Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 19 Μαΐου 2009

Ολυμπία Οδός: Σήραγγες και προβλήματα

Το θέμα του ανασχεδιασμού του τμήματος της Ολύμπιας Οδού στο οικοσύστημα Καϊάφα και εκτός των οικισμών του Δήμου Ζαχάρως λόγω του απρόβλεπτου γεγονότος των πυρκαγιών και η αποφυγή περαιτέρω υποβάθμισης του περιβάλλοντος, τονίστηκαν χθες από ομιλητές και παρευρισκομένους στην ημερίδα με θέμα «Η κλιματική αλλαγή, οι επιπτώσεις της καταστροφής του 2007 στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, η προοπτική της πράσινης ανάπτυξης και των νέων θέσεων εργασίας».
Με λίγα λόγια στην ημερίδα που έγινε στην Αρχαία Ολυμπία σχεδιάζεται μεγάλη αύξηση του κόστους καθώς "η χρηματοδότηση του επιπλέον κόστους για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος θα πρέπει να αναληφθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης και στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο".
Ολοκληρώθηκαν οι βασικές εργοταξιακες εγκαταστάσεις στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών στις ακόλουθες περιοχές: Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Ανατολικό Αίγιο, Δρέπανο.
Η κατασκευή των νέων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου της Κορίνθου - Πατρών έχει ξεκινήσει σε τέσσερα μέτωπα για την κατασκευή των πρώτων τεσσάρων νέων σηράγγων. Το έργο κατά την ολοκλήρωση της κατασκευής θα έχει σύνολο 19 νέες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 18,5 χλμ. Η μεγαλύτερη σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 4χλμ στην περιοχή της Παναγοπούλας κοντά στον Ψαθοπυργο Αχαΐας.

Σήραγγα Δερβενίου
(Αλλεπάλληλα τμήματα σήραγγας με μεταξύ τους γέφυρα μήκους 620μ + 610μ, κατεύθυνση προς Αθήνα) Έχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η αποψίλωση του εδάφους της εισόδου της σήραγγας. Εκτελούνται εργασίες διάνοιξης των οδών προσέγγισης προς το ανατολικό μέτωπο της πρώτης σήραγγας ενώ ξεκινά άμεσα η εκσκαφή για το μέτωπο αυτής.

Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών
(Δίδυμη σήραγγα μήκους 1180μ η κατεύθυνση προς Αθήνα, 1140μ η κατεύθυνση προς Πάτρα) Έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του μετώπου της σήραγγας και βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες αντιστήριξης του μετώπου εκσκαφής.

Σήραγγα Ακράτας
(Αλλεπάλληλα τμήματα σήραγγας με μεταξύ τους γέφυρα μήκους 240μ. + 780μ. κατεύθυνση προς Αθήνα) Έχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η αποψίλωση του εδάφους της εισόδου της σήραγγας. Έχουν εκτελεστεί όλες οι εργασίες κατασκευής των πασσάλων αντιστήριξης του ανατολικού μετώπου της εκσκαφής και ολοκληρώνεται η πλάκα κάλυψης ώστε να αρχίσει η υπόγεια εκσκαφή κάτω από αυτή. Έχει επισης ξεκινησει η εκσκαφή και τοποθετήθηκε ο κεφαλόδεσμος στο δυτικό μέτωπο της σήραγγας.

Σήραγγα Πλατάνου
(Δίδυμη σήραγγα μήκους 1630μ. η κατεύθυνση προς Αθήνα και 1570μ η κατεύθυνση προς Πάτρα) Έχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η αποψίλωση του εδάφους της εισόδου της σήραγγας. Πραγματοποιούνται χωματουργικές εργασίες για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου. Τέλος έχει τοποθετηθεί η πρώτη σειρά δοκών προπορείας της διάνοιξης της σήραγγας, ενώ έχει ξεκινήσει η υπόγεια εκσκαφή και η προσωρινή στήριξη και στα δυο μέτωπα της σήραγγας.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όντως οι σηραγγες προχωρουν αρκετα γρηγορα. Παρατηρησα χθες οτι ο νεος δρομος θα βρισκεται σε αρκετα χαμηλοτερο επιπεδο απο το σημερινο.(σε υψος)

Ανώνυμος είπε...

Shmantikotato ergo kai einai eyxaristo oti proxwrei.
Ke Karagiannh mia enhmerwsh gia thn E-65?

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Δυστυχώς για τον Ε65 παρότι έχω ψάξει αρκετά δεν έχω καμία πληροφόρηση για την πρόοδο του. Νομίζω λόγω προεκλογικής περιόδου θα έχουμε σύντομα νεα...

Ανώνυμος είπε...

mia erwtisi ke Karagiannh.pois einai o E-65?to korinthos tripoli kalamata i to maliakos kleidi imathias?

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Κανένας απο τους 2. Είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που ξεκινάει απο Λαμία και μέσω Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας θα καταλήγει στα Γρεβενά σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

spiros go είπε...

simantikotato ergo ,kai eime kai ego xaroumenos pou epitelous xekinise .
pistevo xoris na eime mihanikos,oti oi sirages tha ginoyn grigora (se sxesi me me tin kakia skala gia parathigma)dioti apo'ti vlepo ta vouna ekei einai sathra kai olo xoma(nomizo).
eida akomi kai dianixi tou dromou stin korintho ekei pou teleionei o autokinitodromos athinon korinthou gia metepita sindesi.
mia erotisi k.karagiani.Ti ginete me tin ionia odo sto komati antirio-aggelokastro? euxaristo.

Ανώνυμος είπε...

Όπως είχα γράψει σε προηγούμενα σχολιά μου τα έργα στο κομμάτι από Κόρινθο έως Πάτρα έχουν ήδη αρχίσει και όπως λέγεται τον Ιούνιο τα εργοτάξια θα αυξηθούν οπότε θα έχουμε νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Όσον αφορά από Πάτρα έως Πύργο με εξαίρεση τα πρώτα 15 χιλιόμετρα που αλλάζει η αρχική χάραξη λόγω αντιδράσεων,στον υπόλοιπο δρόμο δεν υπάρχει πρόβλημα και ήδη εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια.
Τέλος για το τμήμα Πύργος-Τσακώνα είχα πεί ότι λόγω προβλημάτων χάραξης στον Καιάφα και στο Καλό Νερό μπορεί να καθυστερήσει η ολοκληρωσή του,αλλά μετά από αυτό που διάβασα ότι η Ευρωπαική ΄Ενωση μπορεί να καλύψει το επιπλέον κόστος νέας χάραξης που ενδεχομένως προκύψει λόγω των πυρκαγιών του 2007 ειδικά για την περιοχή της Ζαχάρως για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές,με κάνει λίγο πιο αισιόδοξο ότι μπορεί να βρεθεί σύντομα μια λύση.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα