Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

Συζήτηση για το Μητροπολιτικό Πάρκο κ το πράσινο στην Αθήνα

Ενας φίλος σε σχόλιο του ζήτησε να μιλήσω για τη δημιουργία πολλλαπλών χώρων πρασίνου εντί ενός μεγάλου στο Ελληνικό.
Ας ανοίξουμε λοιπόν μια συζήτηση για το πράσινο στην Αθήνα κ για τις δυνατότητες που υπάρχουν στην πρωτεύουσα.
Η Αθήνα ως μητρόπολη έχει λίγους χώρους πρασίνου:ο Λυκαβηττός, το άλσος Νέας Φιλαδέλφειας, το Γουδί, το Αττικό άλσος στους Αγιους Αναργύρους, το πράσινο του Υμηττού και κάποιους μικρούς θύλακες πρασίνου διάσπαρτους στην Αθήνα που δεν μπορούν να χαρακτηριστούν άλση.
Η Άθήνα είναι μια εχθρίκη πόλη και στον τομέα του πρασίνου δεν πάμε πίσω: το πράσινο που αναλογεί σε κάθε έναν κάτοικο στην Αθήνα, είναι μόλις 2,5 τ.μ. ανά κάτοικο, ενώ ανάλογο είναι και το πράσινο που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη.
Ενδεικτικό της τραγικής εικόνας της ελληνικής πρωτεύουσας σε ό,τι αφορά την απουσία πρασίνου είναι τα στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Σε κάθε κάτοικο της Βόννης η αναλογία πρασίνου αγγίζει τα 35 τ.μ., στο Αμστερνταμ τα 27 τ.μ., ενώ στη Ρώμη, το Λονδίνο και στο Παρίσι τα 9 τ.μ. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, η αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο πρέπει να αγγίζει τα 9 τ.μ. προκειμένου οι πόλεις να θεωρούνται βιώσιμες για τους κατοίκους
Αρα συμπερασματικά είμαστε σε μια ΜΗ βιώσιμη πόλη που μάλιστα τυγχάνει να διαθέτει περίπου το 45% του συνολικού πληθυσμού της χώρας.
Οτι πρέπει να γίνει κάτι και μάλιστα γρήγορα αυτό είναι γεγονός. Για το πάρκο στο Ελληνικό που είναι έκτασης 6.000στρεμμάτων προβλέπεται η οικοδόμηση των 1.000στρεμμάτων που θα χρηματοδοτησουν: τη δημιουργία του ίδιου του πάρκου, την ένωση με τον Αγιο Κοσμά με την ταυτόχρονη υπογειοποίηση της παραλιακής σε αυτό το σημείο, την χρηματοδότηση κ άλλων χώρων πρασίνου σε υποβαθμισμένες περιοχές της πρωτεύουσας.
Η δική μου γνώμη είναι η εξής:
ο φίλος που σχολίασε την προγούμενη ανάρτηση έχει δίκιο. Το ιδανικό είναι να δημιουργηθούν πολλοί πνεύμονες πρασίνου αντί ενός τεράστιου και να εξυπηρετεί πολλούς περισσότερους.
Αυτο όμως προυποθέτει: πάρα πολυ χρόνο (χρήματα για απαλλοτριώσεις συμφωνία με την τοπική κοινωνία, με διάφορες υπηρεσίες). Μα πάρα πολύ χρόνο. Και στη χώρα που ζούμε δεν μας χαρακτηρίζει η ευκινησία και η γρηγοράδα. Και χρόνος θα χαθεί κ πρόχειρα πράγματα θα γίνουν και αμφιβόλο αποτέλεσμα θα έχει και πολλά κονδύλια θα χαθούν στο δρόμο γιατι θα προκύψουν άλλες ανάγκες.
Παράδειγμα: συμφωνήθηκε το 2001 να γίνουν 3 αναισόπεδοι κόμβοι στην Κηφισίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Λόγω χρόνου έγινε ένας και οι άλλοι θα άρχιζαν αμέσως μετά.
Εχετε μάθει εσείς κάτι που εγώ δεν ξέρω; γιατί ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα 4 χρόνια μετά.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει ο χώρος , υπάρχει η δυνατότητα υπάρχει η συγκατάθεση κόσμου και πολιτείας. Και χρειάστηκαν 7 χρόνια και ακόμα μιλάμε. Με καλές προυποθέσεις σεένα χρόνο απο τώρα θα αρχίσουν ίσως τη δημιουργία που θέλει κ 4 χρόνια για να τελειώσει.
Αν σταματήσουμε και αλλάξουμε κ πούμε θα κάνουμε 10 σήμεια πράσινο στη Αθήνα φαντάζεστε σε πόσα χρόνια θα έχουμε αποτέλεσμα; 10-15 χρόνια κ βάλε και θα χάσουμε κ το χώρο στο Ελληνικό. Οι απαλλοτριώσεις μόνο θέλουν πολλά χρόνια, και δεν βάζω μέσα τις ενστάσεις διαφόρων οργανώσεων και πολιτών.
Αντ΄αυτού μπορούμε να φτιαξουμε τον ήδη υπάρχοντα χώρο, να ξέρουμε ότι ήδη διαθέτουμε ένα μεγάλο πνεύμονα πρασίνου. Για το ότι βρίσκεται σε προάστια που είναι ευνοημένα δεν το σχολιάζω. Ετυχε νομίζω.
Κατόπιν να ξεκινήσουμε την συζήτηση με τους κοινωνικούς φορείς με ενα πλάνο 20ετίας , να καθοριστούν οι χώροι που θα "πρασινίσουν" να βρεθούν κονδύλια για τις απαλλοτριώσεις και να γίνει η δημιουργία 10 ακόμα και 20 χώρων πρασίνου σε στρατηγικά σημεία της πόλης. Ετσι νομίζω η Αθήνα θα γίνει πόλη για να ζείς και όχι πόλη για να φεύγεις. Να γίνει βιώσιμη όπως λέει και η ΕΕ.
Για να γίνει αυτό πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι το πρόβλημα να γίνει κτήμα μας για να το καταφέρουμε καιν να συνεισφέρουμε όλοι.
Αυτή είναι η δική μου άποψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα