Ένα από τα πρώτα έργα του ΕΣΠΑ 2007-2013 δημοπρατείται τον Απρίλιο του 2009 από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκειται για τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία, ο οποίος θα είναι συμπληρωματικός της Ιονίας Οδού. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, η οποία πλέον υστερεί σημαντικά σε υποδομές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ο άξονας αυτός πρόκειται να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα διαθέτει 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και διαχωριστικό τύπου New Jersey.
Το μήκος του άξονα θα είναι 48,5 χλμ, ο προυπολογισμός ανέρχεται σε 338,2 εκατομμύρια ευρώ ( κόστος κατασκευής, απαλλοτριώσεις) και εντάσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα “Ενίσχυση Προσπελασιμότητας”. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του έργου είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες (134, 212 και 202 μέτρα) καθώς και επτά γέφυρες ρεμάτων (από 35 έως 90 μέτρα).
Η κατάθεση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 7 Απριλίου. Στα μέσα Ιουλίου υπολογίζεται να γίνει η έναρξη των εργασιών με χρόνο κατασκευής 36 μήνες. Με τους υπολογισμούς αυτούς το καλοκαίρι του 2012 η υποθαλάσσια αρτηρία Πρέβεζα -Άκτιο θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο αυτό, ο οποίος με τη σειρά του θα οδηγεί κάθετα στην Ιόνια Οδό, λίγο πριν την πόλη της Αμφιλοχίας. Επίσης θα υπάρχει άμεση σύνδεση με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας, τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου, αξιοποιώντας πλήρως το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Ακτίου.
Φυσικά όλα αυτά αν δεν υπάρξουν οι γνωστές ενστάσεις...
Το έργο δημοπρατείται με τέσσερις εργολαβίες ταυτόχρονα.
- η 1η προϋπολογισμού 142,8 εκ. ευρώ ΧΘ 0- ΧΘ 22,500.
- η 2η προϋπολογισμού 39,3 εκ ευρώ ΧΘ 22,500- ΧΘ 26,900.
- η 3η προϋπολογισμού 46,9 εκ. ευρώ ΧΘ26,900 - ΧΘ 35,000.
- η 4η προϋπολογισμού 62,2 εκ. ευρώ ΧΘ35,000 - ΧΘ 48,497.
Το συγκεκριμένο σύστημα δημοπράτησης εφαρμόζεται δοκιμαστικά για πρώτη φορά σε έργα οδοποιίας στην Ελλάδα αφού επιτρέπετα η συμπλήρωση του τιμολογίου.
Η μελέτη εκπονήθηκε στα πλαίσια της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων. Στις μελέτες αυτές προτεραιότητα έχει δοθεί στα έργα που θα συμπληρώσουν και θα συνδέσουν τους “δρόμους ανάπτυξης” με το υπάρχον οδικό δίκτυο των περιοχών που διαπερνούν καθώς και με τις υφιστάμενες υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, κ. ά) αυτών των περιοχών.
Η Δυτική Ελλάδα πλέον κάνει αγώνα δρόμου να φτάσει σε υποδομές άλλες περιοχές της Ελλάδας και στο ΥΠΕΧΩΔΕ θεωρείται περιοχή πρώτης προτεραιότητας. Με σκοπό τη γενικότερη αναβάθμιση της περιοχής αυτής, εντός του 2009 θα δημοπρατηθούν ακόμα:
- Η σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τον άξονα Ακτιο- Αμβρακία,
- Η σύνδεση της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στην περιοχή της Φιλιππιάδας,
- Η σύνδεση των λιμανιών του Πλατυγυαλίου και του Αστακού με την Ιόνια Οδ.
Με την ολοκλήρωση όλων αυτών των projects, μετά την Μακεδονία και τη Θράκη, και η ‘Hπειρος μαζί με τη Δυτική Στερεά θα αναπτύξει ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Είναι αρκετά σημαντικό αυτό το έργο αλλά δεν ξέρω εάν εμπίπτει στα ανταγωνιστικά έργα της Ιόνιας Οδού,οπότε σε αυτή την περίπτωση πιθανώς η ελληνοισπανική κοινοπραξία που θα εκμεταλλεύεται την Ιόνια Οδό κινηθεί εναντίον του ελληνικού δημοσίου για διαφυγόντα έσοδα για αυτό και έχω μια επιφύλαξη εάν αυτό το έργο υλοποιηθεί.
To έργο όχι μόνο δεν είναι ανταγωνιστικό αλλά είναι ευθέως συμπληρωματικό. Καθώς για να χρησιμοποιήσεις αυτό τον άξονα υποχρεωτικά θα περάσεις απο την Ιόνια Οδό.
Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους άξονες που θα συνδεθούν με την Ιόνια Οδό που θα αυξήσουν την κυκλοφορία λόγω του δικτύου αυτοκινητοδρόμων.
Επιτέλους ένα εργο τοσο σπουδαιο για την δυτική Ελλάδα αρχιζει να γινεται πραγματικότητα! Ζω στην Κέρκυρα και η διαδρομη Ηγουμενίτσα - Αντίριο είναι εφιαλτική. Στενός δρόμος με κακό οδόστρωμα, ειδικα αν συναντήσεις στον δρόμο σου καμμιά νταλίκα, την έβαψες, δεν μπορεις να την προσπεράσεις ευκολα! Αντε να δουμε κανενα εργο γιατι μας έχουν αφήσει στο έλεος του Θεού!
Ωράια όλα αύτα, αλλα στην ελλάδα ζούμε.Το να ξεκινήσουν τα εργα μέσα στο καλοκαίρι... δεν το βλέπω,σε ένα με δύο χρόνια ίσος.Αν κάποιος έχει αμφιβολιά να μας το πει.
Ας ελπίσουμε ότι τη Δευτέρα το έργο θα δημοπρατηθεί κανονικά γιατί αλλιώς θα πρέπει να επαναπροκηρυχτεί, και αυτό δεν μπορεί να γίνει σε λιγότερο από δύο μήνες. Και σε δύο μήνες ποια κυβέρνηση θα έχουμε είναι ένα ερώτημα...
Δημοσίευση σχολίου