Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008

Μεσογειακοί 2013. Το Τραμ θα σφυρίξει στη Λάρισα;

Οι Μεσογειακοί Αγώνες του 2013 θα φιλοξενηθούν στην Ελλάδα στις πόλεις της Λάρισας και του Βόλου. Προκειμένου οι υποδομές των πόλεων αυτών να είναι επαρκείς για τους αγώνες αποφασίστηκαν διάφορα έργα υποδομής όπως Αεροδρόμιο στη Νέα Αγχίαλο Προαστιακή σύνδεση Λάρισας και Βόλου αλλά και Τραμ στη Λάρισα.
Το Δ` ΚΠΣ (η ΕΣΠΑ αν μετονομάστηκε) δίνει μια εξαιρετική ευκαιρία μιας και ειναι το τελευταίο ΚΠΣ που δίνει τόσα πολά χρήματα (μαζί με την εθνική συμμετοχή κοντά 39δις Ευρώ). Η ανάπτυξη του Τραμ στη Λάρισα για να γίνει πρέπει να συμπεριληφθεί στο ΕΣΠΑ 2013. Το θέμα είναι αν θα είναι λειτουργικό και το κατά πόσο θα καλύψει την πόλη αλλά και τις αθλητικές εγκαταστάσεις (διότι για αυτό το λόγο γίνεται το Τραμ).Η λογική λέει ότι προκειμένου να λειτουργήσει σωστά το μέσο θα πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 2 γραμμές με σταυρωτή ακτίνωση έτσι ώστε να εκτείνονται σε 4 σημεία της πόλης και να διευκολύνουν μελλοντικές επεκτάσεις. Οι 2 αυτές γραμμές πρέπει να τέμνονται στο κέντρο της πόλης που θα διευκολύνει στην μετεπιβίβαση των επιβατών απο τη μια γραμμή στην άλλη.Όταν μιλάμε για συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση στην Λάρισα μιλάμε για μια πόλη η οποία γεωγραφικό παρουσιάζει κυκλικό σχήμα και είναι ιδανική για την ανάπτυξη του Τραμ μιας και ο πληθυσμός αλλά και η ρυμοτομία της επιτρέπουν μια εύκολη κατασκευή τροχιοδρόμου.
Στο κυρίως θέμα τώρα είναι οι μελέτες αν προχωρούν η θα φτάσουμε ως συνήθως στο παρά πέντε και αν θα είναι έτοιμες στην ώρα τους. Το ίδιο ισχύει και τον διαγωνισμό κλπ κλπ.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο προτείνει ανάπτυξη Τραμ για την πόλη της Λάρισας. Σύμφωνα με τη μελέτη το Τραμ προκειμένου να "δέσει" με τους δρόμους της πόλης θα ήταν μικρότερο από αυτό της Αθήνας με 2 συρμούς και ένα μικρότερο στη μέση που ενώνει τους πρώτους δύο. Οι προτεινόμενες διαδρομές θα είναι οι σε πρώτη φάση η ΤΕΙ- ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ μήκους 10.664 μέτρων και σε δεύτερη φάση η διαδρομή ΑΛΚΑΖΑΡ- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ μήκους 6.075 μέτρων. Συνολικό μήκος 16.739 μέτρα με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης.
Και οι 2 γραμμές μαζί θα μπορούν να μεταφέρουν ωριαία μέχρι 2.000 επιβάτες (maximum) ενώ αναμένεται να το χρησιμοποιούν μέχρι 25.000 επιβάτες ημερησίως. Σε μια πόλη με τον πληθυσμό της Λάρισας είναι ένα αρκετά καλό νούμερο αν φανταστούμε ότι στην Αθήνα των 26χλμ δικτύου που κινείται σε δήμους με συνολικό πληθυσμό περίπου 800.000 κατοίκους το χρησιμοποιούν περίπου 50.000 επιβάτες ημερησίως.
Τους επόμενους μήνες θα υπάρξει μεγάλη κινητικότητα σχετικά με το οριστικό δίκτυο Τραμ που πρόκειται να κατασκευαστεί στην πόλη της Λάρισας που έτσι θα γίνει η πρώτη πόλη της περιφέρειας που θα αποκτήσει Τραμ.
*** Ευχαριστώ πολύ τον Νίκο από τη Λάρισα για την πολύτιμη βοήθεια του.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΧΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ, ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΕΙΧΕ ΔΗΛΩΣΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΡΑΜ ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΑ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ. ΜΑΛΛΟΝ Η ΛΑΡΙΣΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΠΟΛΗ ΜΕ ΤΡΑΜ ΚΑΘΩΣ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΑΠ΄ΟΤΙ ΘΥΜΑΜΑΙ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Η ΛΑΡΙΣΑ ΕΙΧΕ ΒΓΕΙ ΠΡΩΤΗ (ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ).

Ανώνυμος είπε...

ΤΡΕΛΕΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα