Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

ΟΣΕ: Υπογειοποίηση γραμμών στο κέντρο! Επιτέλους το τεράστιο έργο παίρνει σάρκα και οστά

Ένα πραγματικά μεγάλο έργο έχει ήδη ξεκινήσει και θα κορυφωθεί σε εξέλιξη τους επόμενους μήνες: η αναβάθμιση των γραμμών του ΟΣΕ. Οι τετραπλές γραμμές του θα υπογειοποιηθούν στο κέντρο της Αθήνας σε μήκος περίπου 2 χλμ κάνοντας το μέσο πολύ πιο ταχύ και ασφαλές. Επίσης στα τέλη του έτους θα παραδοθεί ο αριστερός ημιδιάδρομος απο το Σταθμό Λαρίσης μέχρι το ΣΚΑ και 2 χρόνια αργότερα θα παραδοθεί και ο δεξιός ημιδιάδρομος.
Τα έργα επίσης περιλαμβάνουν και 2 χλμ υπογειοποίσης των γραμμών στο ύψος των Αγίων Αναργύρων. Στις 4 γραμμές μέχρι το ΣΚΑ θα λειτουργήσουν και οι νέοι σταθμοί του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών: Θυμαράκια, Άγιοι Ανάργυροι, Πύργος Βασιλίσσης και Λυκότρυπα.
Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ είναι από τα σπουδαιότερα έργα που γίνονται στην Αθήνα, αφού οι επίγειες γραμμές θα μεταμορφωθούν σε χώρους αναψυχής και πρασίνου συνολικού εμβαδού 20.000 τμ, ενώ με την υπογειοποίηση και την ηλεκτροκίνηση θα μηδενιστούν ο θόρυβος, η οπτική ρύπανση και η εκπομπή ρύπων στην ατμόσφαιρα.
Με την ολοκλήρωση των έργων το τρένο θα περνά υπογείως από τις οδούς Σιώκου, Αγίου Μελετίου, Ιεράς Οδού και Ορφέως κάνοντας τη διέλευση αυτών των οδών ασφαλή. Φυσικά οι επίγειες γραμμές θα ξηλωθούν με την ολοκλήρωση των έργων προκειμένου το έργο του ΟΣΕ και του Προαστιακού να συνεχιστεί ανεμπόδιστα.
Στο σύνολο του έργου θα αυξηθούν οι ανιδόπεδες διαβάσεις οχημάτων από 4 σε 11 ενώ οι πεζογέφυρες θα φτάσουν τις 15 από 2 μόλις που υπάρχουν σήμερα. Στο υπόλοιπο 40% η διέλευση των πεζών θα είναι ελεύθερη. Με αυτόν τον τρόπο θα πάψει η απαράδεκτη σημερινή κατάσταση όπου τρένα , αυτοκίνητα και πεζοί περνούν από το ίδιο σημείο με όλα τα τραγικά πολλές φορές επακόλουθα. Μην ξεχνάμε ότι η υπογειοποίηση θα γίνει σε ένα ιδιαιτέρως υποβαθμισμένο κομμάτι της Αθήνας που με αυτό τον τρόπο αναβαθμίζεται και γίνεται φιλικότερο για τους κατοίκους του.
Ο Σταθμός της Αθήνας θα μεταβληθεί σε υπερσταθμό, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων κεντρικών σταθμών του εξωτερικού με 5 αποβάθρες, χωρητικότητας 10 τρένων, καταστήματα, εστιατόρια και αναβαθμισμένους χώρους κοινού.
Σύμφωνα και με το φυλλάδιο που μοιράστηκε τον προηγούμενο καιρό για τα έργα αυτά, ήταν αδύνατη η ολοκληρωτική υπογειοποίηση του έργου (συμπεριλαμβανομένου και του Κεντρικού Σταθμού Αθηνών) λόγω αξεπέραστων τεχνικών δυσκολιών, καθώς θα απαιτούσε την τροποποίηση του κεντρικού αποχευτικού αγωγού που βρίσκεται κάτω από το Σταθμό και αυτό θα είχε μεγάλες συνέπειες στη λειτουργία της πόλης. Επίσης σε ένα ενδεχόμενο υπογειοποίησης του Σταθμού θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν προβλήματα αντιπυρικής προστασίας, κλιματισμού, εξαερισμού κλπ
Αν και δεν δίδεται σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των εργασιών, το πιο πιθανό είναι να είναι έτοιμο στα τέλη του 2011.

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εδώ οι κάτοικοι των περιοχών κοντά στις σιδηροδρομικές γραμμές από το Σταθμό Λαρίσης μέχρι τις Τρεις Γέφυρες εκφράζουν το ρητό: "Ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα". Οι γραμμές υπάρχουν από την εποχή του Τρικούπη ενώ οι κατοικίες είναι των τελευταίων δεκαετιών.

Εγώ αν ήμουν κράτος θα τους έκλεινα το στόμα μια και καλή. Θα απαλλοτρίωνα όλα τα σαβουρόσπιτα, και μάλιστα με την αντικειμενική αξία, και θα έφτιαχνα όχι 4, αλλά 8 παράλληλες σιδηροδρομικές γραμμές. Δύο για τον προαστιακό προς Αεροδρόμιο, δύο για τα τρένα προς Βορρά, δύο για την Πελοπόννησο και δύο για τα εμπορικά. Έτσι θα έλυνα μια και καλή το πρόβλημα της κυκλοφορίας των τρένων.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα η άποψη του Τάσου για την ανάγκη προστασίας των γραμμών του ΟΣΕ από τους άγριους κατοίκους... Οι κατοικίες μετρούν πάνω από μισό αιώνα στην περιοχή. Οι γραμμές ήρθαν για να εξυπηρετόυν τους κατοίκους που είναι αγνώμονες και θέλουν ντε και καλά να τις υπογειοποιήσουν...
Τα σαβουρόσπιτα όπως τα αποκαλεί ο Τασος είναι οι τυπικές πολυκατοικίες που κατοικεί η πλειονότητα των Ελλήνων και Αλβανών κατοίκων αυτής της πόλης, παρόλα αυτά το κόστος για την απάλλοτρίωση πιο είναι;

Ευχαριστώ τον κ Καραγιάννη για τις πληροφορίες και τη μακέτα που πραγματικά δείχνει οτι θα αναβαθμίσει μια τεράστια περιοχή Τρεις Γέφυρες-ΣΚΑ με έναν πράσινο διάδρομο που τόσο χρειαζόμαστε. Μπράβο και στο Δήμο Αγ. Αναργύρων για την επιτυχημενη διαπραγμάτευση με τον ΟΣΕ κάποια χρόνια πριν. Μακάρι να βλεπαμε όμοια εξέλιξη για το τμήμα προς Πειραιά.(οπου ο Δήμος Αθηναίων πχ ακολουθεί περίεργες τακτικές). Κε Καραγιάννη η υποδομή ηλεκτροκίνησης στο τμήμα πχ Σταθμός Λαρίσης-Πειραιάς θα ξαναξηλωθεί όταν γινουν μερικές υπογειοποιήσεις (ή υπεργειοποιήσεις)στο συγκεκριμένο τμήμα; Γιατί δεν αποφασίζουν να ΚΛΕΙΣΟΥΝ το τμήμα αυτό για τις επιβατηγές αμαξοστοιχίες μέχρι να οριστικοποιήσουν τα σχέδιά τους; Αλλά ξέχασα ο κ Λιάπης έκανε πανηγυρικά εγκαίνια των σταθμών προς Πειραιά που δε χρησιμοποιουνται παρά από ελάχιστους καθώς ο ΟΣΕ "ανακαλύπτει" ότι οι επίγειες διαβάσεις δεν επιτρέπουν ταχύτητα, αξιοπιστια, σύγχρονη εξυπηρέτηση, καλή συχνότητα δρομολογίων γιατί αντιθετα καθυστερούν τα αυτοκίνητα, κάνουν απαράδεκτο θόρυβο σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια και σκοτώνουν πεζούς που διασχίζουν τις γραμμές από τριτοκοσμικές διαβάσεις. Ο Προαστιακός κάθε λίγο και λιγάκι αλλάζει τα δρομολόγια προς το αραιότερο καθώς διαπιστώνονται εκ των υστέρων τα παραπάνω σε μια γραμμή με προδιαγραφές επαρχιακού έργου δεκαετίας '50. Το έργο της υπογειοποίησης Τρεις Γέφυρες ΣΚΑ είναι ένα ΣΠΑΝΙΟ ΜΑΚΡΟΠΝΟΟ έργο στη χώρα.

Παρεμπιπτόντως μια άλλη απαράδεκτη κατάσταση είναι η επιφανειακή πορεία του ηλεκτρικού από πλατεία Αττικής μέχρι περίπου Άνω Πατήσια όπου πυκνοκατοικημένες περιοχές κόβονται στη μέση και μια ενδεχόμενη υπογειοπόιηση θα τους έδινε μια ανάα πρασίνου και θα τις απάλλασσε από το θόρυβο.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Μάνος Μανδαλάκης

Ανώνυμος είπε...

Το λάθος σ' αυτή τη χώρα είναι πως το υπόγειο έλκει για να αλωνίζουν μετά τα ΙΧ παντού, να μην μας ενδιαφέρει τι γίνεται στην επιφάνεια. Εν έτει 2009 είναι ανεπίτρεπτο η Αθήνα να μην έχει ακόμη ηλεκτρικό τρένο. Αν γίνει η υπογειοποίηση όπως προτείνεται, ζήσε Μάη μου. Στο Παρίσι φερειπείν που έχει τόσους σιδηροδρομικούς σταθμούς δεν έχω δει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, εκείνο που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν η κατάργηση όλων των επίγειων διαβάσεων έως Πειραιά με τοπικές βυθίσεις των δρόμων π.χ. Ιεράς Οδού και δημιουργία υπόγειων διαβάσεων πεζών. Να μπει περίφραξη ασφαλείας. Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλα 10 χρόνια για να γίνει η υπογειοποίηση του τρένου και άλλα 20 για να γίνει η γραμμη 4 του Μετρό. Για τη γραμμή 4να γίνει ναι! Είμαι υπέρ. Και κάποτε να ξεκινήσει. Ωστόσο, επαναλαμβάνω το ερώτημα. Γιατί παράλληλα δεν προωθείται και το τραμ; Γιατί το αφήνουν παραπεταμένο; Ακόμη κι αυτή η επέκταση προς Πειραιά με μονή γραμμή(!!!) έχει γίνει σήριαλ κι ακόμη να δημοπρατηθεί το έργο. Εκείνο που θα μπορούσε να κάνει το ΥΠΕΧΩΔΕ στο μεταξύ θα ήταν μερικούς ανισόπεδους κόμβους για το τραμ γιατί δική του αρμοδιότητα είναι. Τους έχω προτείνει εδώ και καιρό τουλάχιστον δύο. Μία στην παραλιακή στο ύψος του Πράπα και μία τοπική βύθιση των γραμμών στην Ηλία Ηλιού στο ύψος του ΙΚΑ Νέου Κόσμου. Ακόμη, να μειώσουν τα φανάρια στην Βενιζέλου. Κάθε 30 με 50 μέτρα φανάρι. Να αφήσουν μόνο τα βασικά. Αλλά πού ώτα ακουόντων;

Ανώνυμος είπε...

Το οτι ένα έργο θα καθυστερήσει λίγο παραπάνω δεν είναι λόγος να πετιούνται χρήματα (εκτος φυσικά αν είναι χρήματα ΕΕ που θα χάνονταν) για να γίνονται λάθος έργα. (όπως έγινε με τα πανηγυρικά εγκαίνια της παμπάλαιας γραμμής Σταθμός Λαρίσης Πειραιάς με μερικές πλατφόρμες στο πλάι που έγιναν σταθμοί).Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει κανένας λόγος βιασύνης για το τμήμα αυτό που θα μπορούσε και να κλείσει για τους επιβάτες που ούτε θα καταλάβαιναν την έλλειψή του. Ο Πειραιάς εξυπηρετείται με τον ηλεκτρικό ενώ για τις ενδιάμεσες περιοχές η χρήση του προαστιακού δεν εξυπηρετεί επείγουσες ανάγκες μέσα στην πόλη λόγω του ότι τα δρομολόγια είναι αναγκαστικά αραιά και τα τραίνα πηγαίνουν σαν χελώνες μήπως και πατήσουν κανένα πεζό. Με την υπογειοποίηση να δημιουργηθούν χώροι για το κοινο και όχι δρόμοι να αλωνίζουν τα ΙΧ, σε καμία περίπτωση.

Για το τραμ έχω σοβαρές επιφυλάξεις αφού είναι ένα μέσο για τοπική συγκοινωνία και δεν εξυπηρετεί πχ τον κάτοικο της Γλυφάδας που θέλει να πάει Συνταγμα. Αν γίνει όπως έγινε στη Νέα Σμύρνη καλύτερα να αργήσει κι άλλο...

Μάνος Μανδαλάκης

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή συνολικά θα είναι 4 χλμ υπόγειας διαδρομής;Γιατί τα 2χλμ των Αγ. Αναργύρων είναι σε "καλό δρόμο".Για τα άλλα 2 χλμ στο κέντρο της Αθήνας δεν άκουσα κάτι.

Ανώνυμος είπε...

κ. Μανδαλάκη

Αν κάποιος ασχοληθεί σοβαρά και στην Ελλάδα με το τραμ και την απρόσκοπτη λειτουργία του και εξασφαλιστεί χρόνος μετάβασής του Σύνταγμα-Γλυφάδα-Σύνταγμα 45 λεπτά βρέξει χιονίσει κατά το επιχειρησιακό σχέδιο λειτουργίας του που ουδέποτε εφαρμόστηκε, σίγουρα θα εξυπηρετεί όχι μόνο τοπικά. Αναμένεται ήδη να λειτουργήσει το μεγάλο δημοτικό πάρκινγκ Νέας Σμύρνης αλλά χρειάζονται και κάποιοι ανισόπεδοι κόμβοι στο μεταξύ, όπως και άλλες παρεμβάσεις μικρότερης κλίμακας. Μακάρι να αντιληφθούν κάποτε οι αρμόδιοι ότι το σύγχρονο τραμ μπορεί και πρέπει να γίνει λειτουργικό και ελκυστικό μέσο ακόμη και σε αυτούς που έχουν ακόμη επιφυλάξεις απέναντί του.
Εγώ παρ' όλα αυτά, το χρησιμοποιώ τακτικά και μπορώ να πω ότι τελευταία έχει βελτιωθεί αρκετά η κατάσταση. Μακάρι να γίνει τέλειο!

Ανώνυμος είπε...

Πιο οικονομικό θα ήταν, υπογειοποίηση κάποιων σημαντικών κόμβων όπως π.χ. Ιεράς Οδού, κλείσιμο δευτερευόντων οδών(ισόπεδων διαβάσεων δηλαδή)και περίφραξη των γραμμών. Δημιουργία ισόπεδων και ανισόπεδων διαβάσεων για τους πεζούς.

Να τονιστεί ότι ήδη ο υπέργειος ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ κάνει τη διαδρομή Αθήνα-Πειραιά σε 18 λεπτά όταν ο υπόγειος ΗΣΑΠ χρειάζεται τουλάχιστον 30!

Και μην ξεχνάμε κάτι βασικό: φύτευση ψηλών δέντρων δεν μπορεί να υπάρξει με υπογειοποίηση. Απόδειξη τα πανύψηλα δέντρα κατά μήκος της γραμμής από Σεπόλια ως Πειραιά.

Κάτι τελευταίο: όταν πρωτοχτίστηκε ο σταθμός Λαρίσης, υπήρχανε ελάχιστες μονοκατοικίες αραιά χτισμένες.

Ανώνυμος είπε...

κύριε Τάσο, εκτίθεστε..

Κύριε Μανδαλάκη,
Σύμφωνοι, «με την υπογειοποίηση να δημιουργηθούν χώροι για το κοινό και όχι δρόμοι να αλωνίζουν τα ΙΧ». Αυτό φαίνεται και στις μακέτες του ΟΣΕ/ΟΔΙΣΥ που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Προσωπικώς εκπλήττομαι για τη σπουδή του ΔΑ να υπογράψει μνημόνιο με τον ΟΣΕ για μερική υπογειοποίηση (1,85 χλμ) παρά την απόφανση του Συμβουλίου της Επικρατείας (3520/2006) για υπογειοποίηση του συνόλου των γραμμών που περνούν από πυκνοκατοικημένες περιοχές (5,3 χλμ)

Κύριε Γιακουμάκη, ίσως δεν το προσέξατε, αλλά το RER των Παρισίων τρέχει σε 587 χιλιόμετρα γραμμών, εκ των οποίων τα 76,5 υπογείως..

Κύριε Νώντα, ο ηλεκτρικός κάνει και κάποιες στάσεις.. Άνευ σημασίας, αλλά όταν πρωτοχτίστηκε ο σταθμός Λαρίσης (1904) υπήρχαν και ελαχιστότατα δρομολόγια.

ΥΓ Προς εκείνους τους ολίγους που τα βάζουν με τους κατοίκους της περιοχής. Είμεθα επιβάτες των συρμών, με τους οποίους θέλουμε να συνυπάρξουμε. Ούτε να τους διώξουμε, ούτε να διωχθούμε.

Έρρωσθε!

Φραγκίσκος Φ. είπε...

Καλημέρα.
Αρχικά να εκφράσω τα καλύτερα "μπράβο" για το site, που παρακολουθώ 2 χρόνια τώρα. Βρίσκω πληροφορίες και υλικό που, αναζητώντας στο διαδίκτυο δεν βρίσκω πουθενά αλλού, ούτε καν στις "επίσημες" ιστοσελίδες των ..."φορέων". Είμαι κάτοικος περιοχής Σταθμού Λαρίσης και, η οικογένειά μου συνυπάρχει αρμονικά με τα τρένα εδώ κι έναν αιώνα περίπου.
Δέχομαι ότι ο Σταθμός και οι γραμμές προ-υπήρχαν της μετέπειτα διαμορφωθείσας γειτονιάς μου. Ίσως-ίσως έχει και μία ρομαντική ηχώ στη μνήμη μου το σφύριγμα του τρένου... Μολαταύτα, βλέπω με αισιοδοξία κάτι να γίνεται -θεωρώ για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην περιοχή. Και, όπως παντού στην Ελλάδα, το θέμα είναι κάτι να ξεκινήσει. Κι αν ξεκινήσει, κάποτε θα τελειώσει. Αρκεί να ξεκινήσει... Παραπέμπω στο "http://www.meletitiki.gr/", όπου μπορούν όσοι ενδιαφέρονται να δουν το έργο του Σταθμού (στις περιβόητες "Μακέτες" ακόμα). Η πραγματοποίηση του έργου με βρίσκει σύμφωνο. Όπως και η υπογειοποίηση (μερική) των γραμμών, αρκεί οι χώροι που θα απελευθερωθούν να μη μετατραπούν σε ...ελεύθερο πάρκινγκ (η τύχη των ελεύθερων χώρων και των πεζοδρόμων σε κάθε πόλη αυτής της χώρας).
Χρησιμοποιώ επίσης τον προαστιακό κάποιες φορές την εβδομάδα, προς Πειραιά, σε μία αρκετά μεγάλη διαδρομή με αφετηρία και κατάληξη το Κορωπί και η διαπίστωσή μου είναι πως:
1. Το έργο είναι τεράστιο κι εύχομαι την πλήρη ολοκλήρωσή του το συντομότερο δυνατόν. Λέμε τώρα...
2. Δεν παρατηρείται αυτό που λέμε "οργασμός εργασίας"... Π.χ., ένα συνεργείο εδώ, δύο-τρεις παρακάτω -εκ των οποίων ο ένας μιλάει στο κινητό κι ο άλλος καπνίζει ή πίνει "φραπέ", άλλο ένα συνεργείο 100 μέτρα μετά κ.ο.κ. Με αυτό το ρυθμό μάλλον θα απολαύσω τον ολοκληρωμένο Προαστιακό ...με το Πι (ελπίζω να υπάρχουν μελέτες πρόσβασης Α.Μ.Ε.Α.!).
3. Στη γραμμή Σ. Λαρίσης - Πειραιάς, ειδικά από το Ρουφ κι έπειτα, προς το λιμάνι, φαίνεται καθαρά πόση σημασία (ιδιαίτερα εμπορική) είχε το τρένο όταν πρωτοήρθε στην περιοχή, όπου κάποια "Τρικουπικά" έργα το μαρτυρούν ακόμα. Απίστευτα βιομηχανικά κτίρια, αφημένα στην τύχη τους, στις φρικτές προσθήκες και στη φθορά του χρόνου (που θα ζήλευε ακόμα και το Μάντσεστερ - τα περισσότερα ιδιοκτησίας ΟΣΕ!!), που αν συντηρούνταν κι αναδεικνύονταν σωστά, η "Τεχνόπολις" θα ωχριούσε μπροστά τους! Ίσως η "Λεύκα" να ήταν ο ιδανικός σταθμός για τη δημιουργία Μουσείου ΟΣΕ.
4. Περνώντας τη γέφυρα πάνω από τον Κηφισό, πριν το σταθμό Ρέντη και με το βλεμμα στον πάλαι ποτέ Ελαιώνα δεξιά, παρατηρήστε ανάμεσα στα σκουπίδια, τα νεκροταφεία αυτοκινήτων, τα εργοστάσια και τα παραπήγματα ...ένα μοναδικό αγρρόκτημα (!!!) που, λες και "ξεκόλλησε" από κάποιο χωριό! Είναι απίστευτη αυτή η πόλη...
5. Το τρένο είναι πολιτισμός. Ένα αξιόπιστο, άνετο μέσο μαζικής μεταφοράς από το α στο β. Συγκρίνοντας με την "πατρίδα" των σιδηροδρόμων Μ. Βρετανία, όπου και το τελευταίο χωριό έχει σιδηροδρομικό σταθμό, σε ένα εκτενέστατο δίκτυο γραμμών, διαπιστώνω πόσο "πίσω" μείναμε, ως χώρα, σε αυτό τον τομέα... Κάποιος κάποτε (Χ. Τρικούπης) το ξεκίνησε με φανατισμό σχεδόν, μετά αφέθηκε στην τύχη του για 2 αιώνες... Τώρα "ξύπνησε" πάλι και ξαναξεκινά. Κι όπως ανέφερα κι άνωθεν, αρκεί που ξεκίνησε: Θα τελειώσει. Kάποτε...

Ευχαριστώ.
Φραγκίσκος Φ.
frankfrang@yahoo.com

ΜΑΛΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ είπε...

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΣΑΠ ΠΡΟΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑ ΚΑΙ ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟ ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΤΩΝ ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΩΝ;ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ;ΗΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΜΗΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΖΩΗΣ ΟΛΩΝ ΟΣΩΝ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ!ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΕΒΗΚΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΟ ΘΩΚΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΤΩΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΚΑΝΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΛΛΑ ΕΚΤΟΤΕ ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ ΓΙΑ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

Αξίζει να διασχίσει κανείς τις πεζογέφυρες πάνω από το Σταθμό Λαρίσης για να καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής που συντελείται μέσα στο κέντρο της Αθήνας.
Πρόκειται για ένα έργο που επιβεβαιώνει ότι η Αθήνα παραμένει μια τριτοκοσμική πόλη, μέσω συνεχεχόμενων βλακωδών χειρισμών. Εκατοντάδες στρέμματα χαμένα σε αποβάθρες και γραμμές που κόβουν την πόλη στα δύο. Εκτάσεις που το ένα δέκατο να εκμεταλλευόταν ο ΟΣΕ σε αξία γης και το υπόλοιπο να το έδινε σε ανοικτούς χώρους θα κέρδιζε σημαντικά ποσά. Και από οικολογική και από οικονομική άποψη το έργο είναι μια αποτυχία. Ας μην ξεχνάμε ότι σε καμιά πρωτεύουσα της Ευρώπης δεν υπάρχει το φαινόμενο επίγειος σιδηρόδρομος να διασχίζει το κέντρο αυτής. Αλήθεια μας περισσεύουν οι ανοιχτοί χώροι σε αυτήν την πόλη;
Και δηλαδή το τρένο (που πια δεν είναι τόσο φιλικό λόγω προαστιακού) θα κινείται στο επίπεδο του δρόμου ενώ οι άνθρωποι υπογείως;
Έτυχε να περάσω από την περιοχή με φίλο μου αρχιτέκτονα και μόνο που δεν τράβαγε τα μαλλιά του ο άνθρωπος. Το χαρακτήρισε "πολεοδομικό έγκλημα".
Αλήθεια ποιά είναι η γνώμη των ειδικών γύρω από αυτό το θέμα;
τι λένε οι αρχιτέκτονες πολεοδόμοι ; θα ήταν ίσως χρήσιμη και η άποψη κάποιων καθηγητών του πολυτεχνείου γιατί ο αλήθεια ο κύριος Τάσος που θέλει να κλείσει τα στόματα από ποια δικτατορία προέκυψε;

Ανώνυμος είπε...

Στον από πάνω ανώνυμο. Είτε δεν έχεις βρεθεί ποτέ σε ευρωπαϊκή πόλη είτε απλώς παραπληροφορείς.

Σε προκαλώ να μου πεις μια ευρωπαϊκή πόλη που να μην έχει επίγειο σιδηροδρομικό σταθμό στο κέντρο της?? Επίσης πες μου μία ευρωπαϊκή πόλη που ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της έχει λιγότερες από 7-8 γραμμές???

Τέλος πες μου μία ευρωπαϊκή πόλη που να έχει πλήρως υπογειοποιημένο το σιδηροδρομικό της δίκτυο μέσα στον αστικό ιστό???

Προσωπικά θεωρώ ότι καλώς γίνεται υπογειοποίηση των γραμμών σε κάποια κομμάτια αλλά η συνολική υπογειοποίηση είναι ουτοπική.

Ανώνυμος είπε...

Οι γραμμές του ΟΣΕ προυπήρχαν των κατοικιών επί της οδού Κωνσταντινουπόλεως στην περιοχή των Σεπολίων, από τα τέλη του 19ου αιώνα!Σε καμμία ευρωπαική πρωτεύουσα δεν είναι υπογειοποιημένες οι σιδηροδρομικές γραμμές που διασχίζουν τον αστικό ιστό για να εξέλθουν της πόλης αλλά υπερυψωμένες π.χ Ρώμη, Μιλάνο Μαδρίτη, Βερολίνο ,Παρίσι και αλλού!Το ίδιο θα έπρεπε να έχει συμβεί κι εδώ κι όχι για διαφόρους ψηφοθηρικούς λόγους πολιτικάντηδων και δήθεν οικολογικές ανησυχίες ορισμένης ομάδας ανθρώπων να πρέπει οι πολίτες τούτης της χώρας και μάλιστα εν μέσω αυτής της άγριας οικονομικής κρίσης που διέρχεται ο τόπος , να φορτωθούν και το δυσβάσταχτο και πολυδάπανο κόστος και αυτής της μερικής έστω, παραλόγων απαιτήσεων, υπογειοποίησης των γραμμών του ΟΣΕ που ουδείς ξέρει τελικά πότε θα τελεσφορήσει!Επιτέλους αν είχε επικρατήσει η λογική του κοινού συμφέροντος κι όχι η κάθε λογής σκοπιμότητα θα είχε ολοκληρωθεί εδώ και 5 χρόνια πλέον τούτο το πολύπαθο έργο της σύνδεσης με το κεντρικό σταθμό των Αθηνών!

Ανώνυμος είπε...

Επειδή από οτι φαίνεται η ανακαίνιση του σιδηροδρομικού τμήματος Σταθμός Λαρίσης - Τρείς Γέφυρες έχει καταντήσει το γιοφύρι της Άρτας, λόγω των γνωστών προβλημάτων, επιτέλους οι αρμόδιοι ας τοποθετήσουν προσωρινή μονή υπέργεια ηλεκτροκίνητη γραμμή στο τμήμα αυτό,που με την πρόοδο των εργασιών αν και όποτε αρχίσουν αυτές βέβαια, θα αντικατασταθεί στο τέλος με την μόνιμη υπόγεια, οτι έγινε δηλαδή και στους Αγ.Αναργύρους .Έτσι και με δεδομένο το ήδη έτοιμο τμήμα Τρείς Γέφυρες - ΣΚΑ, θα συνδεθεί και θα λειτουργήσει επιτέλους έστω και υποτυπωδώς ο πολυπόθητος προαστιακός χωρίς μεταβιβάσεις και ταλαιπωρία στα Άνω Λιόσια για όσους κινούνται προς και από το αεροδρόμιο καθώς και τους ενδιάμεσους σταθμούς !

Ανώνυμος είπε...

Τελικά εγκαίνια στο "τεράστιο" αυτο έργο πότε θα γίνουν? :)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα