Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Μαΐου 2009

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: το 2012 έτοιμες οι σήραγγες στα Τέμπη

Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι ένας δρόμος ποιοτικός σχεδόν στο σύνολο του. Ξεκινάει από τις Ράχες στο τέλος του πετάλου του Μαλλιακού Κόλπου και καταλήγει στο Κλειδί Ημαθίας. Είναι σαφές ότι πρόκειται για το καλύτερο τμήμα των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων τόσο από τεχνικής πλευράς όσο και από αισθητικής.
Τα έργα έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο και όλα κυλούν ομαλά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο τέλος του 2012 όλος ο δρόμος θα είναι έτοιμος.
Τα πιο σημαντικά έργα είναι φυσικά οι σήραγγες των Τεμπών που με τη λειτουργία τους σε 3 χρόνια θα ανακουφίσουν τους οδηγούς απαλλάσσοντας μας από τον διαχρονικότερο φονικό δρόμο στα Ελληνικά οδικά χρονικά.
Οι δίδυμες σήραγγες στο εργοτάξιο του Ομολίου (στα Τέμπη) είναι μήκους 6 χλμ. Συνολικά θα κατασκευαστούν δίδυμες σήραγγες 23 χλμ. και 2 χλμ. γέφυρες, ενώ οι μεγαλύτερες σε μήκος, 750 μέτρων, είναι αυτές που ξεκινάνε στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου από τον Μαλιακό μέχρι το Κλειδί Ημαθίας ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 850 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στο κόστος των έργων που βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη στα Τέμπη, τα οποία είναι και τα πιο δύσκολα.
Πρόσφατα λόγω της προεκλογικής περιόδου επισκέφθηκαν τα εργοτάξια των σηράγγων ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και έτσι ενημερωθήκαμε όλοι ότι το έργο κυλάει ομαλά. Με την ολοκλήρωση των Τεμπών ολοκληρώνεται ο Άξονας Αθήνα- Θεσσαλονίκη μετά από σχεδόν 30 χρόνια εργασιών(περίπου από το 1985 άρχισαν τα πρώτα τμήματα να γίνονται αυτοκινητόδρομος).
Εν τω μεταξύ σε πρόσφατο ταξίδι μου διέσχισα το δρόμο και διαπίστωσα την έναρξη εργασιών νέου ασφαλτοτάπητα κυρίως στο τμήμα Κατερίνη-Κλειδί και σε αρκετά σημεία υπάρχουν παρακάμψεις στις οποίες οι οδηγοί πρέπει να ελλατώνουν ταχύτητα και να ακολουθούν τα σήματα. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2009 σύμφωνα και με το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Μικρές εργασίες εντόπισα και στο τμήμα Ράχες-Λάρισα αλλά σε περιορισμένο βαθμό. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η εντατικοποίηση των εργασιών και έτσι περισσότερα εργοτάξια θα φανούν κυρίως στο τμήμα Τέμπη- Κλειδί Ημαθίας.

4 σχόλια:

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Πέρασα σήμερα το "πέταλο". Ωραίος δρόμος και καλή κατασκευή ως τη Λαμία. Η παράκαμψη Λαμίας όμως έχει εγκαταλειφθεί και μονάχα κάτι τεράστιες τσιμεντοκολώνες προβάλλουν σαν τον χάρο στη μέση του πουθενά. Υποτίθεται θα ήταν γέφυρες του ρεύματος κυκλοφορίας που λείπει! Το ίδιο και το τμήμα Στυλίδα-Ράχες. Δείχνει κι αυτό στοιχειωμένο. Ωστόσο, έργο γίνεται με ελληνικούς ρυθμούς ασφαλώς, όπως η παράκαμψη Αγρινίου και η ολοκλήρωση της Εγνατίας. Ακόμη, επισκευές του υφιστάμνεου δικτύου, με εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις και αλλαγή/ενίσχυση των διαχωριστικών νησίδων. Με το Περιβάλλον όμως τι γίνεται κ. Σουφλιά; Ο Ασωπός και όχι μόνο περιμένει δραστικές λύσεις. Είστε και Περιβάλλοντος κ. Σουφλιά, όχι μόνο Δημοσίων Εργων. Μην το ξεχνάτε!

Ανώνυμος είπε...

Ergo h kybernhsh touth exei na deiksei arketo monon stis ypodomes, an kai tha symfwnhsw me ton Ko Giakoumakh, oi rythmoi einai syxna apelpistika argoi.

Eimeha oloi xaroumenoi giati oi dromoi anaptykseis ylopoiountai. Na prosthesw oti h onomasia twn dromwn einai poly elkystikoi, egnatia, ionia, aigaiou...

Kalo tha htan twra kai prin tis epomenes ekloges na mpoun se ena louki opws leme ta ekshs sobarotata erga.

(1) H epektash tou metro ston Peiraia, einai aparadekto na mhn bgainei akomh h apofash gia ton meiodoth mhnes meta, afou prokeitai ousiastika peri epanalhpshs tou diagwnismou me enan stahmo ligotero (tragopapes blepete...)

(2) H epektash ths grammhs U tpu metro Athhnwn, h noumero 4. As mathoume epitelous kati kainourgio, pote tha ksekinhsei h diadikasia?

(3) H ypothalasia Thessalonikhs, tha einai krima na akyrwthei meta apo toso entones prospatheies, ti kanei ekei to YPEXODE?

(4) Taxista na proxwrhsei to neo aerodromio sthnh Krhth, to nhsi to xreiazetai.

(5) Piesh ston mallon ligo Ko stylianidh gia ton OSE kai tis anakainhseis kai epektaseis twn sidhrodromwn mas.

(6) Tram ston Peiraia amesa, kourasthkame na perimenoume.

(7) Pezodromhsh ths Athhnas, pote epitelous ???

(8) Mouseio sto FIX pote?

(9) Mhtropolitiko parko, ksekinhste!

(10) Dwsete to ypourgeio peribalontos se enan gnwsth texnokrath prosttespete tis limnes mas.

(11) Epektaseis attikhs odou notia kai sthn Rafhna, twra!

Ke Karagiannh nomizw an probalete aythn thn thematologia entonws kati mporei na bgei...

Xairetismous
Anastashs Tsirigkidhs

NIKOS, HALANDRI είπε...

Το θέμα της ανάρτησης είναι Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και τα σχόλια που αναρτήθηκαν ελάχιστα είχαν σχέση με το θέμα. Μέχρι και το μουσείο ΦΙΞ αναφέρθηκε!!

Ανώνυμος είπε...

Kai ta dyo sxolia anaferontai sto ergo alla synexizoun ton dialogo gia ta ypoloipa erga

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα