Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 10 Μαΐου 2009

Τραμ Αθήνας: κατατέθηκαν οι προσφορές προσωρινός μειοδότης η Θέμελη ΑΕ

Ο διαγωνισμός για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Τραμ από το ΣΕΦ στον Πειραιά προχώρησε και επτά προσφορές κατατέθηκαν για την επέκταση του τραμ στο Πειραιά. Από αυτές η μία απορρίφθηκε (Γαντζούλας) με αποτέλεσμα να συνεχίζουν οι υπόλοιπες 6 εταιρείες και Κοινοπραξίες.
Ο διαγωνισμός, συνολικής δαπάνης 77 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ (σύνολο 92εκ€), και περιλαμβάνει τις εργασίες για την επέκταση του δικτύου τραμ στο Πειραιά, ενώ άλλος ξεχωριστός διαγωνισμός θα υπάρξει για την προμήθεια τροχαίου υλικού που θα καλύψει τις ανάγκες από την επέκταση αυτή.
Οι εταιρείες και Κοινοπραξίες που έδωσαν τις προσφορές τους είναι οι:
1. Θεμέλη.
2. Ελληνική Υδροκατασκευή.
3. Τέρνα Ενεργειακή – Τομή (Ελλάκτωρ).
4. Τοξότης Τεχνική Εταιρεία.
5. ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ – Impregilo.
6. ΕΤΕΘ (J&P Άβαξ).
Οι οικονομικές προσφορές που κατατέθηκαν περιείχαν, μεγάλες εκπτώσεις που σίγουρα προβληματίζουν για την ποιότητα του έργου, οι οποίες έφτασαν στα επίπεδα του 30-40%. Όπως ήταν φυσικό οι ενστάσεις μεταξύ των σχημάτων ξεκίνησαν καθώς το οικονομικό ενδιαφέρον για αυτό το έργο είναι αρκετά μεγάλο.
Σύμφωνα με εισήγηση της Επιτροπής Διαγωνισμού (συγκροτούμενη από μη στελέχη της ΤΡΑΜ Α.Ε.) προσωρινός μειοδότης είναι η εργοληπτική επιχείρηση ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι ακόμα αφού θα περιμένουμε την ανάδειξη του οριστικού μειοδότη ύστερα από επίσημη ανακοίνωση της Αττικό Τραμ ΑΕ που αναμένεται να γίνει σχετικά σύντομα αφού η εταιρεία επιθυμεί η ανάδειξη του αναδόχου να γίνει σύντομα, ώστε να ξεκινήσουν αμέσως τα έργα της επέκτασης, τα οποία έχουν ήδη καθυστερήσει τουλάχιστον 3 χρόνια.
Να σας επισημάνω ότι από την υπογραφή της σύμβασης χρειάζονται 750 ημερολογιακές ημέρες (2 χρόνια και κάτι δηλαδή) για την ολοκλήρωση των εργασιών. Αυτό σημαίνει πως όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν οι γνωστές καθυστερήσεις μάλλον το Φθινόπωρο του 2011 το Τραμ θα αρχίσει να κυλάει στους δρόμους του Πειραιά.
Είναι ο πρώτος φετινός μεγάλος διαγωνισμός που έγινε και περιμένουμε με αγωνία και τους επόμενους προκειμένου πολλά από τα "κολλημένα" έργα των τελευταίων ετών. Ο διαγωνισμός της Αττικό Τραμ είναι αρκετά σημαντικός τόσο για την μελλοντική πορεία του Τραμ στην Αθήνα όσο και για την εξομάλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Πειραιά που θα περάσει από σημαντικές δυσκολίες αφού αναμένεται στα τέλη του έτους να αρχίσουν και τα αντίστοιχα έργα του Μετρό για την επέκταση προς Πειραιά.

33 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Αυτό το έργο θα δυσκολέψει τη ζωή των Πειραιωτών για όσο διάστημα θα είναι υπό κατασκευή. Γι' αυτό πρέπει να επιλεγεί μια σοβαρή εταιρεία που να το τελειώσει εντός του χρονοδιαγράμματος. Όσο καθυστερεί η ολοκλήρωση, τόσο θα διαιωνίζεται το κυκλοφοριακό χάος.
Όχι ότι θα λυθεί το κυκλοφοριακό μετά την ολοκλήρωση του τραμ, μην τρελαθούμε. Απλά σκέφτηκαν ότι έτσι όπως είναι τώρα, το τραμ δεν είναι οικονομικά βιώσιμο. Ας βάλουμε λοιπόν άλλο ένα εμπόδιο στους ήδη στενούς δρόμους του Πειραιά και ας πάνε να πνιγούν οι Πειραιώτες.
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο Α ξήλωσε το τραμ, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο Β το επανέφερε. Τώρα η μόνη ελπίδα μας είναι τα διδυμάκια για να το ξαναξηλώσουν!

Yank_o είπε...

Το τραμ συναντά πάντοτε πολλές αντιδράσεις όταν "μπαίνει" στο κέντρο της πόλης. Οι δρόμοι είναι στενοί, πράγματι, γεμάτοι απ' όσους διπλοπαρκάρουν (αφήνοντας άδεια τα γκαράζ), σέρνονται (κάποιοι σε μετακινήσεις που θα μπορούσαν να είχαν γίνει με άλλο μέσο) ή καταλαμβάνουν βάναυσα τον λιγοστό χώρο που έχει προβλεφθεί για τους άλλους (πεζούς κ.λπ.). Το τραμ, πέρα από την συμβολή του στο κυκλοφοριακό (μεγαλύτερη κυκλοφοριακή ικανότητα απ' όση έχει ένας δρόμος πηγμένος με αυτοκίνητα όπου μόνος επιβαίνων είναι ο οδηγός), "τακτοποιεί" πιο ισορροπημένα τον αστικό χώρο. Οι Πειραιώτες ρωτήθηκαν, αντέδρασαν (οι φωνές κάποιων, απομάκρυναν το τραμ από την ιδανική, μέσω Τζαβέλλα, διαδρομή) και εν τέλει νομίζω ότι εκπροσωπήθηκαν ικανοποιητικά στη μακρά διαβούλευση. Συμφωνώ για το ότι χρειάζεται σοβαρή εταιρεία αλλά και κυρίως σοβαρή ΣΥΜΒΑΣΗ ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο ατέρμονων έργων.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Μετρόφιλε μας ζαλίζεις με την εμπάθειά σου εναντίον του πλέον φιλικού μέσου σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. Εσύ αν θες να νοιώθεις τριτοκοσμικός όπως κάποιοι άλλοι που χτυπούν το τραμ, δικαίωμά σου.
Προφανώς λησμονείς την σύγχρονη ιστορία του τόπου και ποιές συνθήκες οδήγησαν στο ξήλωμα των τραμ και την καταστροφή της νεοκλασσικής Αθήνας. Συνθήκες παραλογισμού λόγω του εμφυλίου. Επομένως, το επιχείρημα για τον Καραμανλή τον πρεσβύτερο δεν ευσταθεί. Ο τελευταίος υπό ομαλές συνθήκες πρόσφερε στον τόπο θετικό έργο μετά το 1974. Οσο για τον ανηψιό του, δεν επενέφερε κανένα τραμ, μιας και αυτό έγινε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Οσο για τα δίδυμα του νυν πρωθυπουργού, πιστεύω όταν μεγαλώσουν να ενταχθούν στους...Οικολόγους!
Οσο για την όχληση, λόγω της ταχείας προκατασκευής δεν υπάρχει πρόβλημα. Στη Γαλλία που ήμουν και κατασκευαζόταν τραμ υπήρχε καθημερινή ενημέρωση από τον δήμο. Ελπίζω να γίνει και εδώ. Το Μετρό Θεσσαλονίκης αντίθετα, έχει κάνει την πόλη άνω κάτω, έμποροι διαμαρτύρονται ότι τοςυ κατέστρεψαν τα εργοτάξια και θα διαμαρτύρονται για τα επόμενα 5 χρόνια, που υποτίθεται θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή, όταν το ένα αυτοκίνητο θα καβαλάει το άλλο στους ήδη κορεσμένους δρόμους της. Άρα, όπως και το κάθε μοναχικό Μετρό, δώρον άδωρον.

Ανώνυμος είπε...

Ο συναναγνώστης Μετρόφιλος φαίνεται πως δεν έχει ταξιδέψει και πολύ στο εξωτερικό σε πολιτισμένες χώρες όπου υπάρχουν συνδυασμένα μέσα μεταφοράς.
Τα τραμ δε, είναι βασικό μέσο όπου μαζί με το μετρό και λιγότερο λεωφορεία και τρόλλεϋ κάνουν ανθρώπινες πόλεις. Ταυτόχρονα βέβαια δεν υπάρχουν νεοέλληνες όπου "κουράζονται" με το παραμικρό και "ταλαιπωρούνται" με το παραμικρό, αντιθέτως υπάρχουν άνθρωποι με νοοτροπία όπου βλέπουν το αυτοκίνητο σαν καρκίνωμα. Τέλος δεν υπάρχουν πολιτικές και πολιτικοί, αλλά ούτε και υπήρξαν ποτέ που να ξήλωσαν τα τραμ. Τα δίκτυα τριπλασιάσθηκαν όταν οι δικοί σου τα ξηλώνανε για εξυπηρετήσουν τους αιωνίως κουρασμένους και ταλαιπωρημένους νεοέλληνες ψηφοφόρους τους. Ευτυχώς για αυτές τις πόλεις του εξωτερικού. Κοίταξε που είναι σήμερα και δες τα δικά μας τα χάλια προερχόμενα από αυτούς που λατρεύεις.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

Η αξία του κάθε μέσου μεταφοράς φαίνεται όταν απεργεί. Έτσι και απεργήσουν οι 3 γραμμές του μετρό της Αθήνας (ευτυχώς αυτό σπάνια συμβαίνει, αφού ανήκουν σε 2 διαφορετικούς φορείς εκμετάλλευσης) η κίνηση παραλύει. Παίρνουν όλοι τα ΙΧ τους και γίνεται το έλα να δεις. Αν απεργήσει το τραμ, η απεργία περνάει σχεδόν απαρατήρητη. Οι λιγοστοί έτσι κι αλλιώς επιβάτες εξυπηρετούνται από τα λεωφορεία. Αν απεργήσουν τα λεωφορεία, πάλι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, αφού καλύπτουν κάθε γωνιά του λεκανοπεδίου και όχι μόνο. Αν απεργήσουν τα ταξί, λύνεται αυτομάτως το κυκλοφοριακό!!!
Έχω επισκεφτεί ένα σωρό πολιτισμένες πόλεις του εξωτερικού. Βασικό κριτήριο για να διαλέξω μια πόλη είναι να έχει μετρό. Στα τέλη του Μαΐου θα πάω για λίγες μέρες στη Λοζάνη για να θαυμάσω από κοντά το μετρό της που παραδόθηκε πρόσφατα. Είναι η μικρότερη πόλη στον κόσμο που έχει μετρό (250.000 κάτοικοι). Είναι σαν να είχαμε μετρό στην Πάτρα!!!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Μετρόφιλε

πάλι χρησιμοποιείς παραπλανητικά επιχειρήματα. Για πες μας τι δίκτυο τραμ έχει η Αθήνα, 25 χλμ ακόμη(!!), εκ των οποίων τα 15 είναι παραλιακή γραμμή! Η Βιέννη, η Πράγα ή το Βερολίνο που έχουν δίκτυα τραμ άνω των 200 χλμ στο βαρύ αστικό ιστό, εκεί να δεις αν απεργήσει το τραμ τι θα συμβεί. Οσο για τη Βιέννη, οι ντόπιοι χρησιμοποιούν κυρίως τραμ, το Μετρό κάτι λαθραίοι που τους ψάχνει η αστυνομία. Οσο για την Ελβετία, βασικό μέσο σε όλες τις πόλεις της είναι το τραμ. Το Μετρό είναι δίκτυο σηράγγων που δεν ομορφαίνει τις πόλεις. Αντίθετα, το σύγχρονο τραμ προσθέτει αισθητική και χρώμα στο σκούρο φόντο, ειδικά των ελληνικών πόλεων. Εμάς μας ενδιαφέρει η επιφάνεια πρωτίστως. Εκεί ζούμε και κινούμεθα. Παντού ΙΧ που θες εσύ επειδή έχεις κόλλημα. Εμείς όχι. Θέλουμε χώρο για τους πεζούς και ποδηλάτες πρωτίστως. Χώρο που μόνο το τραμ προσφέρει απλόχερα. Οι πόλεις δεν ανήκουν στα ΙΧ, στο Μετρό και στα ποντίκια αλλά στους ανθρώπους πρωτίστως. Να γίνει και η γραμμή 4 του μετρό (πότε;) και να πυκνώσει με τραμ να τελειώνουμε. Ευτυχώς οι νοοτροπίες του '50 σύντομα θα είναι παρελθόν και σε επίπεδο διακυβέρνησης.

Galatsi είπε...

Βρε Γιακουμάκη, δεν ξέρω τι δουλειά κάνεις, αλλά πρέπει να έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο... Επιμένεις ότι το τραμ είναι καλύτερο από το μετρό.. Γιατί? Πηγαίνει πιο γρήγορα? Με το να επιμένεις ότι το μετρό είναι χάλια, γίνεσαι γραφικός. Μπορείς να συγκρίνεις τα λεωφορεία με το τραμ (προτιμώ κι εγώ το τραμ), αλλά όχι το μετρό με το τραμ. Το μετρό ΔΕΝ ασχημαίνει την πόλη, γιατί ΔΕΝ φαίνεται. Πάει γρήγορα, κάθεσαι ελάχιστα μέσα κι έχεις χρόνο να κάνεις ο να κάνεις ό,τι άλλο θέλεις.. Για να ομορφύνει η πόλη χρειάζονται πεζοδρόμια, ελευθεροι χώροι και όχι το τραμ.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Καλά εντάξει, είναι βολικό να αλλάζει κάποιος ονόματα και να λέει άλλα αντί άλλων παραποιώντας τα όσα γράφω. Εγώ δεν υποστήριξα πουθενά ότι το τραμ είναι "καλύτερο" του μετρό, ούτε και ότι το "μετρό" είναι καλύτερο του τραμ. Αυτά είναι χαζομάρες γιατί πρόκειται για διαφορετικά μέσα, που, όπως ορθώς ανέφερε πριν ο νουνεχής κ. Παπαζήσιμος, πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά.
Τώρα, για το χρόνο. Ως ενεργός πολίτης και μέλος των Οικολόγων, δεν ασχολούμαι μόνο με τη δουλειά μου. Εκτός αυτής κάνω και πολλά άλλα χωρίς αμοιβή επειδή τα πιστεύω. Ενα από αυτά είναι, όπου μπορώ, η στήριξη στο τραμ εδώ και 5 χρόνια! Ωστε να νοιώθω εντάξει τουλάχιστον με τη συνείδησή μου που δεν αφήνω να περνάει αναπάντητη η προπαγάνδα εναντίον του και οι ανακρίβειες των διάφορων..."μετρόφιλων".

Μετρόφιλος είπε...

Θα ξεφύγω λίγο από το θέμα για να αποκαλύψω το ρόλο που παίζουν οι περιβόητοι οικολόγοι. Πρόκειται για λύκο με μορφή προβάτου. Προβάλλει οικολογικό προσωπείο για να τραβήξει την ψήφο ευαίσθητων πολιτών, όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για προδοτικό κόμμα χρηματοδοτούμενο από ξένες δυνάμεις που έχουν σκοπό τη διάλυση της Ελλάδας. Υποστηρίζει με πάθος τις θέσεις των Τούρκων και των Σκοπιανών, καθώς και κάθε πραγματική ή φανταστική μειονότητα της χώρας μας. Τι δουλειά έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο; Ναι στην υποστήριξη του φυσικού περιβάλλοντος, όχι όμως σε αυτούς που θέλουν να βουτήξουν ελληνικά εδάφη.

Ανώνυμος είπε...

Μην τρελαθουμε ρε παιδια. Δεν ειναι δυνατο να κρινουμε το τραμ με βαση αυτο που υπαρχει στην Αθηνα! Γιατι πολυ απλα αυτο δεν λεγεται δικτυο τραμ, αλλα τραμ για να πουν οι πολιτικοι μας οτι εκαναν και τραμ στην Αθηνα. Γιατι δημιουργηθηκε εξ' αρχης με εντελως λαθος φιλοσοφια. Εγινε για να καλυψει (αν ειναι δυνατον!) το τεραστιο κενο του μετρο σε ολα σχεδον τα νοτια προαστια της πολης.Ειναι τοσο κριμα που δεν συζηταμε για εκτεταμενες επεκτασεις τραμ σε ολη την Αθηνα αλλα περιμενουμε μονο το μετρο να ερθει μετα απο πολλα χρονια. Δικτυο τραμ στην Αθηνα σημαινει τουλαχιστον 200-300 χλμ.
Κανελλης Γιωργος

Μετρόφιλος είπε...

Η επιλογή του τραμ για την παραλιακή έγινε για τη διευκόλυνση των θεατών των ολυμπιακών αθλημάτων. Αν είσαι ξένος σε κάποια πόλη προσανατολίζεσαι πολύ πιο εύκολα με τα μέσα σταθερής τροχιάς, παρά με τα λεωφορεία. Για μετρό βεβαίως δεν υπάρχει αρκετή επιβατική κίνηση κατά μήκος της παραλιακής. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα που τη γεμίζουν χειμώνα-καλοκαίρι εξυπηρετούν χρήσεις που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με μέσα μαζικής μεταφοράς (μπάνιο στη θάλασσα, σκυλάδικα). Όταν το μετρό φτάσει στη Γλυφάδα θα κάνει γύρω στο εικοσάλεπτο για τη διαδρομή Γλυφάδα-Σύνταγμα, χρόνος αχτύπητος από το τραμ, ακόμα και αν του δοθεί πράσινο κύμα. Μόνο έτσι μπορούν να πειστούν οι καλομαθημένοι κάτοικοι των νότιων προαστίων να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι.

Ανώνυμος είπε...

To teleytaio sxlio tou metrofilou einai apokalyptiko ths nohmosynhs tou.

Symfwnw me tous Kyrious Giakoumakh (plhn twn politikwn rhsewn) kai Papazhsimou.
O monos tropos na perioristhei to aytokinhto einai to metro.

To thema den einai thema koursas metro tram kai kopaname to nero sto xabani mhnes twra me ayto to epixeirhma.

TO ENA MESO STHRIZEI KAI KALUPTEI TO ALLO OPWS SE OLES TIS ALLES POLEIS!!!

Ανώνυμος είπε...

Sygnwmh sto prohgoumeno sxolio otan grafw gia ektopish tou aytokinhtou hthela na grapsw tram oxi metro.

Μετρόφιλος είπε...

Ανώνυμε, φυσικά και τα σχόλιά μου συμβαδίζουν με τη νοημοσύνη μου. Σημειωτέον ότι ο δείκτης νοημοσύνης μου βρίσκεται πολύ δεξιά στην κωδωνοειδή καμπύλη. Πόσο ακριβώς, δεν το αποκαλύπτω διότι δεν μου αρέσει να περιαυτολογώ. Όσο για το ότι μπέρδεψες το τραμ με το μετρό, υπάρχει η γνωστή ρήση: γλώσσα λανθάνουσα αλήθειαv λέγει!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Μετρόφιλε ή όποιο άλλο όνομα χρησιμοποιείς κατά καιρούς. Εγώ έχω τουλάχιστον το θάρρος να δηλώνω επώνυμα αυτά που πιστεύω, ενώ εσύ αντίθετα κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία σου, γράφεις συνέχεια τις μονομερείς προβοκατόρικες απόψεις σου εις βάρος του τραμ και δεν σέβεσαι τη γνώμη των άλλων, την οποία επίσης προβοκάρεις. Οταν έρχεσαι δε σε δύσκολη θέση λόγω έλλειψης επιχειρημάτων και γύμνιας σκέψης, κατηγορείς συλλήβδην, με συκοφαντικές εκφράσεις, αναπόδεικτες και έωλες, πολιτικούς χώρους που συγκεντρώνουν πλήθος νέων ανθρώπων και όχι μόνο, που πιστεύουν στα ευρωπαϊκά ιδεώδη και το αποδεικνύουν εμπράκτως, μιας και οι Οικολόγοι είναι το μόνο κόμμα που ανέδειξε στην Ευρώπη το μείζον πρόβλημα του Ασωπού που απειλεί την υγεία 200.000 ανθρώπων.
Ο ανιδιοτελής αγώνας για το περιβάλλον της πατρίδας είναι η κορύφωση του πατριωτισμού για μένα.
Δυστυχώς οι απόψεις σου είναι επιεικώς ακροδεξιές και απαράδεκτες. Δεν αξίζει τον κόπο να ασχολείται κανείς με τα φληναφήματα που κατά καιρούς παραθέτεις.

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΩΣ Η ΜΟΝΗ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΣΠΕΡΝΕΙ ΔΙΧΟΝΟΙΑ...ΜΕΤΡΟΦΙΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΤΡΑΜΟΦΙΛΩΝ.Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΚΕΙ,ΝΑ ΧΩΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΣΤΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΜΕ ΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ,ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ.ΚΡΙΜΑ!!!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Με αφορμή το τελευταίο σχόλιο να δηλώσω απλά ότι εγώ δεν συμμετέχω με καμμία διχαστική ενέργεια εναντίον του οιουδήποτε. Οι προβοκάτσιες όμως -που αφορούν και στις οικολογικές μου πεποιθήσεις- δεν μπορούν να μένουν αναπάντητες. Επίσης, για πολλοστή φορά να δηλώσω ότι ταυτίζομαι απόλυτα με την άποψη του κ. Παπαζήσιμου περί ορθολογικά συνδυασμένης λειτουργίας Μετρό και τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχει μια θεμελιωδης διαφορα μεταξυ μετροφιλων και τραμοφιλων. Οι πρωτοι υποστηριζουν φανατικα το μετρο και μονο, εναντι του τραμ. Οι δευτεροι υποστηριζουν το την παραλληλη αναπτυξη τραμ και μετρο. Οι μετροφιλοι θελουν μετρο σε καθε γειτονια, πραγμα αδυνατον. Το μονο μεσο σταθερης τροχιας που φτανει σε καθε γειτονια ειναι το ΤΡΑΜ, του οποιου σκοπος ειναι (για οσους δεν εννοουν να το καταλαβουν) να σε παρει απο την πορτα σου και να σε παει στο πλησιεστερο μετρο, και οχι απο το Συνταγμα στη Γλυφαδα. Γι'αυτο το εχουν υιοθετησει οι εξελιγμενες χωρες. Για μας δεν συζητω, ειμαστε πολυ πισω. Ειναι μεχρι να συνειδητοποιεισουμε οτι το κυκλοφοριακο που μας ταλαιπωρει καθημερινα θα λυθει μονο με πολυ τραμ.
Κανελλης Γιωργος

Μετρόφιλος είπε...

Το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς που φτάνει σε κάθε γειτονιά είναι το ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ. Η Αθήνα έχει πάνω από 1000 χιλιόμετρα γραμμών (ή καλύτερα διαδρομών) λεωφορείων. Φυσικά είναι ασύμφορο να αντικατασταθούν από τραμ.
Όσο για τους οικολόγους, είναι γνωστό ότι έχουν διαβρωθεί από αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη. Αν προσέξει κανείς αυτά που υποστηρίζουν, συμβαδίζουν απόλυτα με την αμερικανική πολιτική. Λένε π.χ. όχι στον αγωγό πετρελαίου στη Θράκη για να μην πειράξουμε τα ψάρια του Αιγαίου. Κατά σύμπτωση το ίδιο λένε και οι Αμερικανοί, για διαφορετικούς βεβαίως λόγους.

Νώντας Κ. είπε...

Να διορθώσω ένα σχόλιο του ΜΕΤΡΟΦΙΛΟΥ. Ανέφερε ότι η παραλιακή δεν εξυπηρετείται επαρκώς από μέσα μαζικής μεταφοράς.
Μέγα λάθος! Χειμώνα-καλοκαίρι, πέρα από τις ορδές των καλομαθημένων ΙΧήδων κυκλοφορεί το ΤΡΑΜ και άπειρα λεωφορεία.
Ενδεικτικά αναφέρω από γραμμές ΕΘΕΛ:101,217,229,218,232,140,Α1,Β1,Ε1,Γ1 κ.α. που δεν αναφέρω για λόγους συντομίας. Μάλιστα για μπάνιο, είναι πιο βολικές οι εξπρές θερινές γραμμές και ακόμα καλύτερα τα νησιά του Σαρωνικού!! Επίσης, μπουζούκια πας πιο άνετα με ΤΡΑΜ ή ταξί. Το έχω κάνει αρκετές φορές και δεν ταλαιπωρήθηκα.

Μετρόφιλος είπε...

Νομίζω ότι δεν έγινα κατανοητός. Η παραλιακή εξυπηρετείται μια χαρά από μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως όταν ο άλλος βρίσκεται σε φάση ψυχαγωγίας, προτιμάει το ΙΧ του, για να είναι με την παρέα του, να ακούει τη μουσική που θέλει και να φτάνει ακριβώς εκεί όπου θέλει. Μην ξεχνάμε ότι οι παραλίες φτάνουν μέχρι το Σούνιο και δε σταματάνε στη Βάρκιζα, όπου φτάνει η αστική συγκοινωνία.
Όμως για το πήγαινε-έλα στη δουλειά είναι σαφώς προτιμότερες οι αστικές συγκοινωνίες κατά μήκος της παραλιακής.
Τα λεωφορεία κολλάνε στο μποτιλιάρισμα στο Καλαμάκι, στο Παλαιό Φάληρο, μερικές φορές στο Νέο Φάληρο, αλλά και στο κέντρο του Πειραιά. Το τραμ έχει το πλεονέκτημα ότι δεν κολλάει στο μποτιλιάρισμα, αλλά λόγω των πολλών στάσεων και του φόβου των οδηγών να γκαζώσουν μπας και παρασύρουν κανένα πεζό, καταντάει πιο αργό από τα λεωφορεία.
Μην πει κανείς για πράσινο κύμα, γιατί στη διαδρομή από Παραλία Γλυφάδας μέχρι ΣΕΦ δεν υπάρχουν διασταυρώσεις που να καθυστερούν πολύ το τραμ. Αν θέλουμε να το κάνουμε γρηγορότερο πρέπει αφενός να καταργηθούν οι μισές στάσεις και αφετέρου να τοποθετηθούν κάγκελα κατά μήκος της διαδρομής για να μη μπαίνουν παρείσακτοι στις γραμμές.

Ανώνυμος είπε...

Το να τοποθετηθούν κάγκελα δίπλα από τις γραμμές του τραμ είναι ακαλαίσθητο. Επίσης τι διαφορά θα έχει από ένα υπέργειο μετρό ή ένα τρένο;

Μετρόφιλος είπε...

Μα αυτό είναι ο στόχος, να αναβαθμιστεί το τραμ ώστε να πλησιάσει σε ταχύτητα το μετρό. Εγώ δεν θα κατασκεύαζα καθόλου τραμ εξαρχής, αλλά μιας και το τρώμε στη μάπα, ας το κάνουμε τουλάχιστον αποδοτικό.
Όσο για την καλαισθησία, η Αθήνα έχει τόσα ακαλαίσθητα αντικείμενα που το τελευταίο που θα με πείραζε θα ήταν τα κάγκελα δίπλα στις γραμμές του τραμ!

Ανώνυμος είπε...

Άλλη η φιλοσοφία του τραμ και άλλη του Μετρό. Εδώ αντίθετα έχουμε τα μυαλά στα κάγκελα!
Το τραμ στην Ευρώπη κινείται με ταχύτητες 25 με 27 χλμ/ώρα που θεωρούνται κορυφαίες για τον βαρύ αστικό ιστό. Η κίνηση του τραμ σε αποκλειστικό διάδρομο με σύστημα προτεραιότητας και ανισόπεδους κόμβους το καθιστά ιδιαίτερα αποδοτικό μέσο αλλά και ελκυστικό έναντι του ΙΧ ή του λεωφορείου, μιας και το τελευταίο δεν εξυπηρετεί Αμέα, ποδηλάτες, ρυπαίνει κλπ. Είναι γενικά πιο πολιτισμένο μέσο όπου εφαρμόζεται τηλεματική, ηχητική αναγγελία στάσεων για τυφλούς κλπ Εδώ στην Ελλάδα αυτά θεωρούνται λεπτομέρειες. Το μόνο που τους νοιάζει είναι πώς θα επεκταθεί λιγότερο το τραμ να μην πιάνει χώρο από τα ΙΧ και χάσει το κράτος έσοδα από τέλη κυκλοφορίας, βενζίνες κλπ. Η στάση των αρμοδίων διαχρονικά είναι υποκριτική αφού κόπτονται ότι δήθεν νοιάζονται για το περιβάλλον. Μας έχουν μέσα στη βρώμα για να εισπράττουν τα δημόσια ταμεία από την "αγελάδα" ΙΧ. Γι' αυτό δεν επεκτάθηκε το τραμ καθόλου τα 5 χρόνια. Τα 700 μέτρα της Βούλας δεν τα θεωρώ επέκταση αλλά τσόντα, όπως και του Μετρό αυτές που γίνονται. Το τραμ έπρεπε να είχε πάει ήδη Πατήσια και Ζωγράφου και το μετρό Πειραιά με παράλληλη έναρξη κατασκευής της γραμμής 4.
Το Μετρό κινείται με 70 έως 80 χλμ/ώρα και το δίκτυό του τροφοδοτείται από το δίκτυο τραμ.
Ομως πόλεις με πληθυσμό έως 500.000 έξω, έχουν μόνο τραμ π.χ. Γκρενόμπλ, Μονπελιέ κλπ.

spiros go είπε...

dilono ek ton proteron proin katoikos exoterikou gia na min vrethei kopoios na pei oti den den xero ti mou ginete.
i seira ton meson gia tin ATHINA(an mporousame na ta katataxoume)gia na min tsakoneste einai:
metro-trolei-leoforeio-mixanaki-podilato-tram-taxi-aytokinito.

Ανώνυμος είπε...

Spire go σεβαστή ή άποψή σου αλλά δεν μπορεί να έχεις και τρόλεϋ και τραμ. Θα βγάλεις το τρόλεϋ και θα βάλεις τραμ γιατί το σημερινό είναι ανώτερο ως μέσο και λιγότερο ενεργοβόρο αλλά και υπό προϋποθέσεις, πολύ πιο γρήγορο από το τρόλεϋ. Ετσι έκαναν έξω που λες ότι έζησες. Ακόμη και αντικατάσταση ορισμένων κεντρικών λεωφορειακών γραμμών με τραμ. Το Μετρό είναι ο κορμός για πόλεις πάνω από 500.000 όπως Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αν έχεις πυκνό δίκτυο Μετρό και τραμ + λεωφορεία, τα μηχανάκια και ΙΧ στους δρόμους αναπόφευκτα θα λιγοστέψουν και οι συνθήκες στις πόλεις θα γίνουν πολύ καλύτερες. Δοκιμασμένη συνταγή.

spiros go είπε...

anonime 8;54
sevasti kai i diki sou apopsi.
alla gia na min xehniomaste milame gia tin athina kai oxi gia kapoia europaiki poli.O.k. ta trolei exoun katargithei apotin d.europi,mono se kati anatolikes exoun minei.alla an iparxei dinatotita mia stis ekato na ftasei to trolei sto zografou fantasou to tram,i akoma akoma fantasou anti gia tolei i leoforeio pou paei tora sto pagrati i ton virona me tis
anifories tou na pigene ena tram.adinaton tha itan katastrofiko.gi'ayto as prosgiothoume ligo.tin athina etsi opos tin exoume kanei akomi kai ta orai kai exiperetika mesa opos to tram den xorane .pos na to kanoume re paidia,me to zori na to strimoxoume gia na leme oti exoume tram?as alaxei prota i domi tis polis kai ego protos tha to ipostirixo.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν μελέτες για τραμ. Προφανώς αυτοί που τις έφτιαξαν γνώριζαν. Κι αυτοί που χρόνια λένε πως δεν χωράει, δεν μας λένε γιατί χωράνε τα ΙΧ, μηχανάκια, λεωφορεία, τρόλευ. Ενα γινάτι είναι. Δεν πειράζει, θα περάσει.

spiros go είπε...

anonime 10;45
an ise o idios me ton proigoumeno anonimo. tin kolokithia tha pexoume? kai akti akomi,ton arapi oso kai na ton triveis to sapouni sou xalas.geia.

Pavlaras είπε...

Τραμ παντου ειναι η λυση
υπαρχουν μελετες γιοα τραμ στην πατησιων και ποδηλατοδρομους ...ελπιζω καποτε να ξυπνησουμε ,μπας κ σωθουμε

Ανώνυμος είπε...

Σημασία τώρα έχει ότι 43 πολίτες κατέφυγαν στο ΣτΕ για την ακύρωση του έργου, αυξάνωντας κατακόρυφα το χρόνο ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου!

Ανώνυμος είπε...

Ας ακουστεί και μια άποψη ενός τρίτου, από επαρχία. Επισκέπτομαι ("ανεβαίνω, όπως λέμε στα μέρη μας ;-) ) αρκετά συχνά την Αθήνα για λόγους δουλειάς ή διασκέδασης. Έχω πολλούς συγγενείς και φίλους εκεί και είναι μου είναι μια πόλη αρκετά οικεία, καταλαβαίνω πως είναι να ζεις εκεί. Ε, λοιπόν, θα πρέπει να πως πως το μετρό (και ο ηλεκτρικώς, δευτερευόντως) είναι ένα καταπληκτικό έργο, που σου επιτρέπει να πηγαίνεις από το ένα σημείο, του κέντρου κυρίως, στο άλλο σε χρόνο ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟ και ΜΙΚΡΟ. Το τραμ είναι πολύ όμορφο, αλλά με τον τρόπο που είναι χτισμένη η Αθήνα, δεν είναι εύκολο να βρεις κατάλληλες διαδρομές για να το περάσεις (θέλω να δω από που σκέφτονται να το περάσουν στην Πάτρα που το μελετάνε, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία!). Ως συμπληρωματικό μέσο είναι μια χαρά, αλλά μέχρι εκεί. Εννοείται πως το μετρό είναι πανάκριβο, αλλά όπως στρώσαμε (=χτίσαμε τις πόλεις μας) θα κοιμηθούμε (=θα πληρώσουμε). Και φυσικά γνωρίζετε πως αν δε γίνονταν οι Ολυμπιακοί δε θα κάναμε καθόλου αυτή τη συζήτηση τώρα...

Ανώνυμος είπε...

H τελευταία άποψη επιβεβαιώνει τη λογική της διασύνδεσης των μέσων με κορμό το Μετρό σε πόλεις άνω των 500.000 κατοίκων. Ωστόσο, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας πρέπει να απαγορευτεί η είσοδος των ΙΧ και αυτό να αποδοθεί στους πολίτες. Πρόταση που είχε υποστηρίξει και η κα Μπακογιάννη ως Δήμαρχος Αθηναίων. Αρα εκεί πεζοδρομήσεις και τραμ. Επίσης οι γραμμές τραμ προς Ζωγράφου, Πατήσια και σταθμό Λαρίσης της μελέτης του ΕΜΠ είναι απολύτως υλοποιήσιμες με αντικατάσταση τρόλεϋ και κάποιων λεωφορειακών γραμμών.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα