Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθηνών είναι έτοιμος να προσθέσει άλλη μια γραμμή στο δίκτυο του. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του δικτύου του είναι έτοιμο το κατασκευαστικό μέρος της νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής Αθήνα- Χαλκίδα και ξεκίνησαν από τις 7 Ιουνίου τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Έτσι σύντομα η απόσταση Αθήνα-Χαλκίδα θα διανύεται σε μόλις 48 λεπτά! Θα εξυπηρετεί αρκετούς χιλιάδες κατοίκους της Αττικής, τη Βοιωτίας και της Εύβοιας.
Τα τρένα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι τα ίδια με τις υπόλοιπες γραμμές προς Αεροδρόμιο.
Πρόκειται για σπουδαίο νέο ειδικά για την Βόρεια Αττική που πλέον αποκτά πρόσβαση στο δίκτυο του Προαστιακού και με την επέκταση προς Θήβα θα υπάρχει πολύ συχνή συγκοινωνία. Η επέκταση προς Θήβα θα ενταχθεί στο δίκτυο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ενώ η γραμμή Χαλκίδας και Θήβας θα είναι κοινό μέχρι το Σταθμό Οινόη και από κει θα διακλαδώνεται προς τις 2 καταλήξεις του. Ακόμα δεν γνωρίζουμε το εύρος των δρομολογίων αλλά θα είναι συχνά (ανά μία ώρα μάλλον).
Αρχικά τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν από τις 5 μέχρι τις 10 το πρωί και από τις 6 το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα. Εντός του Ιουλίου όμως με την ολοκλήρωση όλων των εργασιών θα δρομολογούνται τρένα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, οι επόμενες σημαντικές στάσεις του προαστιακού θα είναι σε λίγες ημέρες στην Οινόη και τη Χαλκίδα, προσθέτοντας στο σημερινό δίκτυό του άλλους 13 σταθμούς. Σε πρώτη φάση και μέχρι την ολοκλήρωση όλων των έργων ηλεκτροκίνησης (εκτιμάται ότι θα γίνει στα μέσα Ιουλίου) τα δρομολόγια προς Οινόη - Χαλκίδα θα εκτελούνται μόνο τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 5 π.μ. έως τις 10 π.μ. και από τις 6 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα. Από τα μέσα Ιουλίου, η γραμμή θα είναι διαθέσιμη για κανονικά δρομολόγια όλο το 24ωρο.
Συνολικά 100χλμ ηλεκτροκινούμενης Προαστιακής Γραμμής θα ενταχθούν στο δίκτυο και ολοκληρώνεται η προς Βορρά ανάπτυξη. Αίτημα για επέκταση από τη Θήβα στη Λιβαδειά έχουν θέσει φορείς και Δημοτική Αρχή εδώ και 2 τουλάχιστον χρόνια.
Φυσικά και οι 2 Γραμμές θα ξεκινήσουν με τεράστια απόκλιση που φτάνει συνολικά τα 3 χρόνια!! Και στην χώρα μας είναι το πλέον συνηθισμένο φαινόμενο....
ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
Συνεχίζονται τα έργα ηλεκτροκίνησης μέχρι το Κιάτο και αναμένεται να ολοκληρωθούν καθυστερημένα και αυτά στο τέλος του 2009 ενώ η τελική επέκταση προς Ξυλόκαστρο συνεχίζεται με πλάνο το 2010 αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα φτάσουμε το 2011 για να δούμε Προαστιακό δρομολόγιο στην πόλη της Πελοποννήσου
ΛΑΥΡΙΟ
Η σημαντικότατη επέκταση προς Λαύριο που θα εξυπηρετεί όλη τη Νότια Αττική. Περιλαμβάνει 8 νέους Σταθμούς και ο διαγωνισμός αναμένεται εντός του 2010. Το έτος ολοκλήρωσης θεωρείται το 2014 από 2012 που είχε αρχικά ανακοινωθεί.
ΡΑΦΗΝΑ
Σε φάση προμελέτης είναι ακόμα η εύκολη επέκταση με 4-5 Σταθμούς προς Ραφήνα που θα διακλαδώνεται από το Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Πολύ δύσκολα θα είναι έτοιμο πριν το 2016....
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
14 σχόλια:
η επέκταση προς ραφηνα δεν καθυστερή εσκέμενα απλα πρώτα πρέπει να κατασκευαστεί η αττική οδός προς ραφήνα και πάνω στο διάζομα να μπεί και ο προαστιακός.
Ελπιζω η επεκταση προς Ραφηνα να κατασκευαστει οσο το δυνατον γρηγοροτερα. Πιστευω ομως οτι αυτη η γραμμη θα επρεπε να συνεχιζει προς Νεα Μακρη και Μαραθωνα.
Τωρα πια ομως πιστευω οτι ο Προαστιακος θα επρεπε να φτασει στην Αθηνα με περισσοτερες γραμμες απο την σημερινη. Π.χ. θα μπορουσε να κατασκευαστει μια γραμμη διπλα στην Περιφεριακη Υμηττου με με σταθμους σε Παπαγου, ιλισια, Καισαριανη, Βυρωνα, Υμηττο, και να συνεχιζει με δυο διακλαδοσεις - η μια προς τα Νοτια, περνοντας απο την Ηλιουπολη και τερματιζοντασ στο μελλοντικο Μητροπολιτικο Παρκο Ελληνικου, και η αλλη προς τον Πειραια περνωντας απο τη Νεα Σμυρνη.
Επισης σημαντικη θα ηταν μια επεκταση προς Ελευσινα και μια προς Περαμα περνοντας απο τον σταθμο του Πειραια που βρισκεται κοντα στον Αγιο Διονυσιο, και μελλοντικα μεχρι Σαλαμινα με μια γεφυρα.
Όποιος θέλει να ευχαριστηθεί προαστιακό ας πάει μια βόλτα μέχρι το Μόναχο. Η πόλη διαθέτει 8 γραμμές προαστιακού που περνούν υπογείως από το κέντρο της. Αν π.χ. βρίσκεται κανείς στη Marienplatz (σαν να λέμε Πλατεία Συντάγματος) μπορεί να πάρει τον προαστιακό και να βγει από την πόλη προς 12 διαφορετικές κατευθύνσεις!!!
Εδώ δεν υπάρχει δυνατότητα να αναπτυχθεί τέτοιο δίκτυο. Μόλις πάει να γίνει κάτι ξεσηκώνονται με θράσος οι κάτοικοι γιατί λέει τους ενοχλεί ο θόρυβος. Οι Γερμανοί δηλαδή είναι βαρήκοοι και ανέχονται τόσα τρένα που περνούν δίπλα από τα παράθυρά τους;
Ραφήνα και Λαύριο θεωρώ ότι είναι από τις σημαντικότερες επεκτάσεις, καθότι θα δώσουν αναπτυξιακή προοπτική στα 2 αυτά λιμάνια, χώρια ότι θα εξυπηρετούν αρτιότερα τους γειτονικούς οικισμούς. Επίσης θα διευκολύνονται και οι ταξιδιώτες.
Βέβαια λόγω αντιδράσεων κατοίκων,επιμονής σε οδικά έργα κλπ αγκυλώσεις, καθυστερεί η κατασκευή των γραμμών αυτών.
Δυστηχως η περιοχη της ραφηνας και του πικερμιου εξπηρετηται μονο με ΚΤΕΛ.πλεον στις περιοχες αυτες μενουν μονιμα κατοικοι.υπαρχουν πολλοι εργαζομενοι που δουλευουν στο κεντρο ακομα και στα νοτια προαστια και παρα πολλοι φοιτητες.πρωτα θα επρεπε η περιοχη της ραφηνας να ενταχθει κανονικα στο συστημα του οασα με κανονικα λεωφορεια και πιο οικονομικα (καθε μερα 2.20 να πας μονο στο κτελ ειναι παρα πολλα)και μετα να παει και ο προαστιακος.σιγουρα οι περιοχη χρειαζεται ενα μεσο σταθερης τροχιας.αλλα μηπως να βαζαμε πρωτα λεωφορεια??
Πάντως εγώ που πέρασα από τον Αγ.Στέφανο και είδα να περνάει προαστιακός δεν ήταν ηλεκτροκινούμενος,ήταν μία πό αυτές τις σαβούρες που βάζουν για Πειραιά...
Ξέρει κανείς να μας πει πότε το ΣΚΑ θα είναι έτοιμο και πως προχωράει η ηλεκτροδότηση της γραμμής για Πειραιά. Επίσης αν αυτοί είναι οι λόγοι που τα δρομολόγια δεν πυκνώνουν σε αυτή τη γραμμή? Έλεος 1 την ώρα δεν βολεύουν καθόλου.
Ακούγεται πολύ πως λόγω μίας μεγάλης γέφυρας στη Σφενδάλη, η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Χαλκίδας θα αργήσει πολλούς μήνες...Αληθεύει???
Εδώ στην Ελλάδα αν αναπτυχθεί τρένο να μου τρυπήσεις τη μύτη. Οταν και αν λειτουργήσει ο ΠΑΘΕΠ ολοκληρωμένος με 160 χλμ την ώρα οι Ευρωπαίοι θα έχουν τα μαγνητικής αιώρησης με 500 χλμ την ώρα!!! Χώρια που πρέπει να έχεις δυο και τρεις ζωές να περιμένεις.
Τυχεροί όσοι γεννιούνται Ευρωπαίοι. Εδώ οι ρυθμοί ανάπτυξης σιδηροδρόμου, τραμ κλπ είναι υπερβολικά αργοί λόγω μεγαλοσυμφερόντων. Βλέπε ΚΤΕΛ, νταλίκες, ταξί, έμποροι ΙΧ και δεν συμμαζεύεται. Χώρια το κράτος που χαρατσώνει τα καύσιμα και θέλει τον Ελληνα πίσω από το τιμόνι του ΙΧ ει δυνατόν 25 ώρες το 24ωρο. 5 χρόνια κι ακόμη ηλεκτρικό τρένο στην Κόρινθο! Αμ δε. Να χάσουν πελατεία οι λεωφορειούχοι;
Το θεμα ειναι (γιατι σε τηλεφωνικη επικοινωνια δεν μου το ξεκαθαρισαν) αν και οταν ξεκινησουν τα κανονικα δρομολογια (εντος του Ιουλη) Χαλκιδας-Αθηνας θα υπαρχει μερος για ανταποκριση προς αεροδρομιο? Γιατι το ΣΚΑ απο οτι γνωριζω δεν ειναι ετοιμο. Επισης η ανακοινωση μιλα για ολο το 24ωρο. Θα γινει και η γραμμη του αεροδρομιου 24ωρη η απλα ηταν ακομα μια προεκλογικη ανακοινωση?
Έχουν περάσει σχεδόν 1,5 μήνες και ακόμη έίμαστε στη φάση των δοκιμαστικών ΝΤΙΖΕΛΟΚΙΝΗΤΩΝ δρομολογίων!Μα καλά,τι κοροϊδία είναι αυτή?Που είναι η μερική λειτουργία που θα άρχιζε τον Ιούνιο,που η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης μέσα Ιουλίου?Εδώ μπήκαμε στα τέλη Ιουλίου και ακόμη δεν έχει δωθεί σε μερική λειτουργία...Πόσα δοκιμαστικά δρομολόγια θέλουν να κάνουν?Γιατί βγαίνουν με χαρά και υπερηφάνεια και αναγγέλουν πράματα και θάματα,όταν ξέρουν πολύ καλά πως δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν και πάλι θα ξεφτιλιστόύν στα μάτια όλων?...
Θυμασε ποτε βγηκε η ανακοινωση? Παρασκευη πριν τις Ευρωεκλογες. Απο την Δευτερα των εκλογων και μετα στην ουσια σταματησαν και οι εργασιες η μαλλον καλυτερα γινονται με ρυθμους χελωνας. Ετσι οπως το βλεπω εγω καθως περναω καθε μερα απο το μεγαλυτερο κομματι του δικτυου Σεπτεμβριο και αν.....,.
Καλημερα θα ηθελα να ρωτησω εαν γνωριζει καποιος για το ποτε ισως παραδοθει η ηλεκτροκινηση στην γραμμη προς Κιατο ?
Βελπω οτι υπαρχει προοδος στα εργα αλλα οσο και εαν εψαξα στο διαδικτυο δεν βρηκα καποιο χρονοδιαγραμα ή αλλη πληροφορια για αυτο το θεμα .Καποιος γνωστος που εργαζεται στον προαστιακο μου ειπε σε καποια κουβεντα που ειχαμε οτι τελος του 2009 θα ειναι ετοιμη η ηλεκτροκινηση , αληθευει αυτη η πληροφορια??
Αγαπητέ ανώνυμε,
Η ηλεκτροκίνηση της γραμμής ως το Κιάτο χρησιμοποιεί μέγαλο μέρος από κοινοτικά κονδύλια του Γ ΚΠΣ το οποιό λήγει στις 31/12/09.Δηλαδή,αν η ηλεκτροκίνηση δεν είναι έτοιμη μέχρι την παραμονή της πρωτοχρονιάς η ΕΕ δεν θα δώσει αυτά τα λεφτά (θα πρέπει να τα πληρώσουμε εμείς), άσε που μπορεί να φάμε και πρόστιμα.
Ο υπουργός μεταφορών κ. Ευρυπίδης Στυλιανίδης σε πρόσφατη ανακοίνωση του διαβεβαίωσε πως η ηλεκτροκίνηση θα πραγματοποιηθεί εντός 2009 για να πάρουμε και τα κοινοτικά κονδύλια.
Σάλο προκαλεί όμως η πρόσφατα ανανεωμένη ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ που αναφέρεται στην ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης το 2010 (όπου και χάνουμε τα κονδύλια)
http://www.ergose.gr/ergosesite/inner.asp?CONTAINERID=3&REFCI=32&LANGUAGE=1
Περαστικά μας!
Δημοσίευση σχολίου