Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης. Αν ζούσε ο Μέγας Αλέξανδρος θα ήταν ο σύγχρονος γόρδιος δεσμός που θα έπρεπε να λύσει. Ένα έργο που κάποιοι ονειρεύονται και κάποιοι πολεμούν.
Η υποθαλάσσια αρτηρία είναι ένα έργο το οποίο θα δώσει ανάσα ζωής στο καθημερινό κυκλοφοριακό έμφραγμα του κέντρου. Θα συνδέει τη δυτική είσοδο Θεσσαλονίκης με την παραλιακή λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου και από εκεί μέχρι το ύψος της οδού Πέτρου Συνδίκα. Εντάχθηκε στο σχεδιασμό του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης πριν από 28 χρόνια! Μόλις πέρυσι υπογράφηκε η σύμβαση με την κοινοπραξία.
Ο Γολγοθάς του έργου είναι ατελείωτος. Το ΥΠΕΧΩΔΕ ζήτησε όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για την ολοκλήρωση των μελετών. Πήρε το «πράσινο φως» από το υπουργείο Πολιτισμού και τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων. Όταν όμως ολοκληρώθηκαν οι μελέτες, μερίδα πολιτών, που αντιδρά στην κατασκευή του έργου, προχώρησε σε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το ΣτΕ ζήτησε τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο υιοθέτησε την ιδέα κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας σε βάθος 25 μέτρων και όχι σε εννέα μέτρα που προέβλεπε η προκήρυξη. Οι ειδικοί συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη με στόχο να προστατευτούν οι παλιές αποθήκες που υπάρχουν στο λιμάνι. Πώς θα γίνει αυτό; Εφόσον το βάθος της σήραγγας κατέβει στα 25 μέτρα, τότε θα επεκταθεί και ο δρόμος που θα οδηγεί τα οχήματα σε αυτή, με αποτέλεσμα να περνά κάτω από τις αποθήκες.
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ πάντως δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει το έργο παρά τις αντιξοότητες που υπάρχουν και όποιες καθυστερήσεις.
Μια επιλογή πάντως υπάρχει για τη Θεσσαλονίκη. Να κάνει τα μεγάλα έργα που έχουν εξαγγελθεί για να έχει μέλλον ως μια μεγάλη Ευρωπαϊκή πόλη.
Σε ότι αφορά το μετρό, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις συνεχίζονται. «Το έργο εξελίσσεται εντός του χρονοδιαγράμματος… δεδομένου του μεγέθους του», είπε ο κ. Σουφλιάς επιχειρώντας να καθησυχάσει τους φορείς της Θεσσαλονίκης. Όμως, λίγο αργότερα παραδέχθηκε ότι έχουν δοθεί ορισμένες παρατάσεις σε επιμέρους προθεσμίες λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, μετατοπίσεων των δικτύων αλλά και παράδοσης των απαραίτητων χώρων. Σήμερα έχουν στηθεί 13 σταθμοί όπου δουλεύουν εκατοντάδες εργάτες.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Γνωρίζετε ότι η σύμβαση κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την κατασκευή έργων ανταγωνιστικών προς την υποθαλάσσια: ΤΡΑΜ, προαστιακός, θαλάσσια συγκοινωνία (εξαιρείται το μετρό και ο περιφερειακός της πόλης).
Γνωρίζετε ότι η υποθαλάσσια θα καταστρέψει μέρος των πάρκων της παραλίας που αποτελούν ορόσημο της πόλης?
Γνωρίζετε ότι η λεωφόρος που θα δημιουργηθεί θα αποκόψει την πόλη από την θάλασσα?
Η μόνη αποδεκτή σχεδίαση της υποθαλάσσιας είναι να ξεκινάει από το λιμάνι και να τερματίζει στον Φοινικα, σχηματίζοντας έναν δακτύλιο με τον περιφεριακό.
και επιπλεον πως για να μπαινεις θα πληρωνεις χαρατσι.εμ απαγορευει αλλους τροπους μεταφορας εμ σε επιβαλλει χαρατσι.
Δημοσίευση σχολίου