Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι στα μισά του κατασκευής και πλέον τα μάτια όλων στρέφονται στην επόμενη μέρα από τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Το 2013 η βασική γραμμή 1 θα τρέχει από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία σε λιγότερο από 20 λεπτά. Επίσης με την δημοπράτηση της επέκτασης από το Σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα με 5 Σταθμούς και την αναμενόμενη δημοπράτηση το 2010 της επέκτασης από το Σταθμό Δημοκρατίας στη Σταυρούπολη ολοκληρώνεται η πρώτη φάση της ανάπτυξης του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Οι επόμενες επεκτάσεις ποιες θα είναι; Λογικά και βλέποντας από ψηλά την πόλη 2 βασικές επεκτάσεις κρίνονται ως "φαβορί". Η πρώτη ακλόνητη πρόβλεψη για την πρώτη επέκταση είναι από το Σταθμό της Μίκρας ανατολικά προς το Αεροδρόμιο μήκους 3χλμ. Επίσης θεωρείται σχεδόν οριστική την δυτική επέκταση απο τον Σιδηροδρομικό Σταθμό έως το Κορδελιό στη φάση των επεκτάσεων από το 2015 έως το 2020.
Εκεί κάπου η βασική γραμμή και τα 2 παρακλάδια της θα θεωρούνται μάλλον ολοκληρωμένα.
Μετά;
Με τη λογική της κάλυψης της πόλης σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κλίμακα θεωρώ ότι είναι δυνατή και δεύτερη βασική γραμμή. Η Γραμμή αυτή μπορεί να ξεκινά από την Πολίχνη και περνώντας από το Επταπύργιο θα συναντά τη βασική Γραμμή 1 στο σταθμό Σιντριβάνι. Από κει μπορεί να ακολουθήσει πορεία προς το Κέντρο και την Πλατεία Αριστοτέλους, τη Λεωφόρο Βας. Όλγας και παίρνοντας πορεία Βόρειο-ανατολική θα συναντά και πάλι τη πρώτη βασική Γραμμή στο σταθμό Φλέμινγκ και από κει να περνά από Κάτω Τούμπα, Χαριλάου και να καταλήγει στην Πυλαία.
Αυτή η Γραμμή θα καλύψει νέες περιοχές θα αναβαθμίσει τις περιοχές ειδικά στα Δυτικά της πόλης ενώ θα δώσει και εναλλακτικές επιλογές μετακίνησης.
Σε αυτή τη δεύτερη βασική Γραμμή υπάρχει η δυνατότητα 2 ακόμα παρακλαδιών, η μία ανατολικά καλύπτοντας τις περιοχές της Άνω Τούμπας και Τριανδρίας και η δεύτερη δυτικά συναντώντας τον μελλοντικό Σταθμό Σταυρούπολη και ακολουθώντας δυτική πορεία προς τον Εύοσμο.
Αυτό δίνει πρώτον τη δυνατότητας πολλαπλής μετεπιβίβασης σε πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης αλλά και την περιβαλλοντική στροφή στη βεβαρημένη ατμόσφαιρα της πόλης.
Καλύπτεται σχεδόν όλη τη κεντρική Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη και μπαίνουν οι βάσεις για περαιτέρω μελλοντικές επεκτάσεις προς όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης που σήμερα θεωρούνται απομακρυσμένες.
Συνολικά με 2 βασικές Γραμμές και 4 παρακλάδια θα δημιουργηθεί ένα πυκνό δίκτυο που με τη συμβολή ενός συμπληρωματικού δικτύου Τραμ και τη συμβολή του Προαστιακού θα μετατρέψουν τη Θεσσαλονίκη σε δυναμική Ευρωπαϊκή μεγαλούπολη. Φυσικά ενεργό ρόλο στην πόλη μπορεί να παίξει και η δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας αλλάζοντας την εικόνα ριζικά.
Κακά τα ψέματα η Θεσσαλονίκη είναι "ριγμένη" συγκοινωνιακά. Και μόλις τα τελευταία χρόνια η κεντρική κυβέρνηση κατάλαβε το μέγεθος του προβλήματος καθώς τόσα χρόνια τα αιτήματα των Θεσσαλονικέων για σοβαρή συγκοινωνία περνούσαν ως "γκρίνια".
Δυστυχώς είναι γεγονός ότι η μέση ταχύτητα στη Θεσσαλονίκη είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη, το μέγεθος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης την κατατάσσουν στην κορυφή των μολυσμένων πόλεων ενώ έχει και το αρνητικό προνόμιο να είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό ενός εκατομμυρίου και άνω χωρίς δείγμα ΜΣΤ (Μέσων Σταθερής Τροχιάς).
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
11 σχόλια:
Νομιζω πως ναι, οπωσδηποτε χρειαζεται και μια δευτερη βασικη γραμμη μετρο στη Θεσσαλονικη που με τα παρακλαδια της θα καλυψει στο συνολο της την πολη. Και επισης θεωρω πως η χαραξη που προτεινεται ειναι η καταλληλη. Πρεπει σε αυτη τη χωρα μια φορα να σκεφτομαστε και να βλεπουμε μπροστα. Η θεσσαλονικη που σημερα εχει 1 εκατ. κατοικους σε 30-40 χρονια θα εχει ισως 2-3 εκατ. και εκταση 3-4 φορες μεγαλυτερη απο σημερα. Τοτε ομως η μια βασικη γραμμη δεν θα ειναι ικανη να "αντεξει" τοσα παρακλαδια ωστε να καλυπτεται ολη η πολη. Με 2 ομως γραμμες θα μπορει να καλυφθει ανετα ολοκληρη και με καλυτερο τροπο. Αρα σιγουρα η Θεσσαλονικη χρειαζεται τη δευτερη γραμμη και μαλιστα μεχρι το 2020 θα πρεπει το βασικο τμημα της να ειναι ετοιμο.
Κανελλης Γιωργος
Δήλωση παλιού συμφοιτητή μου, γέννημα-θρέμα Σαλονικιός: "Άντε να έρθει το μετρό, να φύγουν όλα τα λεωφορεία από το κέντρο να μπορούμε να μετακινούμαστε πιο άνετα με το αυτοκίνητο".
Νομίζω πως η νοοτροπία που υπάρχει στην Θεσσαλονίκη είναι τέτοια που ακόμα και η πρώτη γραμμή θα παρουσιάζει μειωμένη κίνηση. Μακάρι να διαψευστώ και να το αγκαλιάσει ο κόσμος όπως το μετρό στην Αθήνα.
Διορθώθηκαν τα γεωγραφικά λάθη που σωστά επισήμανε ο φίλος Κώστας Παπαδόπουλος.
Ευχαριστώ για την παρέμβαση
Πιστευω πως χρειάζεται. Ταυτοχρονα πιστευω οτι ειναι απολυτως αναγκαια η συνδεση του αεροδρομιου με την πολη.
Αν αυτο επιτευχθει με την επεκταση (εφοσον ειναι τεχνικα επιτευξιμο)της υπο κατασκευης γραμμης εχει καλως. Διαφορετικα θα πρεπει να ξεκινησει αμεσα η μελετη κατασκευης μιας επιπλεον γραμμης με αφετηρια το αεροδρομιο με δυνατοτητα επικοινωνίας κ επαναεπιβιβασης στην υπο κατασκευη γραμμη(τερματισμο δεν ξερω να σας πω γιατι δεν ειμαι απο Θεσσαλονικη)
Γιά ποιά ὑπό κατασκευή γραμμή μιλᾶτε; Εὐχαριστῶ
ο ανώνυμος με το δεύτερο σχόλιο είναι προκατηλημένος. ο συμφοιτητής σου μπορεί να είναι κλασσικό δείγμα έλληνα που θέλει να πηγαίνει παντού με το αυτοκίνητό του αλλά δεν είναι χαρακτηριστικό δείγμα θεσσαλονικιού όπως προσπαθεί να πλασαριστεί. να σε πληροφορίσω ότι παρά την άσχημη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη θεσσαλονίκη τα λεωφορεία είναι πάντα γεμάτα. μην πάμε να βγάλουμε τους αθηναίους λάτρεις των μμε. μέχρι να γίνει το μετρό οι περισσότεροι ούτε ήξεραν τι είναι συγκοινωνία!
makari na mporousame na diaxwrisoume synetous kai mh ellhnes, agaphtoi filoi to 75% twn Ellhnwn einai aisxatws hmimatheis ws pros thn syneth xrsh twn aytokinhtwn, Thessalonikeis kai Athhnaioi.
Το σίγουρο είναι ότι η γραμμή που κατασκευάζεται και με τις επεκτάσεις της πρός Καλαμαριά,Σταρούπολη σε πρώτη φάση και πρός Αεροδρόμιο,Κορδελιό σε δεύτερη δεν επαρκεί για να καλύψει όλη την Θεσσαλονίκη και τα προαστεία της ειδικά τα ανατολικά που έχουν μεγάλη αύξηση πληθυσμού.
Επομένως χρειάζεται και μια δεύτερη γραμμή με διακλαδώσεις πρός πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως αυτές που αναφέρονται στο άρθρο Εύοσμος,Τούμπα κλπ,μόνο που δεν είμαι σίγουρος για το εάν θα βρεθούν χρήματα για να στηρίξουν αυτό το εγχείρημα.
Υ.Γ Μπορούν τα ανατολικά προάστεια της Θεσσαλονίκης να εξυπηρετηθούν και από την θαλάσσια αστική συγκοινωνία εφόσον πάρουν το θέμα ζεστά όλοι οι φορείς της πόλης μιας και στο παρελθόν έχουν γίνει προσπάθειες που δεν είχαν ευτηχή κατάληξη.
Πάλι τσακώνεστε για βλακειούλες?Είτε είμαστε Αθηναίοι είτε Θεσσαλονικείς παραμένουμε Έλληνες...Και αυτό τα λέει ΟΛΑ!Απαξίωση και περιφρόνηση για τα ΜΜΜ και ας είχαμε τα πιο σύγχρονα και γρήγορα του κόσμου!Ας το παραδεχτούμε...Η συμπεριφορά μας παραμένει ίδια εδώ και αιώνες...Όταν όλοι οι άλλοι αλλάζουν σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής και της κατάστασης του πλανήτη,εμείς παραμένουμε πάντα στάσιμοι...Θέλουμε μεγαλοπρέπεια και λούσα!Όταν σε ΟΛΕΣ τις άλλες χώρες,το ταξί σημαίνει υπερβολική πολυτέλεια,σε μας είναι καθημερινότητα.Και ας υπήρχαν όχι 8 αλλά 14 γραμμές Μετρό,7 προαστιακού,9 τράμ...Δεν βάζουμε μυαλό!
Συνέχεια στο προηγούμενο,για να καταλάβετε την τραγική κατάσταση που παραμένει και κληρονομείται ενισχυμένη στη νέα γενιά!Είμαι 19χρονών και γνωρίζω πολύ καλά 6 άτομα στην ίδια ηλικία.
Της πρώτης ο πατέρας είναι επαγγελματίας οδηγός,αλλά δεν έχουν δικό τους αυτοκίνητο.Η κοπελιά είναι απίστευτα απρόσεχτη και παγώνει όταν συμβαίνει κάτι αναπάντεχο...Και αυτή η κοπέλα θα πάρει δίπλωμα!Γνωρίζει μόνο πως να πηγαίνει στη σχολή της με τα ΜΜΜ και ανυπομονεί να πάρει αυτοκίνητο για να γνωρίσει και άλλες περιοχές της Αθήνας εκτός από αυτή που μένει.Όπως τονίζει με σπινθήρες στα μάτια και με γαλήνιο χαμόγελο-λες και τελειώνει ένα μαρτύριο-,θα το χρησιμοποιεί για να πηγαίνει και στο περίπτερο!Για να γελάσουμε και λίγο,πρίν 1 χρόνο ήταν στους Αμπελόκηπους και ήθελε να πάει Κηφισίας(προαστιακό).Η διαδρομή της?Αμπελόκηποι-Σύνταγμα(γραμμή3),Σύνταγμα-Ομόνοια(γραμμή 2),Ομόνοια-Νερατζιώτισσα(γραμμή 1),Νερατζιώτισσα-Κηφισίας(προαστιακό)!
Της δεύτερης ο πατέρας έχει αυτοκίνητο,αλλά πηγαίνει πάντα με πολύ υψηλές ταχύτητες.Και αυτή,σαν την πρώτη,ονειρεύεται να πηγαίνει κάθε μέρα βόλτες και να το παίρνει και για το περίπτερο.Η οικογένεια έχει 4 παιδιά συνολικά και 4 αυτοκίνητα-σε 1 χρόνο θα αγοράσουν το 4ο αυτοκίνητο για την κοπελιά. Μόλις όμως μεγαλώσει και το 10χρονο,τα αυτοκίνητα θα γίνουν 5!
Του τρίτου οι γονείς δεν έχουν αυτοκίνητο,αλλά οι γονείς του παίρνουν ταξί για να πάνε στο περίπτερο!(χωρίς υπερβολές,το φυσάνε το παραδάκι).Και αυτός σαν τις άλλες!Από πέρυσι εγκατέλειψε τα ΜΜΜ και παίρνει ταξί.Τον έχω βρίσει πολλές φορές όταν είμαστε στην Κηφισιά και μου προτείνει να πάμε στον σταθμό ΗΣΑΠ για να πάρουμε ταξί για να πάμε στο κέντρο!
Η τέταρτη και η πέμπτη περίπτωση έχουν για σωφέρ τον αδερφό τους και ανυπομονούν να καθίσουν στη θέση του!
Του τελευταίου επίσης δεν έχουν οι γονείς του αυτοκίνητο αλλά και αυτός θέλει,όχι όμως για την χρήση που θέλουν οι παραπάνω.Είναι πιο συνετός,δηλαδή για μία ανάγκη,για ένα ξεφάντωμα μέχρι αργά,για μία εκδρομή αναψυχής,για τον λόγο που θέλω και εγώ ένα αυτοκίνητο.
Τέλος όλοι τους (εκτός από εμένα) δε γνωρίζουν τι σημαίνει κυκλοφοριακό πρόβλημα,οικολογική συμπεριφορά,φιλότιμες προσπάθειες,επιμονές,κτλ.Επίσης δεν γνωρίζουν ποια είναι η διεθνής πρωταθλήτρια οδικών ατυχημάτων και παραβάσεων Κ.Ο.Κ.
Αυτοί είμαστε...εμείς, οι Έλληνες.Για να μην γκρινιάζουμε ότι φταίνε μόνο τα οικονομικά της χώρας και οι απαράδεκτοι και ανίδεοι υπουργοί Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ(Φταίνε που στο νου τους έχουν τον μισθό τουυς και τα "άτυπα" μπόνους και όχι το καλό της χώρας,την προσπάθεια για μία χώρα,πιο ανθρώπινη,πιο οικολογικη,πιο σύγχρονη...Όμως, ο,τι και να κάνουν δεν μπορούν να μας αλλάξουν.Παραμένουμε στάσιμοι και οι ιδεολογίες και τα ιδανικά δεν αλλάζουν ΠΟΤΕ!)
Η δική μου πρόταση έχει ως εξής (με την προϋπόθεση της ύπαρξης των επεκτάσεων προς Σταυρούπολη, Κορδελιό κτλ)...
Από Σιδηροδρομικό Σταθμό παρακλάδι για Αμπελόκηπους (πλατεία Επταλόφου), Μενεμένη (ίσως να μη χρειαστεί ή να μη βολέψει)
και Εύοσμο(πλατεία). Δηλαδή από Σ.Σ. θα φεύγει μια μικρή γραμμή με κατάληξη τον Εύοσμο και μια μεγαλύτερη που μέσω Μοναστηρίου
Θα καταλήγει στο Κορδελιό. Απαραίτητη θεωρώ την ύπαρξη σταθμού που θα βγαίνει απευθείας στα ΚΤΕΛ (πάνω στη γραμμή προς Κορδελιό).
Πάνω στη γραμμή για Σταυρούπολη μπορεί να γίνει παρακλάδι στο ύψος των δωδεκαόροφων (εκεί που λογικά θα υπάρχει ο σταθμός
Νεάπολη, λανθασμένη ονομασία κατ'εμέ) και το οποίο θα περνάει από Νεάπολη (με στάση κοντά στον Άγιο Γεώργιο ή στο Στρεμπενιώτη)
και Πολίχνη - και ο οποίος μπορεί να καταλήγει κοντά στα Παπαγεωργίου και 424 (εξυπηρετώντας και τα δύο νοσοκομεία).
Ανατολικά, από το σταθμό Παπάφη ένα παρακλάδι είτε για Άνω Τούμπα μέσω Λαμπράκη ( με στάσεις στροφή Τριανδρίας, γήπεδο Τούμπας,
Ορφανοτροφείο, Μαλακοπή, Κωνσταντινουπολίτικα και Πυλαία), είτε με κάποια άλλη χάραξη που θα βολεύει περισσότερο Κάτω Τούμπα
και Χαριλάου (αν κι εγώ προτιμώ την χάραξη μέσω Άνω Τούμπας).
Έχω σοβαρές ενστάσεις για τη γραμμή που προτείνετε από Πολίχνη, αφενός γιατί θεωρώ αδύνατο να περάσει κάτω από τα κάστρα (όπως
υποθέτω ότι εννοείτε), αφετέρου η χάραξη που προτείνετε μέσω Συντριβανίου, Αριστοτέλους κτλ είναι λίγο "περίεργη" - κάτι σαν
ζιγκ ζαγκ φαντάζομαι (δε ξέρω αν το περιγράφω σωστά).
Από εκεί κι έπειτα χρειαζόμαστε πολλές επεκτάσεις μελλοντικά. Από Σταυρούπολη για Ωραιόκαστρο και μέσω υπέργειας γραμμής με
Λαγκαδά, Κιλκίς κτλ (με γρήγορα τραίνα Προαστιακού). Σύνδεση ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ με ανατολικά προάστια που παρουσιάζουν τεράστια
οικιστική ανάπτυξη (Θέρμη, Περαία, Επανωμή, Μηχανιώνα). Και φυσικά η πολυπόθητη σύνδεση με Χαλκιδική μέσω Προαστιακού.
Σχεδιασμός και προγραμματισμός χρειάζεται και κάποιους φωτισμένους πολιτικούς Πανελλαδικής και τοπικής εμβέλειας. Αν υπάρχουν
αυτοί φυσικά είναι άλλο θέμα...
Δημοσίευση σχολίου