Με αφορμή την επίσκεψη του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για το Μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν και συναντήσεις για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ από το Κέντρο της Θεσσαλονίκης στη Δυτική πλευρά της πόλης αλλά και ενημέρωσε για την (μη) πρόοδο του έργου της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας.
Παρουσία όλων των σημαντικών πολιτικών προσώπων του Νομού συζητήθηκε η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ.
Τις αμέσως επόμενες μέρες θα συσταθεί επιτροπή (πρωτότυπο) από εκπροσώπους των αρμοδίων φορέων, η οποία θα λάβει υπόψη όλες τις μελέτες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, θα καλέσει εκπροσώπους κομμάτων για να συζητήσει μαζί τους και θα ετοιμάσει εισήγηση με τρεις προτάσεις χωροθέτησης της ΔΕΘ. Θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση και θα ληφθούν οι αποφάσεις. Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου ή στις αρχές Αυγούστου, ώστε ο πρωθυπουργός, στο πλαίσιο των εγκαινίων της ερχόμενης ΔΕΘ να ανακοινώσει την τελική απόφαση για τη θέση όπου θα μεταγκατασταθεί η ΔΕΘ. Όσον αφορά το μητροπολιτικό πάρκο που θα δημιουργηθεί στη σημερινή θέση της ΔΕΘ, ο υπουργός είπε ότι θα γίνει διεθνής διαγωνισμός, από τον οποίο θα προκύψει μελετητικός οίκος, για να συντάξει τη σχετική μελέτη.
ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ
Θερμός υποστηρικτής της Υποθαλάσσιας ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωνε την υποστήριξη του αλλά και την αναγκαιότητα του έργου. Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα η χρήση του Μετροπόντικα θεωρείται σίγουρη λόγω του βάθους αλλά και την επέκταση της Υποθαλάσσιας αρτηρίας προκειμένου να "κουμπώσει" με την περιφερειακή και η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα ολόκληρο δακτύλιο.
Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι πρόκειται για περιβαλλοντικό έργο. Με την προσφυγή στο ΣτΕ να εκκρεμεί και την απάντηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη συνέχεια ή μη του έργου που ο προϋπολογισμός θα διπλασιαστεί λόγω των αλλαγών στην κατασκευή και των προδιαγραφών καθώς πλέον το βάθος θα είναι μεγαλύτερο των 16 μέτρων σύμφωνα με αποφάσεις του ΚΑΣ.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
Υπάρχει ως κονδύλι στο ΕΣΠΑ 2007-2013 άλλα όχι για ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο. Αυτή τη στιγμή είναι στο στάδιο της μελέτης και προς τα τέλη του έτους θα ολοκληρωθούν για να ακολουθήσει η -μακρά- διαδικασία της δημοπράτησης του έργου.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Για την υποθαλάσσια τα πράγματα είναι απλά,ή θα ακυρωθεί οπότε το δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει την κοινοπραξία με 50 εκ. Ευρώ και σε αντάλλαγμα να της δώσει κάποιο άλλο η άλλα έργα "βλέπε εξωτερική περιφερειακή",ή να προχωρήσει μετά το ξεκαθάρισμα από την Ευρωπαική Ένωση και το ΣτΕ με διπλάσιο προυπολογισμό που μπορεί εάν κριθεί ασύμφορο να ακυρωθεί.
Τώρα για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας μετά από μελέτη ομάδας εργασίας που συνέστησε για αυτό το σκοπό
αποφάνθηκε ότι η περιοχή της Σίνδου είναι η πιο κατάλληλη για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ,γιατί τόσο από την άποψη της ισόροππης ανάπτυξης αλλά και γιατί τυχόν εγκατάσταση της ΔΕΘ στα Ανατολικά θα επιβάρυνε κυκλοφοριακά περισσότερο την περιοχή αυτή λόγω της μεγάλης εμπορικής και οικιστικής ανάπτυξης της.
Νομίζω ότι καλό θα ήταν να ξεχάσουν τελείως τα τούνελ της υποθαλάσσιας όσοι ακόμα τα σκέφτονται.
Πιό οικονομική λύση και γρηγορότερη στην κατασκευή της είναι μια πλωτή γέφυρα, όπως ας πούμε αυτή που έγινε στο πολύ πλουσιότερο Ντουμπάι
http://www.youtube.com/watch?v=kDvBn9UOmO8
http://buddy-dubaibase.blogspot.com/2007/07/floating-bridge-in-dubai.html
http://www.ameinfo.com/128006.html Κάτι παραπάνω ξέρουν εκεί κάτω. Δεν νομίζετε;
Επιπλέον η πλωτή αρτηρία θα μπορεί να τροποποιηθεί ευκολότερα προσθέτοντας είτε επιπλέον κόμβους είτε επιπλέον χιλιόμετρα για περαιτέρω επέκτασή της μελλοντικά.
ΥΓ κ. Καραγιάννη αυτό είναι το πρώτο μου μήνυμα στο ιστολόγιο σας αν και σας διαβάζω πολλούς μήνες τώρα. Συγχαρητήρια για την πολύ ωραία προσπάθεια σας να μας ενημερώνετε για τα έργα στην Ελλάδα.
Αντί να βάλουν μετροπόντικα κάτω από τη θάλασσα, με κίνδυνο να μπούνε νερά και να πνίξουν τους τεχνικούς, θα προτιμούσα να τον έβαζαν κάτω από την Τσιμισκή για δεύτερη γραμμή μετρό ακριβώς κάτω από το εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η υπό κατασκευή γραμμή που περνάει κάτω από την Εγνατία είναι κάπως απομακρυσμένη από τα μέρη της πόλης που σφύζουν από κίνηση. Όσο για τα αυτοκίνητα που θέλουν να παρακάμψουν την πόλη, μπορούν να πηγαίνουν από τον περιφερειακό!
Μετρόφιλε συμφωνώ μαζί σου στο θέμα ότι η πόλη κανονικά θέλει 2 γραμμές μετρό. Ίσως θα έπρεπε η μία να είναι κάτω από την Αγίου Δημητρίου και η άλλη κάτω από την Τσιμισκή. Το θέμα όμως είναι από πού θα βρεθούν τα λεφτά. Το πορτοφόλι είναι περιορισμένο και πρέπει να δώσει σε όλους. Οπότε μια γραμμή κάτω από την Εγνατία είναι μια μέση λύση. Καλή κακή δεν ξέρω, αλλά καλύπτει την πόλη ακριβώς στο κέντρο της. Και ας περπατήσουν και λίγο οι άνθρωποι. Δεν βλάπτει. Τουλάχιστον οι αποστάσεις στην Θεσσαλονίκη είναι πιό ανθρώπινες σε σχέση με την Αθήνα.
Για το θέμα του περιφερειακού, διαφωνώ μαζί σου, διότι πλέον αυτός ο δρόμος κακώς λέγεται περιφερειακός αφού με την επέκταση της πόλης, έχει καταντήσει αστικός δρόμος και οι ταχύτητες που πιάνεις ορισμένες ώρες της ημέρας είναι 40-50 χλμ/ωρα. Και αν γίνει και τροχαίο όπως συχνά πυκνά γίνεται, τότε πας με 0 χλμ/ωρα! Η εξωτερική περιφερειακή θα είναι μια καλή λύση, αλλά θα αργήσει πολύ ακόμα για να γίνει πραγματικότητα.
Γι'αυτό και θα πρέπει να βρεθούν λύσεις που θα ανακουφίσουν σε ορίζοντα 2-3 ετών την πόλη.
Μια καλή λύση που θα συμπλήρωνε το μετρό στα ΜΜΜ της πόλης θα μπορούσε επίσης να είναι και μια παραλιακή γραμμή τραμ που θα διατρέχει την πόλη από το λιμάνι μέσω της Νίκης (ως οδού διέλευσης αποκλειστικά του τραμ) και της Μ. Αλεξάνδρου και θα έφτανε στην Νέα Κρήνη από Σοφούλη και Πλαστήρα. Αυτό θα είχε το πλεονέκτημα ως παραλιακό μέσο, να μην έχει διασταυρώσεις οπότε και θα ανέπτυσε εύκολα ταχύτητα χωρίς να σταματάει σε διασταυρώσεις, (όπως ας πούμε γίνεται δυστυχώς στην Αθήνα που δεν έχει πράσινο κύμα).
Παράλληλα θα έπρεπε να καταργηθούν τα λεωφορεία στην Β. Όλγας και την Μητροπόλεως και οι λεωφορειολωρίδες τους εκεί να δωθούν στην κυκλοφοριά των αυτοκινήτων ως αντιστάθμισμα για τις χαμένες λωρίδες τους στην παραλία, αφού το επιβατικό κοινό θα το απορροφούσε το παραλιακό τραμ. Και αυτό θα ήταν ένα έργο που εύκολα θα μπορούσε να γίνει σε 2-3 χρόνια και να πάρει η πόλη μια πραγματική ανάσα.
Αλλά δυστυχώς το τραμ στην Θεσσαλονίκη δεν προχωράει καθόλου, ούτε καν σαν ιδέα. Κρίμα.
Δημοσίευση σχολίου