Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

Προαστιακός Αθήνας: Έρχονται νέες γραμμές!!

Ο Προαστιακός Αθηνών λειτουργεί σχεδόν 4 χρόνια. Σε αυτή την τετραετία έχει επεκταθεί έχει ξεπεράσει κάποιες «παιδικές ασθένειες» των πρώτων ετών και συνεχίζει κερδίζοντας ολοένα και περισσότερο κόσμο στα καθημερινά τους δρομολόγια. Το μεγάλο μειονέκτημα του Προαστιακού στην Αθήνα είναι τα πολύ αραιά δρομολόγια αλλά και οι συνεχής αλλαγή ώρας λόγω των έργων που εκτελούνται.
Σίγουρα η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από το καλοκαίρι του 2004 που ομολογουμένως περιμένουμε κάτι σαν Μετρό και μετά όλοι καταλάβαμε ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Η αρχική απογοήτευση ξεπεράστηκε μετά από τον πρώτο χρόνο που η κατάσταση ήταν τραγική. Αρχικά οι συρμοί του Προαστιακού μετέφεραν περίπου 5.000 ημερησίως κάνοντας του υπευθύνους να ιδρώνουν για μεγάλη εμπορική αποτυχία του μέσου. Με την πρώτη επέκταση στην Κόρινθο άρχισε η σταδιακή άνοδος του μέσου και βοήθησαν ακόμη η πρόσθεση Σταθμών στη Δυτική Αττική (Άνω Λιόσια κλπ). Με την επέκταση του μέσου στον Πειραιά άρχισε η αποδοχή από το κοινό. Πλέον μεταφέρει 16.000 επιβάτες καθημερινά (όχι ότι είναι καλά αλλά είναι καλύτερα από πριν).
Αυτή τη στιγμή γίνονται κινήσεις που θα αυξήσουν την κίνηση κατακόρυφα. Στη βασική γραμμή γίνονται έργα μετατροπής από διπλή σε τετραπλή τροχιά. Με την ολοκλήρωση θα προστεθούν και κάποιοι Σταθμοί μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας που θα δώσουν πολλές λύσεις. Αυτό το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2010.
Το 2010 αναμένεται και η περαιτέρω επέκταση στην Πελοπόνησσο από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο. Του χρόνου αναμένεται μια πολύ σημαντική επέκταση από τη Ραφήνα στο Λαύριο με χρονικό ορίζοντα το 2015.
Για φέτος όμως αναμένονται 2 σημαντικότατες γραμμές που θα τονώσουν την κίνηση του Προαστιακού και θα ανεβάσουν κατά πολύ τα έσοδα του. Η νέα γραμμή προς Χαλκίδα και προς Οινόη (Θήβα) αναμένεται να προστεθεί στο δίκτυο στα τέλη του έτους.
Τέλος η ολοκλήρωση του Προαστιακού αναμένεται στα μέσα και τέλη της επόμενης δεκαετίας όταν το μέσο θα φτάσει στην Πάτρα (2015-2016) και στη Ραφήνα (2018;;) μια εντελώς νέα γραμμή που θα διεκδικήσει κομμάτι από τις μετακινήσεις της ανατολικής Αττικής και των Μεσογείων που έχει ραγδαία πληθυσμιακή αύξηση. Επίσης με αυτή τη γραμμή θα εξυπηρετείται το λιμάνι της Ραφήνας πράγμα που θα φέρει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά (ειδικά το καλοκαίρι).
Σίγουρα πολλά περιμένουμε από αυτό το συνεχώς εξελισσόμενο Μέσο αλλά πρέπει ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ να γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο αστικό τμήμα της Αθήνας. Δεν είναι δυνατό να περιμένεις 35 με 40 ακόμα κα 50 λεπτά για το επόμενο τρένο. Στο αστικό τμήμα πρέπει τουλάχιστον ανά 10 λεπτά να περνάει τρένο προς Αθήνα και Πειραιά αλλά και προς Μαγούλα και Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτό θα προσθέσει δεκάδες χιλιάδες πολιτών που θα εξυπηρετούνται πολύ πιο εύκολα και άμεσα μειώνοντας ταυτόχρονα και την χρήση του ΙΧ.
Εξάλλου για αυτό δεν έγιναν αυτά τα έργα;

4 σχόλια:

acaliptos είπε...

ένα μεγάλο έργο που θα λύσει αρκετά προβλήματα όπως συχνότητα δρομολογίων,μείωση χρόνου προς Κιάτο είναι το Σ.Κ.Α στο Μενιδι(Απρίλιο και βλέπουμε).
Παραπάνω επιβάτες δεν χωράνε στον προαστιακό λογο έλλειψης συρμών.
Αντι τόσο καιρό να δωσουν προταιρεοτητα στην ηλεκτροκινηση έφτιαχναν σταθμούς και μεγάλωναν το δίκτυο με αποτέλεσμα σήμερα οι 16000 να είναι το οριο του προαστιακου με ορθιους και στριμωγμενους επιβατες.
Ενω με την ηλεκτροκίνηση θα χρησιμοποιούνταν οι ολοκαίνουργοι συρμοι μεγαλης χωρητικότητας.
επιβατης προαστιακου

Ανώνυμος είπε...

Den einai dynaton na ginontai dromologia ana 10 lepta mesa sthn a8hna giati 8a blokarei h Iera Odos, oi parodoi sth Lenorman kai oi isopedes(!)diavaseis sto tmhma A8hna Treis Gefyres. Den einai dynath h hlekrokinhsh sto epigeio aparxaiwmeno tmhma me isopedes diavaseis se pyknokatoikhmenes perioxes. Pote epitelous 8a katalavoume oti prepei na ginei ypogeiopoihsh kai oxi erga vitrinas?

Ανώνυμος είπε...

Μπορούν επίσης να γίνουν πιο οικονομικές λύσεις, όπως υπόγειες διαβάσεις στους μεγάλους δρόμους απ' όπου περνάνε οι γραμμές του τρένου. Δηλαδή, ή να υπογειοποιηθεί ο δρόμος ή οι γραμμές σ' εκέινα τα σημεία. Εξάλλου το δρομολόγιο "Αθήνα-Πειραιάς" καλύπτεται και από τον ΗΣΑΠ. Σ' εκείνο το σημείο τα δρομολόγια θα μπορούσαν να είναι πιο αραιά. Εξάλλου όταν ένα δρομολόγιο του προαστιακού φτάνει στο σταθμό Λαρίσης μένει εκεί 10', όπως έχω παρατηρήσει στα δρομολόγια. Σ' αυτά τα 10' κάποιος μπορεί να μετακινηθεί με το μετρό από Ομόνοια ως τον Σταθμό Λαρίσης και να παίρνει από εκεί τον Προαστιακό.

Ανώνυμος είπε...

Proastiakos den einai sidirodromos mehri tin Patra!!! Proastiakos einai entos tou nomou Attikis isos kai mehri tin proti megali poli (Korinthos / Thiva / Halkida) ektos nomou.

Oi grammes ton trainon anikoun oles ston OSE. To pos aftes hrisimopoiountai (proastiakoi / iperastikoi / emporevmatikoi sirmoi) einai allo thema.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα