Η Ιόνια Οδός είναι οριστικά υπό κατασκευή και οι προκαταρκτικές εργασίες είναι πραγματικότητα. Μετά από καθυστερήσεις ενός έτους ένα έργο που περιμένουν τόσο πολύ οι κάτοικοι της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας ξεκινά. Η Κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο είναι η Hellenic Autopistas και είναι η παραχωρησιούχος εταιρεία για την Ιόνια Οδό και για το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια από όπου θα εισπράττει και τα διόδια.
Στοιχεία του Εργου
Ιόνια Οδός- Αντίρριο- Ιωάννινα (μελλοντικά μέχρι τα σύνορα με Αλβανία)
Κατασκευή: 159,4χλμ – Εκμετάλλευση 379χλμ
Χρονοδιάγραμμα Έργου:
Έναρξη Διαγωνισμού: Μάρτιος 2005
Υπογραφή Σύμβασης: 19 Δεκεμβρίου 2006
Ολοκλήρωση Έργου: 2014
Κόστος κατασκευής: 1,4 δις. ευρώ. Συμβολή Δημοσίου:330 εκ.€, (τα μισά από την ΕΕ)
Ανάδοχος Κοινοπραξία: Ομιλος HELLENIC AUTOPISTAS που αποτελέιται απο τις εταιρείες: CINTRA CONCESIONES SA, ACS ACTIVIDADES DE CONNSTRUCCION SERVICIOS SA, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, FEROVIAL/AGROMAN CONSTRUCCIONES SA
Χρόνος παραχώρησης: 30 έτη με είσπραξη διοδίων στην Ιόνια Οδό και στο τμήμα Μεταμόρφωση- Σκάρφεια με την υποχρέωση συντήρησης των Αυτοκινητοδρόμων αυτών.
Η Ιόνια Οδός είναι ο δυσκολότερος υπό κατασκευή Αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου. Ο δρόμος ξεκινά μετά τη γέφυρα του Ρίο Αντίρριο και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι , το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα φτάνει στα Ιωάννινα όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
Οι Νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Πρέβεζας, Άρτας, Ιωαννίνων και αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ απο τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
Αναλυτικά Στοιχεία για την κατασκευή του έργου
Η κατασκευή του δρόμου περιλαμβάνει πολυάριθμες σήραγγες και γέφυρες. Η διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος 24,5 μ. και περιλαμβάνει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με διαχωριστικά, δεντροφυτεμένη νησίδα πλάτους 2,5 μ. τύπου New Jersey.
Τα Νέα Τμήματα της Ιόνιας Οδού μήκους 159,4 χλμ., που θα κατασκευαστούν είναι τα:
A. Αντίρριο – Νότιο άκρο Παράκαμψης Αγρινίου, μήκους 42,9 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος στο μεγαλύτερο μέρος του ακολουθεί νέα χάραξη και τοπικά ακολουθεί την υφιστάμενη εθνική οδό. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 33 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 5 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 2 Σήραγγες συνολικού μήκους 1735μ. και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 450μ.
- 41 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 2800μ. Από τις γέφυρες αυτές, 9 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 1800μ.
- 27 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
Ολοκλήρωση έργων ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου μήκους 13,5 χλμ.
B. Παράκαμψη Αγρινίου – Παράκαμψη Άρτας, μήκους 53 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη εθνική οδό.
Για την βελτίωση και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 38 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 2 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 1 Σήραγγα μήκους 900μ. και ένα υπόγειο έργο (cut and cover) μήκους 190μ.
- 9 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 1100μ. Από τις γέφυρες αυτές, 3 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 870μ.
- 37 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου (δεν περιλαμβάνονται τα τεχνικά των ανισόπεδων κόμβων).
Γ. Βόρειο Άκρο Παράκαμψης Άρτας – Εγνατία Οδός, μήκους 50 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη εθνική οδό.
Για την βελτίωση και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 39 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 5 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 1 Σήραγγα μήκους 950μ.
- 17 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 4760μ. Από τις γέφυρες αυτές, 10 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 4550μ.
36 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
Παραδόσεις τμημάτων Ιόνιας οδού:
- 32 μήνες για την ολοκλήρωση του ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου (2011).
- 40 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση τμήματος Αντίρριο – Αγρίνιο (2011-2012)
- 72 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης για την ολοκλήρωση όλου του έργου (2013-2014).
Η Ιόνια Οδός είναι μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για αυτήν την περιοχή της Ελλάδας που είναι από τις λιγότερο αναπτυγμένες σε όλη τη χώρα και αποτελεί πύλη εισόδου και εξόδου για την Δυτική και Ανατολική Ευρώπη.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
12 σχόλια:
Μήπως ξέρεις τι γίνεται με το τμήμα Αμβρακία Άκτιο (χρονοδιάγραμμα???). Επίσης έχει γίνει μελέτη? Η χάραξη περνάει νοτίως της λίμνης και δυτικά ώστε να παρακαμφθεί η Αμφιλοχία?
το τμήμα αυτό δεν υπάγεται στον οδικό άξονα της ιόνιας οδού. τουλαχιστον στον βασικό. Δεν υπάρχουν ακόμα μελέτες. Επίσης πλέον όλοι οι αυτοκινητόδρομοι ή εθνικές οδοί παρακάμπτουν τις πόλεις και δεν τις διχοτομούν.
Νόμίζω ότι -δυστυχώς- θα περιμένετε αρκετά χρόνια ακόμα...
Διάβασα πρίν από ένα μήνα ότι έχουν αρχίσει να εγκαθίσταται τα πρώτα εργοτάξια από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα και θα ήθελα να μάθω αν αυτό ισχύει.Αν η πληροφορία αυτή ευσταθεί πρόκειται για θετική εξέλιξη αν και γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση μιας και από την κοινοπραξία αρχικά γινόταν λόγος για έναρξη εργασιών τον Αύγουστο του 2007, ενώ η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιήθηκε στις 19 του περασμένου Δεκεμβρίου.
Υ.Γ Πάντως και στο τμήμα Αθήνα-Σκάφεια Φθιώτιδας που συμπεριλαμβάνεται σε αυτή την σύμβαση δεν έχει ξεκινήσει κανένα έργο βελτίωσης της οδού που προβλέπονται.
Πρίν από τρείς ημέρες ο Σουφλιάς επιθεωρώντας τα έργα της Εγαντίας από Ιωάννινα μέχρι Γρεβενά όπου και παραδόθηκε ένα τμήμα 20 χιλόμέτρων στο οποίο περιλαμβανόταν και η σήραγγα Δρίσκου,ανακοίνωσε ότι τα έργα στην Ιόνια Οδό θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αναφορές του ΥΠΕΧΩΔΕ που μιλούσε για έναρξη του έργου το καλοκαίρι του 2007 και της κοινοπραξίας (Τέρνα και Ισπανοί)που μιλούσε για Αύγουστο του 2007.
Άρα αν λάβουμε υπόψη ότι η σύμβαση ενεργοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2007,η καθυστέρηση που προκύπτει στην έναρξη των εργασιών είναι 9 μήνες και περισσότερο από τότε που ενεργοποιήθηκε η σύμβαση και πάνω από ένα χρόνο από τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Από πληροφορίες που έμαθα πρόσφατα στο κομμάτι από Άρτα έως Ιωάννινα,δεν έχουν ακόμα συντελεστεί οι απαλλοτροιώσεις αφού δεν έχουν καθοριστεί τιμές,ενώ υπάρχει και πρόβλημα με τον Α/Κ Αγίου Δημητρίου έξω από την Άρτα,αφού οι τοπικοί φορείς ζητούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ αλλαγή της σχεδιασής του κόμβου,αίτημα που το υπουργείο συζητά.
Υ.Γ Στην περιοδεία του πρό τριημέρου στην Εγνατία ο Σουφλιάς ανακοίνωσε επίσης ότι οι παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας θα παραδωθούν τέλος του 2008 πράγμα για το οποίο έχω σοβαρές αμφιβολίες,για αυτό θα ήθελα από φίλους bloggers που κατοικούν σε Αγρίνιο και Άρτα να μας διαφωτίσουν σχετικά με την πορεία αυτών των έργων.
Έμαθα πρίν από μερικές ημέρες ότι οι Ισπανοί(Dragados, Ferrovial) και η Τέρνα που έχουν αναλάβει το έργο της Ιόνιας από Αντίρριο έως Ιωάννινα αποφάσισαν να σπάσουν το έργο στα τρία,αφού εξαιτίας της διενεξής τους το έργο καθυστερούσε να ξεκινήσει.Μάλιστα είχαν φθάσει και στα δικαστήρια προκειμένου να λύσουν τις διαφορές τους και μετά από αυτό αποφάσισαν ο καθένας να αναλάβει συγκεκριμένο κομμάτι του έργου ώστε να μην εμπλέκεται ο ένας στα πόδια του άλλου και να προχωρήσει το έργο πιο γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις.
Μετά από αυτό το ξεκαθάρισμα ελπίζω το έργο να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο όπως είχε και πρίν από έναν μήνα ο Σουφλιάς στην Ήπειρο όταν επιθεωρούσε τα έργα στην Εγνατία.
Υ.Γ Στην σύμβαση αυτή συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα της ΠΑΘΕ από Αθήνα έως την Σκάρφεια Φθιώτιδας στο οποίο θα γίνουν έργα βελτίωσης και προβλέπεται από την σύμβαση να ολοκληρωθεί σε 20 μήνες,αν και θα έπρεπε ήδη να είχε ξεκινήσει αφού η παραχώρηση είχε ενεργοποιηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Θα ηθελα να ρωτησω αν ξερει κανεισ ποια ειναι η προβλεπομενη χαραξη της ιονιας οδου στο υψος της πρεβεζας. Θα ακολουθησει το υπαρχον εθνικο δικτυο η θα γινει καινουρια χαραξη? Υπαρχει προσβαση σε σχεδια της οδου? Ευχαριστω πολυ.
Η διεύθυνση που ψάχνεις για τον χάρτη είναι η
http://www.minenv.gr/download/2006-12-19.map.ionia.odos.pdf
υπαρχει μηπως καπου χαρτης που να δειχνει τους "νεους αυτοκινητοδρομους Αττικης";
Προσπαθώ να βρω ένα λεπτομερή χάρτη με τη χάραξη της Ιόνιας οδού και δεν βρίσκω, ο χάρτης στο http://www.minenv.gr/download/2006-12-19.map.ionia.odos.pdf είναι παλιός και πάνω απ' όλα χοντροκομμένος. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή η μυστικοπάθεια; Είμαι Ηπειρώτης και μένω στο Μεσολόγγι, ανεβαίνω στα Γιάννενα πολύ τακτικά και με ενδιαφέρει πολύ η εξέλιξη του έργου. Με ενδιαφέρει πάνω από όλα το χρονοδιάγραμμα (το πραγματικό) μιας και μεγαλώνω και τα εύκολα ταξίδια αρχίζουν και γίνονται κουραστικά. Επίσης με ενδιαφέρει και η εξέλιξη των έργων στην (Σκοτώστρα) Πατρών-Κορίνθου.
Γιατί δεν δίνεται προταιρεότητα στην παράκαμψη Αμφιλοχίας διότι τους θερινούς μήνες και περιόδους πάσχα υπάρχει τεράστια συμφόρηση. Νομίζω ότι θα ήταν ότι καλύτερο και για την Αμφιλοχία και για αυτούς που ταξιδεύουν στην Ηπειρο.
αφου υπαρχει τι στο ντε χρειαζεται να κατασκευαστει ενας χαζος δρομος που θα ξεκινησει μετα την γεφυρα και να παει ως τα συνορα με την αλβανια αφου υπαρχει ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΗΔΙΑ
Βρε υφυπουργέ μου αν ήμασταν Γερμανία Ολανδία κλπ προηγημένες χώρες αυτό το έργο θα ήταν παρελθόν εδώ και δεκαετίες. Πες μας επιτέλους εδώ από πότε θα το λέμε παρελθόν. Ξέρω ότι δεν θα μου απαντήσεις ποτέ αλλά τουλάχιστον ας πες την αλήθεια στην δυτική Ελλάδα ότι θα γίνει τότε ετσι για να ξέρουμε!!!!
Δημοσίευση σχολίου