2 σημαντικότατες γραμμές που θα τονώσουν την κίνηση του Προαστιακού και θα ανεβάσουν κατά πολύ τα έσοδα του. Η νέα γραμμή προς Χαλκίδα και προς Οινόη (Θήβα) αναμένεται να προστεθεί στο δίκτυο στα τέλη του έτους.
Τέλος η ολοκλήρωση του Προαστιακού αναμένεται στα μέσα και τέλη της επόμενης δεκαετίας όταν το μέσο θα φτάσει στην Πάτρα (2015-2016) και στη Ραφήνα (2018;;) μια εντελώς νέα γραμμή που θα διεκδικήσει κομμάτι από τις μετακινήσεις της ανατολικής Αττικής και των Μεσογείων που έχει ραγδαία πληθυσμιακή αύξηση. Επίσης με αυτή τη γραμμή θα εξυπηρετείται το λιμάνι της Ραφήνας πράγμα που θα φέρει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά (ειδικά το καλοκαίρι).
Σίγουρα πολλά περιμένουμε από αυτό το συνεχώς εξελισσόμενο Μέσο αλλά πρέπει ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ να γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο αστικό τμήμα της Αθήνας. Δεν είναι δυνατό να περιμένεις 35 με 40 ακόμα κα 50 λεπτά για το επόμενο τρένο. Στο αστικό τμήμα πρέπει τουλάχιστον ανά 10 λεπτά να περνάει τρένο προς Αθήνα και Πειραιά αλλά και προς Μαγούλα και Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτό θα προσθέσει δεκάδες χιλιάδες πολιτών που θα εξυπηρετούνται πολύ πιο εύκολα και άμεσα μειώνοντας ταυτόχρονα και την χρήση του ΙΧ.
Εξάλλου για αυτό δεν έγιναν αυτά τα έργα;
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
ένα μεγάλο έργο που θα λύσει αρκετά προβλήματα όπως συχνότητα δρομολογίων,μείωση χρόνου προς Κιάτο είναι το Σ.Κ.Α στο Μενιδι(Απρίλιο και βλέπουμε).
Παραπάνω επιβάτες δεν χωράνε στον προαστιακό λογο έλλειψης συρμών.
Αντι τόσο καιρό να δωσουν προταιρεοτητα στην ηλεκτροκινηση έφτιαχναν σταθμούς και μεγάλωναν το δίκτυο με αποτέλεσμα σήμερα οι 16000 να είναι το οριο του προαστιακου με ορθιους και στριμωγμενους επιβατες.
Ενω με την ηλεκτροκίνηση θα χρησιμοποιούνταν οι ολοκαίνουργοι συρμοι μεγαλης χωρητικότητας.
επιβατης προαστιακου
Den einai dynaton na ginontai dromologia ana 10 lepta mesa sthn a8hna giati 8a blokarei h Iera Odos, oi parodoi sth Lenorman kai oi isopedes(!)diavaseis sto tmhma A8hna Treis Gefyres. Den einai dynath h hlekrokinhsh sto epigeio aparxaiwmeno tmhma me isopedes diavaseis se pyknokatoikhmenes perioxes. Pote epitelous 8a katalavoume oti prepei na ginei ypogeiopoihsh kai oxi erga vitrinas?
Μπορούν επίσης να γίνουν πιο οικονομικές λύσεις, όπως υπόγειες διαβάσεις στους μεγάλους δρόμους απ' όπου περνάνε οι γραμμές του τρένου. Δηλαδή, ή να υπογειοποιηθεί ο δρόμος ή οι γραμμές σ' εκέινα τα σημεία. Εξάλλου το δρομολόγιο "Αθήνα-Πειραιάς" καλύπτεται και από τον ΗΣΑΠ. Σ' εκείνο το σημείο τα δρομολόγια θα μπορούσαν να είναι πιο αραιά. Εξάλλου όταν ένα δρομολόγιο του προαστιακού φτάνει στο σταθμό Λαρίσης μένει εκεί 10', όπως έχω παρατηρήσει στα δρομολόγια. Σ' αυτά τα 10' κάποιος μπορεί να μετακινηθεί με το μετρό από Ομόνοια ως τον Σταθμό Λαρίσης και να παίρνει από εκεί τον Προαστιακό.
Proastiakos den einai sidirodromos mehri tin Patra!!! Proastiakos einai entos tou nomou Attikis isos kai mehri tin proti megali poli (Korinthos / Thiva / Halkida) ektos nomou.
Oi grammes ton trainon anikoun oles ston OSE. To pos aftes hrisimopoiountai (proastiakoi / iperastikoi / emporevmatikoi sirmoi) einai allo thema.
Δημοσίευση σχολίου