Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

Πράσινη Ενέργεια: Ενσταση για ...ρύπανση στο φωτοβολταικό παρκο στη Μεγαλόπολη

Απίστευτο και όμως Ελληνικό! Στο θέμα της πράσινης ενέργειας έχουμε εξελίξεις. Όχι όμως και τόσο καλές. Και μάλιστα όπως θα διαβάσετε παρακάτω και ελαφρώς ανορθόδοξες.
Σε προηγούμενη σχετική ανάρτηση είχα παρουσιάσει την επένδυση που θα γίνει στην Μεγαλόπολη με την ανάπτυξη φωτοβολταικού πάρκου ισχύος 50Wh, κόστους 250εκ. Ευρώ το οποίο θα κάλυπτε τις ανάγκες 29.000 νοικοκυριών στην πλήρη λειτουργία του. Αυτό το κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντικό έργο (μάλλον ΚΑΙ αυτό) έπεσε θύμα των γνωστών ενστάσεων που ζούμε σχεδόν ανεξαιρέτως σε όλα τα σημαντικά και μη έργα στη χώρα μας. Την ένσταση κατέθεσαν 2 κυνηγετικοί σύλλογοι και ......ένας(!!!) κάτοικος της περιοχής με αποτέλεσμα μέχρι την τελική απόφαση να χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον ένα χρόνο (εάν και εφόσον είναι αρνητική για την ένσταση η απάντηση). Άρα και ο διαγωνισμός αναγκαστικά θα παγώσει και χαμένος χρόνος για ένα καταπράσινο επιτέλους έργο που συν τις άλλοις θα διακωμωδηθεί.
Η ένσταση στηρίζεται στο γεγονός ότι το πάρκο θα δημιουργεί λόγω της φύσης του μεγάλες αντανακλάσεις... και συνεχίζω: θα μειώσει τον τουρισμό, την ανάπτυξη της περιοχής, θα υποβαθμίσει το τοπίο και ότι......θα ρυπαίνει το περιβάλλον!!! Ανήκουστο και όμως Ελληνικό! Συγνώμη αλλά είναι απίστευτο μια τέτοια ένσταση να υποστηρίζει ότι ένα φωτοβολταικό πάρκο θα κάνει τέτοια ζημιά και μάλιστα ότι θα ρυπαίνει το περιβάλλον τη στιγμή που με τη χρήση του θα μειωθεί αντίστοιχη χρήση του λιγνίτη ή του πετρελαίου και θα έχει μηδενικούς ρύπους. Εκτός άλλων σε εποχές όπως η σημερινή θα συμβάλλει και στην εργασία αλλά και σαν κίνητρο για την ανάπτυξη τέτοιων πάρκων σε όλη την επικράτεια.
Θα δώσω ένα απλοϊκό αλλά κατατοπιστικό παράδειγμα: Αν αναπτυχθούν 20 ίδιου βεληνεκούς πάρκα θα κάλυπτε τις ανάγκες 580.000 σπιτιών! Τουτέστιν το 10% περίπου της οικιακής κατοικίας στην Ελλάδα που θα μείωνε σημαντικά τους ρύπους, την εξάρτηση από το πετρέλαιο και θα δημιουργούσε εκατοντάδες θέσεις εργασίας όλες στην Ελληνική Περιφέρεια.
Γιατί όλα πρέπει να γίνονται δύσκολα; Ακόμα και τα εύκολα...

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς Κ. Καραγιάννη δεν έχει να κάνει με το αν είναι εύκολο ή δύσκολο, αλλά η εκάστοτε ένσταση που γίνεται, και που πάντα συμβαίνει κάτι τέτοιο όταν πρόκειται να κατασκευαστεί ένα "πράσινο" έργο, οφείλεται στην άγνοια περί οικολογίας και των θεμάτων αυτών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και των συμφερόντων που τους κάνουν πλύση εγκεφάλου. Τους λένε το οτιδήποτε, τους πείθουν γεμίζοντας το μυαλό τους με κάθε βλακεία που υπάρχει (θα βγουν τα σκουλήκια από τα έγκατα της γης, τα πεθάνουν οι αγελάδες και τα πρόβατα, θα πάθετε καρκίνο, θα μολυνθεί ο αέρας, δεν θα μπορείτε να κάνετε παιδιά). Έχω ακούσει και πολλά άλλα "κακά" τα οποία φυσικά θα συμβούν μόνο στην Ελλάδα μια και οι υπόλοιπες χώρες δεν τους αρέσουν και προτιμούν μόνο εμάς...και για αυτό ίσως οι υπόλοιπες χώρες είναι αιώνες μπροστά σε θέματα και έργα Α.Π.Ε. Λαμπρό παράδειγμα η Πορτογαλία, που γνωρίζω και προσωπικά, ότι ενώ όταν εμείς είχαμε προχωρήσει στην κατασκευή αιολικών πάρκων εκείνοι το σκέφτονταν. Σας πληροφορώ ότι τώρα η Πορτογαλία είναι από τις πρώτες στην Ευρώπη και παράδειγμα προς μίμηση. Εμείς εδώ κανονικά στο πρόγραμμά μας: πετρέλαιο, λιγνίτη, φυσικό αέριο (που δεν είναι και τόσο οικολογικό ως τα λένε κάποιοι) και τι άλλο τα σκουπίδια μας παντού, τα απόβλητά μας στα ποτάμια κτλ...
Η φύση μας προσφέρει τα πάντα πλουσιοπάροχα: ήλιο, αέρα, γεωθερμική και εμείς αδιαφορούμε. Ως πότε ένα δύο άτομα θα κάνουν κουμάντο; Ας τους βουλώσει το στόμα κάποιος επιτέλους. Να φτιάξουμε την χώρα μας να φτιάξουμε την ζωή μας να φερόμαστε σαν άνθρωποι με σεβασμό προς το περιβάλλον. Το περιβάλλον πάνω από τα κέρδη και τα συμφέροντα.
Ευχαριστώ Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Apolyto dikio exei o Kos Papazhsimos.
Na prosthesw oti einai adianohto na parakwlountai synexws erga apo thn athlia amorfwth topikh aytodioikhsh.
Ypourgoi dikaiosynhs allakste to nomiko plaisio!!

Agg3los είπε...

το θεμα είναι να γινουν συντομες και αντικειμενικες οι εκδικασεις και να μην κρατανε ένα χρονο,ακουμε τη βλακεια του καθενος ,την απορριπτουμε αν είναι λαθος και παμε γρηγορα παρακατω... αλλα ένας χρονος είναι απαραδεκτος..

Ανώνυμος είπε...

ΛΕΩ ΜΗΠΩΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ???ΛΕΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ....ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ' ΧΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΑΝΕΘΝΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α.Π.Ε. ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ.ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΑ ΑΝΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΑ?ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ Α.Π.Ε. ΠΟΥ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥΣ?ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ?ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΟΙ ΤΩΝ Α.Π.Ε.? ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΚΑΛΟ ΟΙ Α.Π.Ε.,ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΧΑΜΠΑΡΙ.ΘΑ ΣΥΚΡΙΝΩ ΤΩΡΑ ΤΟ ΛΙΓΝΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΦΘΟΝΕΣ Σ'ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ?ΤΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΣΕΠΗΣ ΜΑΣ?ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ..
PETER

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με
όλους και ιδιαiτερα με τον peter.Είμαι υπέρμαχος των ανάνεώσιμων πηγών ενέργειας.Θα πρέπει να είνα στη συνείδηση κάθε πολίτη.Ευχαριστώ .

Ανώνυμος είπε...

Ή βλακεία περισσεύει σε αυτή τη χώρα. Το παρήγορο, είναι ότι έχουμε πολλούς τιμητές της! Και στη Σέριφο προ διετίας λέγανε οι κάτοικοι ότι θα στειρωθούν οι κατσίκες! Έλεος με τις ανακρίβειες πια...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα