Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοπονήσσου: Κατασκευάζεται!

O Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοπονήσσου είναι ο πρώτος από τους δρόμους με παραχώρηση που ξεκίνησαν εργασίες, συγκεκριμένα από το χειμώνα που μας πέρασε. Ο Αυτοκινητόδρομος που ξεκινάει από την Κόρινθος διασχίζει την Πελοπόνησσο στο ορεινό της τμήμα και μέσω Τρίπολης καταλήγει σε Σπάρτη και Καλαμάτα. Το συνολικό μήκος του δρόμου είναι 205χλμ από τα οποία κατασκευάζονται 100χλμ.
Χρονοδιάγραμμα έργου:
Έναρξη Διαγωνισμού: Απρίλιος 2005
Υπογραφή Σύμβασης: 22 Ιανουαρίου 2007
Ολοκλήρωση Έργου: 2012.
Η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι ο Όμιλος Μωρέας που αποτελείται από τις εταιρείες:
ΑΚΤΩΡ –LEADER-ELL. TEXNODOMIKH, TEB, ΠANTEXNIKH, INTRACOM, IMPREGILO, ΣΥΣΤΑΣ ΕΜΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΠΕ-ΚΙΩΝ ΑΕ
Παρότι η υπογραφή της σύμβασης έχει κλείσει ήδη 1,5 χρόνο εντούτοις κατασκευάζεται εδώ και μερικούς μήνες.
Στοιχεία του έργου
Βάσει της προσφοράς του αναδόχου το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,044 δις ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 έτη και η Κοινοπραξία θα εισπράττει τα διόδια απο το συγκεκριμένο Αυτοκινητόδρομο.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει :
Η διατομή του αυτοκινητόδρομου περιλαμβάνει 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστικό διάζωμα τύπου Νew Jersey.

Τα τμήματα που πρόκειται να κατασκευαστούν είναι τα παρακάτω:
- Τρίπολη – Αθήναιο, μήκους 13 χλμ.
- Λεύκτρο – Παραδείσια, μήκους 6,4 χλμ.
- Τσακώνα – Καλαμάτα μήκους 34,6 χλμ.
- Λεύκτρο – Σπάρτη μήκους 46 χλμ.
- Δεύτερος Κλάδος Σήραγγας Ραψομάτη και ο ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης στο τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο.
Τα τμήματα που είναι ήδη κατασκευασμένα θα αναβαθμιστούν
Τα τμήματα που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα είναι μήκους 22,5χλμ και είναι τα:
- Το Αθήναιο (Σήραγγα Ραψομάτη) – Λεύκτρο, μήκους 12,5 χλμ., που ήδη κατασκευάζεται.
- Το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, μήκους 10 χλμ.
Χιλιομετρικά το έργο που θα κατασκευαστεί χωρίζεται στα παρακάτω τμήματα:
Α. Τρίπολη- Αθήναιο-Ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης μήκους 13χλμ
Β. Λεύκτρο- Παραδείσια μήκους 6,4χλμ
Γ. Τσάκωνα- Καλαμάτα μήκους 34,6χλμ
Δ. Λεύκτρο -Σπάρτη μήκους 46χλμ
Ε. Δεύτερος κλάδος σηράγγων Αρτεμισίου και Ραψομάτη.
Παραδόσεις τμημάτων:

24 Μήνες- Ολοκλήρωση και βελτίωση τμημάτων Κόρινθος- Τρίπολη -Αθήναιο και Δεύτερος κλάδος Σήραγγας Αρτεμισίου, (Άνοιξη 2010)
40 μήνες τμήμα Τσάκωνα- Καλαμάτα (Καλοκαίρι 2011)
54 μήνες τμήματα Λεύκτρο -Παραδείσια Λεύκτρο-Σπάρτη (Τέλη 2012)
Με τον Αυτοκινητόδρομο Ανατολικής Πελοπονήσσου και Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου όλη η Πελοπόννησος θα αποκτήσει ένα πλήρες δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων που θα εξασφαλίσει την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλους τους νόμους
Οι πόλεις που θα επωφεληθούν από το έργο αυτό είναι η Κόρινθος, το Άργος , το Ναύπλιο, η Τρίπολη, η Μεγαλόπολη, η Σπάρτη και η Καλαμάτα.
Οι Αυτοκινητόδρομοι είναι έργα πνοής που βοηθούν σε μεγάλη ανάπτυξη των περιοχών αυτών που δυστυχώς θεωρούνται "φτωχοί συγγενείς" της ΕΕ.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι το μοναδικό μέχρι σήμερα από τα έργα που εκτελούνται με σύμβαση παραχώρησης που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται αν και αυτό άρχισε με καθυστέρηση πάνω από ένα έτος την ημερομηνία που είχε αρχικά ανακοινώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ καλοκαίρι του 2006 παρότι ήταν το μόνο έργο αυτού του είδους που δεν είχε καθόλου νομικές εμπλοκές ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης διάβασα πρό ημερών στην εφημερίδα Ελευθερία της Καλαμάτας ότι το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα που γίνεται με πόρους του δημοσίου μπορεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2009 εάν βέβαια λυθούν τα προβλήματα της χρηματοδοτησής του που δεν γίνεται ομαλά, διαφορετικά θα τελειώσει αρχές Μαρτίου του 2010.Επίσης και η εργολαβία από Αθήναιο έως Λεύκτρο που εκτελείται και αυτή με δημόσιους πόρους δεν εκτελείται με γρήγορο ρυθμό λόγω προβλήματος με τις απαλλοτριώσεις, ενώ και η κοινοπραξία που το εκτελεί έχει καταθέσει αίτημα διάλυσης της εργολαβίας.
Υ.Γ Πάντως σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσιεύμα τα έργα στις σύραγγες Αρτεμισίου και Νεοχωρίου προχωρούν πολύ γρήγορα και μάλιστα στο Αρτεμίσιο έχουν διανοιχτεί 700 μέτρα ενώ στο Νεοχώρι απομένουν να διανοιχτούν και στους δύο κλάδους 300 μέτρα.

Ανώνυμος είπε...

Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Ελευθερία της Καλαμάτας στις 28/07/2008 αναφέρεται η πρόοδος των εργασιών στον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.Σύμφωνα με το δημοσίευμα στο κομμάτι από Κόρινθο έως Τρίπολη εκτός από τις σήραγγες σε Αρτεμίσιο και Νεοχώρι,άρχισαν εργασίες για την κατασκευή μιας ακόμα σήραγγας μεταξύ του κόμβου Στέρνας που οδηγεί στο Άργος και του κόμβου Νεοχωρίου,ενώ στο μεγαλύτερο κομμάτι της οδού γίνονται έργα για την διαπλάτυνση του δρόμου και την κατασκευή λωρίδας εκτάκτου ανάγκης.
Στο κομμάτι από Τρίπολη έως Καλαμάτα ξεκίνησε η κατασκευή σήραγγας στο Καλογερικό,ενώ ξεκίνησαν και εργασίες από Αθήναιο έως σήραγγα Ραψομμάτη με την διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας,αλλά και από την έξοδο της σήραγγας έως Λεύκτρο μετά από κάποιες εμπλοκές τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς και μάλιστα θα κατασκευαστούν και δύο cut and cover στο Μαλωτά στην έξοδο της σήραγγας.
Τέλος στο κομμάτι από Παραδείσια έως Τσακώνα τα έργα προχωρούν αλλά εξακολουθεί να υφίσταται το πρόβλημα της χρηματοδότησης του το οποίο γίνονται προσπάθειες να επιλυθεί,μιας και το έργο αυτό χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους.
Τελικά όπως είχα πεί σε προηγούμενο σχολιό μου το έργο είναι το μοναδικό από τα έργα με σύμβαση παραχώρησης που έχει ξεκινήσει και πιστεύω πως θα είναι το μόνο που θα ολοκληρωθεί εγκαίρως και μέσα στις προθεσμίες που αναφέρονται μέσα στην σύμβαση,αφού είχαν ξεκινήσει τα έργα έξη μήνες πρίν ακόμα ενεργοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα