Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

Αεροδρόμιο Μακεδονία: τον Ιούλιο του 2011 ..απογειώνεται

Το Αεροδρόμιο Μακεδονία που είναι το σημαντικότερο αεροδρόμιο της Βόρειας Ελλάδας και 2ο τη τάξη Ελληνικό Αεροδρόμιο ετοιμάζεται ...να απογειωθεί. Τον Ιούλιο του 2011 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία», κατά περίπου 1.000 μέτρα, μέσα στη θάλασσα.
Η σύμβαση για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005, έχει προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ και συμβατική ημερομηνία παράδοσης τον Ιούλιο του 2011. Αν και ξεκίνησε κάπως διστακτικά αυτή τη στιγμή το έργο πραγματικά φορτσάρει.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, ο αερολιμένας της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περισσότερες πτήσεις, ακόμη και υπερατλαντικές με την αναβάθμιση του και πλέον δεν θα το σταματά ούτε η ..ομίχλη καθώς, με την επέκταση του διαδρόμου -σε συνδυασμό με το σύστημα ενόργανης προσγείωσης και αυτόματης προσέγγισης ILS 2 που είναι εγκατεστημένο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»-, θα πραγματοποιούνται προσγειώσεις αεροπλάνων ακόμη και όταν επικρατεί ομίχλη και χαμηλή νέφωση. Έτσι θα μειωθούν σημαντικά οι μέρες που το αεροδρόμιο κλείνει.
Αυτό διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών, Ευριπίδης Στυλιανίδης, που χτες επιθεώρησε τις εργασίες του αεροδρομίου «Μακεδονία». Το έργο, που κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς, θα αναβαθμίσει συνολικά τον αερολιμένα, καθώς θα μπορεί να υποδέχεται με ασφάλεια όλους τους τύπους αεροσκαφών που υπάρχουν σήμερα.
Η αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης του αεροδρομίου «Μακεδονία», αλλά και η καθιέρωση δρομολογίων μακρινών αποστάσεων συγκαταλέγονται στα οφέλη που θα προκύψουν από το έργο.
Επιπλέον, οι περιοχές που βρίσκονται βόρεια του αεροδρομίου και σήμερα «υποφέρουν» από το θόρυβο των αεροπλάνων (Ν. Ρύσιο, Καρδία, Τρίλοφος, Πλαγιάρι κ.λπ.) θα «ανακουφιστούν», καθώς η διαδικασία προσγείωσης και απογείωσης θα γίνεται από την πλευρά της θάλασσας. Κι αυτό καθώς ο διάδρομος προσαπογειώσεων 10/34 που χρησιμοποιείται σήμερα θα λειτουργεί ως εφεδρικός, τις μέρες που το αεροδρόμιο θα έχει μεγάλη κίνηση, αλλά και όταν θα σημειώνεται μεγάλος κυματισμός και θα εμποδίζεται η προσγείωση των αεροπλάνων στο διάδρομο εντός της θάλασσας.
Εγώ έχω την απορία αν ο διάδρομος ο οποίος θα εκτείνεται μέσα στη θάλασσα θα δημιουργεί προβλήματα ακόμα με μικρό κυματισμό.
Μεταξύ άλλων ο Υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι «Έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο και το τρίτο τμήμα του εμπορευματικού σταθμού και είναι στις προθέσεις μας η τόνωση των εμπορευματικών αερομεταφορών από τη Θεσσαλονίκη, ώστε να στηριχτεί η προσπάθεια εξαγωγών που καταβάλλουν οι βιομηχανίες και ο αγροτικός κόσμος της Βόρειας Ελλάδας».
Η επέκταση του διαδρόμου 10/28 γίνεται μέσα στη θάλασσα, σε μήκος 1.000 και πλάτος 450 μέτρων, ώστε να αποκτήσει συνολικό μήκος 3.440 μέτρα. Σήμερα, στη θαλάσσια περιοχή όπου θα βρίσκεται το 2011 ο διάδρομος προσαπογειώσεων οι εργασίες εκτελούνται με χώμα που έρχεται από το Λιτόχωρο και τους Ταγαράδες.
Επίσης ο Υ.ΜΕ δήλωσε: Η επέκταση του αεροδιαδρόμου, ένα σημαντικό έργο το οποίο στοιχίζει 246 εκατ. ευρώ, η αναμόρφωση τόσο του εμπορικού όσο και του επιβατικού κέντρου, είναι από τις προτεραιότητες μας.
Στόχος είναι να βελτιώνονται διαρκώς οι υπηρεσίες στο αεροδρόμιο αυτό, ώσπου να μπορέσει να γίνει πραγματικά μια από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου στη χώρα, σημαντικότερη από ότι είναι, παίζοντας και ένα ρόλο περιφερειακό, πιο διεθνή. Είμαστε στις 55.000 αφίξεις, είναι μερικά εκατομμύρια διακινούμενοι επιβάτες. Ο στόχος είναι να ενισχυθούν οι εμπορευματικές μεταφορές και έτσι η Θεσσαλονίκη να αρχίσει πια να παίρνει στην πράξη το ρόλο που δικαιούται, είτε ως συμπρωτεύουσα είτε ως οικονομική πρωτεύουσα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και πιστεύω σύντομα θα μπορέσουμε να εγκαινιάσουμε αυτό το έργο. Την ίδια στιγμή έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο και τρίτο τμήμα του Εμπορευματικού Σταθμού. Είναι στις προθέσεις μας να τονωθούν και οι εμπορικές μεταφορές, οι αερομεταφορές από τη Θεσσαλονίκη, στηρίζοντας την προσπάθεια εξαγωγών που κάνουν οι βιομηχανίες όσο και ο αγροτικός κόσμος της Β. Ελλάδος.
Μέχρι στιγμής όλα βαίνουν καλώς για το Αεροδρόμιο Μακεδονία και όταν παραδοθεί με το νέο του πρόσωπο σε 2 περίπου χρόνια θα είναι άλλο ένα δυνατό χαρτί για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και ελπίζω με την δρομολόγηση της επέκτασης του Μετρό από τη Μίκρα στο Αεροδρόμιο η Θεσσαλονίκη πλέον να μπει στο club των σύγχρονων μητροπόλεων της Ευρώπης.

4 σχόλια:

Geo είπε...

Πέρα από τον αεροδιάδρομο, τίποτα πιο εμφανές στην αναβάθμιση του αεροδρομίου δεν βλέπω να γίνεται, τουλάχιστον για την ώρα. Δυστυχώς το συγκεκριμένο κτήριο του αεροδρομίου παρά είναι μικρό για τον αριθμό των επιβατών. Υπάρχουν παντού ουρές λόγω της έλλειψης χώρου ή προσωπικού, είτε check in θα είναι αυτή, ή έλεγχος πριν την επιβίβαση ή αναμονή για τις αποσκευές... Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν 2-3 πτήσεις ταυτόχρονα γίνεται πανικός... Μόνο με τον αεροδιάδρομο δεν γίνεται ιδιαίτερη βελτίωση του αεροδρομίου, για τα μάτια του επιβάτη, επισκέπτη...

Ανώνυμος είπε...

τα παραπονα σου στην υπεροχη κυβερνηση μας που παρεπεμψε το 2005 το εργο κατασκευης του νεου αεροσταθμου στην κατασκευη μεσω..ΣΔΙΤ(στις καλενδες δηλαδη)ασχετα αν αυτο ηταν ετοιμο να αρχισει μεσω Γ ΚΠΣ-ΕΣΠΑ..ξαναψηφιστε τους να αποφασιζεται η κατασκευη εργων στην τυχη και η φοροδιαφυγη να ρυθμιζεται απο τη..λοτταρια!!!

NIKOS, HALANDRI είπε...

Πολύ σημαντικό έργο. Προβλέπεται αναβάθμιση-επέκταση του επιβατικού σταθμού με φυσούνες,κιλιόμενες σκάλες κλπ?

Ανώνυμος είπε...

Σημαντικό έργο η επέκταση του διαδρόμου αλλά χωρίς την κατασκευή νέου τέρμιναλ θα είναι δώρο άδωρον αφού το υπάρχον τέρμιναλ μετά βίας μπορεί να εξυπηρετήσει 5 εκ. επιβάτες το χρόνο.
Γι΄αυτό είναι μεγάλη η ανάγκη για το νέο τέρμιναλ που θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και διπλάσιους επιβάτες από το υπάρχον και πρέπει άμεσα να ενταχθεί στο Δ΄ΚΠΣ αφού έχει ώριμη μελέτη από το 2004 και μπορεί να κατασκευαστεί μέχρι το 2013.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα