Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009

Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής: Δημοπράτηση τον Μάιο, έτοιμοι το 2014.

Μετά από ένα διάστημα 9 μηνών από την αρχική τους παρουσίαση, δόθηκε χθές στη δημοσιότητα το τελικό σχέδιο για την ανάπτυξη της νέας γενιάς αστικών αυτοκινητόδρομων στην Αττική.
Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής θα είναι ένα έργο παραχώρησης, συνολικού μήκους 62,355 χλμ και προϋπολογισμού 1,658 δισ. ευρώ. Πρόκειται για αυτοκινητοδρόμους που θα ωφελήσουν κυρίως τα Νότια Προάστια και τα Μεσόγεια.
Αν όλα εξελιχθούν ομαλά, τον Μάιο θα έχουμε τη δημοπράτηση των νέων αυτών αξόνων και στο τέλος του έτους θα ξεκινήσουν τα έργα. Στα τέλη του 2014 θα έχουν ολοκληρωθεί δημιουργώντας ένα μεγάλο πλέγμα αυτοκινητοδρόμων στην Αττική. Οι περισσότεροι νέοι άξονες είναι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Εκτός όμως αυτών των αξόνων, στους οποίους θα απαιτείται πληρωμή διοδίων (αυτή τη φορά ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει κάποιος θα υπάρχει και το αντίστοιχο αντίτιμο), θα κατασκευαστούν (ή θα αναβαθμιστούν) μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 και οι παρακάτω αστικοί άξονες:
-Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέχρι την Εθνική Οδό.
-Η επέκταση της οδού Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου.
-Ο περιφερειακός άξονας Παιανίας – Μαρκόπουλου με παράκαμψη Παιανίας και Κορωπίου.
-Η μερική υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.
Το έργο πρόκειται να διενεργηθεί σε μια φάση, προκειμένου η διαδικασία να ολοκληρωθεί όσο πιο σύντομα γίνεται, μια και οι δρόμοι αυτοί κρίθηκαν "υπερεπείγοντες".
Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής περιλαμβάνουν:
1)Τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από την νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως την Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,749 χλμ. (Τμήμα Λεωφ. Κατεχάκη-Λεωφ. Βουλιαγμένης μήκους 11,084 χλμ και τμήμα Λεωφ. Βουλιαγμένης-Λεωφ. Ποσειδώνος μήκους 3,665 χλμ)
2)Τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,915 χλμ, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ.
3)Τον Οδικό Άξονα σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 18,628 χλμ με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ.
4)Τον Οδικό Άξονα Μεσογείων – Αγ. Μαρίνας, από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 13,863 χλμ.
5)Την ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας, σε μήκος 3,339 χλμ, μέχρι τον Α/Κ Σπάτων (επί του άξονα Α/Κ Μεσογείων Ραφήνας).
6)Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 1,690 χλμ.
7)Συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε μήκους 3,786 χλμ. Το τμήμα εντός του Πανεπιστημίου είναι υπόγειο.
Το σημαντικό σε αυτούς τους νέους αυτοκινητόδρομους είναι ότι μόνο το 16% θα είναι επιφανειακό και το υπόλοιπο θα είναι υπόγειο, θα δημιουργήσει 4.000 εργασίας κατά την κατασκευή του και 800 κατά τη λειτουργία του, θα μειώσει σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο και θα αναπτύξει τις περιοχές των Μεσογείων.
Ειδικά στην περίπτωση της δημιουργίας Αυτοκινητοδρόμου τόσο στη Λ. Βουλιαγμένης και την Λ. Ποσειδώνος αλλά και στην Ούλωφ Πάλμε, διαπιστώνεται οτι θα λειτουργούν κατευναστικά στο βαρύ πρόβλημα του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έχω αρχίσει και ανησυχώ με τους τόσους δρόμους που προβλέπεται να κατασκευαστούν. Αλήθεια όσο καλό και να φαίνεται σαν σχέδιο-προοπτική ενα ευρύ δίκτυο, απ' οτι διάβασα, περιφεριακών αυτοκινητοδρόμων, νιώθω ότι δίνεται ιδιαίτερη σημασία στο ιδιωτικό αυτοκίνητο προσφέροντας ίσως μια "άνεση" και εφησυχασμό στα ήδη υπεράριθμα ΙΧ. Δεν είμαι κατά κάποιων δρόμων από αυτούς που αναφέρθηκαν, νομίζω πως είναι απαραίτητοι (π.χ. Επέκταση Λεωφορου Κύμης, Λεωφ. Σταυρού Ραφήνας, Αττική οδός έως Λαύριο) αλλά φοβάμαι και για το ήδη επιβαρημένο περιβάλλον όταν βλέπω μια χάραξη αυτοκινητόδρομου από την Αγία Μαρίνα έως τις Αφίδνες περνώντας απο την ανατολική πλευρά της Πεντέλης. Αν κατασκευαστεί ένα τέτοιο έργο αναρωτιέμαι τι επιπτώσεις θα έχει. Δεν είναι και λίγο περίεργο να μιλάμε για κατασκευή της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού με μετροπόντικα; Αλήθεια μήπως βαδίζουμε στην λάθος κατεύθυνση; Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται ότι ο Σουφλιάς ζήλεψε το Λος Άντζελες, την πόλη με τη μεγαλύτερη ρύπανση στις ΗΠΑ. Στην Αθήνα του 21ου αιώνα δεν πρέπει να δοθεί το βάρος στους αυτοκινητοδρόμους.
Ακόμα και αν τους δούμε από τη σκοπιά του πωρωμένου οδηγού, έτσι όπως σχεδιάστηκαν δεν εξυπηρετούν. Οι περισσότεροι είναι στη μέση του πουθενά, με το σκεπτικό ότι αφού η γη έχει ακόμα χαμηλή αξία στα Μεσόγεια, ας φτιάξουμε δρόμους και κάποτε ίσως να χρειαστούν.
Αν μου έδιναν εντολή να φτιάξω 62 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμους για να βελτιώσω τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην Αθήνα, θα τους έφτιαχνα μέσα στο λεκανοπέδιο με εκτεταμένες απαλλοτριώσεις.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως γνωρίζει κανεὶς πῶς γίνεται οἵ αὔτοκινητόδρομοι νὰ ἔντάσσονται στὸ ΕΣΠΑ καὶ νὰ μὴν ἔντάσσεται ἥ γραμμὴ 4 τοῦ μετρὸ; Ἤ ἡ γραμμὴ 5; Ἐκτὸς ἄν ὁ κ. Σουφλιὰς σκοπεύει μὲ τὰ διόδια ἀπὸ τοὺς νέους αυτοκινητόδρομους νὰ χρηματοδοτήσει τὶς νέες γραμμὲς!!!! (ὁπότε πρόκειται γιὰ δαιμόνιο σχέδιο ἀνάπτυξης)

Unknown είπε...

Η Αθήνα ετσι και αλλιως μοιαζει αρκετα με το Λος Αντζελες. Βασικα ειναι σαν μια μικρογραφία του. Τα Μεσογεια τα βλέπω σαν μια ελληνικη εκδοση της San Fernando valley, μια δηλαδη γη η οποία στα επομενα χρόνια θα καλυφθεί με απεραντα προάστεια.

Ανώνυμος είπε...

Είναι φως φανάρι ότι εδώ και 5 χρόνια εφαρμόζεται πάλι πολιτική φανατικά υπέρ του ΙΧ!!!
Για να είμαστε δίκαιοι, η ίδια ακριβώς πολιτική εφαρμοζόταν και από την προηγούμενη κυβέρνηση με εξαίρεση το διάστημα 2000-2004 που δόθηκε έμφαση και στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς λόγω Ο.Α. Εκτοτε η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε το ίδιο ξαφνικά με τον τρόπο που ξεκίνησε. Κρίμα! Μιας και όλες μα όλες οι χώρες της Ε.Ε. δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη του τρένου (αστικού και υπεραστικού) για λόγους περιβαλλοντικούς. Για την αποσυμφόρηση των δρόμων και όχι για κατασκευή νέων! Οταν ταξιδεύεις άλλωστε στην Ευρώπη σήμερα με 360χλμ/ώρα με τρένο υπερυψηλής ταχύτητας, τι το χρειάζεσαι το αεροπλάνο; Περίμενα προσωπικά από τον κ. Σουφλιά να φροντίσει ο ίδιος για την υστεροφημία του. Αλλά μάταια...

Ανώνυμος είπε...

Τὰ ἔργα τοῦ μετρὸ ἔπρεπε νὰ τρέχουν μὲ πολλαπλάσιες ταχύτητες. Μόλις τελειώσει καὶ ὁ σταθμὸς Ἀγ. Παρασκευὴ θὰ μεσολαβήσουν πολλὰ χρόνια μέχρι τὴν παράδοση τοῦ ἑπόμενου ἀφοῦ δὲν ὑπάρχουν κάποια συγκεκριμένα σχέδια γιὰ προκήρυξη πχ τῆς ἐπέκτασης πρὸς Πετρούπολη ἤ τῆς γραμμῆς 4 (πιθανῶς λόγῳ ἀβέβαιης χρηματοδότησης) ἐνῶ ὁ Πειραιάς προχωρᾶ μὲ ρυθμοὺς χελώνας. Ὁ διάδοχος τοῦ κ. Σουφλιᾶ θὰ τὰ βρεῖ σκοῦρα ὅταν θὰ θελήσει νὰ παρουσιάσει κάποιο ἔργο μετρὸ μέσα στὴν τετραετία του. Δέν εἶμαι εἰδικος ἀλλὰ οἱ ἀναγγελθέντες αὐτοκινητόδρομοι μοῦ φαίνονται ὑπερβολικοὶ ὅταν ἡ Κυψέλη δὲν ἔχει μετρό.

Ανώνυμος είπε...

ELEOS ME TA SXOLIA KAPOION POU ISOS DEN VIONOUN STO PETSI TOUS TO KIKLOFORIAKO PROVLIMA TIS PROTEYOUSAS(ITHELA NA IXERA SE TI PERIOXES MENOUN KAI TO PAIZOUN TOSO ANETOI ME TO KIKLOFWRIAKO ME SXOLIA KAI KALA TOU TYPOU DEN THA VOITHISEI I GIA PARADIGMA NEA EPEKTASI TIS ATTIKIS ODOU POLI KAI ALLA POLLA KOYREFEXALA POU VLEPW STA SXOLIA KAI FYSIKA ME TROPO NEOELLINISTIKO KAI MAGIKO RIXOYN OPWS PANTA TIN EYTHINI SE TRITOUS)...TA ERGA GIA TIN NEA EPEKTASI TIS ATTIKIS ODOU NA GINOUN LIAN SINTONOS GIA NA ANASANOYME LIGAKI EPITELOUS,,KAI OSO GIA KAPOIOUS STENOMIALOUS O THEOS NA SAS FWTISI

Ανώνυμος είπε...

Αν θέλουμε βελτίωση της ποιότητας ζωής, άμεσες επεκτάσεις σε Μετρό και ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ. Οι δρόμοι δεν είναι λύση και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά!!!
Σε όσους αμφιβάλλουν, ας δούν την Ατιική Οδό που φράκαρε πρόωρα (γιατί άραγε;)
Το αμάξι σε μεγάλο μέρος του Λεκκανοπεδίου έχει καταστεί σχεδόν ασύμφορο. Και το χρειάζονται πραγματικά επαγγελματίες όπως υδραυλικοί, μπογιατζήδες κλπ (αν και πολλές φορές έχω πετύχει ηλεκτρολόγους που κινούνται με συγκοινωνία).

Ανώνυμος είπε...

δεν ειμαι εναντια στα έργα και την ανάπτυξη.Είμαι όμως περισσότερο υπέρ του ανθρώπου.Μπορείτε να μου λύσετε μιά απορία σχετικά με την χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την παραλιακή με το αεροδρόμιο Σπάτων μέσω της σήρραγγας του Υμηττού; Πού έχει εφαρμοστεί μέσα σε οικιστικό ιστό και με την συγκεκριμμένη μέθοδο και σε τόσο μικρό βάθος υπόγεια οδός όπως αυτή που σχεδιάζεται στο Ελληνικό από Λ.Βουλιαγμένης μέχρι κόμβο Κϋπρου και μάλιστα κάτω από ιδιοκτησίες χωρίς να γινεται κουβέντα για απολλοτριώσεις ή τυχόν αποζημιώσεις παρά μόνο για νομοθετική ρύθμιση σχετικά... Αντί να φτιάξουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες φιλικές και προσιτές στον πολίτη, αντί να επεκτείνουμε συνεχώς το ΜΕΤΡΟ, το ΤΡΑΜ κλπ ΜΜΜ, αντί να δούμε μέτρα ενίσχυσης χρήσης των ΜΜΜ με κίνητρα-εκπτωτικά για συγκεκριμμένους τύπους εργαζομένων , νέων κ.α- τί κάνουμε. Σχεδιάζουμε εις βάρος του απλού κόσμου και τον έχουμε και στην άγνοια.Του λέμε υπόγεια θα είναι χωρίς να του εξηγούμε τί πώς και γιατί. Ε τόσο χαζούς μας περνάνε; Σίγουρα υπάρχουν καλύτρες λύσεις για τονεό αυτοκινητόδρομο, ποιόν όμως δεν βολεύουν;

Γιάννης Κ. είπε...

Θα συμφωνήσω με τους περισσότερους. Η Αθήνα και κατ'επέκταση η Αττική, έχει αρκετά χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής είναι δεδομένο. Αλλά η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι η λύση δεν είναι η κατασκευή νέων επεκτάσεων των αυτοκινητοδρόμων γιατί τα νέα αυτά χιλιόμετρα με την σειρά τους θα παράγουν νέα κυκλοφορία η οποία θα μας οδηγήσει σε νέες επεκτάσεις κ.ο.κ.
Είμαι σίγουρος ότι οι διοικούντες το γνωρίζουν αυτό αλλά δεν τους απασχολεί το τι θα γίνει μακροπρόθεσμα. Σκέφτονται μόνο ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι φαίνονται ωραίοι στα προεκλογικά σποτάκια...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα