Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Mετρό Αθήνας: Μέχρι Εθνική Άμυνα από 14-02, δόθηκαν προσφορές για την επέκταση προς Πειραιά

Από το Σάββατο 14-02-2009, τα τρένα της Γραμμής 3 ...γύρισαν το χρόνο 5 χρόνια πριν όταν η μπλε γραμμη έφτανε μέχρι την Εθνική Αμυνα. Έξι μήνες θα χρειαστεί η κατασκευάστρια Κ/Ξ για να φτιάξει το κέλυφος του Σταθμού Αγία Παρασκευή, ο οποίος από απαράδεκτες ενέργειες έμεινε μόνο στα χαρτιά, με αποτέλεσμα για έξι μήνες ένα μεγάλο κομμάτι του επιβατικού κοινού να χρειαστεί να κάνει υπομονή και η Αττικό Μετρό να ζημιωθεί αρκετά εκατομύρια ευρώ από την πτώση των εισιτηρίων .
Να θυμίσουμε ότι η Κ/Ξ που είχε αναλάβει την επέκταση από την Εθνική Αμυνα μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας είχε χρόνο να έχει έτοιμους του 2 τελευταίους σταθμούς, Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας, ενώ οι 3 υπόλοιποι σταθμοί (Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγία Παρασκευή) θα είχαν έτοιμο το κέλυφος τους προκειμένου να ολοκληρωθούν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Ο τότε δήμαρχος όμως της Αγίας Παρασκευής αντέδρασε έντονα γιατί ο σταθμός που θα κατασκευαζόταν στην πλατεία Αγίας Παρασκευής θα ......προκαλούσε έντονο κυκλοφοριακό στην ήδη κορεσμένη από κίνηση πλατεία. Αποτέλεσμα ήταν η μη κατασκευή του κελύφους του σταθμού αλλά και η μετατόπιση του σταθμού εκτός του κέντρου της Αγίας Παρασκευής.
Το διάστημα των έξι μηνών είναι απαραίτητο για την διάτρηση (ή καθαίρεση) της σήραγγας στο σημείο που κατασκευάζεται ο σταθμός Αγία Παρασκευή.
Στα μέσα Αυγούστου αναμένεται -εκτός απροόπτου- να επαναλειτουργήσει η γραμμή και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου να δοθεί στην κυκλοφορία και ο σταθμός Νομισματοκοπείο. Ο σταθμός Χολαργός αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του χρόνου και στα μέσα του 2010 και ο σταθμός Αγία Παρασκευή.
Εν τω μεταξύ την Παρασκευή 13-02-09 στα γραφεία της Αττικό Μετρό, μετά τον αποτυχημένο διαγωνισμό του 2006 (σχεδόν 3 χρόνια μετά), δοθηκαν εκ νέου οι προσφορές για την επέκταση της Γραμμής 3 από το σταθμό Χαιδάρι στο Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά με μήκος 7,5χλμ και 6 Σταθμούς: ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ(ανταπόκριση με Γραμμή 1), ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Οι εταιρείες που έδωσαν το παρόν ήταν οι: 1.IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ANSALDO STS, 2.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH, 3.DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε, 4.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ, 5.ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, 6.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.
Θα γίνει αξιολόγηση των προσφορών και στην επόμενη φάση θα δοθούν οι οικονομικές προσφορές. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις (πράγμα αδύνατο) τα έργα θα ξεκινήσουν στα τέλη του έτους και το 2015 το Μετρό θα φτάσει στο κέντρο του Πειραιά.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς για άλλη μια φορά έλαβαν χώρα γεγονότα τα οποία έχουμε την τιμή και την χαρά να συμβαίνουν μόνο στην πατρίδα μας. Ναι για άλλη μια φορά πρωτοτυπήσαμε και ένας τοπικός παράγοντας μάζεψε, συγγνώμη για τη έκφραση, όχλους και κατάφερε να καθυστερήσει ένα έργο, να διπλασιαστεί το κόστος αυτού, γιατί μια μικρή μετατόπιση μιας χάραξης δεν είναι απλώς μια γραμμή στο χάρτη που την σβήνεις και την ξαναγράφεις. Με το φοβερό αυτό επιχείρημα "οτι θα τον ενοχλούσαν τα έργα στη ίδη επιβαρημένη περιοχή" έστειλε τον σταθμό που φέρει το όνομα του δήμου του...σχεδόν στα όρια του διπλανού δήμου... Ως αποτέλεσμα ένα έργο καθυστέρησε, ταλαιπωρούνται χιλιάδες μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες αυτής της "πολύ καλά οργανωμένης συγκοινωνιακά πόλης" και άλλοι πολλοί θα αργήσουν να δουν μετρό στη γειτονιά τους, ενα μέσο που το επιζητούν. Και όχι μόνο αυτό αλλά απαιτεί, όπως άκουσα σε μια συνέντευξή του στην τηλεοράση να ζητά σύνδεση του σταθμού με λεωφορεία εως την πλατεία της περιοχής, εκεί που είχε αρχικά προγραμματιστεί να κατασκευασθεί ο σταθμός!!! Μήπως, λεω μήπως, θα έπρεπε η Αττικό Μετρό να αρνηθεί την κατασκευή του σταθμού τώρα και να μείνουν χωρίς σταθμό; Δεν μου αρέσει να σκέφτομαι έτσι γιατί ένα πρόσωπο πότε, το τονίζω ποτέ, δεν εκφράζει μια ολόκληρη κοινωνία και οι κάτοικοι της περιοχής αυτής δικαιούνται τον σταθμό τους. Απλά να μην ξαναγίνουν αποδεκτές ποτέ πια αντιρρήσεις και τέτοιες καταστάσεις γιατί μην ξεχνάμε και την περίπτωση της Ευαγγελίστριας στο Πειραιά. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!
Ευχαριστώ Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Φοβούμαι ότι αυτή η διελκυνστίδα με τις ενστάσεις κατόπιν εορτής οφείλεται στο μειοδοτικό σύστημα ανάθεσης, διότι και άλλα έργα έχουν μπει έτσι στις καλένδες. Οταν όμως πρόκειται για τόσο σημαντικά έργα όπως η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, το χάσιμο τόσου χρόνου είναι επιεικώς απαράδεκτο. Κάποιοι δεν έχουν εννοήσει ακόμη ότι το ιδιαίτερα οξυμένο περιβαλλοντικό πρόβλημα των ελληνικών πόλεων πρέπει να αντιμετωπιστεί σύντομα και σίγουρα όχι με λεωφορεία,ταξί και τρόλεϋ.

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει να σταματήσει η γκρίνια για το κλείσιμο της γραμμής 3 του μετρό. Οι επιβάτες που εξυπηρετούσε αυτό το κομμάτι ήταν 25000 την ημέρα όλοι κι όλοι. Μπορούν άνετα να βολευτούν με τα λεωφορεία υποκατάστασης για ένα εξάμηνο.
Όταν ανοίξει το μετρό στο Νομισματοκοπείο η μετεπιβίβαση από λεωφορεία και ΙΧ στο μετρό και αντίστροφα θα γίνεται πολύ πιο άνετα απ' ότι στην Εθνική Άμυνα κι έτσι θα αποζημιωθούν και με το παραπάνω.

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΥΔΟΚΙΜΗΣΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΑΜΕ ΜΕ ΑΡΓΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ.ΗΜΟΥΝ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΡΗΤΟ.ΣΕ ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ.ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ Ο ΛΑΛΙΩΤΗΣ.Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΕΙΣ ΤΕΡΑΤΑ.ΑΦΙΛΟΞΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣΧΗΜΕΣ.ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ( ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΝΝΟΩ.)Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΧΤΙΖΕΙ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΝΑ ΧΤΙΣΕΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΓΙ'ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ...
PETER

Ανώνυμος είπε...

Ας ελπισουμε οτι οη αδηφαγες και συχνα ελεεινα φιλαργυρες κατασκευαστικες δεν θα ταλαιπωρησουν για αλλα 2-3 χρονια τους Πειραιωτες.
Επειδη καμνω την διαδρομη Εθνικη Αμυνα Χαλανδρι καθημερινα, πρεπει να σχολιασω οτι η οργανωση των Χ5, Χ6 ειναι αψογη και ετσι φθανω στην δουλεια μου με ηρεμια και ταχυτητα. Αυτο διοτι η γραμμη των λεωφορειων στην Μεσογειων ειναι πιο αυστηρη απο την αντισοτιχη της Κηφησιας, ασ καμνουν αυτοι οι πολισμανοι επιτελους την δουλεια τους.
Με λιγα λογια ο σχεδιασμος του Κπυ Χατζηδακη ηταν αρτιος (συμπεριλαμβανομενης και της νεασ γραμμης τρολλευ που καταληγει στο Χαλανδρι).

Γραμμη 4 ποτε? Πιεση Κε Καραγιαννη περισοτερες αναρτησεις, μητροπολιτικο παρκο?

Ανώνυμος είπε...

Καλα αυτός ο Τασος έχει για όλα αποψη... Τα οικονομικα στοιχεία δεν τα βλέπει... Την αυθερεσία του δήμου της Αγ. Παρασκευής δεν τη βλέπει... Πετά ένα ηλ..ιο σχόλιο και ουτε γατα ουτε ζημια....

Ανώνυμος είπε...

Φυσικά και έχω για όλα άποψη.
Για να πω την αλήθεια, ψιλοχάρηκα για τη διακοπή των δρομολογίων προς το αεροδρόμιο, ελπίζοντας ότι θα πυκνώσουν τα δρομολόγια στη γραμμή 2 που χρησιμοποιώ συνήθως.

Ανώνυμος είπε...

Ο δήμαρχος της Αγ.Παρασκευής ήταν όντως απαράδεκτος, τους κατοίκους τους ρώτησε; Τεσπα, σημασία έχει πως η αναγκαία διακοπή δεν έπρεπε να γίνε παράλληλα με τα έργα αναβάθμισης του δικτύου του ηλεκτρικού, καθώς το αποτέλεσμα είναι οι 2 από τις 3(!) γραμμές να υπολειτουργούν. Η ταλαιπωρία θα ήταν πολύ λιγότερη αν λειτουργούσε ο προαστιακός όπως θα έπρεπε...Δρομολόγια ανα 15' στο αστικό τμήμα και προς τις 3 κατευθύνσεις (Πειραιάς,Μαγόύλα,Αεροδρόμιο) και φυσικά με ηλεκτροκίνηση...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα