Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 25 Μαΐου 2008

Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού: Μετά το 2009 τα έργα

Το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό θα περιμένει αρκετά χρόνια ακόμα πριν γίνει πραγματικότητα. Παρότι σαν αεροδρόμιο έχει σταματήσει να λειτουργεί από το 2001 και έχουν περάσει 7 χρόνια από τότε, οι .... συζητήσεις καλά κρατούν. Από έργα δεν το συζητάμε ακόμα. Κόντρες, πολιτικές αντιπαραθέσεις, μεγαλεπήβολα σχέδια. Όλα χωράνε σε αυτό τον τόπο. Όλα εκτός από το σημαντικότερο. Την δημιουργία του.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει να κόψει 1.000 στρέμματα προς εκμετάλλευση. Προσωπικά πιστεύω πως είναι εντελώς λάθος. Η Αθήνα έχει ανάγκη από πράσινο και όχι από νέα κτίσματα. Η επίσημη δικαιολογία είναι να μην επιβαρυνθεί το Δ ΚΠΣ... Μα καλά επιβάρυνση είναι να πρασινίζεις ένα μεγάλο τμήμα της πιο ρυπογόνας πρωτεύουσας στην Ευρώπη;
Μέσα στο 2009 λέει θα δρομολογηθούν τα έργα από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Μισό λεπτό προσέξτε...θα δρομολογηθούν ... όχι θα ξεκινήσουν. Χωρίς βέβαια να συνυπολογίζονται οι σίγουρες ενστάσεις που θα πέσουν αφού δεν υπάρχει η συγκατάθεση των δήμων που εμπλέκονται και της τοπικής κοινωνίας.
Και αφού ήδη εκατοντάδες τμήματα έχουν δοθεί για άλλες χρήσεις όπως το γήπεδο χόκεϋ που πήγε στον Εθνικό και έγινε γήπεδο ποδοσφαίρου πίστα του κανόε καγιάκ δόθηκε για 35 χρόνια, το κλειστό γήπεδο μπάσκετ δόθηκε στον Πανιώνιο, κ.ο.κ
Επίσης ακόμα περιμένουμε τις τελικές μελέτες του χώρου που θα έπρεπε ήδη να είναι έτοιμα.
Το σίγουρο είναι ότι ο συγκεκριμένος χώρος θεωρείται φιλέτο από πολλούς και βέβαια πολύ δύσκολα ο χώρος θα γλυτώσει από την μερική οικοδόμηση του. Υπάρχουν πάντως πολλά σχέδια για τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα πάρκα στην Ευρώπη.
Όπως και να έχει χρειάζονται 4-5 χρόνια για τη συνολική δημιουργία του πάρκου και να παραδοθεί στο κοινό.
Προβλέπεται επίσης η δημιουργία σταθμών Μετρό και Τραμ στο Ελληνικό με το Μετρό να φτάνει σε περίπου 1,5 χρόνο εκεί και το Τραμ μελλοντικά.
Μέχρι την επόμενη ανάρτηση θα περιμένουμε να δούμε τις ενδιαφέρουσες ομολογουμένως εξελίξεις.

2 σχόλια:

neovoulos είπε...

Δε θα ήταν κακό το πάρκο του Ελληνικού να γίνει μερικώς τσιμέντο και τα χρήματα να δοθούν :
α. Για να γίνει γρήγορα πράσινο
β. Για να γίνουν και άλλα πάρκα σε άλλα σημεία όπως στο Κερατσίνι (στο χώρο των λιπασμάτων και της ΔΕΗ) ή στον Κορυδαλλό (στο χώρο των φυλακών).
Δε μένω Αθήνα αλλά πιστεύω ότι το τεράστιο αυτό ταψί θέλει πολλούς θύλακες πρασίνου για να ανασάνει.

Ανώνυμος είπε...

γιατι δεν μπορεί κανείς να καταλάβει οτι αυτος χωρος ειναι η τελευταια ευκαιρεία της αθηνας και των κοματιών αυτής που εχουν πραγματικά προβλημα.

Χιλιάδες στρέματα διπλα στην θάλασσα το γκολφ και τους πιο προνομιακους δήμους της αθήνας?

Μηπως θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να απαλλοτριωθουν και να πρασινίσουν χιλιάδες κομάτια σε περιοχές που θα έχει οφελος για τον μεσο αθηναίο?

Καλά εκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ δεν πολυσκεφτονται. Ο blogger δεν θα επρεπε τουλαχιστον να κανει μια αναφορα στις διαφορες σχετικές προτάσεις?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα