Εδώ και μερικές μέρες πολλοί από τους εθνικούς δρόμους παραχωρήθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες προκειμένου να ανακατασκευαστούν και να λειτουργούν ως σύγχρονοι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι.
Πιστεύω ότι ίσως είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας που έργα (και κυρίως οδικά) θα χρηματοδοτηθούν από τους ίδιους τους χρήστες. Το τραγικό της ιστορίας είναι ότι μέχρι την αποπεράτωση των έργων οι χρήστες θα χρηματοδοτούν ένα έργο σε εξέλιξη!!! Μάλιστα αυτό που το κάνει εντελώς παράλογο είναι ότι δόθηκαν αυξήσεις από 40% έως 100% και οι δρόμοι να είναι σε κακό χάλι!! Τα τμήματα των Τεμπών αλλά κυρίως του Κιάτου-Πατρών είναι σε τραγική κατάσταση και τα επόμενα 4 χρόνια (οπότε προβλέπεται και η παράδοση των νέων τμημάτων)δεν πρόκειται να καλυτερέψουν.
Είναι εντελώς ασύμβατο σε μη κατασκευασμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων να υποχρεώνεις τους πολίτες να πληρώνουν παράλογα ποσά (αλλά και οποιαδήποτε ποσά) και να ρισκάρουν την ζωή τους.
Συμφωνώ απολύτως στην πληρωμή ακόμη και αυξημένων διοδίων στα τμήματα που είναι έτοιμα και παρέχουν συς χρήστες ασφαλή και γρήγορη οδήγηση , χωρίς απρόοπτα.
Είναι όμως δυνατόν να υποχρεώνεις τον οδηγό να οδηγεί πχ στην άθλια Εθνική Κορίνθου-Πατρών όπου συμβαίνουν τα πιο πολλά θανατηφόρα ατυχήματα πανελλαδικά και να πληρώνουν;;;
Το κράτος είναι ο προστάτης του πολίτη και όχι ο δυνάστης κατά τη γνώμη μου. Τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι. Θα ήταν ένα σοβαρό κίνητρο στην εταιρεία κατασκευής να μην υπάρχουν διόδια στα τμήματα υπό κατασκευή και να ολοκληρώσει την αποπεράτωση αυτών των τμημάτων έναντι ενός πολύ καλού bonus προκειμένου να παραδοθεί νωρίτερα από το προβλεπόμενο στην κυκλοφορία προς όφελος βέβαια και της εταιρείας αλλά κυρίως των χρηστών των δρόμων αυτών.
Τώρα ποιο είναι το κίνητρο τους; Κανένα!!! Αφού ούτως η άλλως θα καρπώνονται τα διόδια, γιατί να βιαστούν;
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι υπάρχουν δεσμευτικές ημερομηνίες παραδόσεις των τμημάτων. Καλά.. στην Ελλάδα ποιες δεσμεύσεις τηρούνται; Όπως πχ οι επεκτάσεις του Μετρό που μετατίθενται συνεχώς χρονικά;
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 3 ημέρες
3 σχόλια:
Από την άλλη ποιος κατασκευαστής θα κατέβαινε στο διαγωνισμό εαν υπήρχε ο όρος ότι μετά από 4 χρόνια θα αρχίσει να πληρώνεται για το έργο που έφτιαξε...Αρα η δουλειά θα πήγαινε στον οικονομικά ισχυρότερο κατασκευαστή ....που σημαίνει ότι επί της ουσίας δεν θα ήταν διαγωνισμός, αλλά ανάθεση...(αμα δεν έχεις, ως κράτος, νυχια να ξυστείς (δηλ πόρους για οδικά έργα)...τι να περιμένεις....
Πιστεύω ότι ήταν λάθος κίνηση των κοινοπραξιών που θα κατασκευάσουν και θα εκμεταλευτούν τους αυτοκινητοδρόμους να αυξήσουν αμέσως με την εγκαταστασή τους τα διόδια σε ποσοστό από 40 έως και 100% ακόμα και αν είχαν από τις συμβάσεις που υπέγεραψαν το δικαίωμα αυτό, χωρίς προηγουμένως να έχουν ξεκινήσει τα έργα.Ειδικά στο τμήμα της ΠΑΘΕ από Ράχες Φθιώτιδας έως Κλειδί Ημαθίας που θα πληρώνεις και στους τέσσερις σταθμούς διοδίων και στην άνοδο και στην κάθοδο χωρίς μάλιστα στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα να έχουν ξεκινήσει ακόμα τα έργα, θα έπρεπε σε αυτά τα δύο σημεία να μην πληρώνουν οι οδηγοί μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα.
Επίσης κατά την γνώμη μου δεν θα είναι σωστό με την εγκαταστασή τους στον άξονα Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα να αυξήσουν τα διόδια και ειδικά στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα όπου σήμερα πληρώνεις διόδια 2,50 ευρώ για ένα δρόμο που δεν παρέχει καμμία ασφάλεια και μόνο όταν αναβαθμιστεί πλήρως το κομμάτι αυτό σε αυτοκινητόδρομο θα έχουν το δικαίωμα να βάλουν αυξημένα διόδια,εκτός ίσως από το ΑΘήνα-Κόρινθος όπου είναι ήδη ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος και θα γίνουν μόνο κάποιες μικρές βελτιώσεις βάσει της σύμβασης.
Σε κάθε περίπτωση είναι αντίθετο στην κοινή λογική να καλείσαι ως χρήστης μια υπηρεσίας που αξίζει 1 να πληρώνεις 10 από τώρα επειδή μετά από 4 χρόνια θα αξίζει 11. Στο κάτω κάτω μετά από 4 χρόνια μπορεί να μην υπάρχεις ή μπορεί να είσαι απλά ένας Ευρωπαίος τουρίστας που βλέποντας αυτά τα χάλια δεν πρόκειται να ξαναπατήσεις το πόδι σου εδώ ούτε μετά από 40 χρόνια.
Πάντως επειδή εκτός από λόγια οφείλουμε ως πολίτες να δείχνουμε και έμπρακτα τη διαμαρτυρία μας, εγώ προσωπικά έχω σταματήσει εδώ και 6 μήνες να πληρώνω το αντίτιμο των διοδίων στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών γιατί με το μέρος μου έχω εκτός από την κοινή λογική, και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία η οποία απαγορεύει την είσπραξη τελών διέλευσης σε δρόμους που δεν τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Σημειώνω ότι τους τελευταίους 6 μήνες έχω διέλθει τουλάχιστον 6 φορές από τον εν λόγω "δρόμο" χωρίς να πληρώσω καμιά φορά διόδια. Οι υπάλληλοι των διοδίων προφανώς είναι ενημερωμένοι για το "παράνομο" της δραστηριότητάς τους, χωρίς βέβαια να ευθύνονται οι ίδιοι, και έχουν θεσπίσει μια εξαιρετικά αστεία διαδικασία για τους αρνούντες την πληρωμή. Ακολουθεί ένας χαρακτηριστικός διάλογος μεταξύ εμού και των υπαλλήλων:
- ΕΓΩ: Δεν επιθυμώ να πληρώσω το αντίτιμό καθώς γνωρίζω ότι η είσπραξή του αντιβαίνει στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
- ΥΠ: Δηλώνεται άρνηση;
- ΕΓΩ: Ναι
- ΥΠ: (απευθύνεται τηλεφωνικά στον επόπτη) Έχουμε άρνηση.
- ΥΠ: Παρακαλώ κάντε δεξιά και περιμένετε να κατέβει σε λίγο ο επόπτης (σηκώνει την μπάρα)
- ΕΠΟΠΤ: (κρατάει στα χέρια του ένα προτυπωμένο έντυπο) Θα πρέπει να συμπληρώσουμε μια φόρμα για να σας αποσταλλεί παράβαση από την εταιρία. Θέλετε να μου δώσετε τα στοιχεία σας;
- ΕΓΩ: Όχι δεν επιθυμώ να σας δώσω στοιχεία, γνωρίζω ότι δεν είμαι υποχρεωμένος.
- ΕΠΟΠΤ: Ευχαριστώ
(Φεύγω χωρίς καμία ενόχληση)
Ο παραπάνω διάλογος εάν πέσετε σε κάποιον πιο πιστό υπάλληλο στα συμφέροντα της εταιρίας μπορεί να εμπλουτιστεί από μέρους τους με εκφράσεις του τύπου "θα ειδοποιήσουμε την τροχαία.." και άλλα τέτοια τραγελάφικά. Γνωρίζουν οι άνθρωποι ότι παρανομούν και προσπαθούν απλά να καλλιεργήσουν τον φόβο προκειμένου να μη διαδοθεί η "κακή" συνήθεια του να είσαι ενημερωμένος πολίτης. Φυσικά, ουδέποτε με κυνήγησε η τροχαία ούτε παράβαση μου εστάλλει ταχυδρομικώς, το αστείο είναι ότι αρκετές φορές δίπλα στα διόδια ήταν παρκαρισμένο περιπολικό της τροχαίας το οποίο ουδέποτε κάλεσαν οι υπάλληλοι της εταιρίας για να μου κάνει "ντα!".
Φώτης
Δημοσίευση σχολίου