Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

Δημοπρατείται ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία. Ετοιμος το 2012

Ένα από τα πρώτα έργα του ΕΣΠΑ 2007-2013 δημοπρατείται τον Απρίλιο του 2009 από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκειται για τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία, ο οποίος θα είναι συμπληρωματικός της Ιονίας Οδού. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, η οποία πλέον υστερεί σημαντικά σε υποδομές σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ο άξονας αυτός πρόκειται να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα διαθέτει 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και διαχωριστικό τύπου New Jersey.
Το μήκος του άξονα θα είναι 48,5 χλμ, ο προυπολογισμός ανέρχεται σε 338,2 εκατομμύρια ευρώ ( κόστος κατασκευής, απαλλοτριώσεις) και εντάσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα “Ενίσχυση Προσπελασιμότητας”. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του έργου είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες (134, 212 και 202 μέτρα) καθώς και επτά γέφυρες ρεμάτων (από 35 έως 90 μέτρα).
Η κατάθεση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 7 Απριλίου. Στα μέσα Ιουλίου υπολογίζεται να γίνει η έναρξη των εργασιών με χρόνο κατασκευής 36 μήνες. Με τους υπολογισμούς αυτούς το καλοκαίρι του 2012 η υποθαλάσσια αρτηρία Πρέβεζα -Άκτιο θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο αυτό, ο οποίος με τη σειρά του θα οδηγεί κάθετα στην Ιόνια Οδό, λίγο πριν την πόλη της Αμφιλοχίας. Επίσης θα υπάρχει άμεση σύνδεση με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας, τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου, αξιοποιώντας πλήρως το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Ακτίου.
Φυσικά όλα αυτά αν δεν υπάρξουν οι γνωστές ενστάσεις...
Το έργο δημοπρατείται με τέσσερις εργολαβίες ταυτόχρονα.
- η 1η προϋπολογισμού 142,8 εκ. ευρώ ΧΘ 0- ΧΘ 22,500.
- η 2η προϋπολογισμού 39,3 εκ ευρώ ΧΘ 22,500- ΧΘ 26,900.
- η 3η προϋπολογισμού 46,9 εκ. ευρώ ΧΘ26,900 - ΧΘ 35,000.
- η 4η προϋπολογισμού 62,2 εκ. ευρώ ΧΘ35,000 - ΧΘ 48,497.
Το συγκεκριμένο σύστημα δημοπράτησης εφαρμόζεται δοκιμαστικά για πρώτη φορά σε έργα οδοποιίας στην Ελλάδα αφού επιτρέπετα η συμπλήρωση του τιμολογίου.
Η μελέτη εκπονήθηκε στα πλαίσια της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων. Στις μελέτες αυτές προτεραιότητα έχει δοθεί στα έργα που θα συμπληρώσουν και θα συνδέσουν τους “δρόμους ανάπτυξης” με το υπάρχον οδικό δίκτυο των περιοχών που διαπερνούν καθώς και με τις υφιστάμενες υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, κ. ά) αυτών των περιοχών.
Η Δυτική Ελλάδα πλέον κάνει αγώνα δρόμου να φτάσει σε υποδομές άλλες περιοχές της Ελλάδας και στο ΥΠΕΧΩΔΕ θεωρείται περιοχή πρώτης προτεραιότητας. Με σκοπό τη γενικότερη αναβάθμιση της περιοχής αυτής, εντός του 2009 θα δημοπρατηθούν ακόμα:
- Η σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τον άξονα Ακτιο- Αμβρακία,
- Η σύνδεση της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στην περιοχή της Φιλιππιάδας,
- Η σύνδεση των λιμανιών του Πλατυγυαλίου και του Αστακού με την Ιόνια Οδ.
Με την ολοκλήρωση όλων αυτών των projects, μετά την Μακεδονία και τη Θράκη, και η ‘Hπειρος μαζί με τη Δυτική Στερεά θα αναπτύξει ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι αρκετά σημαντικό αυτό το έργο αλλά δεν ξέρω εάν εμπίπτει στα ανταγωνιστικά έργα της Ιόνιας Οδού,οπότε σε αυτή την περίπτωση πιθανώς η ελληνοισπανική κοινοπραξία που θα εκμεταλλεύεται την Ιόνια Οδό κινηθεί εναντίον του ελληνικού δημοσίου για διαφυγόντα έσοδα για αυτό και έχω μια επιφύλαξη εάν αυτό το έργο υλοποιηθεί.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

To έργο όχι μόνο δεν είναι ανταγωνιστικό αλλά είναι ευθέως συμπληρωματικό. Καθώς για να χρησιμοποιήσεις αυτό τον άξονα υποχρεωτικά θα περάσεις απο την Ιόνια Οδό.
Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους άξονες που θα συνδεθούν με την Ιόνια Οδό που θα αυξήσουν την κυκλοφορία λόγω του δικτύου αυτοκινητοδρόμων.

Unknown είπε...

Επιτέλους ένα εργο τοσο σπουδαιο για την δυτική Ελλάδα αρχιζει να γινεται πραγματικότητα! Ζω στην Κέρκυρα και η διαδρομη Ηγουμενίτσα - Αντίριο είναι εφιαλτική. Στενός δρόμος με κακό οδόστρωμα, ειδικα αν συναντήσεις στον δρόμο σου καμμιά νταλίκα, την έβαψες, δεν μπορεις να την προσπεράσεις ευκολα! Αντε να δουμε κανενα εργο γιατι μας έχουν αφήσει στο έλεος του Θεού!

Ανώνυμος είπε...

Ωράια όλα αύτα, αλλα στην ελλάδα ζούμε.Το να ξεκινήσουν τα εργα μέσα στο καλοκαίρι... δεν το βλέπω,σε ένα με δύο χρόνια ίσος.Αν κάποιος έχει αμφιβολιά να μας το πει.

Ανώνυμος είπε...

Ας ελπίσουμε ότι τη Δευτέρα το έργο θα δημοπρατηθεί κανονικά γιατί αλλιώς θα πρέπει να επαναπροκηρυχτεί, και αυτό δεν μπορεί να γίνει σε λιγότερο από δύο μήνες. Και σε δύο μήνες ποια κυβέρνηση θα έχουμε είναι ένα ερώτημα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα