Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Δημοπράτηση τον Μάιο έτοιμο το 2014

Ένα-ένα τα πολύ σημαντικά έργα της επόμενης δεκαετίας αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά. Ένα από αυτά τα έργα είναι και το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου Ηρακλείου! Πρόκειται να γίνει το καλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας (αναλογικά με το μέγεθος του) και ένα από τα κορυφαία στην Ευρώπη. θα αναβαθμίσει τόσο το Ηράκλειο όσο και την ανάπτυξη όλου του νησιού ενώ θα προσφέρει περίπου 2.500 άμεσες νέες θέσεις εργασίας. Θα μπορεί να εξυπηρετεί με άνεση 5,5 εκ επιβάτες ετησίως και θα έχει αρχιτεκτονική που θα θυμίζει Κρήτη και Ελλάδα. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,2 δις Ευρώ και εφόσον ο διαγωνισμός που θα ξεκινήσει το Μάιο ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2009 θα λειτουργήσει λίγο πριν το Καλοκαίρι του 2014 μαζί με τους οδικούς άξονες από και προς Ηράκλειο. Ακολουθώντας το παράδειγμα του Βενιζέλος στην Αθήνα το Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρηση και μόνο ένα μικρό ποσοστό θα ανήκει στο Δημόσιο.
Έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι μελέτες του έργου που αφορούν: Τον αναλυτικό σχεδιασμό του νέου Αεροδρομίου με όλα τα αναγκαία έργα υποδομής και ανωδομής, (Πολιτικού Μηχανικού, Υδραυλικές και Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) στην προβλεπόμενη έκταση των 6.000 στρεμμάτων, την οδοποιία του νέου οδικού άξονα Χερσονήσου - Αεροδρομίου - Αρκαλοχωρίου.
Τα χαρακτηριστικά του Αεροδρομίου είναι τα παρακάτω:
- Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και των μεγαλύτερων αεροσκαφών, τόσο των σημερινών, όσο και των προβλεπόμενων στο ορατό μέλλον.
- Κατασκευή και παράλληλου βοηθητικού διαδρόμου προσαπογειώσεων, δηλαδή τροχόδρομου, με χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρησιμοποίησή του για προσαπογειώσεις αεροσκαφών κατά τις περιόδους που θα απαιτείται συντήρηση του διαδρόμου.
- Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού.
- Ταινιόδρομοι για όλους τους επιβάτες όταν οι αποστάσεις υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο μήκος.
- Πρόβλεψη περιοχής ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων.
- Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.
Με την κατασκευή του Αεροδρομίου θα εξασφαλιστεί και η άνετη οδική σύνδεση με νέο άξονα με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση) τόσο με το Ηράκλειο όσο και τις Βόρειες και Νότιες περιοχές του Νομού Ηρακλείου.
Με βάση ειδική εκπονηθείσα μελέτη, προσδιορίζονται οι αναγκαίες αρχιτεκτονικές και περιβαλλοντικές προσεγγίσεις που διασφαλίζουν την αναγνωρισιμότητα του νέου αεροδρομίου ως κύριας πύλης εισόδου στην Κρήτη και την αβίαστη ένταξη του στο ιστορικό, πολιτιστικό, φυσικό και δομημένο περιβάλλον της και της περιοχής του Καστελλίου.
Η κατάργηση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής: Θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση, 2.780 στρεμ., με αξία πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που μετά από διαβουλεύσεις (δηλαδή πολλά χρόνια μετά) θα αποφασιστεί η τύχη του.
ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ εκτός από την ανακοίνωση για τη δημοπράτηση του Αεροδρομίου τόνισε ότι στην Κρήτη γίνονται ή θα γίνουν και άλλα μεγάλα έργα όπως ο ΒΟΑΚ, ο ΝΟΑΚ, το Φράγμα Αποσελέμη, το νέο κτίριο του Αεροσταθμού Σητείας, η αναβάθμιση του αεροδρομίου των Χανίων, τα έργα στα λιμάνια Σούδας και Ηρακλείου ένω μέχρι το 2014 θα προωθηθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 1 δις Ευρώ.
Πλέον μετά από αρκετά χρόνια όπου οι Ηρακλειώτες αποζητούσαν μια ριζική λύση για το πρόβλημα του απαρχαιωμένου αεροδρομίου στην Αλλικαρνασό επιτέλους σε 5 χρόνια από σήμερα ελπίζουμε να καμαρώσουμε το νέο υπερσύγχρονο Αεροδρόμιο της Κρήτης.

2 σχόλια:

NIKOS, HALANDRI είπε...

Υπάρχει πρόβλεψη για σιδηροδρομική σύνδεση στο μέλλον?

Ανώνυμος είπε...

ΣΩστος ο Νικος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα