Χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία για τους επιβάτες συνεχίζονται τα έργα εκσυγχρονισμού του ΗΣΑΠ που φιλοδοξεί να γίνει Μετρό. Εδώ και 2 μήνες είναι κλειστός ο σταθμός του Θησείου που λογικά τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει. Σε αυτούς που κυκλοφορούν τακτικά με τον ΗΣΑΠ καταλαβαίνουν τη διαφορά στην υποδομή από την προϋπάρχουσα ανάμεσα στους Σταθμούς Πετράλωνα και Μοναστηράκι.
Σειρά πλέον έχουν οι σταθμοί στα Κάτω Πατήσια και στον Άγιο Ελευθέριο που από τις 10 Μαΐου θα κλείσουν τις πύλες τους στο κοινό προκειμένου να συνεχιστεί η αντικατάσταση της παλαιάς ξύλινης υποδομής με νέα από σκυρόδεμα.
Το έργο ανακατασκευής των γραμμών κρίθηκε αναγκαίο καθώς εκτός από την ηλικία του που ξεπερνά τα 60 και τα 80 χρόνια σε κάποια τμήματα, είχαν πολλές φθορές και λόγω της κατασκευής τους δεν βοηθούσαν τα τρένα την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων αλλά και ήταν και πολύ θορυβώδεις. Αυτό το επιβεβαιώνουν τόσο οι επιβάτες όσο και οι κάτοικοι πέριξ της επιφανειακής χάραξης του τρένου.
Η αλλαγή περιλαμβάνει το τμήμα Κηφισιά-Φάληρο καθώς το υπολειπόμενο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς πρόκειται να βυθιστεί προκειμένου το Τραμ προς και από Πειραιά και ο αυτοκινητόδρομος που υπάρχει να συνυπάρξουν.
Το υπόλοιπο έργο περιλαμβάνει την ανακαίνιση ουσιαστικά του τούνελ μεταξύ Μοναστηρακίου- Ομόνοιας για να γίνει πιο ασφαλής και να αποκτήσει μοντέρνα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Το πρώτο πεντάμηνο του έργου σχεδόν ολοκληρώνεται και σε ένα χρόνο από σήμερα αναμένεται η ολοκλήρωση του έργου που ταλαιπωρεί προς το παρόν τους επιβάτες αλλά πάρα ταύτα δεν έχει χρειαστεί να σταματήσει η λειτουργία του ούτε μια μέρα.
Παράλληλα συνεχίζονται και οι μελέτες για την επέκταση σε 2 φάσεις του ΗΣΑΠ προς Άγιο Στέφανο καθώς λύθηκε η απορία που είχε δημιουργηθεί σχετικά με τον νέο χάρτη Μετρό με τις δηλώσεις του Υπουργού Κου Σουφλιά για επέκταση προς Νέα Ερυθραία αφού στο χάρτη στο site της Αττικό Μετρό φαίνεται πλέον η επέκταση αυτή
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
13 σχόλια:
Έχω επιφυλάξεις για το πόσο "χωρίς ταλαιπωρία των επιβατών" εκτελούνται τα έργα. Τα Σαββατοκύριακα κόβονται μεγάλα κομμάτια της γραμμής, αλλά και τις καθημερινές τα δρομολόγια αραιώνουν. Κατά τη γνώμη μου θα ήταν καλύτερο να κοβόταν η γραμμή εντελώς κατά τμήματα, δηλαδή να ολοκληρωνόταν η δουλειά στο ένα τμήμα και μετά να άρχιζε στο άλλο. Έτσι το κάθε τμήμα θα παρέμενε κλειστό για μερικές εβδομάδες και ο κόσμος θα συνήθιζε να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία υποκατάστασης. Τώρα οι επιβάτες βρίσκονται προ εκπλήξεων.
Στο site των ΗΣΑΠ (http://www.isap.gr/pr.detailed.asp?id=107) αναφέρει τα Κάτω Πατήσια:
"Επίσης από την Κυριακή 10 Μαϊου 2009 τίθενται εκτός λειτουργίας οι
σταθμοί ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ και ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ που σημαίνει ότι
οι συρμοί θα διέρχονται από τους ανωτέρω δύο σταθμούς χωρίς να
πραγματοποιούν στάση."
Ξανά ελέγξτε την δημοσίευση αν γίνεται ...
Αυτό που διάβασα εγώ είναι ότι ο σταθμός του Θησείου θα παραμένει κλειστός, καθώς η πλευρά της ανόδου στο σημείο αυτό δεν έχει ανακαινιστεί.
Μάλλον θα πρέπει να ολοκληρωθεί και το κομμάτι αυτό, που ξεκινά λίγο πριν την αποβάθρα ανόδου του σταθμού και φτάνει λίγο μετά την πρώτη μικρή σήραγγα εκεί που βρίσκεται και η αλλαγή.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Μα τον "προγραμματισμό" να κοπούν Μετρό και ΗΣΑΠ ταυτόχρονα, ποιός τον έκανε; Είναι τελείως "αθώος";
Τα βενζινάδικα στη Μεσογείων μια φορά κάνουν χρυσές δουλειές. Το ίδιο και οι έμποροι, ειδικά ακριβών ΙΧ! Σιγά μην ανοίξει η Μεταμόρφωση...
Εν τω μεταξυ οι γραμμες δεν εχουν ιδια τυπολογια κατασκευης με αυτες του Μετρο αλλα ειναι παρομοιες με του Προαστιακου.
Έχεις δίκιο σε αυτό που λες φίλε συναναγνώστη για τα τυπολογία κατασκευής. Έχουν διαφορά τουλάχιστον στο σημείο μεταξύ Πετραλώνων και Θησείου γιατί μεταξύ Ειρήνης και Ηρακλείου είναι σαν του μετρό. Δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτή η επιλογή αλλά πριν ξεκινήσουν τα έργα είχα διαβάσει ότι σε κάποια σημεία, όπου αυτό είναι δυνατόν, η στρώση της γραμμής θα γίνει πάνω σε σκυρόδεμα, σαν το τμήμα Ειρήνη Ηράκλειο που σήμερα κατασκευάζεται. Πάντως νομίζω πως και σε άλλες γραμμές μετρό του εξωτερικού που έχουν κατασκευαστεί όπως οι ΗΣΑΠ, δηλαδή κατά βάση εξωτερικές ακολουθείται η ίδια μέθοδος που χρησιμοποιείται μεταξύ Πετραλώνων Θησείου (π.χ. Metropolitan, District, Circle στο Λονδίνο).
Αλέξης Παπαζήσιμος
Πλάκα είχε αυτό που έλεγε κατ' επανάληψη η άσχετη δημοσιογράφος στο ρεπορτάζ χτες στη ΝΕΤ.
"Πρόκειται να αντικατασταθούν οι παλιές, ΞΥΛΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ."
Κάποιος πρέπει να της πει ότι λέγεται "σιδηρόδρομος" και όχι "ξυλόδρομος".
Πάντως το ρεπορτάζ μου έλυσε μια απορία. Το κέρδος χρόνου μετά την ολοκλήρωση των έργων θα είναι 7 λεπτά, δηλαδή η διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά θα γίνεται σε 44 λεπτά αντί για 51.
Παρεμπιπτόντως, οι καινούργιοι στρωτήρες είναι τσιμεντένιοι, με εξαίρεση τα τμήματα πάνω στις παλιές γέφυρες που δεν θα άντεχαν το βάρος. Εκεί μπαίνουν ξύλινοι στρωτήρες.
εκτος απο τη μειωση του χρονου,το μεγαλυτερο κερδος θα ειναι η απαλοιψη αυτου του εκνευριστικου θορυβου που κανουν οι τωρινες γραμμες,ειδικα για εμας που ζουμε διπλα ακριβως σε αυτες
Πάλι καλά που δε ζητάτε την υπογειοποίηση, όπως οι περίοικοι των γραμμών του ΟΣΕ.
Οι γραμμές των ΗΣΑΠ είναι πολύ παλαιότερες από εσάς, άρα όταν πήγατε να κατοικήσετε εκεί ξέρατε ότι υπάρχει θόρυβος. Γι' αυτό δε πρέπει να παραπονιέστε.
Δέν εἶναι καί ἄσχημη ἰδέα ἡ ὑπογειοποίηση μέχρι Περισσό. Ἤ βύθιση τῆς γραμμῆς σέ ὄρυγμα. Θά ἕνωνε κοντινές περιοχές καί θά ἐνίσχυε τή γειτονιά, ἀφοῦ εὔκολα θα γίνονταν οἱ ἐγκάρσιες διελεύσεις. Δέν καταλαβαίνω τήν εἰρωνία. Τό σχέδιο πόλης ἐπέτρεψε τήν τωρινή δόμηση καί ἠ συγκεκριμένη γραμμή δέν εἶναι δά καί ἀρχαία. Τό αἶσχος τῶν γραμμῶν τοῦ ΟΣΕ νά περνᾶνε μέσα ἀπό τήν Ἱερά Ὁδό ἤ τή Σιώκου φταῖνε οἱ πολίτες ἥ τό σχέδιο πόλεως; Σαφῶς καί γιά τό μέλλον πρέπει νά συζητηθεῖ τό θέμα τῆς ἀνισοπεδοποίησης ὄχι τόσο γιά τό θόρυβο ὅσο γιά τήν ἐπανένωση τοῦ πολεοδομικοῦ ἱστοῦ.
Η γραμμή μπορεί να μην είναι αρχαία αλλά όταν κατασκευαζόταν η επέκταση του ΕΗΣ εκεί ήταν βοσκοτόπια. Το είπες και μόνος σου αυτοί που σχεδίαζαν την ανάπτυξη της πόλης φταίνε. Φίλε Μάνο δες παλαιά λευκώματα και θα καταλάβεις. Υπάρχουν σημαντικότερα έργα από την περιττή υπογειοποίηση μια υπάρχουσας γραμμής. Με το έργο αναβάθμισης της γραμμής η όχληση θα περιοριστεί στο ελάχιστο του ελαχίστου. Υπάρχουν περιοχές του λεκανοπεδίου που δεν έχουν μέσα σταθερής τροχιάς και προβλέπεται και η επέκταση της γραμμής προς τον Άγιο Στέφανο, έργο πολύ σημαντικό μια και ένα μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου κεντρικών λεωφόρων της Αθήνας προέρχεται από της αρκετά πυκνοδομημένες πια περιοχές βορειότερα της Κηφισιάς και των περιφερειακών δήμων που σήμερα χρησιμοποιούν η τη Εθνική ή και την Κηφισίας.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Πράγματι, όσον αφορά τα σχόλια δεν συμφωνώ στην προοπτική υπογειοποίησης, καθώς αυτό θα κόστιζε εκατομμύρια που θα μπορούσαν να δοθούν για πρόσθετες επεκτάσεις του Μετρό. Η αλλαγή του δικτύου γίνεται για μείωση της όχλησης και πιστεύω πως στο τέλος όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Και οι επιβάτες για μεγαλύτερη ταχύτητα και οι περίοικοι για ελάχιστο θόρυβο.
Επίσης, όσον αφορά την προοπτική επέκτασης είναι απολύτως αναγκαία, μόνο όμως η Α' φάση, δηλαδή μέχρι την Νέα Ερυθραία. Η δήμος αυτός είναι από τους μεγαλύτερους και η κορεσμένη Κηφισιά δίνει τη θέση περαιτέρω αστικοποίησης στη Νέα Ερυθραία. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως η Νέα Ερυθραία είναι η περιοχή με τις καλύτερες καφετέριες και γενικά νυχτερινή ζωή, αλλά και πολλά εμπορικά κέντρα. Επομένως η νέα γενιά (κυρίως) θα εκτιμήσει δεόντως αυτήν την επέκταση που μέχρι τώρα περιορίζονται στη Νερατζιώτισσα και Μαρούσι. Η Β' φάση στο χρόνο που διανύουμε τουλάχιστον θα είναι απόλυτα ζημιογόνα καθώς θα προσπαθήσει να εξυπηρετήσει περιοχές με πολύ χαμηλό πληθυσμό.
Δημοσίευση σχολίου