Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 18 Μαΐου 2008

Ιόνια Οδός: Απο το Αντίρριο στα Ιωάννινα το 2014

Η Ιόνια Οδός είναι οριστικά υπό κατασκευή και οι προκαταρκτικές εργασίες είναι πραγματικότητα. Μετά από καθυστερήσεις ενός έτους ένα έργο που περιμένουν τόσο πολύ οι κάτοικοι της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας ξεκινά. Η Κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο είναι η Hellenic Autopistas και είναι η παραχωρησιούχος εταιρεία για την Ιόνια Οδό και για το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια από όπου θα εισπράττει και τα διόδια.
Στοιχεία του Εργου
Ιόνια Οδός- Αντίρριο- Ιωάννινα (μελλοντικά μέχρι τα σύνορα με Αλβανία)
Κατασκευή: 159,4χλμ – Εκμετάλλευση 379χλμ
Χρονοδιάγραμμα Έργου:
Έναρξη Διαγωνισμού: Μάρτιος 2005
Υπογραφή Σύμβασης: 19 Δεκεμβρίου 2006
Ολοκλήρωση Έργου: 2014
Κόστος κατασκευής: 1,4 δις. ευρώ. Συμβολή Δημοσίου:330 εκ.€, (τα μισά από την ΕΕ)
Ανάδοχος Κοινοπραξία: Ομιλος HELLENIC AUTOPISTAS που αποτελέιται απο τις εταιρείες: CINTRA CONCESIONES SA, ACS ACTIVIDADES DE CONNSTRUCCION SERVICIOS SA, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, FEROVIAL/AGROMAN CONSTRUCCIONES SA
Χρόνος παραχώρησης: 30 έτη με είσπραξη διοδίων στην Ιόνια Οδό και στο τμήμα Μεταμόρφωση- Σκάρφεια με την υποχρέωση συντήρησης των Αυτοκινητοδρόμων αυτών.
Η Ιόνια Οδός είναι ο δυσκολότερος υπό κατασκευή Αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου. Ο δρόμος ξεκινά μετά τη γέφυρα του Ρίο Αντίρριο και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι , το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα φτάνει στα Ιωάννινα όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
Οι Νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Πρέβεζας, Άρτας, Ιωαννίνων και αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ απο τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
Αναλυτικά Στοιχεία για την κατασκευή του έργου
Η κατασκευή του δρόμου περιλαμβάνει πολυάριθμες σήραγγες και γέφυρες. Η διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος 24,5 μ. και περιλαμβάνει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με διαχωριστικά, δεντροφυτεμένη νησίδα πλάτους 2,5 μ. τύπου New Jersey.
Τα Νέα Τμήματα της Ιόνιας Οδού μήκους 159,4 χλμ., που θα κατασκευαστούν είναι τα:
A. Αντίρριο – Νότιο άκρο Παράκαμψης Αγρινίου, μήκους 42,9 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος στο μεγαλύτερο μέρος του ακολουθεί νέα χάραξη και τοπικά ακολουθεί την υφιστάμενη εθνική οδό. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 33 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 5 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 2 Σήραγγες συνολικού μήκους 1735μ. και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 450μ.
- 41 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 2800μ. Από τις γέφυρες αυτές, 9 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 1800μ.
- 27 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
Ολοκλήρωση έργων ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου μήκους 13,5 χλμ.
B. Παράκαμψη Αγρινίου – Παράκαμψη Άρτας, μήκους 53 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη εθνική οδό.
Για την βελτίωση και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 38 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 2 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 1 Σήραγγα μήκους 900μ. και ένα υπόγειο έργο (cut and cover) μήκους 190μ.
- 9 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 1100μ. Από τις γέφυρες αυτές, 3 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 870μ.
- 37 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου (δεν περιλαμβάνονται τα τεχνικά των ανισόπεδων κόμβων).
Γ. Βόρειο Άκρο Παράκαμψης Άρτας – Εγνατία Οδός, μήκους 50 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη εθνική οδό.
Για την βελτίωση και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 39 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 5 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 1 Σήραγγα μήκους 950μ.
- 17 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 4760μ. Από τις γέφυρες αυτές, 10 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 4550μ.
36 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
Παραδόσεις τμημάτων Ιόνιας οδού:
- 32 μήνες για την ολοκλήρωση του ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου (2011).
- 40 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση τμήματος Αντίρριο – Αγρίνιο (2011-2012)
- 72 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης για την ολοκλήρωση όλου του έργου (2013-2014).
Η Ιόνια Οδός είναι μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για αυτήν την περιοχή της Ελλάδας που είναι από τις λιγότερο αναπτυγμένες σε όλη τη χώρα και αποτελεί πύλη εισόδου και εξόδου για την Δυτική και Ανατολική Ευρώπη.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μήπως ξέρεις τι γίνεται με το τμήμα Αμβρακία Άκτιο (χρονοδιάγραμμα???). Επίσης έχει γίνει μελέτη? Η χάραξη περνάει νοτίως της λίμνης και δυτικά ώστε να παρακαμφθεί η Αμφιλοχία?

Νίκος Καραγιάννης είπε...

το τμήμα αυτό δεν υπάγεται στον οδικό άξονα της ιόνιας οδού. τουλαχιστον στον βασικό. Δεν υπάρχουν ακόμα μελέτες. Επίσης πλέον όλοι οι αυτοκινητόδρομοι ή εθνικές οδοί παρακάμπτουν τις πόλεις και δεν τις διχοτομούν.
Νόμίζω ότι -δυστυχώς- θα περιμένετε αρκετά χρόνια ακόμα...

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα πρίν από ένα μήνα ότι έχουν αρχίσει να εγκαθίσταται τα πρώτα εργοτάξια από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα και θα ήθελα να μάθω αν αυτό ισχύει.Αν η πληροφορία αυτή ευσταθεί πρόκειται για θετική εξέλιξη αν και γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση μιας και από την κοινοπραξία αρχικά γινόταν λόγος για έναρξη εργασιών τον Αύγουστο του 2007, ενώ η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιήθηκε στις 19 του περασμένου Δεκεμβρίου.
Υ.Γ Πάντως και στο τμήμα Αθήνα-Σκάφεια Φθιώτιδας που συμπεριλαμβάνεται σε αυτή την σύμβαση δεν έχει ξεκινήσει κανένα έργο βελτίωσης της οδού που προβλέπονται.

Ανώνυμος είπε...

Πρίν από τρείς ημέρες ο Σουφλιάς επιθεωρώντας τα έργα της Εγαντίας από Ιωάννινα μέχρι Γρεβενά όπου και παραδόθηκε ένα τμήμα 20 χιλόμέτρων στο οποίο περιλαμβανόταν και η σήραγγα Δρίσκου,ανακοίνωσε ότι τα έργα στην Ιόνια Οδό θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αναφορές του ΥΠΕΧΩΔΕ που μιλούσε για έναρξη του έργου το καλοκαίρι του 2007 και της κοινοπραξίας (Τέρνα και Ισπανοί)που μιλούσε για Αύγουστο του 2007.
Άρα αν λάβουμε υπόψη ότι η σύμβαση ενεργοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2007,η καθυστέρηση που προκύπτει στην έναρξη των εργασιών είναι 9 μήνες και περισσότερο από τότε που ενεργοποιήθηκε η σύμβαση και πάνω από ένα χρόνο από τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Από πληροφορίες που έμαθα πρόσφατα στο κομμάτι από Άρτα έως Ιωάννινα,δεν έχουν ακόμα συντελεστεί οι απαλλοτροιώσεις αφού δεν έχουν καθοριστεί τιμές,ενώ υπάρχει και πρόβλημα με τον Α/Κ Αγίου Δημητρίου έξω από την Άρτα,αφού οι τοπικοί φορείς ζητούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ αλλαγή της σχεδιασής του κόμβου,αίτημα που το υπουργείο συζητά.
Υ.Γ Στην περιοδεία του πρό τριημέρου στην Εγνατία ο Σουφλιάς ανακοίνωσε επίσης ότι οι παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας θα παραδωθούν τέλος του 2008 πράγμα για το οποίο έχω σοβαρές αμφιβολίες,για αυτό θα ήθελα από φίλους bloggers που κατοικούν σε Αγρίνιο και Άρτα να μας διαφωτίσουν σχετικά με την πορεία αυτών των έργων.

Ανώνυμος είπε...

Έμαθα πρίν από μερικές ημέρες ότι οι Ισπανοί(Dragados, Ferrovial) και η Τέρνα που έχουν αναλάβει το έργο της Ιόνιας από Αντίρριο έως Ιωάννινα αποφάσισαν να σπάσουν το έργο στα τρία,αφού εξαιτίας της διενεξής τους το έργο καθυστερούσε να ξεκινήσει.Μάλιστα είχαν φθάσει και στα δικαστήρια προκειμένου να λύσουν τις διαφορές τους και μετά από αυτό αποφάσισαν ο καθένας να αναλάβει συγκεκριμένο κομμάτι του έργου ώστε να μην εμπλέκεται ο ένας στα πόδια του άλλου και να προχωρήσει το έργο πιο γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις.
Μετά από αυτό το ξεκαθάρισμα ελπίζω το έργο να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο όπως είχε και πρίν από έναν μήνα ο Σουφλιάς στην Ήπειρο όταν επιθεωρούσε τα έργα στην Εγνατία.
Υ.Γ Στην σύμβαση αυτή συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα της ΠΑΘΕ από Αθήνα έως την Σκάρφεια Φθιώτιδας στο οποίο θα γίνουν έργα βελτίωσης και προβλέπεται από την σύμβαση να ολοκληρωθεί σε 20 μήνες,αν και θα έπρεπε ήδη να είχε ξεκινήσει αφού η παραχώρηση είχε ενεργοποιηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Κατερινα είπε...

Θα ηθελα να ρωτησω αν ξερει κανεισ ποια ειναι η προβλεπομενη χαραξη της ιονιας οδου στο υψος της πρεβεζας. Θα ακολουθησει το υπαρχον εθνικο δικτυο η θα γινει καινουρια χαραξη? Υπαρχει προσβαση σε σχεδια της οδου? Ευχαριστω πολυ.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Η διεύθυνση που ψάχνεις για τον χάρτη είναι η
http://www.minenv.gr/download/2006-12-19.map.ionia.odos.pdf

Ανώνυμος είπε...

υπαρχει μηπως καπου χαρτης που να δειχνει τους "νεους αυτοκινητοδρομους Αττικης";

Έτσι έχουν τα πράγματα είπε...

Προσπαθώ να βρω ένα λεπτομερή χάρτη με τη χάραξη της Ιόνιας οδού και δεν βρίσκω, ο χάρτης στο http://www.minenv.gr/download/2006-12-19.map.ionia.odos.pdf είναι παλιός και πάνω απ' όλα χοντροκομμένος. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή η μυστικοπάθεια; Είμαι Ηπειρώτης και μένω στο Μεσολόγγι, ανεβαίνω στα Γιάννενα πολύ τακτικά και με ενδιαφέρει πολύ η εξέλιξη του έργου. Με ενδιαφέρει πάνω από όλα το χρονοδιάγραμμα (το πραγματικό) μιας και μεγαλώνω και τα εύκολα ταξίδια αρχίζουν και γίνονται κουραστικά. Επίσης με ενδιαφέρει και η εξέλιξη των έργων στην (Σκοτώστρα) Πατρών-Κορίνθου.

Τσεκούρας Θανάσης είπε...

Γιατί δεν δίνεται προταιρεότητα στην παράκαμψη Αμφιλοχίας διότι τους θερινούς μήνες και περιόδους πάσχα υπάρχει τεράστια συμφόρηση. Νομίζω ότι θα ήταν ότι καλύτερο και για την Αμφιλοχία και για αυτούς που ταξιδεύουν στην Ηπειρο.

δικαια αληθεια είπε...

αφου υπαρχει τι στο ντε χρειαζεται να κατασκευαστει ενας χαζος δρομος που θα ξεκινησει μετα την γεφυρα και να παει ως τα συνορα με την αλβανια αφου υπαρχει ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΗΔΙΑ

Ενας ονειροπόλος είπε...

Βρε υφυπουργέ μου αν ήμασταν Γερμανία Ολανδία κλπ προηγημένες χώρες αυτό το έργο θα ήταν παρελθόν εδώ και δεκαετίες. Πες μας επιτέλους εδώ από πότε θα το λέμε παρελθόν. Ξέρω ότι δεν θα μου απαντήσεις ποτέ αλλά τουλάχιστον ας πες την αλήθεια στην δυτική Ελλάδα ότι θα γίνει τότε ετσι για να ξέρουμε!!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα