Το Αεροδρόμιο Μακεδονία που είναι το σημαντικότερο αεροδρόμιο της Βόρειας Ελλάδας και 2ο τη τάξη Ελληνικό Αεροδρόμιο ετοιμάζεται ...να απογειωθεί. Τον Ιούλιο του 2011 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία», κατά περίπου 1.000 μέτρα, μέσα στη θάλασσα.
Η σύμβαση για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005, έχει προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ και συμβατική ημερομηνία παράδοσης τον Ιούλιο του 2011. Αν και ξεκίνησε κάπως διστακτικά αυτή τη στιγμή το έργο πραγματικά φορτσάρει.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, ο αερολιμένας της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περισσότερες πτήσεις, ακόμη και υπερατλαντικές με την αναβάθμιση του και πλέον δεν θα το σταματά ούτε η ..ομίχλη καθώς, με την επέκταση του διαδρόμου -σε συνδυασμό με το σύστημα ενόργανης προσγείωσης και αυτόματης προσέγγισης ILS 2 που είναι εγκατεστημένο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»-, θα πραγματοποιούνται προσγειώσεις αεροπλάνων ακόμη και όταν επικρατεί ομίχλη και χαμηλή νέφωση. Έτσι θα μειωθούν σημαντικά οι μέρες που το αεροδρόμιο κλείνει.
Αυτό διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών, Ευριπίδης Στυλιανίδης, που χτες επιθεώρησε τις εργασίες του αεροδρομίου «Μακεδονία». Το έργο, που κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς, θα αναβαθμίσει συνολικά τον αερολιμένα, καθώς θα μπορεί να υποδέχεται με ασφάλεια όλους τους τύπους αεροσκαφών που υπάρχουν σήμερα.
Η αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης του αεροδρομίου «Μακεδονία», αλλά και η καθιέρωση δρομολογίων μακρινών αποστάσεων συγκαταλέγονται στα οφέλη που θα προκύψουν από το έργο.
Επιπλέον, οι περιοχές που βρίσκονται βόρεια του αεροδρομίου και σήμερα «υποφέρουν» από το θόρυβο των αεροπλάνων (Ν. Ρύσιο, Καρδία, Τρίλοφος, Πλαγιάρι κ.λπ.) θα «ανακουφιστούν», καθώς η διαδικασία προσγείωσης και απογείωσης θα γίνεται από την πλευρά της θάλασσας. Κι αυτό καθώς ο διάδρομος προσαπογειώσεων 10/34 που χρησιμοποιείται σήμερα θα λειτουργεί ως εφεδρικός, τις μέρες που το αεροδρόμιο θα έχει μεγάλη κίνηση, αλλά και όταν θα σημειώνεται μεγάλος κυματισμός και θα εμποδίζεται η προσγείωση των αεροπλάνων στο διάδρομο εντός της θάλασσας.
Εγώ έχω την απορία αν ο διάδρομος ο οποίος θα εκτείνεται μέσα στη θάλασσα θα δημιουργεί προβλήματα ακόμα με μικρό κυματισμό.
Μεταξύ άλλων ο Υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι «Έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο και το τρίτο τμήμα του εμπορευματικού σταθμού και είναι στις προθέσεις μας η τόνωση των εμπορευματικών αερομεταφορών από τη Θεσσαλονίκη, ώστε να στηριχτεί η προσπάθεια εξαγωγών που καταβάλλουν οι βιομηχανίες και ο αγροτικός κόσμος της Βόρειας Ελλάδας».
Η επέκταση του διαδρόμου 10/28 γίνεται μέσα στη θάλασσα, σε μήκος 1.000 και πλάτος 450 μέτρων, ώστε να αποκτήσει συνολικό μήκος 3.440 μέτρα. Σήμερα, στη θαλάσσια περιοχή όπου θα βρίσκεται το 2011 ο διάδρομος προσαπογειώσεων οι εργασίες εκτελούνται με χώμα που έρχεται από το Λιτόχωρο και τους Ταγαράδες.
Επίσης ο Υ.ΜΕ δήλωσε: Η επέκταση του αεροδιαδρόμου, ένα σημαντικό έργο το οποίο στοιχίζει 246 εκατ. ευρώ, η αναμόρφωση τόσο του εμπορικού όσο και του επιβατικού κέντρου, είναι από τις προτεραιότητες μας.
Στόχος είναι να βελτιώνονται διαρκώς οι υπηρεσίες στο αεροδρόμιο αυτό, ώσπου να μπορέσει να γίνει πραγματικά μια από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου στη χώρα, σημαντικότερη από ότι είναι, παίζοντας και ένα ρόλο περιφερειακό, πιο διεθνή. Είμαστε στις 55.000 αφίξεις, είναι μερικά εκατομμύρια διακινούμενοι επιβάτες. Ο στόχος είναι να ενισχυθούν οι εμπορευματικές μεταφορές και έτσι η Θεσσαλονίκη να αρχίσει πια να παίρνει στην πράξη το ρόλο που δικαιούται, είτε ως συμπρωτεύουσα είτε ως οικονομική πρωτεύουσα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και πιστεύω σύντομα θα μπορέσουμε να εγκαινιάσουμε αυτό το έργο. Την ίδια στιγμή έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο και τρίτο τμήμα του Εμπορευματικού Σταθμού. Είναι στις προθέσεις μας να τονωθούν και οι εμπορικές μεταφορές, οι αερομεταφορές από τη Θεσσαλονίκη, στηρίζοντας την προσπάθεια εξαγωγών που κάνουν οι βιομηχανίες όσο και ο αγροτικός κόσμος της Β. Ελλάδος.
Μέχρι στιγμής όλα βαίνουν καλώς για το Αεροδρόμιο Μακεδονία και όταν παραδοθεί με το νέο του πρόσωπο σε 2 περίπου χρόνια θα είναι άλλο ένα δυνατό χαρτί για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και ελπίζω με την δρομολόγηση της επέκτασης του Μετρό από τη Μίκρα στο Αεροδρόμιο η Θεσσαλονίκη πλέον να μπει στο club των σύγχρονων μητροπόλεων της Ευρώπης.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 2 ημέρες
4 σχόλια:
Πέρα από τον αεροδιάδρομο, τίποτα πιο εμφανές στην αναβάθμιση του αεροδρομίου δεν βλέπω να γίνεται, τουλάχιστον για την ώρα. Δυστυχώς το συγκεκριμένο κτήριο του αεροδρομίου παρά είναι μικρό για τον αριθμό των επιβατών. Υπάρχουν παντού ουρές λόγω της έλλειψης χώρου ή προσωπικού, είτε check in θα είναι αυτή, ή έλεγχος πριν την επιβίβαση ή αναμονή για τις αποσκευές... Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν 2-3 πτήσεις ταυτόχρονα γίνεται πανικός... Μόνο με τον αεροδιάδρομο δεν γίνεται ιδιαίτερη βελτίωση του αεροδρομίου, για τα μάτια του επιβάτη, επισκέπτη...
τα παραπονα σου στην υπεροχη κυβερνηση μας που παρεπεμψε το 2005 το εργο κατασκευης του νεου αεροσταθμου στην κατασκευη μεσω..ΣΔΙΤ(στις καλενδες δηλαδη)ασχετα αν αυτο ηταν ετοιμο να αρχισει μεσω Γ ΚΠΣ-ΕΣΠΑ..ξαναψηφιστε τους να αποφασιζεται η κατασκευη εργων στην τυχη και η φοροδιαφυγη να ρυθμιζεται απο τη..λοτταρια!!!
Πολύ σημαντικό έργο. Προβλέπεται αναβάθμιση-επέκταση του επιβατικού σταθμού με φυσούνες,κιλιόμενες σκάλες κλπ?
Σημαντικό έργο η επέκταση του διαδρόμου αλλά χωρίς την κατασκευή νέου τέρμιναλ θα είναι δώρο άδωρον αφού το υπάρχον τέρμιναλ μετά βίας μπορεί να εξυπηρετήσει 5 εκ. επιβάτες το χρόνο.
Γι΄αυτό είναι μεγάλη η ανάγκη για το νέο τέρμιναλ που θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και διπλάσιους επιβάτες από το υπάρχον και πρέπει άμεσα να ενταχθεί στο Δ΄ΚΠΣ αφού έχει ώριμη μελέτη από το 2004 και μπορεί να κατασκευαστεί μέχρι το 2013.
Δημοσίευση σχολίου