Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Τραμ Κύπρου: Μελέτη σύνδεσης Λευκωσίας-Λεμεσσού-Λάρνακας

Η Κύπρος παρότι έχει ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό σύστημα υπεραστικών κλειστών αυτοκινητόδρομων ευρωπαϊκών προδιαγραφών στα μέσα μαζικής μεταφοράς βρίσκονται αρκετά πίσω. Ίσως γιατί δεν έχει τα προβλήματα που παρουσιάζουν άλλες χώρες και γιατί τα αστικά της κέντρα δεν έχουν υπερπληθυσμιακές τάσεις.
Οι Κύπριοι όμως αποδεικνύουν ότι είναι ανήσυχος λαός και τηρούν τη λαϊκή ρήση "των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν". Έτσι τα τελευταία χρόνια έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορα σενάρια για την ανάπτυξη τρένου ή μέσων μαζικής μεταφοράς στις μεγαλύτερες πόλεις του νησιού. Πλέον όμως φαίνεται πως ωριμάζει η ιδέα για την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς και στην Κύπρο. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα Κυπριακής εφημερίδας το λιμάνι της Λεμεσού μπορεί να συνδεθεί με τραμ (προφανώς με προαστιακή διάθεση) με την πόλη με τραμ με την πόλη της Λεμεσού και ακολούθως η γραμμή να επεκταθεί μέχρι τη Λευκωσία. Από την πρωτεύουσα του νησιού, το τραμ μπορεί να κατευθύνεται στη Λάρνακα και από εκεί στο αεροδρόμιο της πόλης.
Πρόκειται για μελέτη η οποία θα εκπονηθεί στο πλαίσιο της ένταξης της Κύπρου στα διευρωπαϊκά δίκτυα, παρόλο ότι δεν συνδέεται οδικώς με χώρες τις Ε.Ε. Η φιλοσοφία των διευρωπαϊκών δικτύων αποβλέπει στη σύνδεση πόλεων μιας χώρας με τα αεροδρόμια και λιμάνια της.
Η Κύπρος θα εισπράξει μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για τη διενέργεια μελέτης δρομολόγησης τραμ. Στην περίπτωση που θα υλοποιηθεί η δρομολόγηση τραμ, αυτό θα κάνει στάσεις σε διάφορα σημεία όπου υπάρχουν μεγάλες κοινότητες για να παίρνει ή να αφήνει επιβάτες. Το τραμ θα κινείται παράλληλα και δίπλα από τους υπεραστικούς αυτοκινητόδρομους.
Για να εφαρμοστεί η λειτουργία του τραμ κατά μήκος της διαδρομής Λεμεσού -Λευκωσίας-Λάρνακας και αεροδρομίου θα πρέπει να απαλλοτριωθούν και ιδιωτικές εκτάσεις που βρίσκονται κατά μήκος των δρόμων. Το τραμ θα παραλαμβάνει επίσης επιβάτες από τα νοσοκομεία και το πανεπιστήμιο. Παράλληλα, στο πλαίσιο διεξαγωγής δεύτερης μελέτης για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας, οι μελετητές θα εξετάσουν και την πιθανότητα δρομολόγησης τραμ το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων των δήμων της μείζονος Λευκωσίας.
Στην περίπτωση του τραμ της Λευκωσίας, αρχικά είχαν γίνει σκέψεις για την κατασκευή δύο γραμμών. Με βάση την προσέγγιση αυτή, η μία γραμμή θα προέρχεται από τη Λακατάμια και η δεύτερη από τα Λατσιά.
Την ιδέα δεν απορρίπτουν δήμαρχοι πόλεων της Λευκωσίας, δεδομένου ότι θα αναληφθούν συντονισμένες ενέργειες ώστε να διασφαλιστεί, κατά το δυνατόν, η επιτυχία ενός τόσο δαπανηρού εγχειρήματος. Το τραμ της Λευκωσίας, σε περίπτωση που κατασκευαστεί, θα λειτουργεί σε συνεργασία με τα λεωφορεία που θα εξυπηρετούν την πόλη, δεδομένου ότι το τραμ δεν μπορεί να εκτελέσει όλες τις διαδρομές που εκτελούν τα λεωφορεία.
Στο πλαίσιο της μελέτης θα ερωτηθούν και εργαζόμενοι ή και κάτοικοι κατά πόσο προτίθενται να το χρησιμοποιούν.
Να λοιπόν που η Κύπρος αρχίζει και δραστηριοποιείται με μια επαναστατική μελέτη για αστικό και προαστιακό και υπεραστικό Τραμ που θα ενώσει τις 3 μεγαλύτερες πόλεις του νησιού και τα επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικά για την υλοποίηση ή μη του μεγάλου αυτού εγχειρήματος.
Να γνωρίζουμε πως οι υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι της Κύπρου είναι ολοκληρωμένοι στο σύνολο τους εδώ και χρόνια όταν στην Ελλάδα παλεύουμε να ολοκληρώσουμε τις βασικές εθνικές οδικές συνδέσεις το 2015...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μια καταπληκτική πρόταση που ελπίζω να υλοποιηθεί. Θα είναι πραγματικά υπέροχο να αποκτήσει και η Κύπρος ένα μέσο σταθερής τροχιάς, είτε αν γίνει τραμ ή προαστιακός ή και τα δύο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Κύπρος είχε σιδηρόδρομο (Κυπριακοί Κυβερνητικοί Σιδηρόδρομοι) τον οποίο τον ξήλωσαν οι Βρετανικές κατοχικές δυνάμεις γύρω στην δεκαετία του 50. Χαίρομαι δε ιδιαίτερα για την Κύπρο όπως χαίρομαι για κάθε τέτοια πρόταση που αφορά Ελληνικές περιοχές.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Σωστα αυτα, αλλά για να σκεφτουμε τη μορφολογία της Ελλάδας και της Κύπρου, το μήκος και τα χρήματα που απαιτούνται για κάτι ανάλογο.

Μετρόφιλος είπε...

Πού ακούστηκε τραμ να συνδέει ξεχωριστές πόλεις; Αυτή είναι δουλειά του σιδηροδρόμου. Φαίνεται ότι οι Έλληνες μπερδεύουμε τις έννοιες.

Ανώνυμος είπε...

Η Κύπρος χρειάζεται σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των πόλεων. Είναι αρκετές χιλιάδες αυτοί που καθημερινά πηγαίνουν με αμάξι στη Λευκωσιά για δουλειά και αντίστροφα προς τα παράλια το Σαββατοκύριακο.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα