Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης: Έγκριση απο την Αρχαιολογική Υπηρεσία

Ένα βήμα εμπρός για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης έγινε μετά την θετική γνωμάτευση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) με την χρήση μετροπόντικα στην πρώτη συνεδρίαση με τη νέα σύνθεσή του.
Αν και πρόκειται για καταρχήν έγκριση, θεωρείται προάγγελος οριστικής έγκρισης από το Υπουργείο Πολιτισμού που είναι και ο προϊστάμενος αυτής της Υπηρεσίας καθώς θεωρείται πολύ πιθανή η αποκάλυψη αρχαιοτήτων στο δρόμο της Υποθαλάσσιας.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ πρόσφατα ενέκρινε κονδύλι ύψους 1 εκατομμυρίων ευρώ για ανασκαφές αλλά είναι αμφίβολο αν το ποσό αυτό είναι αρκετό. Έτσι το επόμενο διάστημα αναμένεται η τελική έγκριση προκειμένου επιτέλους να ξεκινήσουν οι εργασίες αυτού του πολύπαθου έργου.
Η Υποθαλάσσια Αρτηρία θα έχει μήκος 6.750 μέτρα -εκ των οποίων τα 1.200 μ. θα είναι κάτω από τη θάλασσα-, θα έχει είσοδο δυτικά στο ύψος του Δικαστικού Μεγάρου.
Το κρίσιμο μέρος για να "πέσει" το έργο πάνω σε αρχαία είναι αυτό και συγκεκριμένα σε βάθος 6-7 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους, τμήματα της δυτικής νεκρόπολης της αρχαίας πόλης, του βυζαντινού λιμανιού.
Σύμφωνα μάλιστα με τις συναρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων της Θεσσαλονίκης (ΙΣΤ’ Προϊστορικών και Κλασικών, 9η Βυζαντινών και Εφορεία Εναλίων), τα όρια της αρχαιολογικής ζώνης του έργου είναι μεταβλητά και δεν είναι γνωστό σε ποια ακριβώς σημεία και σε ποια έκταση υπάρχουν αρχαιότητες. Από τις έξι γεωτρήσεις, πάντως, που έχουν γίνει, εντοπίστηκαν ίχνη κεραμικής μεταξύ Λευκού Πύργου και Βασιλικού Θεάτρου σε βάθος έως και 7,5 μέτρων.
Πάντως ένας απαράβατος όρος είναι ότι εφόσον αποκαλύπτονται αρχαία, θα διακόπτονται οι εργασίες κατασκευής και να διενεργούνται ανασκαφές. Ανάλογα με τα ευρήματα θα επηρεάζεται και η πρόοδος του έργου, πράγμα που σημαίνει ότι η τελική παράδοση κρίνεται σε μεγάλο μέρος από τα ευρήματα των ανασκαφών.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει οριστεί σε 4,5 χρόνια από την εκκίνηση των εργασιών αλλά με τα συγκεκριμένα δεδομένα ίσως το έργο να πάρει παράταση κατά μερικούς μήνες ή και 1 χρόνο. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι εφόσον το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και τα διόδια (περίπου 1€) θα αρχίσουν να εισπράττονται με την παράδοση του έργου η διαχειρίστρια εταιρεία θα δείξει την απαιτούμενη προσοχή ώστε να μην υπάρξουν σοβαρές καθυστερήσεις.
Για την ιστορία να πούμε ότι η Υποθαλάσσια έχει συμβασιοποιηθεί εδώ και 1,5 χρόνο αλλά τα έργα έχουν κολλήσει από τις συνεχόμενες ενστάσεις πολιτών και τοπικών οργανώσεων.
Πολλοί φορείς μιλούν για αλλοίωση του λιμανιού και της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης και η πόλη είναι χωρισμένη στα δυο για την χρησιμότητά ή μη της αρτηρίας αυτής.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ πάντως επιμένει ότι με το έργο θα αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης και με την ταυτόχρονη λειτουργία του Μετρό η Θεσσαλονίκη θα ξεχάσει τις σημερινές αφόρητες μέρες με τις "ακίνητες" ουρές αυτοκινήτων.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Kaneis den milaei k den kserei gia tin eksodo(eksodous) tis ipothalasias...ekei iparxei to provlima.An einai to makedonia palas distixos tha apotelesei ena akomi anempneusto ergo..
prepei na ftasei toulaxiston antheon

Ανώνυμος είπε...

Οι προσφυγές στο ΣτΕ έχουν βραχυκυκλώσει πλήρως ένα έργο που έχει μελετηθεί στο πόδι και που όσο περναέι ο καιρό γίνεται αντιληπτό ότι τα οφέλη θα είναι πολύ λιγότερα από τις ζημίες που θα επιφέρει στην πόλη.

Οι αλλαγές στη μέθοδο κατασκευής,
η μεταφορά στα 25 μέτρα κάτω από τη θάλασσα,
η αλλαγές στη διαμόρφωση της δυτικής εισόδου,
η άγνωστη διαμόρφωση της ανατολικής εξόδου,
η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που είναι διάτρητη αφού δεν προβλέπει την καταστροφή των πάρκων της Παραλίας και της ΕΤ3,
οι εργασίες του Δήμου για τα πάρκα της παραλίας που ανατρέπουν τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και τα κυκλοφοριακά δεδομένα,
οι αστειότητες των κυκλοφοριακών προβλέψεων των προμελετών που έχουν σκοπίμως ή από ανικανότητα υπερεκτιμηθεί,
η αλλαγή της πολιτικής και της νοοτροπίας σε όλη την ευρώπη για τη χρήση ΙΧ στις πόλεις
και πολλά πολλά ακόμα

καθιστούν το μέλλον αυτού του έργου πολύ σκοτεινό...

Ανώνυμος είπε...

Πρίν από λίγες ημέρες είδα ένα βίντεο που αναφέρεται στην υποθαλάσσια και σε αυτό μιλούν μόνο αυτοί που αντιτίθονται στο έργο, παρότι ζητήθηκε και από αυτούς που συμφωνούν με το έργο να εκφράσουν την γνώμη τους για αυτό αλλά δεν θέλησαν. Από αυτά που είδα και κυρίως μέσα από φωτορεαλιστική απεικόνιση για το πως θα είναι το έργο στην παραλία της Θεσσαλινίκης, οι αντιρρήσεις αυτών που αντιδρούν φαίνονται βάσιμες και για την ηχορύπανση που θα προκληθεί από την κίνηση 80000 αυτοκινήτων μέσα στον αστικό ιστό, που για να λυθεί θα πρέπει να τοποθετηθούν ηχοπετάσματα, αλλά και για την δυσκολία της καθόδου στην παραλία αφού για να κατεβεί κάποιος εκεί θα πρέπει διανύσει γύρω στο 1 χιλιόμετρο για να φτάσει σε μια από τις τρείς πεζογέφυρες για κατέβει στην παραλία, αλλά και για το ότι θα καταστραφεί αρκετό από το πράσινο της παραλίας για να γίνει ο δρόμος διπλής κατεύθυνσης με 4 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.Τέλος προβλήματα θα δημιουργηθούν και στα δυτικά με την τοποθέτηση διοδίων αλλά και την πιθανή διχοτόμηση των Λαδάκικων.
Υ.Γ Τώρα με τις νέες εξελίξεις που το Κεντρικό Αχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε κατ' αρχήν έγκριση για το έργο, αλλά με την προυπόθεση αλλαγής του τρόπου κατασκευής και την τοποθέτηση του υποθαλάσσιου κομματιού στα 25 μέτρα, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του κόστους που να είναι ασύμφορο για τον ανάδοχο του έργου με συνέπεια και την πιθανή του ακύρωση.

Ανώνυμος είπε...

Η υποθαλάσσια είναι το πιο άχρηστο και καταστροφικό έργο για την πόλη. Η παραλία που είναι και το στολίδι της πόλης θα καταστραφεί σε κάποια σημεία και θα δημιουργηθεί ένα "τείχος" προς την παραλία.

Το χειρότερο είναι ότι έτσι ανοίγει δρόμος για περισσότερα ΙΧ τα οποία θα καταλήγουν στο απαξιωμένο οδικό δίκτυο της πόλης.

Η μόνη αποδεκτή εκδοχή για το έργο είναι να ξεκινάει από τη δυτική είσοδο και να καταλήγει στο Φοίνικα, να κλείνει το δακτύλιο με τον περιφαρειακό.

Η Θεσσαλονίκη (και όλες οι "σύγχρονες" πόλεις) δεν χρειάζονται δρόμους, αλλά ελεύθερους χώρους και εναλλακτικούς τρόπους μετκίνησης. Αντί για υποθαλάσσια ας φτιαχτεί ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΟ και ΠΡΟΑΣΤΙΚΟΣ προς Χαλκιδική. Να κλείσει το κέντρο στα αυτοκίνητα.

Όσο δίνουμε χώρο στα αυτοκίνητα μοιάζουμε με υπανάπτυκτη πόλη (βλ. Κάιρο). Ελπίζω ο θυίνοντες να κάνουν τις σωστές επιλογές στο θέμα των υποδομών και να μην λαϊκίσουν.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα στην Ελευθεροτυπία στο φύλλο της 20/7/2008,ότι υπάρχει σοβαρό πλέον το ενδεχόμενο το έργο να ακυρωθεί αφού για να μπορέσει να είναι πιο λειτουργικό πρέπει να επιμηκυνθεί,πράγμα που για να γίνει θα αυξήσει τον προυπολογισμό του έργου κατά 1 δισ.ευρώ,καθιστώντας το έργο ασύμφορο για την κοινοπραξία.
Το σχέδιο αυτό που είχε μελετηθεί πρίν δέκα χρόνια προέβλεπε η υποθαλάσσια να φτάνει έως την Καλαμαριά ολοκληρώνοντας το δακτύλιο της Θεσσαλονίκης,αλλά δεν ξέρω γιατί δεν προχώρησε,υποθέτω τελικά λόγω υψηλού κόστους.
Στο ίδιο δημοσίευμα πάντως αναφέρεται ότι πλέον οι φορείς της Θεσσαλονίκης δεν είναι αρνητικοί σε ενδεχόμενη ακύρωση του έργου.
Πάντως η γνώμη μου είναι πως στην περίπτωση που δεν γίνει το έργο με παραχώρηση όπως είχε σχεδιαστεί,το δημόσιο να αναλάβει την κατασκευή του έργου όπως έκανε και στην περίπτωση του μετρό,αλλά να γίνει σύμφωνα με την αρχική μελέτη που προέβλεπε το έργο να φτάνει στην Καλαμαριά.
Υ.Γ Όσον αφορά το που θα βρεθούν τόσα χρήματα δηλαδή 1,5 δισ.ευρώ μπορεί εφόσον είναι ώριμη η μελέτη που προέβλεπε η υποθαλάσσια να φτάνει ως την Καλαμαριά,να ενταχθεί στο Δ΄ΚΠΣ,αλλιώς το έργο θα ακυρωθεί οριστικά.

Ανώνυμος είπε...

Επίσης η σύμβαση της υποθαλάσιας προέβλεπε αλλαγές σε βασικούς οδικούς άξονες τις πόλης ώστε να οδηγούν (!!!) προς την υποθαλασσια.

Σε άλλο σημείο η σύμβαση ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ (ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ !!) την κατασκευή "ανταγωνιστικών" προς την υποθαλάσσια έργων (με εξαίρεση μετρό και περιφερειακού). Επομένως ο προαστιακός έχει θέμα νομιμότητας και φυσικά το τραμ αν ποτέ θελήσουν(μήπως θα απαγορεύουν και τα λεωφορεία??? !!!)

Ποιο λαμόγιο τα άρπαξε για να φτιάξει τέτοια σύμβαση???

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα