Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2008

Ολυμπία Οδός: Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την παραχώρηση

Τελειωμό δεν έχουν οι διαπραγματεύσεις εδώ και πολλούς μήνες μεταξύ της Κ/Ξ Ολύμπια οδός(Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος -Καλαμάτα)και του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει είναι το τελικό πλάτος του αυτοκινητόδρομου καθώς ειδικά στο τμήμα Κιάτο-Ρίο αναμένεται να δημιουργηθεί όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Αιτία ουσιαστικά είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του δρόμου θα κατασκευαστεί στον ήδη υπάρχοντα οδικό άξονα και φυσικά αν δεν υπάρξει και τρίτη λωρίδα τότε ο δρόμος θα κορεστεί σχεδόν από την αρχή της λειτουργίας του καθώς από την Αθήνα ακολουθεί δύο μεγάλους προορισμούς προς Δυτική Στερεά και Ήπειρο μέσω της γέφυρας του Ρίο και προς Πάτρα που είναι και η μεγαλύτερη θαλάσσια πύλη από και προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο καθώς με την έλευση της τρίτης λωρίδας ακολουθούν και οι απαλλοτριώσεις που θα ανεβάσουν κατά πολύ το κόστος κατασκευής του πολύ σημαντικού αυτού αυτοκινητόδρομου.
Για ένα μεγάλο τμήμα του έργου μήκους 90χλμ το Πύργος-Τσακώνα ήδη τα έργα πάγωσαν πριν αρχίσουν λόγω απόφασης του ΣτΕ. Αν και η σύμβαση υπεγράφη πέρυσι τα έργα ακόμα καλά - καλά δεν έχουν αρχίσει.
Το σίγουρο είναι ότι είναι προτιμότερο να καθυστερήσει η κατασκευή και να υπάρξει ένας καλύτερος και πλατύτερος αυτοκινητόδρομος με διάρκεια ζωής που να ξεπερνάει τα 30 χρόνια. Η αρχική σύμβαση προέβλεπε 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα από το Κιάτο έως το Ρίο.
Έτσι όμως προκύπτουν 2 σημαντικά προβλήματα:
-Περιορισμός σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση καθ` όλη τη διάρκεια κατασκευής με αποτέλεσμα ακόμα πιο δυσχερή κίνηση στο δρόμο αυτό.
-Αν δεν γίνει πρόβλεψη για τρίτη λωρίδα έτσι ώστε να τροποποιηθεί η κατασκευή και να μην χρειάζονται εκ νέου έργα σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα.
Αυτό που εντέλει διαπιστώνουμε είναι η ανάγκη ύπαρξης δρόμων που να εγγυώνται την ασφάλεια και την ταχύτητα των ταξιδιών μας ακόμα και μετά από 30 χρόνια.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στον άξονα Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου και είναι αντικείμενο των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός και στο ΥΠΕΧΩΔΕ αφορά στην κατασκευή του τμήματος Κορίνθου-Πατρών με 3λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση από την αρχή και όχι μελλοντικά,οφείλεται καθαρά στην αβλεψία της μελέτης του ΥΠΕΧΩΔΕ που ενώ ειδικά για το κομμάτι αυτό μιλούσε για πλάτος οδού 26,5 μέτρα,στο τμήμα από το Κιάτο έως τα Αραχωβίτικα ο δρόμος σχεδιάστηκε μόνο με 3 λωρίδες χωρίς ΛΕΑ και η τρίτη λωρίδα θα ήταν η διευρυμένη ΛΕΑ πλάτους 3 μέτρων,ενώ με το πλάτος αυτό όπως είχα πεί και σε προηγούμενα σχόλια που είχα κάνει για το έργο αυτό μπορεί άνετα να γίνει όλος ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα με 3 λωρίδες+ΛΕΑ και όχι μόνο μέχρι το Κιάτο δηλαδή 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μέτρα,1 λωρίδα πλάτους 3,30 μέτρων και ΛΕΑ πλάτους 2,20 μέτρων συνολικά 12,5 μέτρα πλάτος ανά κατεύθυνση σύν νησίδα πλάτους 1,50 μέτρα φθάνουμε τα 26,5 μέτρα πλάτος οδού συνολικά,οπότε μπορεί άνετα να γίνει δρόμος 3 λωρίδες+ΛΕΑ εξαρχής.
Το πρόβλημα είναι ότι θα χρειαστούν επιπλέον απαλλοτροιώσεις,πράγμα που θα αυξήσει το κόστος του έργου που εύχομαι να μην είναι πάρα πολύ,αν και κατά την γνώμη μου το όποιο επιπλέον κόστος προκύψει θα πρέπει να το πληρώσει το δημόσιο αφού πρόκειται καθαρά για δική του αβλεψία.
Υ.Γ Εύχομαι τελικά οι διαπραγματεύσεις να καταλήξουν σύντομα και να έχουν θετική κατάληξη γιατί δεν έχουμε την πολυτέλεια να θρηνήσουμε και άλλους νεκρούς σε αυτό τον επικίνδυνο δρόμο.

Ανώνυμος είπε...

Μόλις πρίν από λίγο πληροφορήθηκα ότι τελείωσαν οι διαπραγρατεύσεις ανάμεσα στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την κοινοπραξία και από σήμερα τίθεται σε ισχύ η σύμβαση παραχώρησης και αρχίζουν οι προθεσμίες για την υλοποίηση του έργου.
Δυστυχώς από την ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ κατάλαβα ότι τελικά το έργο θα υλοποιηθεί όπως το είχε σχεδιάσει με κάποιες ίσως μικρές αλλαγές που όμως δεν θα αλλοιώνουν την μορφή του έργου.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα