Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2009

Μετρό Αθήνας: το Σεπτέμβρη το Νομισματοκοπείο, Δεκέμβρη στο Χαιδάρι και Περιστέρι

Επίσκεψη στο εργοτάξιο του Μετρό στην Αγία Παρασκευή έκανε στις 28.01.2009 ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς και μας ενημέρωσε για την πορεία των έργων του Μετρό στην Αθήνα, χωρίς ωστόσο να δώσει άλλες πληροφορίες για την επέκταση προς Πειραιά και τη Νέα Γραμμή 4.
Απο αυτή την ενημέρωση μάθαμε ότι η οριστική διακοπή του τμήματος της Γραμμής 3 Εθνική Αμυνα- Δ.Πλακεντίας -Αεροδρόμιο θα είναι στις 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009 και για διάστημα 6 μηνών.
Ας δούμε την πρόοδο των έργων ανά επέκταση.

-ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 Λ.ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ: ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Με την απαράδεκτη όντως παράλειψη του Σταθμού Αγία Παρασκευή, σήμερα είμαστε αναγκασμένοι γαι διάστημα 6 μηνών να στερηθούμε τις υπηρεσίες του Μετρό στο τμήμα ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ-Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. Με το πέρας του εξαμήνου τον Σεπτέμβριο, ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ της Γραμμής 3 θα προστεθεί στο δίκτυο του Μετρό 2,5 χρόνια μετά την τελευταία επέκταση προς Αιγάλεω. Με το άνοιγμα του Σταθμού, θα λειτουργήσει και ο παρακείμενος υπόγειος σταθμός πάρκινγκ χωρητικότητας 630 θέσεων και φυσικά ο τερματικός σταθμός λεωφορείων, τα οποία θα τροποποιήσουν τα δρομολόγια τους αφού ο σταθμός αυτός θα είναι ο τελευταίος στον άξονα της Λ.Μεσογείων. Η απόσταση δε μέχρι το Σύνταγμα θα είναι 10 μόλις λεπτά. Το Δεκέμβριο 2009 θα ακολουθήσει το άνοιγμα του σταθμού ΧΟΛΑΡΓΟΣ και το καλοκαίρι του 2010 θα παραδοθεί και ο σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Φυσικά το όλο έργο παραδίδεται με καθυστέρηση περίπου 2 ετών.

-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Ολοκληρώθηκε η υπόγεια σήραγγα μήκους 5,5 χλμ το Δεκέμβριο και άρχισε ήδη η αποσυναρμολόγηση του Μετροπόντικα. Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (μάρμαρα, γρανίτες, ψευδοροφές κλπ). Συνεχίζεται η κατασκευή του σταθμού ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ενώ ο σταθμός ΑΛΙΜΟΣ εμφανίζει μικρή καθυστέρηση λόγω της μακροχρόνιας αρχαιολογικής ανασκαφής και της πολύμηνης καθυστέρησης των σχετικών αποφάσεων του ΚΑΣ στις αρχές του 2008. Η παράδοση όλης της επέκτασης με τους 4 σταθμούς θα γίνει την άνοιξη του 2010 με μικρή απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα.

-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Η κατασκευή της σήραγγας έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό της και έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και πρόσφατα ξεκίνησε η εγκατάσταση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (μάρμαρα, γρανίτες, ψευδοροφές κλπ). Η επέκταση αυτή αναμένεται να παραδοθεί το Δεκέμβριο του 2009.




-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙ
Τον Οκτώβριο ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας (1,5 χλμ). Σήμερα πλέον έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σε όλο το μήκος της επέκτασης, ενώ σύντομα ξεκινούν οι εργασίες των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στο Σταθμό ΧΑΪΔΑΡΙ. Ταυτόχρονα θα λειτουργήσει και πάρκινγκ χωρητικότητας 385 θέσεων. Αυτή η επέκταση θα είναι έτοιμη επίσης το Δεκέμβριο του 2009.

-ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΕΛΑΙΩΝΑ
Το βασικό κτίριο είναι σχεδόν έτοιμο και το ενδιαφέρον σε αυτό το αμαξοστάσιο είναι ότι το έργο έχει κατασκευασθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει η δυνατότητα στην οροφή του αμαξοστασίου να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ). Το Αμαξοστάσιο του ΕΛΑΙΩΝΑ προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010.

-ΝΕΟΙ ΣΥΡΜΟΙ ΜΕΤΡΟ
Ο διαγωνισμός για την προμήθεια 17 νέων συρμών Μετρό, ύψους 155 εκ. ευρώ, βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη και οι νέοι συρμοί θα διαθέτουν σύγχρονα συστήματα κλιματισμού.
Ο Ανάδοχος για τους νέους συρμούς του Μετρό αναμένεται να ανακηρυχθεί μέχρι τον Απρίλιο. Μέχρι τον Ιούνιο, οι 14 συρμοί που παρελήφθησαν το καλοκαίρι του 2004 θα διαθέτουν μονάδες κλιματισμού.

Αναφορικά με την επέκταση προς Πειραιά περιμένουμε το διαγωνισμό ενώ για τη ΓΡΑΜΜΗ 4 πρέπει να περιμένουμε μελλοντική ενημέρωση. Τέλος, ακούγονται νέα για επέκταση προς το Ίλιον και για γραμμή που θα ενώνει τον Πειραιά με το Μοσχάτο και τον Άγιο Δημήτριο.

2 σχόλια:

Φίλος των Μ.Σ.Τ. είπε...

Ο,τι και να λέγεται κ. Καραγιάννη περί Μετρό, είναι εκ του προχείρου. Σας θυμίζω την εξαγγελία για τη γραμμή 4 προ τριετίας από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Μετά ακούσαμε για κυκλική γραμμή 5, τώρα για Μοσχάτο-Αγ. Δημήτριος κλπ
Ολα εκ του προχείρου. Γιατί δεν αφήνουν τον ΟΑΣΑ ως μητροπολιτικό συγκοινωνικό φορέα της Αθήνας να αποφασίσει ποιές επεκτάσεις του Μετρό πρέπει να γίνουν ακόμη; Υποστηρίζω τη γραμμή 4 αλλά τι να το κάνεις όταν δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση; Ισως μέσω ΣΔΙΤ, διότι το άλλο, περί τιτλοποίησης μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού θα φάει χρόνια.
Ωστόσο, τόσο για την Αθήνα αλλά και για τη Θεσσαλονίκη, ουδέν έχουν διδαχθεί οι αρμόδιοι περί συνδυασμένων μεταφορών από τις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Γιατί φερειπείν τόσα χρόνια τώρα έχει αφεθεί σε πλήρη απαξίωση το τραμ; Γιατί δεν έγιναν οι επεκτάσεις του που πρότεινε το ΕΜΠ το 2003, που θα ανακούφιζαν την Αθήνα; Δηλαδή μόνο Μετρό κάτω και πάνω το χάος των κορεσμένων δρόμων; Ποιά προσπάθεια έγινε όλα αυτά τα χρόνια να αποβάλλει ο Ελληνας την κακή συνήθεια με το ΙΧ; Και ξέρετε κάτι ακόμη; Το αντίθετο έγινε! Απόδειξη τρανή και αδιαμφισβήτητη είναι ότι αμέσως μετά τους Ο.Α. του 2004, τα όποια ευεργετικά μέτρα είχαν ληφθεί υπέρ των ΜΜΜ (π.χ. επέκταση δακτυλίου, κατάργηση αριστερών στροφών κλπ) καταργήθηκαν! Επανειλημμένα η ΤΡΑΜ έχει ζητήσει από το ΥΠΕΧΩΔΕ αποκλειστική λωρίδα στην Αρδηττού, πράγμα που θα ήταν εφικτό αν καταργείτο η αριστερή στροφή προς Βουλιαγμένης για τα ΙΧ, και το ΥΠΕΧΩΔΕ το αρνείται!!! Τι συζητάμε λοιπόν για συγκοινωνιακό σχεδιασμό; Είναι σαν να σου λέει ο κάθε αρμόδιος "πάρε το ΙΧ σου κάθε μέρα και πετάξου στον μανάβη 300 μέτρα παρακάτω από το σπίτι σου!"

Ανώνυμος είπε...

Απολυτο δικιο εχει ο προηγουμενος αναγνωστης και ειναι κριμα οτι ειμεθα πραγματικα λαος και κυβερνηση τοσο ανοργανωτοι, μεταθετικοι και τελικως αλμπανιδες.

Αδυνατω να παραμεινω αισιοδοξος Κε Καραγιαννη οταν βλεπω οτι στο μετρο Θησειο οπως και στον Διονυσο (Αεροπαγειτου) μηχανες και αυτοκινητα εχουν αρχισει την ηπια εισβολη τους.
Δεν εχουμε παιδεια και αυτο αλλαζει παρα πολυ αργα, ισως και καθολου οταν δεν μπορει να δημιουργηθει αυτο που οι φυσικοι οριζουν ως κρισημη μαζα.
Ποσες φορες το ζουμε καθημερινα στην Ελλαδα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα