Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζοντας τα έργα αναβάθμισης της γραμμής ΠΑΘΕΠ ουσιαστικά ολοκληρώνει τη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη με τα έργα στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι-Δομοκός. Σε αυτό το έργο που θεωρείται από τα πλέον δύσκολα τεχνικά περιλαμβάνεται και η σήραγγα Όθρυος.
Έχει μήκος 6,5 χλμ ανά κλάδο και ο σχεδιασμός της παρέχει τη δυνατότητα να αναπτύσσονται ταχύτητες των 160 χλμ / ώρα, έτσι ώστε η διαδρομή να μειώνεται κατά 2 χλμ και ο χρόνος του ταξιδιού κατά 30 λεπτά. Σήμερα η σήραγγα έχει διανοιχτεί σε ποσοστό 50% και αναμένεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2013 με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.
Με την ολοκλήρωσή της, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός έως 108 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες.
Το Τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι περιλαμβάνει πέντε σήραγγες και Cut & Cover συνολικού μήκους 19.200μ με κυριότερη τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9 km περίπου ανά κλάδο. Η σήραγγα Καλλιδρόμου κατασκευάζεται σε Αλπικούς σχηματισμούς με το Νότιο τμήμα της σε μήκος περίπου 1500 μέτρων να διέρχεται σε πρόσφατα ιζήματα με μέγιστο ύψος υπερκειμένων 200 μέτρα, αποτελούμενα από αργίλους με αμμώδεις ενδιαστρώσεις και πολύ πτωχά μηχανικά χαρακτηριστικά. Ο συνδυασμός των δυσμενών γεωτεχνικών συνθηκών με τα μεγάλα σχετικά υπερκείμενα καθιστούν πολύ δύσκολη τη διάνοιξη της σήραγγας με πολύ βαριά μέτρα υποστήριξης για την αντιμετώπιση των μεγάλων συγκλίσεων.
Το Τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός διασχίζει την Οροσειρά της Ορθρυος. Περιλαμβάνει δεκαέξι σήραγγες και Cut&Cover συνολικού μήκους σιδ/κής γραμμής περίπου 13 km με κυριότερη τη δίδυμη σήραγγα Όθρυος μήκους 7km περίπου ανά κλάδο. Η σήραγγα Όθρυος κατασκευάζεται κυρίως σε ηφαιστειακά πετρώματα και ηφαίστειο-ιζηματογενείς σχηματισμούς.
Πρόκειται μαζί με τη σήραγγα Καλλιδρόμου και τη σήραγγα στα Τέμπη να αποτελέσουν τις μεγάλες Ελληνικές Σιδηροδρομικές σήραγγες ξεπερνώντας έτσι φυσικά εμπόδια όπως είναι τα μεγάλα Ελληνικά Βουνά.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Καιρός είναι να ακούσουμε και ένα καλό νεο...Ελπίζω να μην πάρει παρατάσεις και αναβολές...Άντε,με την επέκταση προς Χαλκίδα, Οινόη, ηλεκτροκίνητης διαδρομής Αθήνα-ΣΚΑ, που ολοκληρώνονται αυτόν τον χρόνο θα μας αποζημιώσουν για τις παράδοξα μικρές επεκτάσεις του Μετρό με συνολικά 3 σταθμούς...
Μην ξεχναμε οτι ερχονται και αυξησεις στα εισητηρια τους επομενους μηνες εως και 33%
Τιπεριμένατε? Να κοστίζει το ΚΤΕΛ 30-40 ευρώ για Θεσσαλονίκη και το τρένο 24.10 με επιστροφή?
Δημοσίευση σχολίου