Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008

Εγνατία Οδός: Η πρόοδος του έργου καθώς ολοκληρώνεται

Η Εγνατία Οδός όπως γνωρίζετε (κάποιοι από εσάς) είναι σε πορεία ολοκλήρωσης. Ο βασικός άξονας Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου είναι σχεδόν έτοιμος και από τα 670χλμ απομένουν μόνο 134 για να ολοκληρωθεί πλήρως ο Αυτοκινητόδρομος που συνδέει όλες τις μεγάλες πόλεις και λιμάνια -αεροδρόμια σε Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη. Σε πορεία κατασκευής είναι και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας ενώ τρείς από αυτούς πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2013.
Στο βασικό άξονα απομένουν κάποιες εργολαβίες οι οποίες είναι κρίσιμο να ολοκληρωθούν έτσι ώστε να είναι πλήρως λειτουργική η Εγνατία. Ας δούμε ανά γεωγραφικό διαμέρισμα τα έργα που είναι υπό κατασκευή. Όλα τα υπόλοιπα τμήματα είναι σε κυκλοφορία.
Α. ΗΠΕΙΡΟΣ (5 εργολαβίες)
Στην Ήπειρο κατασκευάζονται 38χλμ αυτοκινητόδρομου ενώ 10χλμ είναι προς παράδοση (Α/Κ Ιωαννίνων- Άραχθος). Υπό κατασκευή είναι τα τμήματα Νιοχώρι – Ελευθεροχώρι (9χλμ), Τύρια - Ιωάννινα (3χλμ), Γέφυρα Αράχθου (1χλμ), Άραχθος - Περιστέρι(10χλμ),
Μέτσοβο - Παναγιά(15χλμ).
Β. ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1 εργολαβία)
Από τα 110χλμ αυτής της περιοχής υπό κατασκευή είναι το σημαντικότερο τμήμα μήκους 31χλμ και είναι το τμήμα Παναγιά - Ανατολικός Α/Κ Γρεβενών. Είναι ένα από τα δυσκολότερα τμήματα της Εγνατίας καθώς συναντά πολλά προστατευόμενα μέρη όπως η περιοχή της καφέ αρκούδας.
Γ. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αυτό το τμήμα μήκους 191χλμ είναι πλήρως κατασκευασμένο και καμία εργολαβία δεν είναι σε εξέλιξη.
Δ. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1 εργολαβία)
Και εδώ είναι σχεδόν ολοκληρωμένο το μήκους 96χλμ και μια εργολαβία μήκους 41χλμ είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται για τη μεσόγεια χάραξη του τμήματος Στρυμόνας - Άγιος Ανδρέας Καβάλας.
Ε. ΘΡΑΚΗ (2 εργολαβίες)
Από τα 150 χλμ δρόμου μόλις τα 14 είναι υπό κατασκευή για να ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος. Πρόκειται για τα τμήματα Χρυσούπολη - Βανιάνο (7χλμ), και Μέστη - Μάκρη (7 χλμ).
Όλες οι εργολαβίες είναι σε πορεία ολοκλήρωσης και τους επόμενους κιόλας μήνες θα αρχίσουν μια- μια να παραδίδονται.
Οι κάθετοι άξονες είναι και αυτοί σε πορεία υλοποίησης και κάποιοι θα ενταχθούν στο Δ` ΚΠΣ και αναμένεται μέχρι το 2013 όλοι οι κάθετοι άξονες να έχουν ολοκληρωθεί.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα δόθηκε στην κυκλοφορία ύστερα από πέντε αναβολές και παρατάσεις, το τμήμα Α/Κ Ιωαννίνων-Άραχθος στο οποίο περιλαμβάνεται και η σήραγγα του Δρίσκου μήκους 4,8 χιλιομέτρων που είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα.Παρά την καθυστέρηση της παράδοσης του τόσου σημαντικού αυτού τμήματος της Εγνατίας αφού παρακάμπτει το λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων,με την παραδοσή του μειώνεται ακόμα περισσότερο η διαδρομή Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Θεσσαλονίκη.
Ακόμα εντός του 2008 αναμένεται να παραδοθούν το τμήμα από Νεοχώρι Θεσπρωτίας έως Ψηλορράχη Ιωαννίνων μήκους 9 χιλιομέτρων,ένα μεγάλο μέρος από Α/Κ Αράχθου έως Α/Κ Μετσόβου και από Α/Κ έως Παναγία, καθώς επίσης και ένα μεγάλο μέρος από Παναγία έως Γρεβενά (Α/Κ Βενέτικου).
Επίσης είναι πολύ πιθανό να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της Μεσόγειας χάραξης από Στρυμώνα έως Άγιο Ανδρέα,καθώς επίσης το εναπομείν έργο του Νέστου, δηλαδή η γέφυρα και οι οδικές προσβάσεις αυτής.
Το σίγουρο είναι ότι η Εγνατία πλήρως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2009 αν και κρατώ κάποιες επιφυλάξεις για αυτό, μια και τα περισσότερα έργα στην Εγνατία ολοκληρώθηκαν μετά την συμβατική προθεσμία που είχαν λόγω πολλών τεχνικών και γεωτεχνικών προβλημάτων.
Υ.Γ Ακόμα και στην ακραία περίπτωση που τα έργα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2009 με αρχές του 2010,το σίγουρο είναι ότι με την ολοκλήρωση της Εγνατίας θα υπάρξει περισσότερη ανάπτυξη σε όλο το βορειοελλαδικό χώρο, λόγω της βελτίωσης των μεταφορών.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα