Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 5 Μαΐου 2009

ΗΣΑΠ: συνεχίζονται τα έργα εκσυγχρονισμού

Χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία για τους επιβάτες συνεχίζονται τα έργα εκσυγχρονισμού του ΗΣΑΠ που φιλοδοξεί να γίνει Μετρό. Εδώ και 2 μήνες είναι κλειστός ο σταθμός του Θησείου που λογικά τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει. Σε αυτούς που κυκλοφορούν τακτικά με τον ΗΣΑΠ καταλαβαίνουν τη διαφορά στην υποδομή από την προϋπάρχουσα ανάμεσα στους Σταθμούς Πετράλωνα και Μοναστηράκι.
Σειρά πλέον έχουν οι σταθμοί στα Κάτω Πατήσια και στον Άγιο Ελευθέριο που από τις 10 Μαΐου θα κλείσουν τις πύλες τους στο κοινό προκειμένου να συνεχιστεί η αντικατάσταση της παλαιάς ξύλινης υποδομής με νέα από σκυρόδεμα.
Το έργο ανακατασκευής των γραμμών κρίθηκε αναγκαίο καθώς εκτός από την ηλικία του που ξεπερνά τα 60 και τα 80 χρόνια σε κάποια τμήματα, είχαν πολλές φθορές και λόγω της κατασκευής τους δεν βοηθούσαν τα τρένα την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων αλλά και ήταν και πολύ θορυβώδεις. Αυτό το επιβεβαιώνουν τόσο οι επιβάτες όσο και οι κάτοικοι πέριξ της επιφανειακής χάραξης του τρένου.
Η αλλαγή περιλαμβάνει το τμήμα Κηφισιά-Φάληρο καθώς το υπολειπόμενο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς πρόκειται να βυθιστεί προκειμένου το Τραμ προς και από Πειραιά και ο αυτοκινητόδρομος που υπάρχει να συνυπάρξουν.
Το υπόλοιπο έργο περιλαμβάνει την ανακαίνιση ουσιαστικά του τούνελ μεταξύ Μοναστηρακίου- Ομόνοιας για να γίνει πιο ασφαλής και να αποκτήσει μοντέρνα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Το πρώτο πεντάμηνο του έργου σχεδόν ολοκληρώνεται και σε ένα χρόνο από σήμερα αναμένεται η ολοκλήρωση του έργου που ταλαιπωρεί προς το παρόν τους επιβάτες αλλά πάρα ταύτα δεν έχει χρειαστεί να σταματήσει η λειτουργία του ούτε μια μέρα.
Παράλληλα συνεχίζονται και οι μελέτες για την επέκταση σε 2 φάσεις του ΗΣΑΠ προς Άγιο Στέφανο καθώς λύθηκε η απορία που είχε δημιουργηθεί σχετικά με τον νέο χάρτη Μετρό με τις δηλώσεις του Υπουργού Κου Σουφλιά για επέκταση προς Νέα Ερυθραία αφού στο χάρτη στο site της Αττικό Μετρό φαίνεται πλέον η επέκταση αυτή

13 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Έχω επιφυλάξεις για το πόσο "χωρίς ταλαιπωρία των επιβατών" εκτελούνται τα έργα. Τα Σαββατοκύριακα κόβονται μεγάλα κομμάτια της γραμμής, αλλά και τις καθημερινές τα δρομολόγια αραιώνουν. Κατά τη γνώμη μου θα ήταν καλύτερο να κοβόταν η γραμμή εντελώς κατά τμήματα, δηλαδή να ολοκληρωνόταν η δουλειά στο ένα τμήμα και μετά να άρχιζε στο άλλο. Έτσι το κάθε τμήμα θα παρέμενε κλειστό για μερικές εβδομάδες και ο κόσμος θα συνήθιζε να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία υποκατάστασης. Τώρα οι επιβάτες βρίσκονται προ εκπλήξεων.

Ανώνυμος είπε...

Στο site των ΗΣΑΠ (http://www.isap.gr/pr.detailed.asp?id=107) αναφέρει τα Κάτω Πατήσια:
"Επίσης από την Κυριακή 10 Μαϊου 2009 τίθενται εκτός λειτουργίας οι
σταθμοί ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ και ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ που σημαίνει ότι
οι συρμοί θα διέρχονται από τους ανωτέρω δύο σταθμούς χωρίς να
πραγματοποιούν στάση."

Ξανά ελέγξτε την δημοσίευση αν γίνεται ...

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που διάβασα εγώ είναι ότι ο σταθμός του Θησείου θα παραμένει κλειστός, καθώς η πλευρά της ανόδου στο σημείο αυτό δεν έχει ανακαινιστεί.
Μάλλον θα πρέπει να ολοκληρωθεί και το κομμάτι αυτό, που ξεκινά λίγο πριν την αποβάθρα ανόδου του σταθμού και φτάνει λίγο μετά την πρώτη μικρή σήραγγα εκεί που βρίσκεται και η αλλαγή.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Μα τον "προγραμματισμό" να κοπούν Μετρό και ΗΣΑΠ ταυτόχρονα, ποιός τον έκανε; Είναι τελείως "αθώος";
Τα βενζινάδικα στη Μεσογείων μια φορά κάνουν χρυσές δουλειές. Το ίδιο και οι έμποροι, ειδικά ακριβών ΙΧ! Σιγά μην ανοίξει η Μεταμόρφωση...

Ανώνυμος είπε...

Εν τω μεταξυ οι γραμμες δεν εχουν ιδια τυπολογια κατασκευης με αυτες του Μετρο αλλα ειναι παρομοιες με του Προαστιακου.

Ανώνυμος είπε...

Έχεις δίκιο σε αυτό που λες φίλε συναναγνώστη για τα τυπολογία κατασκευής. Έχουν διαφορά τουλάχιστον στο σημείο μεταξύ Πετραλώνων και Θησείου γιατί μεταξύ Ειρήνης και Ηρακλείου είναι σαν του μετρό. Δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτή η επιλογή αλλά πριν ξεκινήσουν τα έργα είχα διαβάσει ότι σε κάποια σημεία, όπου αυτό είναι δυνατόν, η στρώση της γραμμής θα γίνει πάνω σε σκυρόδεμα, σαν το τμήμα Ειρήνη Ηράκλειο που σήμερα κατασκευάζεται. Πάντως νομίζω πως και σε άλλες γραμμές μετρό του εξωτερικού που έχουν κατασκευαστεί όπως οι ΗΣΑΠ, δηλαδή κατά βάση εξωτερικές ακολουθείται η ίδια μέθοδος που χρησιμοποιείται μεταξύ Πετραλώνων Θησείου (π.χ. Metropolitan, District, Circle στο Λονδίνο).

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

Πλάκα είχε αυτό που έλεγε κατ' επανάληψη η άσχετη δημοσιογράφος στο ρεπορτάζ χτες στη ΝΕΤ.
"Πρόκειται να αντικατασταθούν οι παλιές, ΞΥΛΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ."
Κάποιος πρέπει να της πει ότι λέγεται "σιδηρόδρομος" και όχι "ξυλόδρομος".
Πάντως το ρεπορτάζ μου έλυσε μια απορία. Το κέρδος χρόνου μετά την ολοκλήρωση των έργων θα είναι 7 λεπτά, δηλαδή η διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά θα γίνεται σε 44 λεπτά αντί για 51.
Παρεμπιπτόντως, οι καινούργιοι στρωτήρες είναι τσιμεντένιοι, με εξαίρεση τα τμήματα πάνω στις παλιές γέφυρες που δεν θα άντεχαν το βάρος. Εκεί μπαίνουν ξύλινοι στρωτήρες.

Ανώνυμος είπε...

εκτος απο τη μειωση του χρονου,το μεγαλυτερο κερδος θα ειναι η απαλοιψη αυτου του εκνευριστικου θορυβου που κανουν οι τωρινες γραμμες,ειδικα για εμας που ζουμε διπλα ακριβως σε αυτες

Μετρόφιλος είπε...

Πάλι καλά που δε ζητάτε την υπογειοποίηση, όπως οι περίοικοι των γραμμών του ΟΣΕ.
Οι γραμμές των ΗΣΑΠ είναι πολύ παλαιότερες από εσάς, άρα όταν πήγατε να κατοικήσετε εκεί ξέρατε ότι υπάρχει θόρυβος. Γι' αυτό δε πρέπει να παραπονιέστε.

Ανώνυμος είπε...

Δέν εἶναι καί ἄσχημη ἰδέα ἡ ὑπογειοποίηση μέχρι Περισσό. Ἤ βύθιση τῆς γραμμῆς σέ ὄρυγμα. Θά ἕνωνε κοντινές περιοχές καί θά ἐνίσχυε τή γειτονιά, ἀφοῦ εὔκολα θα γίνονταν οἱ ἐγκάρσιες διελεύσεις. Δέν καταλαβαίνω τήν εἰρωνία. Τό σχέδιο πόλης ἐπέτρεψε τήν τωρινή δόμηση καί ἠ συγκεκριμένη γραμμή δέν εἶναι δά καί ἀρχαία. Τό αἶσχος τῶν γραμμῶν τοῦ ΟΣΕ νά περνᾶνε μέσα ἀπό τήν Ἱερά Ὁδό ἤ τή Σιώκου φταῖνε οἱ πολίτες ἥ τό σχέδιο πόλεως; Σαφῶς καί γιά τό μέλλον πρέπει νά συζητηθεῖ τό θέμα τῆς ἀνισοπεδοποίησης ὄχι τόσο γιά τό θόρυβο ὅσο γιά τήν ἐπανένωση τοῦ πολεοδομικοῦ ἱστοῦ.

Ανώνυμος είπε...

Η γραμμή μπορεί να μην είναι αρχαία αλλά όταν κατασκευαζόταν η επέκταση του ΕΗΣ εκεί ήταν βοσκοτόπια. Το είπες και μόνος σου αυτοί που σχεδίαζαν την ανάπτυξη της πόλης φταίνε. Φίλε Μάνο δες παλαιά λευκώματα και θα καταλάβεις. Υπάρχουν σημαντικότερα έργα από την περιττή υπογειοποίηση μια υπάρχουσας γραμμής. Με το έργο αναβάθμισης της γραμμής η όχληση θα περιοριστεί στο ελάχιστο του ελαχίστου. Υπάρχουν περιοχές του λεκανοπεδίου που δεν έχουν μέσα σταθερής τροχιάς και προβλέπεται και η επέκταση της γραμμής προς τον Άγιο Στέφανο, έργο πολύ σημαντικό μια και ένα μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου κεντρικών λεωφόρων της Αθήνας προέρχεται από της αρκετά πυκνοδομημένες πια περιοχές βορειότερα της Κηφισιάς και των περιφερειακών δήμων που σήμερα χρησιμοποιούν η τη Εθνική ή και την Κηφισίας.

Αλέξης Παπαζήσιμος

DESIRO EMU είπε...

Πράγματι, όσον αφορά τα σχόλια δεν συμφωνώ στην προοπτική υπογειοποίησης, καθώς αυτό θα κόστιζε εκατομμύρια που θα μπορούσαν να δοθούν για πρόσθετες επεκτάσεις του Μετρό. Η αλλαγή του δικτύου γίνεται για μείωση της όχλησης και πιστεύω πως στο τέλος όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Και οι επιβάτες για μεγαλύτερη ταχύτητα και οι περίοικοι για ελάχιστο θόρυβο.

Desiro EMU είπε...

Επίσης, όσον αφορά την προοπτική επέκτασης είναι απολύτως αναγκαία, μόνο όμως η Α' φάση, δηλαδή μέχρι την Νέα Ερυθραία. Η δήμος αυτός είναι από τους μεγαλύτερους και η κορεσμένη Κηφισιά δίνει τη θέση περαιτέρω αστικοποίησης στη Νέα Ερυθραία. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως η Νέα Ερυθραία είναι η περιοχή με τις καλύτερες καφετέριες και γενικά νυχτερινή ζωή, αλλά και πολλά εμπορικά κέντρα. Επομένως η νέα γενιά (κυρίως) θα εκτιμήσει δεόντως αυτήν την επέκταση που μέχρι τώρα περιορίζονται στη Νερατζιώτισσα και Μαρούσι. Η Β' φάση στο χρόνο που διανύουμε τουλάχιστον θα είναι απόλυτα ζημιογόνα καθώς θα προσπαθήσει να εξυπηρετήσει περιοχές με πολύ χαμηλό πληθυσμό.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα