Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

Σχόλια επισκεπτών Ιουλίου 2009

Μετρόφιλος είπε...
Η μεταρρύθμιση αυτή μου θυμίζει το σύστημα "Transantiago" που εφαρμόστηκε στο Σαντιάγο της Χιλής. Αποτέλεσμα ήταν το μετρό να τιγκάρει στον κόσμο, αφού από 1.300.000 επιβάτες την ημέρα έφτασε τους 2.200.000. Γι' αυτό πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων στις γραμμές του μετρό, ιδίως στη γραμμή 1 που αυτό τον καιρό είναι προβληματική λόγω των έργων αντικατάστασης των γραμμών.
Τα πλεονεκτήματα της μετεπιβίβασης είναι αδιαμφισβήτητα. Όποιος βαριέται να σηκωθεί από το κάθισμα του λεωφορείου και να μπει στο μετρό χάνει πολύτιμο χρόνο από τη ζωή του. Μετά την καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου δεν υπάρχει πλέον η δικαιολογία ότι πληρώνει παραπάνω. Πάντως η πλειονότητα των επιβατών το έχει αντιληφθεί. Αρκεί να στηθούμε στη στάση που βρίσκεται έξω από το σταθμό του Αγίου Δημητρίου για να δούμε ότι τα λεωφορεία που κατευθύνονται προς Αθήνα σχεδόν αδειάζουν. Το ίδιο γίνεται και στο σταθμό Συγγρού Φιξ.
2 Ιούλιος 2009 8:26 μμ (αφορά την ανάρτηση: (Σχόλιο: Η μετεξέλιξη των ΕΘΕΛ στην Αθήνα)

Ανώνυμος είπε...
Θα συμφωνήσω και εγώ με το προηγούμενο φίλο,ότι με τα λεφτά αυτά ή και λιγότερα μπορεί να γίνει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία που θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τα ανατολικά προάστια σε συνδυασμό και με την επέκταση του μετρό μέχρι το 2015 πρός Καλαμαριά και μελλοντικά πρός Αεροδρόμιο,μειώνοντας την χρήση του αυτοκινήτου αρκεί οι φορείς της Θεσσαλονίκης να πάρουν πιο ζεστά το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.
Υ.Γ Το ζήτημα που θα ανακύψει είναι εάν με την οριστική ματαίωση του έργου η κ/ξ Θερμαική Οδός εγείρει αποζημίωση όπως δικαιούται,εάν το ΥΠΕΧΩΔΕ δώσει τα χρήματα αυτά ή σε αντάλλαγμα δώσει άλλα έργα στην κ/ξ στην περιοχή της Θεσσαλονίκης όπως πχ η εξωτερική περιφερειακή ή ο κόμβος που πρόκειται να γίνει εκεί που διασταυρώνεται η δυτική είσοδος με την εσωτερική περιφερειακή στα φανάρια της Λαχαναγοράς.
3 Ιούλιος 2009 5:40 μμ (αφορα την ανάρτηση: Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης: The end?)

Εκτορας είπε...
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Το επίπεδο από το οποίο ξεκινήσαμε για να δημιουργήσουμε ένα σωστό δίκτυο επίγειων υποδομών ήταν πολύ χαμηλό και τώρα έχουμε αρχίσει να αποκτούμε την απαιτούμενη οργάνωση και το κατάλληλο μοντέλο για να τις δημιουργήσουμε!
Οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες δημιούργησαν ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων τις δεκαετίες του 60 και 70, όταν φαινόταν ότι το αυτοκίνητο είναι η μοναδική λύση για την βελτίωση της κινητικότητας. Τα τραμ ξηλώθηκαν, ο αστικός χώρος πνίγηκε στις οδικές υποδομές και το αυτοκίνητο έγινε απαραίτητο για την οικονομική μας επιβίωση. Παρόλ'αυτά από τη δεκαετία του 90 αυτό έχει αλλάξει και έχει αναδειχθεί ο ρόλος των μέσων σταθερής τροχιάς(...)
Η Ελλάδα, από την άλλη είναι αρκετά πίσω, γι΄αυτό είναι αναγκαία η κατασκευή του δικτύου αυτοκινητοδρόμων - που έχει ως στόχο να βγάλει από την απομόνωση κάθε μεγάλη πόλη της ηπειρωτικής Ελλάδας - και του σιδηροδρομικού δικτύου (...)
Συνοψίζοντας και τα δύο μέσα μεταφοράς είναι απαραίτητα διότι ο σιδηρόδρομος συνδέει σημεία μεταξύ τους και ο αυτοκινητόδρομος βελτιώνει τη σχέση μεταξύ των σημείων αυτών και των γύρω περιοχών.
Η σημαντικότερη ερώτηση, δεν είναι τι θέλουμε. Εγω θα εστίαζα περισσότερο στο με μετρήσιμες, μη άπειρες, ικανότητες να σχεδιάσουμε, να χρηματοδοτήσουμε και να κατασκευάσουμε, ποια θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά μας ωςς χώρα?
Με άλλα λόγια, τι από όλ΄αυτά τα έργα που φανταζόμαστε, μελετάμε και κατασκευάζουμε έχουμε περισσότερο ανάγκη σήμερα?
7 Ιούλιος 2009 8:32 μμ (αφορά την ανάρτηση: Σχόλιο: Θέλουμε άλλους αυτοκινητοδρομους;)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα