Η Κύπρος παρότι έχει ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό σύστημα υπεραστικών κλειστών αυτοκινητόδρομων ευρωπαϊκών προδιαγραφών στα μέσα μαζικής μεταφοράς βρίσκονται αρκετά πίσω. Ίσως γιατί δεν έχει τα προβλήματα που παρουσιάζουν άλλες χώρες και γιατί τα αστικά της κέντρα δεν έχουν υπερπληθυσμιακές τάσεις.
Οι Κύπριοι όμως αποδεικνύουν ότι είναι ανήσυχος λαός και τηρούν τη λαϊκή ρήση "των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν". Έτσι τα τελευταία χρόνια έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορα σενάρια για την ανάπτυξη τρένου ή μέσων μαζικής μεταφοράς στις μεγαλύτερες πόλεις του νησιού. Πλέον όμως φαίνεται πως ωριμάζει η ιδέα για την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς και στην Κύπρο. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα Κυπριακής εφημερίδας το λιμάνι της Λεμεσού μπορεί να συνδεθεί με τραμ (προφανώς με προαστιακή διάθεση) με την πόλη με τραμ με την πόλη της Λεμεσού και ακολούθως η γραμμή να επεκταθεί μέχρι τη Λευκωσία. Από την πρωτεύουσα του νησιού, το τραμ μπορεί να κατευθύνεται στη Λάρνακα και από εκεί στο αεροδρόμιο της πόλης.
Πρόκειται για μελέτη η οποία θα εκπονηθεί στο πλαίσιο της ένταξης της Κύπρου στα διευρωπαϊκά δίκτυα, παρόλο ότι δεν συνδέεται οδικώς με χώρες τις Ε.Ε. Η φιλοσοφία των διευρωπαϊκών δικτύων αποβλέπει στη σύνδεση πόλεων μιας χώρας με τα αεροδρόμια και λιμάνια της.
Η Κύπρος θα εισπράξει μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για τη διενέργεια μελέτης δρομολόγησης τραμ. Στην περίπτωση που θα υλοποιηθεί η δρομολόγηση τραμ, αυτό θα κάνει στάσεις σε διάφορα σημεία όπου υπάρχουν μεγάλες κοινότητες για να παίρνει ή να αφήνει επιβάτες. Το τραμ θα κινείται παράλληλα και δίπλα από τους υπεραστικούς αυτοκινητόδρομους.
Για να εφαρμοστεί η λειτουργία του τραμ κατά μήκος της διαδρομής Λεμεσού -Λευκωσίας-Λάρνακας και αεροδρομίου θα πρέπει να απαλλοτριωθούν και ιδιωτικές εκτάσεις που βρίσκονται κατά μήκος των δρόμων. Το τραμ θα παραλαμβάνει επίσης επιβάτες από τα νοσοκομεία και το πανεπιστήμιο. Παράλληλα, στο πλαίσιο διεξαγωγής δεύτερης μελέτης για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας, οι μελετητές θα εξετάσουν και την πιθανότητα δρομολόγησης τραμ το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων των δήμων της μείζονος Λευκωσίας.
Στην περίπτωση του τραμ της Λευκωσίας, αρχικά είχαν γίνει σκέψεις για την κατασκευή δύο γραμμών. Με βάση την προσέγγιση αυτή, η μία γραμμή θα προέρχεται από τη Λακατάμια και η δεύτερη από τα Λατσιά.
Την ιδέα δεν απορρίπτουν δήμαρχοι πόλεων της Λευκωσίας, δεδομένου ότι θα αναληφθούν συντονισμένες ενέργειες ώστε να διασφαλιστεί, κατά το δυνατόν, η επιτυχία ενός τόσο δαπανηρού εγχειρήματος. Το τραμ της Λευκωσίας, σε περίπτωση που κατασκευαστεί, θα λειτουργεί σε συνεργασία με τα λεωφορεία που θα εξυπηρετούν την πόλη, δεδομένου ότι το τραμ δεν μπορεί να εκτελέσει όλες τις διαδρομές που εκτελούν τα λεωφορεία.
Στο πλαίσιο της μελέτης θα ερωτηθούν και εργαζόμενοι ή και κάτοικοι κατά πόσο προτίθενται να το χρησιμοποιούν.
Να λοιπόν που η Κύπρος αρχίζει και δραστηριοποιείται με μια επαναστατική μελέτη για αστικό και προαστιακό και υπεραστικό Τραμ που θα ενώσει τις 3 μεγαλύτερες πόλεις του νησιού και τα επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικά για την υλοποίηση ή μη του μεγάλου αυτού εγχειρήματος.
Να γνωρίζουμε πως οι υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι της Κύπρου είναι ολοκληρωμένοι στο σύνολο τους εδώ και χρόνια όταν στην Ελλάδα παλεύουμε να ολοκληρώσουμε τις βασικές εθνικές οδικές συνδέσεις το 2015...
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Μια καταπληκτική πρόταση που ελπίζω να υλοποιηθεί. Θα είναι πραγματικά υπέροχο να αποκτήσει και η Κύπρος ένα μέσο σταθερής τροχιάς, είτε αν γίνει τραμ ή προαστιακός ή και τα δύο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Κύπρος είχε σιδηρόδρομο (Κυπριακοί Κυβερνητικοί Σιδηρόδρομοι) τον οποίο τον ξήλωσαν οι Βρετανικές κατοχικές δυνάμεις γύρω στην δεκαετία του 50. Χαίρομαι δε ιδιαίτερα για την Κύπρο όπως χαίρομαι για κάθε τέτοια πρόταση που αφορά Ελληνικές περιοχές.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Σωστα αυτα, αλλά για να σκεφτουμε τη μορφολογία της Ελλάδας και της Κύπρου, το μήκος και τα χρήματα που απαιτούνται για κάτι ανάλογο.
Πού ακούστηκε τραμ να συνδέει ξεχωριστές πόλεις; Αυτή είναι δουλειά του σιδηροδρόμου. Φαίνεται ότι οι Έλληνες μπερδεύουμε τις έννοιες.
Η Κύπρος χρειάζεται σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των πόλεων. Είναι αρκετές χιλιάδες αυτοί που καθημερινά πηγαίνουν με αμάξι στη Λευκωσιά για δουλειά και αντίστροφα προς τα παράλια το Σαββατοκύριακο.
Δημοσίευση σχολίου