Τα δημοσιεύματα για την κακή οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ δίνουν και παίρνουν τον τελευταίο καιρό. Τα έσοδα του Οργανισμού είναι μόλις το 25% της μισθοδοσίας των υπαλλήλων, χωρίς να συνυπολογίζονται τα δάνεια οι τόκοι και οι άλλες υποχρεώσεις που φτάνουν ετησίως το 1,1 δις ευρώ. Τα έσοδα καλύπτουν δηλαδή μόλις το 10% των συνολικών υποχρεώσεων.
Με αυτά τα δεδομένα ξεκινάει μια προσπάθεια ορθολογισμού των εξόδων, του προσωπικού (προβλέπεται εθελουσία έξοδος 3.000 υπαλλήλων) και πολλές κινήσεις που θα αναβαθμίσουν και θα αυξήσουν τα έσοδα.
Η είσοδος ιδιωτών στον Προαστιακό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προβάλλει σαν ισχυρή πιθανότητα όπου προβλέπεται να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη νέων γραμμών (πχ προς Λαύριο). Επίσης με την ίδια μέθοδο να κατασκευαστούν και οι νέοι Υπέρ-Σταθμοί Αθήνας και Πειραιά.
Επίσης θα διατηρηθούν γραμμές με κερδοφορία (όπως αυτή του βασικού άξονα ΠΑΘΕ) όπου η αναβάθμιση σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα ολοκληρωθεί το 2013-2014. Με την ολοκλήρωση θα χρειάζονται πολύ λιγότεροι υπάλληλοι απ` ότι στο παρελθόν και με την αναμενόμενη αύξηση της κίνησης και των δρομολογίων θα ανεβάσει τα έσοδα του Οργανισμού.
Οι περιφερειακές γραμμές είναι αυτές που είναι αρκετά ζημιογόνες και θα υπάρξει σημαντική περικοπή αφού υπάρχουν δρομολόγια που μεταφέρουν 2(!!!) επιβάτες. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει την κατάργηση των γραμμών αφού θα υπάρξει και αντίστοιχη επιδότηση αντίστοιχη με αυτή που υπάρχει στις θαλάσσιες μεταφορές σε άγονες γραμμές.
Επίσης θα "ξεπαγώσουν" οι τιμές και θα υπάρξουν αυξήσεις που θα σε τελικό στάδιο (σε ορίζοντα διετίας) θα είναι ελαφρώς πιο χαμηλές από αυτές των ΚΤΕΛ.
Τα άσχημα νέα είναι αυτά που αφορούν νέες γραμμές (όπως αυτή του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα) που προς το παρόν θα παγώσουν, μέχρι τουλάχιστον να ολοκληρωθεί το σχέδιο εξυγίανσης.
Εγώ εύχομαι να επιτύχει το σχέδιο και παράλληλα να μπορέσει να υπάρξει επέκταση ενός Δικτύου Σιδηροδρόμου που να εξυπηρετεί όλες τις περιοχές Ελλάδας έστω και σε ορίζοντα δεκαετίας.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
ηδη η εργοσε εχει προκυρηξει
μελετη για την κανονικοποιηση
των παρακατω γραμμων
1)πατρα-πυργος
2)πυργος-καλαματα
3)κορινθος-ναυπλιο
και την μελετη κατασκευης
της γραμμης τοξοτες-νεα καρβαλη
οπου θα βρισκεται το νεο λιμανι της καβαλας
παιδιά είστε σίγουροι για όλα αυτά τα σχέδια;έχω τη άισθηση ότι δεν κινείται τίποτα σον οσε εδώ και χρόνια επι σκοπού!συγγνώμη!4 ωρες και 15' το express αθήνα-θεσσαλονίκη το σωτήριον έτος 2008;;;υπάρχει τέτοια απαξίωση που ωθεί τον κόσμο προς τα λεωφορεία και τα ι.χ. γι'άυτο κανεις δεν πάιρνει το τρένο και ειναι άδεια τα τρένα πέρα απο τη γραμμή αθήνας-θασσαλονίκης
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΑΛΛΟ ΤΗΝ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.ΔΙΧΩΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΥΤΗ ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥΣ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.ΠΡΟΤΑΣΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΝΝΙΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ.
Δημοσίευση σχολίου