Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2008

Ολυμπία Οδός: Υπογράφηκε η παραχώρηση, αρχίζει η κατασκευή

Προφητικό μάλλον ήταν το προχθεσινό κείμενο για την Ολυμπία Οδό αφού οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κοινοπραξίας και του ΥΠΕΧΩΔΕ έληξαν.
Εχτές ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς υπέγραψε μαζί με τον παραχωρησιούχο και τις τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης (είναι 30 χρόνια) και των προθεσμιών της σύμβασης της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου συνολικού μήκους 365 χιλιομέτρων. Το συνολικό κόστος του έργου είναι 2,8 δισ. ευρώ και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 550 εκατομμύρια ευρώ. Όπως ανέφερε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ «το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος- Πάτρα θα διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας πλάτους 2 μέτρων ανάμεσα στα δύο ρεύματα, όπου τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται σε όλα τα σημεία του δρόμου με μέγιστη ταχύτητα 120 χιλιόμετρα την ώρα. Τα πρώτα 20 χιλιόμετρα μέχρι το Κιάτο, αλλά και όλα τα τεχνικά έργα μέχρι την Πάτρα, θα έχουν πλάτος 33,15 μέτρα, ικανό να δεχθεί την προσθήκη τέταρτης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση».
Ετσι πέρνει τέλος ένα πολύμηνο ντόμινο εξελίξεων και η περίοδος κατασκευής ξεκινά -ελπίζουμε χωρίς άλλα απρόοπτα.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ θετικό που το έργο επιτέλους θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται,αν και από τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν φαίνεται τελικά ότι θα υπάρξουν αλλαγές στο κομμάτι από την Κόρινθο έως την Πάτρα αν και διάβασα χθές στην εφημερίδα Σημερινή της Πάτρας ότι τελικά το ΥΠΕΧΩΔΕ μιλάει για 3 λωρίδες+ΛΕΑ στο κομμάτι αυτό.
Όπως και να έχει τελικά εγώ πιστεύω ότι ο δρόμος από την Κόρινθο έως την Πάτρα μπορεί και τώρα να γίνει με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση δηλαδή 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μέτρων,1 λωρίδα πλάτους 3,20 μέτρων και ΛΕΑ πλάτους 2,05 μέτρων ανά κατεύθυνση συνολικά 12,25 μέτρα πλάτος ανά κατεύθυνση και νησίδα πλάτους 2 μέτρων που λέει το ΥΠΕΧΩΔΕ,φθάνουμε συνολικά 26,5 μέτρα πλάτος οδού που είχε ανακοινωθεί ότι θα είναι ο άξονας Κορίνθου-Πατρών.
Πλέον μετά από αυτή την εξέλιξη πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα βελτίωσης της υπάρχουσας οδού Κορίνθου-Πατρών που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 6 Αυγούστου του 2009 ώστε να μην συμπέσουν με τα έργα κατασκευής του νέου δρόμου,γιατί τότε θα δημιουργηθεί απίστευτο μποτιλιάρισμα μέχρι την Πάτρα,αν και μπορούσαν τα έργα βελτίωσης του υπάρχοντος δρόμου να είχαν ξεκινήσει πρίν από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης ώστε να κερδηθεί χρόνος.
Τέλος για το τμήμα από Πάτρα έως Πύργο τα πράγματα είναι πιο απλά μιας και εκεί εξαρχής ήταν με 2λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση χωρίς μεγάλα προβλήματα,ενώ για το τμήμα από Πύργο έως Τσακώνα πρίν από 3 ημέρες διάβασα στην εφημερίδα Ελευθερία της Καλαμάτας ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαλλοτροιώσεις 938 αγροτεμμαχίων εντός του νομού Μεσσηνίας απ΄όπου θα περάσει ο δρόμος,ενώ για το θέμα που προέκυψε με την χάραξη στον Καιάφα μετά την απόφαση του ΣΤΕ ακόμα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια του προηγουμένου μου σχολίου θα προσθέσω πως βρήκα στην ιστιοσελίδα της ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ τις προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμων κατηγορίας Α1 όπως είναι ο άξονας Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.
Σύμφωνα με αυτές τις προδιαγραφές τέτοιοι δρόμοι πρέπει να έχουν πλάτος λωρίδας 3,5 και 3,75 μέτρα,ΛΕΑ πλάτους 2,20 έως 2,5 μέτρα και νησίδα ασφαλείας πλάτους 1,5 έως μέτρα.
Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω είναι εάν το πλάτος της νησίδας ασφαλείας υπολογίζεται στο συνολικό πλάτος της οδού η όχι,για αυτό εάν κάποιος φίλος blogger έχει γνώσεις πολιτικού μηχανικού θα ήθελα να με διαφωτίσει για αυτό.
Εάν λοπόν δεν υπολογίζεται το πλάτος της νησίδας ασφαλείας στο συνολικό πλάτος του δρόμου,τότε μπορεί το τμήμα από Κόρινθο έως Πάτρα να γίνει άνετα με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση δηλαδή 1 λωρίδα πλάτους 3,75 μέτρων,2 λωρίδες πλάτους 3,5 μέτρα ή κάθε μία και ΛΕΑ πλάτους 2,5 μέτρων ανά κατεύθυνση δηλαδή συνολικό πλάτος οδού 13,25 μέτρα άνά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδού 26,5 μέτρα που λέει το ΥΠΕΧΩΔΕ σύν 2 μέτρα πλάτος νησίδας.
Εάν όμως το πλάτος της νησίδας ασφαλείας υπολογίζεται στο συνολικό πλάτος της οδού,μπορεί κατά τη γνώμη μου ακόμα και σε αυτή την περίπτωση να γίνει ο άξονας Κορίνθου-Πατρών με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με μια μικρή έστω απόκλιση από τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ δηλαδή 1 λωρίδα πλάτους 3,5 μέτρα,1 λωρίδα πλάτους 3,30 μέτρα,1 λωρίδα πλάτους 3,20 μέτρα και ΛΕΑ πλάτους 2,25 μέτρα ανά κλάδο με συνολικό πλάτος οδού 12,25 μέτρα ανά κλάδο δηλαδή 24,5 μέτρα πλάτος σύν 2 μέτρα το πλάτος της νησίδας,έχουμε συνολικό πλάτος οδού 26,5 μέτρα όπως λέει και το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Πιστεύω λοιπόν ότι το τμήμα από Κόρινθο έως Πάτρα μπορεί να γίνει εξαρχής με 3+1 λωρίδες ανά κλάδο είτε στη μία,είτε στην άλλη περίπτωση,ασχέτως εάν η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ ισχυρίζεται ότι δεν βγαίνει οικονομικά,αν και εγώ δεν το πιστεύω αυτό αφού εάν από το συνολικό κόστος των 2,8 δις ευρώ αφαιρέσουμε τα 550 εκ.ευρώ της συμμετοχής του δημοσίου που αφορά τις απαλλοτροιώσεις μένουν 2,25 δις ευρώ κόστος κατασκευής,εκ΄των οποίων 1,2 δις ευρώ(πάνω από 400 δις παλιές δραχμές)αφορούν το τμήμα Κορίνθου-Πατρών,600 εκ.ευρώ (πάνω από 200 δις παλιές δραχμές)το τμήμα Πάτρα-Πύργος και 450 εκ.ευρώ(πάνω από 150 δις παλιές δραχμές)το τμήμα Πύργος-Τσακώνα.
Υ.Γ Η Ανάλυση κόστους που ανέφερα παραπάνω είναι δικές μου εκτιμήσεις και βασίζονται σε κόστη ανάλογων έργων που είχαν πολλά τεχνικά έργα όπως γέφυρες,σήραγγες κλπ όπως η Εγνατία Οδός που το κάθε χιλιομετρό της κοστολογήθηκε πάνω 10 εκ.ευρώ δηλαδή περίπου 3,5 δις παλιές δραχμές,για αυτό και το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που έχει αρκετά τεχνικά όπως και η Εγνατία το υπολόγισα ότι θα κοστίσει τόσο όσο ανέφερα με μια μικρή ίσως απόκλιση.

Ανώνυμος είπε...

Τι γίνεται με τοβν ΒΟΑΚ; Διαβάσαμε τις προάλλες ότι μαζί μετο πέταλο του Μαλιακού και τον άξονα Κόρινθος Πάτρα είναι ο φονικότερος δρόμος. Πιστεύω ότι έχει προτεραιότητα απέναντι στον άξονα Πάτρα !Τσάκωνα που συνδέει μικρότερου ενδιαφέροντος περιοχές.

Ανώνυμος είπε...

Κ. Καραγιάννη, μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει κάποια εξέλιξη στην κατασκευή της Ολυμπίας Οδού; Έχουν αρχίσει οι εργασίες μέχρι σήμερα; έχουν προχωρήσει καθόλου;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα