Προφητικό μάλλον ήταν το προχθεσινό κείμενο για την Ολυμπία Οδό αφού οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κοινοπραξίας και του ΥΠΕΧΩΔΕ έληξαν.
Εχτές ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς υπέγραψε μαζί με τον παραχωρησιούχο και τις τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης (είναι 30 χρόνια) και των προθεσμιών της σύμβασης της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου συνολικού μήκους 365 χιλιομέτρων. Το συνολικό κόστος του έργου είναι 2,8 δισ. ευρώ και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 550 εκατομμύρια ευρώ. Όπως ανέφερε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ «το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος- Πάτρα θα διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας πλάτους 2 μέτρων ανάμεσα στα δύο ρεύματα, όπου τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται σε όλα τα σημεία του δρόμου με μέγιστη ταχύτητα 120 χιλιόμετρα την ώρα. Τα πρώτα 20 χιλιόμετρα μέχρι το Κιάτο, αλλά και όλα τα τεχνικά έργα μέχρι την Πάτρα, θα έχουν πλάτος 33,15 μέτρα, ικανό να δεχθεί την προσθήκη τέταρτης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση».
Ετσι πέρνει τέλος ένα πολύμηνο ντόμινο εξελίξεων και η περίοδος κατασκευής ξεκινά -ελπίζουμε χωρίς άλλα απρόοπτα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Είναι πολύ θετικό που το έργο επιτέλους θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται,αν και από τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν φαίνεται τελικά ότι θα υπάρξουν αλλαγές στο κομμάτι από την Κόρινθο έως την Πάτρα αν και διάβασα χθές στην εφημερίδα Σημερινή της Πάτρας ότι τελικά το ΥΠΕΧΩΔΕ μιλάει για 3 λωρίδες+ΛΕΑ στο κομμάτι αυτό.
Όπως και να έχει τελικά εγώ πιστεύω ότι ο δρόμος από την Κόρινθο έως την Πάτρα μπορεί και τώρα να γίνει με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση δηλαδή 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μέτρων,1 λωρίδα πλάτους 3,20 μέτρων και ΛΕΑ πλάτους 2,05 μέτρων ανά κατεύθυνση συνολικά 12,25 μέτρα πλάτος ανά κατεύθυνση και νησίδα πλάτους 2 μέτρων που λέει το ΥΠΕΧΩΔΕ,φθάνουμε συνολικά 26,5 μέτρα πλάτος οδού που είχε ανακοινωθεί ότι θα είναι ο άξονας Κορίνθου-Πατρών.
Πλέον μετά από αυτή την εξέλιξη πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα βελτίωσης της υπάρχουσας οδού Κορίνθου-Πατρών που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 6 Αυγούστου του 2009 ώστε να μην συμπέσουν με τα έργα κατασκευής του νέου δρόμου,γιατί τότε θα δημιουργηθεί απίστευτο μποτιλιάρισμα μέχρι την Πάτρα,αν και μπορούσαν τα έργα βελτίωσης του υπάρχοντος δρόμου να είχαν ξεκινήσει πρίν από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης ώστε να κερδηθεί χρόνος.
Τέλος για το τμήμα από Πάτρα έως Πύργο τα πράγματα είναι πιο απλά μιας και εκεί εξαρχής ήταν με 2λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση χωρίς μεγάλα προβλήματα,ενώ για το τμήμα από Πύργο έως Τσακώνα πρίν από 3 ημέρες διάβασα στην εφημερίδα Ελευθερία της Καλαμάτας ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαλλοτροιώσεις 938 αγροτεμμαχίων εντός του νομού Μεσσηνίας απ΄όπου θα περάσει ο δρόμος,ενώ για το θέμα που προέκυψε με την χάραξη στον Καιάφα μετά την απόφαση του ΣΤΕ ακόμα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
Σε συνέχεια του προηγουμένου μου σχολίου θα προσθέσω πως βρήκα στην ιστιοσελίδα της ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ τις προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμων κατηγορίας Α1 όπως είναι ο άξονας Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.
Σύμφωνα με αυτές τις προδιαγραφές τέτοιοι δρόμοι πρέπει να έχουν πλάτος λωρίδας 3,5 και 3,75 μέτρα,ΛΕΑ πλάτους 2,20 έως 2,5 μέτρα και νησίδα ασφαλείας πλάτους 1,5 έως μέτρα.
Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω είναι εάν το πλάτος της νησίδας ασφαλείας υπολογίζεται στο συνολικό πλάτος της οδού η όχι,για αυτό εάν κάποιος φίλος blogger έχει γνώσεις πολιτικού μηχανικού θα ήθελα να με διαφωτίσει για αυτό.
Εάν λοπόν δεν υπολογίζεται το πλάτος της νησίδας ασφαλείας στο συνολικό πλάτος του δρόμου,τότε μπορεί το τμήμα από Κόρινθο έως Πάτρα να γίνει άνετα με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση δηλαδή 1 λωρίδα πλάτους 3,75 μέτρων,2 λωρίδες πλάτους 3,5 μέτρα ή κάθε μία και ΛΕΑ πλάτους 2,5 μέτρων ανά κατεύθυνση δηλαδή συνολικό πλάτος οδού 13,25 μέτρα άνά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδού 26,5 μέτρα που λέει το ΥΠΕΧΩΔΕ σύν 2 μέτρα πλάτος νησίδας.
Εάν όμως το πλάτος της νησίδας ασφαλείας υπολογίζεται στο συνολικό πλάτος της οδού,μπορεί κατά τη γνώμη μου ακόμα και σε αυτή την περίπτωση να γίνει ο άξονας Κορίνθου-Πατρών με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με μια μικρή έστω απόκλιση από τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ δηλαδή 1 λωρίδα πλάτους 3,5 μέτρα,1 λωρίδα πλάτους 3,30 μέτρα,1 λωρίδα πλάτους 3,20 μέτρα και ΛΕΑ πλάτους 2,25 μέτρα ανά κλάδο με συνολικό πλάτος οδού 12,25 μέτρα ανά κλάδο δηλαδή 24,5 μέτρα πλάτος σύν 2 μέτρα το πλάτος της νησίδας,έχουμε συνολικό πλάτος οδού 26,5 μέτρα όπως λέει και το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Πιστεύω λοιπόν ότι το τμήμα από Κόρινθο έως Πάτρα μπορεί να γίνει εξαρχής με 3+1 λωρίδες ανά κλάδο είτε στη μία,είτε στην άλλη περίπτωση,ασχέτως εάν η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ ισχυρίζεται ότι δεν βγαίνει οικονομικά,αν και εγώ δεν το πιστεύω αυτό αφού εάν από το συνολικό κόστος των 2,8 δις ευρώ αφαιρέσουμε τα 550 εκ.ευρώ της συμμετοχής του δημοσίου που αφορά τις απαλλοτροιώσεις μένουν 2,25 δις ευρώ κόστος κατασκευής,εκ΄των οποίων 1,2 δις ευρώ(πάνω από 400 δις παλιές δραχμές)αφορούν το τμήμα Κορίνθου-Πατρών,600 εκ.ευρώ (πάνω από 200 δις παλιές δραχμές)το τμήμα Πάτρα-Πύργος και 450 εκ.ευρώ(πάνω από 150 δις παλιές δραχμές)το τμήμα Πύργος-Τσακώνα.
Υ.Γ Η Ανάλυση κόστους που ανέφερα παραπάνω είναι δικές μου εκτιμήσεις και βασίζονται σε κόστη ανάλογων έργων που είχαν πολλά τεχνικά έργα όπως γέφυρες,σήραγγες κλπ όπως η Εγνατία Οδός που το κάθε χιλιομετρό της κοστολογήθηκε πάνω 10 εκ.ευρώ δηλαδή περίπου 3,5 δις παλιές δραχμές,για αυτό και το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που έχει αρκετά τεχνικά όπως και η Εγνατία το υπολόγισα ότι θα κοστίσει τόσο όσο ανέφερα με μια μικρή ίσως απόκλιση.
Τι γίνεται με τοβν ΒΟΑΚ; Διαβάσαμε τις προάλλες ότι μαζί μετο πέταλο του Μαλιακού και τον άξονα Κόρινθος Πάτρα είναι ο φονικότερος δρόμος. Πιστεύω ότι έχει προτεραιότητα απέναντι στον άξονα Πάτρα !Τσάκωνα που συνδέει μικρότερου ενδιαφέροντος περιοχές.
Κ. Καραγιάννη, μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει κάποια εξέλιξη στην κατασκευή της Ολυμπίας Οδού; Έχουν αρχίσει οι εργασίες μέχρι σήμερα; έχουν προχωρήσει καθόλου;
Δημοσίευση σχολίου