Ξυπνάει και ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Ένα από τα πλέον απαραίτητα οδικά έργα για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης σε μητροπολιτικό πόλο πρόκειται να δημοπρατηθεί στα τέλη του φετινού έτους.
Η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι ένας οδικός άξονας που έχει κορεστεί προ πολλού και η ανάγκη ενός μεγαλύτερου εξωτερικού άξονα είναι απόλυτα επιβεβλημένη. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη απο την Εγνατία Οδός ΑΕ στο ΥΠΕΧΩΔΕ κι αναμένεται πλέον να διαβιβαστεί στους εμπλεκόμενους φορείς, για τη διενέργεια της απαραίτητης διαβούλευσης, κατόπιν, και αφού δοθεί το πράσινο φως στη ΜΠΕ, θα ακολουθήσει η υπογραφή της απαιτούμενης ΚΥΑ ώστε αμέσως μετά να οριστικοποιηθούν οι μελέτες για τη χάραξη και την κατασκευή του έργου. Εμένα μου φαίνεται κάπως λίγο το διάστημα για το βραδυπορών δημόσιο που πρέπει σε λιγότερο από 5,5 μήνες να έχει ολοκληρώσει όλα τα παραπάνω..
Η Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης θα έχει συνολικό μήκος 34,5 χιλ., ξεκινώντας από τον κόμβο του Τιτάν (Κ4) στα βορειοδυτικά της πόλης μέχρι και τον κόμβο που θα δημιουργηθεί στο Πλαγιάρι, συνδέοντάς την με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Το ζήτημα είναι αν θα προσχωρήσει ο διαγωνισμός για το σύνολο του έργου..
Έτσι η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο εργοτάξιο πραγματικά καθώς τα μεγάλα έργα όσο πάνε μεγαλώνουν.. Μετρό Βασική Γραμμή, Μετρό επέκταση προς Καλαμαριά, Επέκταση Αεροδιαδρόμου, Υποθαλάσσια Αρτηρία (;), επέκταση Μετρό προς Σταυρούπολη, είναι τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που γίνονται η θα γίνουν στην πόλη.
ΤΣΑΝΤΙΛΕΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ...
Αποκλείστηκε η λύση της υπογειοποίησης της Εξωτερικής Περιφερειακής, που απλώς πρόκειται να γίνουν ενέργειες και μέτρα ώστε "να ελαχιστοποιηθεί όλη αυτή η όχληση". Παράλληλα ξεκίνησαν τα όργανα καθώς η χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής διχοτομεί τον Δήμο Θέρμης, και δη πυκνοκατοικημένες περιοχές του.
Εξοργισμένοι είναι οι κάτοικοι στο Τριάδι (πληθ. 3.500) και στη Νέα Ραιδεστό καθώς η μή υπογειοποίηση θα ισοπεδώσει εκατοντάδες σπίτια, τα μπαλκόνια των οποίων θα καταστούν… προέκταση του δρόμου. Είναι γεγονός ότι ο υφιστάμενος σχεδιασμός δεν είναι και ο καλύτερος καθώς ο αυτοκινητόδρομος θα διέρχεται σε απόσταση περίπου 50μ αναγκάζοντας τους να ζουν παρέα με τον ..θόρυβο.
Η καλύτερη λύση σύμφωνα με τους κατοίκους είναι η μετατόπιση της χάραξης σε απόσταση 350 μέτρων βόρεια από το Τριάδι.
Το σίγουρο είναι ότι θα ζήσουμε ημέρες ροκ καθώς είναι γνώριμες πλέον οι διαμαρτυρίες σε όλους τους νέους άξονες αφού πολλές φορές ο βιαστικός σχεδιασμός και η αδιαφορία για την διαβίωση των κατοίκων που βρίσκονται πάνω στην χάραξη των δρόμων οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις και κουτσούρεμα των αξόνων..
5 σχόλια:
tha mporouses na grafeis kai tin pigi, apo pou vrikes tis plirofories aftes? apla gia epipleon enimerosi...
Για άλλη μια φορά οι αστικές συγκοινωνίες παραμελημένες ελεώ αυτοκινήτου...
Καλά κάνουν οι κάτοικοι και διαμαρτύρονται. Σήμερα οι περιοχές τους είναι προάστια, πως να δεχτούν λοιπόν τον θόρυβο, τη μόλυνση από τα καυσαέρια και την υποβάθμιση; Σε αυτούς που κάνουν σχέδια επί χάρτου, εκτός πραγματικότητας και χωρίς όραμα, θα άρεσε να περάσει ένας αυτοκινητόδρομος μπροστά από το σπίτι τους; Θα άρεσε από αυλή και γειτονιά να γίνουν παράδρομος κάποιου αυτοκινητόδρομου; Θα άρεσε η γειτονιά τους να κοπεί στη μέση; Γιατί σε αυτήν την χώρα σκεφτόμαστε πάντα λάθος; Δεν μάθαμε από τα λάθη μας; Ξεχνάμε ότι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα φέρουν και περισσότερα αυτοκίνητα; Αφού την έχουμε πάθει, γιατί κοιμόμαστε όρθιοι; Επιτέλους πια!
Αλέξης Παπαζήσιμος
Shmantikotato ergo kai elpizw na dromologhthei prin apo ton Martio 2010, krima pou mono eperxomenes ekloges dhmiourgoun dynamikh megamlh sta erga.
Opws kai h attikh odos htan aparaithth etsi kai h Thessalonikhs, oso gia arnhtika sxolia prowthhssh tou aytokinhtou einai glafyres alla anypostates, prwta dhmiourgountai oi ypodomes kai meta eperxetai h ekseliktikh kai syneth tous xrhsh.
Adynaton Ke Papazhsime na petaksoume ekselikthka sta epipeda Germanwn kai Filandwn, prin 1-2 genees hmastan tsopanhdes panw sta gaidouria. Twra briskomaste sto mode twn tzip kai twn daneiwn. H epomenh genea einai kai tha einai kalyterh, prospathoume alla mhn apaitoume na phdhskoume ekseliktika skales oloklhres, den ginetai.
για τον φίλο που ανώνυμα ζητάει να αναγράφω τις πηγές ενημέρωσης θα πω το εξής: Εμείς που blogαρουμε είμαστε στην πλειοψηφία ερασιτέχνες. Αυτό σημαίνει ότι οι πηγές τουλάχιστον οι δικές μου είναι ο ημερήσιος τύπος, τα portals, κ τα επίσημα sites τόσο εταιρειών (όπως η Αττικό Μετρό) αλλά και Υπουργείων.
Τα οποία εμπλουτίζονται με δικες μου σημειώσεις και επισημάνσεις και άλλα πολλά.
Ελπίζω λοιπόν και ο ανώνυμος φίλος μας που υποδεικνύει τον τρόπο ενήμέρωσης να βρει το θάρρος και να γίνει επώνυμος όπως κάνουμε και εμείς οι bloggers.
Ευχαριστώ
Επειδή γνωρίζω πως η Εγνατία Οδός ΑΕ δημοπράτησε τις οριστικές μελέτες του έργου πρίν λίγο καιρό,άρα είναι αδύνατο στα τέλη του 2009 να αρχίσει η δημοπράτηση του έργου έστω και στο ένα τμήμα του,αφού σύμφωνα με τη προκύρηξη ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι 12 μήνες,οπότε σίγουρα οι οριστικές μελέτες του έργου θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2010 οπότε το έργο θα δημοπρατηθεί και θα αρχίσει η κατασκευή του το 2011.
Όμως βέβαια μετά από τις αντιδράσεις των κατοίκων σε Θέρμη,Τριάδι και Νέα Ραιδεστό είναι πάρα πολύ πιθανό να καθυστερήσει και άλλο το έργο,παρότι ότι είναι βέβαιο ότι και αυτοί που αντιδρούν αναγνωρίζουν την σημασία και την σπουδαιοτητά του,αλλά πρέπει και είναι απαραίτητο το έργο να μην πρακαλεί μεγάλη ηχορύπανση απ΄όπου διέρχεται και για αυτό στο επίμαχο σημείο πρέπει να εξεταστεί η εναλλακτική λύση που προτείνουν οι κάτοικοι και ο δήμος Θέρμης.
Δημοσίευση σχολίου